Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2955009 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #645 : 08. juli 2006, 20:37 »
Han nest til venstre på bildet skriver seg for Gøran O. Andersen, og kan - sin noe høye debutalder til tross - bli en styrkeløfter man må rekne med i framtiden. Er som Kjetil Holm nærmest stum, men bruker kaloriene vi andre bruker på snakk på løfting av jern. Har nettopp begynt å trene igjen etter et kortere sykefravær, men har vel allerede kvalifisert seg til NM 2007?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Fasiten
« #646 : 10. juli 2006, 00:51 »
Den eldste kanskje - absolutt ikke den kuleste, sterkeste og råeste Smiley

Førde Il er den råeste klubben i norge, vi er 4 løftere og tre av oss har eller har hatt offesielle norgesrekorder det siste året, alle i klasse 90 senior. Av dei fire aktive så er det ikkje umulig at det blir to løfter fra oss på vm i stavanger:-)
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #647 : 10. juli 2006, 01:16 »
Ikke rart det ikke er flere løftere i førde  Tongue
Nivået er jo alt for høyt  Shocked
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #648 : 10. juli 2006, 09:10 »
Du er klar over at indrefileten er "jukkemuskelen" ?

Psoas ja, selv om jeg ikke har hört den omtalt som jukkemuskelen.
Psoas er en viktig "yogamuskel".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #649 : 10. juli 2006, 18:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=ZN-waYr-PDk

kan dere lage tøffere treningsvideo enn dette. dette må være noe av det tøffeste!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #650 : 11. juli 2006, 00:01 »
Es ist nett, wichtig zu sein, aber es ist wichtiger, nett zu sein

Uke 15: Mandag 10.juli 2006

Trening på KK-67

Hadde fått de 13 første ukene av mitt program fra Dietmar. Tok kontakt med han pr. mail for 10 dager siden men fikk ikke noe svar. Trente derfor ei normal lettuke i forrige uke slik som jeg har gjort hver tredje uke ellers. Sendte ny mail for 3-4 dager siden. Ettersom jeg ikke fikk svar da heller så sendte jeg sms. Fikk da svar, men etter å ha besvart hans sms så har jeg ikke hørt noe mer. Av den grunn gjetter jeg meg litt fram til hva programmet ville ha sett ut som og trener litt slik jeg vil i tillegg.

Knebøy
4x160 -  3x190 -  3x210 - 3x225 - 2x240 - 3x210 m/stopp - 5x190 m/stopp


Jada jada jada! Gikk opp til en dobbel på 240 kg og første rep var latterlig lett. Dobbelen var helt okei. Har mere inne. Det meste jeg har gjort er vel trippel på 250 og singel på 270, men tror jeg har vært god for femmer på 250 og singel på 280. Derfor er jeg litt unna toppformen, men jeg følte meg sprek idag.

Ettersom jeg vil ha mer mengde trente jeg to sett med stopp på slutten. Dette gikk helt greit.

Jeg begynner å bli friskmeldt i bøy. HERLIG!

Benkpress m/kloss medium grep
6x120 - 5x150 - 4x170 - 3x180 - 3x190 - 2x195 - 5x180

For tre uker siden klarte jeg trippel på 190, men for to uker siden bommet jeg på to sett-forsøk. Følte meg sliten og utbrent da. I dag var det helt greit igjen og dobbelen på 195 var lett. Avsluttet med en femmer på 180 kg og det var så lett at jeg kunne tatt 10 reps! Herlig!

Markløft bredt grep og bred fotstilling
5x120 - 4x140 - 3x160 - 3x170 - 3x180 - 3x190

Alt dette lett. Brukte en reim på høyre hånd og reima ble revet i to på 180-settet. Fikset en ny reim uten spesiell pause og gikk til stangen og tok en trippel uten problem. Lette vekter dette.

Trisett:
Sittende hantelpress
2x4x36,5

Rygghev
2x3x51,5 kg

Nedpress
3x8

Droppet siste trisett slik at jeg kjørte to trisett. Tok likevel ett tredje nedpress-sett da jeg føler det er viktigere i den store sammenhengen enn de to andre.

FINITO

En herlig økt på klubben over alle klubber. Styrkeløftens svar på kroppsbyggernes Gold's Gym eller for ikke å snakke om Dorians Temple Gym!

Bøyen viste tendenser på god gammel form. En form jeg håper å passere og gruse skikkelig om noen måneder. 300 kg skal løftes snart!!!

Når jeg først kom på trening var det ikke mange sterke der. Marie var kommet og begynt på knebøyen. Hun fortalte at det var ganske lett i dag. Veldig artig. For hun hadde rett. Bøyen så mye sprekere ut enn uka før. Hun har nå kjøpt seg noen veldig fine Adidas løftesko og da får hun mye bedre stabilitet og løfter penere og tyngre. Meget bra.

Etterhvert kom Mekaniker Ford, Holminator, Becheden Tiller og Mohammed Dahl. Stemningen var meget god og det virket som om de fleste hadde sovet på rett side i natt. Sturla kom også en tur etterhvert men er usikker på om han har sovet i det hele tatt. Han deppet over at han mente han begynte å bli tynnfeit. Tynnfeit definerte han som det man blir når vekta går ned men vommen blir større. Jeg mente at han bare var FFF - feit ferdig og førti - men han ser for bra ut til å være det enda.

Mekaniker Ford skulle ha bøy med utstyr i dag men hadde ikke fått bøydrakta tilsendt enda. Han måtte derfor prøve seg med markdrakta si istedetfor som er alt for stram i stroppene til at han skal kunne klare å komme ned. Tidligere har Forden vært en katastrofe med utstyret i bøy. Han hadde ikke fått godkjent bøy i WPO med mange av sine treningsbøy. I dag var det imidlertid en annen tone. Jeg surret han på ett av sine sett og selv om det var ganske hard surring så var han nesten ned til godkjent dybde. Det viktigste av alt var at det så bra ut. Ryggen var ganske rett og styrken så ganske så bra ut. Det så altså både bra og lett ut idag. Det er sjelden det føles lett ut for Arthur og det er enda sjeldnere at han får skryt for teknikken. Det fikk han i dag. Håper det varmet.

Holminator lekte seg med vektene i dag også. Han smilte og var i godt humør i dag. Var nok fornøyd med den lille deffen han tok på lørdag da han gikk en lengre tur. Begynte med benk og tok ganske greit 185 kg. Det er 5 kg mer enn jeg trodde han var god for i forrige uke! Han hadde ikke trent benk på 2-3 mnd før han begynte å trene for 3 uker siden. Snakk om rask formtopp. Han tar straks 200 i benk. Vi har ett kappløp om hvem som klarer det først uten skjorte .Jeg begynner å bli nærme selv, men jeg tror nok Kjetil slår meg.

Etter benken var det endel andre øvelser før han lusket bort til bøyen. Han tenkte å snike seg unne høyrepene, men han ble overtalt til å gjøre det som sto på programmet. Snikingen får Børre og Kyrre ta seg av. Heldigvis hører de til på SATS eller City Gym i Sandnes.

Bøyen var en lek. Stanga holdt på å knekke i det Holminator reppet ut en åtter på 195. Han hadde uten problemer tatt 20 reps på denne vekta. Seriøst helt utrolig lett åtter. Etterpå tok han en sekser på 205 kg før han avsluttet med tre femmere på 220 kg. Lett. Han er ikke vant til så mange reps slik at jeg så at han tok i litt på de siste repsene på 220 kg, men "Hei kjære prest og kirke-embetsmann" - det er 220 kg. Den vekta skal egentlig gå jævlig fort ned mot gulvet. Istedet så reverserer Holminator gravitasjonen slik at det virker som om tyngdekraften er på -9,81 m/s^2. Hadde han hatt mere kilo på stanga kunne styrkeløftstanga som tåler 1000 kg ha brukket.

Becheden Tiller fikk til bøyen bra i dag også. Han har gått mye ned på vektene for å prøve å innøve ny teknikk. Det ser ut til å virke. For ei lita stund siden bommet han på latterlige 200 kg. I dag var det helt greit. Heldigvis! Han tenkte seg om for om han skulle ta en trippel etter første rep men var fornuftig og sluttet med den gode følelsen.

Mohammed er fortsatt litt sliten etter hardkjøret i det siste. Da jeg dro, dro han doble på 275 kg i mark. Det var selvsagt lett, men når Mohammed er i form så går marken mye lettere enn det var i dag. Nå trenger han bare litt hvile så er han i toppform i WE-cup. Det blir artig å følge han der!

Artig dag!

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #651 : 11. juli 2006, 00:10 »
Artig skrevet  Grin.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #652 : 11. juli 2006, 09:01 »
[Becheden Tiller fikk til bøyen bra i dag også. Han har gått mye ned på vektene for å prøve å innøve ny teknikk. Det ser ut til å virke. For ei lita stund siden bommet han på latterlige 200 kg.

Hm, latterlige 200? Stort sett er fasiten motiverende lesing, men denne var et lite tilbakesteg. Man kan godt være stor og sterk, men trenger ikke å hovere.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #653 : 11. juli 2006, 18:21 »
200 ER latterlig for enhver styrkeløfter over 90kg. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #654 : 11. juli 2006, 18:31 »
Gilberg snakker om 200 uten utstyr her tipper jeg...
For en løfter som Einar, med en kroppsvekt på over 130 kg, og 10-12 timer styrkeløftrettet trening i uka, så er alt annet enn 300 kg, dårlig løfting... Wink

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #655 : 11. juli 2006, 18:35 »
200 ER latterlig for enhver styrkeløfter over 90kg. Smiley

Det kan godt være, men å latterliggjøre personer som faktisk prøver å bli styrkeløftere er kanskje ikke det beste trikset dersom man ønsker rekruttering? Smiley

Å benytte skjorte i benkpress dersom man løfter under 200 kg er også latterlig, men sånn er vel livet.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #656 : 11. juli 2006, 18:39 »
200 ER latterlig for enhver styrkeløfter over 90kg. Smiley

Hvorfor det?
Det kan være en rekke grunner til at man løfter mindre enn 200 kg i knebøy uten utstyr på ca.90 kg.
Er en respektabel vekt raw det.

Jeg kan synes at 135 kg i benk med skjorte er skandaløst dårlig for en på 90 kg+. Men du vil sikkert ikke være enig med meg der.

Så hva med å bare spare seg for de hoverende og retarderte utspillene!
Bare smil og vær glad for at du er så sterk som du er. Kanskje du har et talent Smiley Og det er kanskje ikke er gitt for alle å løfte 200 kg+ raw i knebøy!

ps. jeg tar 200 kg raw i -90 kg klassen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #657 : 11. juli 2006, 18:44 »
Det kan godt være, men å latterliggjøre personer som faktisk prøver å bli styrkeløftere er kanskje ikke det beste trikset dersom man ønsker rekruttering? Smiley

Å benytte skjorte i benkpress dersom man løfter under 200 kg er også latterlig, men sånn er vel livet.

Skjønner virkelig ikke at noen kan ha glede i å komme med sånne bastante og idiotiske utspill som da f.eks stallion gjør her.
Er du god bør du prise deg lykkelig over det, og at noen løfter mindre kan jo rett og slett bety at man selv har et talent.
Hva med å bare verdsette det og prøve å ikke ta helt av.
Tross alt har alle forskjellig motivasjon for å drive med idretten. Er faktisk ikke alle som driver for å vinne VM.
Noen prøver faktisk å være med på å skape et godt miljø og bidra til rekruttering, skaffe seg venner, etc.

Mens andre kun er ute etter å hovere, og opphver seg selv til enhver tid fordi man har blitt så feit at man klarer å kjøre noen tunge bøy  dry


Glad vi har løftere på alle nivå i klubben vår. Og heldigvis har vi ingen stolte haner i flokken vår  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #658 : 11. juli 2006, 19:58 »
200 ER latterlig for enhver styrkeløfter over 90kg. Smiley

Da håper jeg du løfter over 200 raw.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #659 : 11. juli 2006, 20:44 »
Yo Einar...jo mer jeg prater med Marie, jo mer får jeg det for meg at vi har fler likhetstrekk enn det jeg er glad for....derfor må jeg stille et par kontrollspm:

Når begynte du å se på wrestling, og hvem er dine 3 favorittwrestlere?

Hvor mange damer har du mista pga trening?

Hva er ditt beste meritt fra en spisekonkurranse?
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!