Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957988 ganger)

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #615 : 06. juli 2006, 08:05 »
jeg kan bare finne en eneste negativ ting med kk67, og det er at jeg ikke kan kjøre mellom setta til noen.. må alltid drive og okkupere utstyr alene. Dette fordi det er så strevsomt å ta av og på 300kg mellom hvert sett.

utenom det, så syns jeg fremdeles at kk67 er fantastisk.

jeg gleder meg til å bli sterk  Grin
kk67

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #616 : 06. juli 2006, 13:52 »
Det er ikke spekk alt som buler.

Det er første gang jeg har hørt noen omtale kjønnsorganet sitt som "indrefilet".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #617 : 06. juli 2006, 14:06 »
Det er første gang jeg har hørt noen omtale kjønnsorganet sitt som "indrefilet".


Du er klar over at indrefileten er "jukkemuskelen" ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #618 : 06. juli 2006, 14:46 »
Det er første gang jeg har hørt noen omtale kjønnsorganet sitt som "indrefilet".


Er det bare kjønnsorganet som buler?

EvenS

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #619 : 07. juli 2006, 16:47 »
Du Einar, var på Ringnes å jobba idag, så var det en kraftig kar som vinka meg mot han på kantina. Så spurte han meg: "du trener vell ikke på gymmet til Einar?", jo svarte jeg, hvordan det ? Så sa han at han hadde sett meg tidligere og ikke klart å plassert meg helt, men at han nå skjønte at det var meg han hadde sett på RM.

Så spurte jeg han om han trente selv, og jeg trodde ærlig talt ikke at karen var særlig sterk. Men det var helt til han sa at: "Jeg er Sturla"  Shocked
"Davidsen?", spurte jeg. "Ja", svarte han  Shocked Da fikk jeg litt mere respekt ja Smiley
Så snakka vi litt løst og fast om KK67 og perser og slikt, før pausen hans var over Smiley

Snakkes!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #620 : 07. juli 2006, 17:05 »
Du må gjøre hjemmeleksa di Even. Når du ser en verdensmester skal du vite hvem det er  Wink Er mange andre store navn i Norge som du sikkert ikke har ansiktet på. De bør du pugge.

Ellers artig at du fikk hilse på han Smiley

Jeg drar snart på trening. Vi snakkes Even Smiley

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #621 : 08. juli 2006, 00:31 »
Fredag 7.juli 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
8x140 -  6x150 -  4x5x162,5


Alle sett foruten uten belte og med stopp. Veldig lett! Trykket er tilbake. Meget oppløftende. Selv Kjetil kommenterte at det så lett ut. Håper han likevel synes det selv om han sannsynligvis trodde jeg brukte 10 kg mer enn hva jeg gjorde. Alt som tidligere har føltes feil føltes nå bra. Jeg friskmelder meg ikke selv enda, men dette var deilig. For å prøve å sjekke hvordan formen var med belte og uten stopp så tok jeg ett sett til med kun én rep. Jeg rakk ikke tenke fra jeg var nede i godkjent dybde til jeg sto oppreist igjen med vekta. Så lett var det faktisk. Fantastisk. Blir spennende og se om jeg får 240 som vekt å bryne meg på nå på mandag. Hvis det blir tilfelle er jeg sikker på at jeg kommer til å klare det. Generalprøven pleier ikke å være så sprek som i dag.


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

8x80 - 6x85 - 4x5x90

Så enkelt at det er morro å trene selv om det er lett. Usikker på om jeg gjorde 4 eller 5 sett på 90 Smiley


Markløft fra bukk


8x175 - 6x190 - 4x5x202,5

Alle sett uten belte. Lett og enkelt.

Stifflegmarkløft
8x100 - 6x100 - 3x5x110

En formalitet.


Dips
3x8

Latsroing omvendt grep
2x8x110

Nedtrekk
1x8

Hantelpress
1x8x25 kg

Enkelt.

FINITO

Glimrende.

Startet økta med å trene med Marie, Arthur og Espen. Marie måtte le når Espen slapp noen ukontrollerte fiser under knebøyen. Umulig å holde igjen noen ganger. Ettersom jeg har dame lot jeg meg selv slippe en bombe selv når jeg satt i stolen. Det var godt. Håper det var like godt for henne også.

Det tok ikke lang tid før Marie måtte gå fordi hun skulle være festbrems i en avskjedsfest for en kompis.

Kjetil og Olaf kom omsider. Det virket nesten ikke som om Kjetil skulle trene i det hele tatt fordi det tok en stund før han gikk og skiftet om. Det viste seg at han hadde problemer med magen og utsatte så lenge han kunne. Deretter kuttet han bøyen fordi han kjente til problemene som har forfulgt han den siste uken. Trist å se han kutte treningen, men det er tross alt litt fornuft i karen. Den enes ulykke er den andres bi eller noe slikt er det ett utrykk som heter. Ho ho.... sykdom og formsvikt har smittet hver og en på KK-67 det siste året. Og i det siste har jeg slitt, men den siste uken virker mye å ha bedret seg. Akkurat da får Kjetil ett slag i trynet. Kjipt.

Olaf er sliten. Flytting, jobbing, skole og meget hard trening i det siste har satt sine spor. Han la seg rett ut på lårcurlmaskinen før han begynte å trene i dag. Lå der i ca. 30-40 minutter før han reiste seg opp og begynte med bøy.

I pausene prøvde jeg å analysere Kjetil som satt gravalvorlig og så i gulvet. Jeg lurte på hva han tenkte på men det var ikke mulig å få det ut av han. Olaf og jeg prøvde derfor en lek. Vi skulle nevne det vi trodde han tenkte på og hvis han fikk fram ett smil så var det sannsynligvis det han tenkte på. Det første Olaf sa var "damer!". Kjetil smilte ikke. Da nevnte jeg "PAUL ANDERSON!". Og Kjetil, som ikke hadde med melk engang denne treningsdagen, lyste opp hele KK-67. Konklusjonen var klar. Kjetil tenker ikke på damer. Damer forstyrrer sinnet til en sann styrkemann. Kjetil tenkte på en mann. En 170 kg tung mann. Ikke en hvem-som-helst.... men selveste PAUL ANDERSON! Etterpå sa Olaf: "PAMELA Anderson!" men da var han like alvorlig igjen.

Olaf sang mye på trening idag. Han er fantastisk på tekstene. Husker de fleste tekster på de fleste sanger vi spiller. Artig.

Føler det er så mye mer jeg vil dele, men burde hatt med meg bærbar pc på treningen og ført inn underveis. Jeg er rett og slett for dårlig til å huske mye av det utrolig artige som hender på trening.

Arthur kom forøvrig tilbake igjen til treningen 2 timer etter at han dro. Han ville få fortgang på innbydelsen til KM i styrkeløft som vi skal arrangere. I samme forbindelse fortalte han at han hadde fått ny jobb som bilmekaniker og hadde en vanskelig kunde i dag. En som var kjent av kollegaene. De ville sjekke tolmodigheten til Arthur ved å la han arbeide med en skikkelig vanskelig fyr. Utrolig nok klarte Arthur oppgaven bra, men det var så vidt han sprakk.

Fikk foresten igjen svar fra Anti-Doping Norge idag etter test for doping for noen uker siden. Jeg ble ønsket lykke til videre med min idrettskarriere. Testen var selvsagt negativ. Og det er jo positivt Smiley

Nuss og klem fra meg
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
Sv: Fasiten
« #622 : 08. juli 2006, 00:48 »
Noen ganger lurer jeg på om du har annet og gjøre enn å sitte her og skrive logg, Einar! Tongue Men artig lesing og pene løft selv om det var "lett" for deg. Smiley
Det ER en skam å snu!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #623 : 08. juli 2006, 00:50 »
Utrolig kjekt å lese om treningene dine einar!! Hvilke meritter har du angående konkurranse?
Beklager om dette har blitt spurt om før Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #624 : 08. juli 2006, 00:51 »
Det var ikke "lett". Det var lett. LETT.

Vektene i dag var mye lettere enn oppvarmingen normalt er. Noen ganger kan oppvarmingen føles tung såklart, men i dag var disse vektene som normalt er lettere enn oppvarmingsvekter lette. Ikke "lette" som i liksom lett - men virkelig lette.

Og jeg har mye annet å gjøre enn å skrive logg. Det er bare det at jeg skriver veldig fort. Jeg skriver nesten like kjapt som jeg tenker Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #625 : 08. juli 2006, 01:08 »
Utrolig kjekt å lese om treningene dine einar!! Hvilke meritter har du angående konkurranse?
Beklager om dette har blitt spurt om før Wink
Hyggelig å høre.

Mine meritter er ikke noe å skryte av. Jeg prøvde å finne en oversikt jeg har laget, men jeg tror jeg har mistet den. Har bare stevner fra 98-2001. Det må jeg fikse en dag. Kjekt å ha den fullstendige oversikten.

Tror jeg vant alle lokale konkurranser som junior. Kom på 5.plass av 6 deltakere på j-NM 98 som var mitt første store mesterskap. Fikk 592,5 kg sammenlagt. I samme vektklasse året etter fikk jeg 660 kg (-100) men var god for endel mer. Dette var j-NM 99 i Oslo.

Har ellers deltatt på A-NM 2001 (-110), A-NM 2004 (-125), A-NM 2005 (-125) og A-NM 2006 (+125). Har ingen medaljer fra senior-klassen, men det kommer.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #626 : 08. juli 2006, 01:17 »
Respektabelt! Hvor gammel er du?
Når har du planer om å konkurrere igjen?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #627 : 08. juli 2006, 01:29 »
Det meste står på side 1 av loggen. Jeg er født 10.03.1977 og er derfor 29 år. Jeg deltar neste gang jeg er i form. I skikkelig form. Jeg deltar aldri bare for å delta. Slik idealist er jeg ikke. Jeg vil forbedre persene. Og ikke bare med 2,5 kg. Med 25 kg i hvert løft helst.

Når jeg føler at jeg kan ta 290 i bøy og 290 i mark uten utstyr så kanskje jeg løfter i ett stevne uten utstyr. Dette kan bli i september, men jeg tviler på det. Tror det blir for kort tid til det nå ettersom bøyen ikke har virket så bra i det siste selv om jeg har følt bedring denne uka.

Det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke skal konkurrere i A-NM i 2007. Målet for det året er å endelig bli sterk i benk (200 uten skjorte før 10.mars 2007). Sterk i mark (300 uten drakt) og sterk i bøy (300 uten utstyr). Håper deretter å bygge på den nye styrken og få ett godt resultat på A-NM 2008 med fullt utstyr.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #628 : 08. juli 2006, 01:34 »
Tviler ikke på at du kan bli sterk (som du sier, min mening er at du er svinsterk allerede). Hvorfor vil du delta uten utstyr? Har du bilder av resten av gjengen på KK? Eller kanskje meritter? Har hørt mye godt om feks en kar som heter Olaf, og sturla.

Håper du ikke har noe imot at jeg spør Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #629 : 08. juli 2006, 01:52 »
Såklart jeg ikke har noe i mot at du spør.

Du kan finne ut mye om både meg og resten av folkene på klubben ved å lese Fasiten og/eller søke på google. Olaf Dahl er den sterkeste på klubben vår. Han tar nok 300 kg uten utstyr i bøy nå. Kun 350 kg med utstyret, men forhåpentligvis 360 på en internasjonal konkurranse om 2 uker. I benk tar han 210-220 kg uten utstyr og 250 kg i benk. Mark er han suveren. Var på vei opp med 360 kg på NM i år, men skinnet i handa hans ble revet av så grepet sviktet. Det har aldri hendt han før. Jeg tror han kommer til å ta 380 kg i markløft om bare ett par års tid. Det blir isåfall ny norgesrekord så det holder hvis ingen andre kommer han i forkjøpet. Jeg tipper også Olaf når 400 kg i knebøy i løpet av sin karriere . Sannsynlig pers for Olaf før han legger opp: 400 - 280 - 380 = 1060. Alt avhengig av at han klarer å holde seg skadefri og slikt. Og styrke vokser ikke på trær så han må jobbe knallhardt - men det gjør han.

Kjetil Holm er den med mest framgang. Han løftet ca. 550 kg på RM 2003. På RM 2006 løftet han 815 kg. Nå går han for nærmere 900 kg på NM 2007.

Sturla Davidsen vant VM for klubben vår i 1997, før min tid. Han er den eneste, sammen med Randen som nylig gjorde dette, som har tatt 400 kg i knebøy. Han løftet 240 kg i benk med ei skjorte som hjalp bare 5-10 kg for han den gangen. Og han løftet 370 kg i benk. Norgesrekord i bøy (tangert av Randen), norgesrekord i mark og norgesrekord sammenlagt med 992,5 kg. Hans perser ble 1007.5 kg til sammen men han fikk det aldri ut på stevne.

Vi har også Andreas Tiller som er en sliter av dimensjoner samt en hel rekke andre lovende talenter. Blant annet Even Skaland. Junior som trener mest på treningsstudioet mitt. Ett av Norges råeste talent. Jon Arne Herjaune som er 17 år og 134 kg tung. Norgesrekorder i alt. Kommer til å bli 160-170 kg om 10 år og vil nok tukte de fleste norgesrekorder i tungvekten senior. Kristian Kolstad er også ett talent. Silentk på dette forumet. Han må imidlertid slutte å tenke på vekta og helsa si. For den er topp.

Når det gjelder bilder så har jeg ett "lagbilde" fra RM 2006. Dette er lagt ved dette innlegget.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!