Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954734 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #720 : 16. juli 2006, 03:25 »
Warlock har hatt litt problemer med treningen og motivasjonen i det siste. Jeg skrev derfor i hans loggbok nå nettopp. Ettersom mitt svar tok litt tid å skrive og jeg føler at innlegget også passer godt i min egen loggbok så limer jeg inn innlegget mitt her også. Det er mange som ikke har bra nok framgang i livet. Samme hva deg gjelder. Når det gjelder styrkeløft så er det mange som syter til hverandre og tror at alle som er sterkere enten er så genetisk mye bedre disponert eller bruker dop. Mange av disse fortrenger fakta. De fortrenger at de kanskje må trene hardere, trene smartere og/eller spise mere. Av og til mye mere. Jeg tror  den største barrieren ligger på det siste ettersom det er mange som trener hardt selv om veldig få trener smart.

Her kommer derfor innlegget mitt:
Det er helt klart miljøet du trener i som sannsynligvis ikke er bra nok her. Fast Ford er inne på mye vesentlig her, selv om jeg ikke er helt sikker på hvor mye jeg deler oppfatning med det med gener og slikt. Det er mange som har talenter som når gode resultater hurtig, men de fleste beste når det kommer til styrke er ikke talentene. Det er de som har gjort det beste ut av sine forutsetninger og trent, trent, trent og spist, spist, spist. De har dedikert seg til dette. Alle har motivasjonsvikt, men de som blir gode lar ikke motivasjonsvikten bety annet enn motivasjonsvikt. En fortsetter å spise og trene allikevel. Dette slutter man ikke med. Det er en livsstil.

Det spiller ingen rolle om talenter blir gode på 2 år hvis de slutter etter dette. Vi som ikke er talenter eller genetiske friker kan kanskje måtte bruke 5 år på å oppnå resultatene som disse talentene gjør på 2 år. Men hva gjør det når vi kan trene resten av livet? Etter 15 år med trening så blir alle god. Ikke 15 år med flytting av hantler eller stenger, men 15 år med hard trening. Og spising. Kanskje overspising i perioder også.

Når jeg startet å trene så var jeg 62 kg. Jeg klarte, etter 6 måneder med kun apparat-trening, 50-55 kgx10 i benken. 70 kg klarte jeg ikke. Jeg ble helt besatt av trening. Var aldri sosial. Gikk kun over til naboen av og til, men hadde alltid 1,5 liter med vann med meg. Jeg begynte å spise 5 ganger om dagen. Kuttet ut smør, syltetøy, godteri, is, brus, snacks+++ og erstattet det med skikkelig mat. Satt i ro hele tiden. Ville aldri gå ut fordi jeg ville ikke bruke kroppen fordi den skulle repareres nok til neste treningsøkt. Trente så hardt som jeg overhodet kunne tenke meg. Prøvde å trene til musklene sviktet. Ikke hodet. Kjøpte alle kroppsbyggerblader. La meg aldri senere enn 00.00. Fikk panikk om klokken passerte dette tidspunktet. Har aldri drukket alkohol og la meg kl.00.00 selv på nyttårsaften.

Etter tre år med trening og 19 år av alder veide jeg 100 kg og klarte for første gang 100 kg i benkpress. Dette er en vekt mange klarer mye tidligere både i alder og vekt. Det kunne jeg også både se og høre. Men de som klarte dette tidlig sluttet som fluer med treningen. Jeg driver på fortsatt. Og jeg tar nesten ikke fri fra trening selv om jeg er syk. Jeg skal være kraftig syk om jeg tar fri. Og om jeg har motivasjonsproblemer så går jeg på trening allikevel. Jeg har vært på trening i 4-5 timer og trent hardt til klokken 01.00 om natten. Trent alene på kveldstimene også. Det er utrolig demotiverende, men treningen har blitt gjennomført. Jeg har ikke klart å gå, jeg har kastet opp på trening, jeg har skadet meg ved tung trening o.l. - men jeg har fortsatt å trene.

Jeg har spist mye og jeg har overspist i perioder. Jeg har også vært deprimert over kropp og sinn, men jeg har fortsatt å leve fram og mot drømmen. Drømmen om å bli stor og sterk.

Dette er ikke ment som skryt, selv om jeg er stolt over det jeg har ofret og det jeg har slitt. Poenget er imidlertid at det er dette som skal til. Mange som ikke gjør det samme tror at andre som blir store og sterke har så store genetiske fortrinn. Noen ganger stemmer det, men i de fleste tilfeller så er det bare én selv som ikke trener hardt nok (og/eller riktig) og spiser bra nok.

Når jeg begynte med styrkeløftstrening (altså etter 5 år med styrketrening) var jeg allerede ganske sterk. Men når jeg begynte med styrkeløftstrening ble jeg så raskt sterkere at jeg fikk skade pga. at det gikk for fort opp. Da trente jeg også "lettere" (ikke lettere vekter) enn før og kjente såvidt at jeg hadde trent når jeg var ferdig meg programmet i starten.

Etter 4-5 år med stagnasjon så bestemte jeg meg for å spise skikkelig. Da overspiste jeg. Spiste så mye at jeg fikk strekkmerker på magen. Det var så mye mat og så mye kjøtt at jeg måtte drite 7-8 ganger før frokost dagen etter. Blødde hele tiden fra baken. Hvilken person gjør noe slikt? En som tar lett på livet og treningen? En uten mål? Nei, kun de mest dedikerte kan gjøre noe slikt. Det er nesten galskap, men av og til er det de gale som klarer å oppnå sine mål. Og framgangen kom. 

Se på Olaf Dahl. Han lever i kjelleren på KK-67. Mere deprimerende plass å trene, isolert sett, er vanskelig å finne. Likevel oppholder han seg der utrolig mange timer om uka. Han leser alt som har med styrke å gjøre. Vil bli best i alt. Og dedikerere hele sitt liv for dette. Det er der talentet ligger - ikke i genene hans.

Se på Alexander Kirketeig. Lite skulle tydet på at han har talent for styrkeløft. Når det kommer fram at han trener hardest i Norge så blir det kanskje litt forståelig. Han sliter for å bli så god som han er. Det har ikke kommet gratis pga. talent. Det har kommet proporsjonalt med innsatsen han har lagt inn i treningen.

Når jeg var 100 kg så fortalte Sturla Davidsen meg at jeg burde veie mer. Jeg burde fylle 110 kgs-klassen. Selv hadde jeg komplekser for kroppen min og ønsket ikke å spise meg opp. Jeg var da redd for å legge på meg. Grunnen til denne frykten var at jeg var redd jeg aldri skulle få meg dame om jeg lot utseendet lide. Han så meg dypt inn i øynene og fortalte meg at det var det som måtte til for meg. Jeg ble nesten på gråten av å få høre sannheten. Han var autoritær og han hadde gått veien. Han hadde gått veien som jeg selv ønsket å gå, men jeg visste ikke helt hva som skulle til. Han fortalte meg - men jeg håpet det ikke var sant. Det skulle være mulig for meg å bli sterk på min daværende kroppsvekt. Enkelte må imidlertid opp for å få ut sitt potensiale. Hvis man ikke er blant de genetiske heldige så kan man gjøre mye ved å spise seg opp. Det er også en del av gamet. I fotball er taktikk like viktig som teknikk. Når det kommer til styrke er det å spise seg opp en taktikk som nesten aldri slår feil. Hvis ditt mål er å bli best på poeng i styrkeløft kan fortsatt det å spise seg opp være riktig for deg, men for de som er predisponert for god styrkeøkning kan det være like mye taktikk i å holde vekta.

Det viktigste er imidlertid å trene bra. Ikke la seg affektere av andre eller sin egen motivasjon. Dårlig motivasjon eller dårlig dagsform spiller ingen rolle. Som Olaf sa: "Om d e lætt eller ikke - d spille ingen rolle. Vækta ska opp. D står 3 reps - men æ tar to".

Det er mulig å dropp en rep eller ett sett av og til hvis man kjenner kroppen sin så godt at man vet det kan være det smarteste - men en skal være forsiktig med å gjøre slikt. Plutselig kan det bli en vane og da trener man plutselig ikke bedre enn mannen i gata. Og trener man som mannen i gata - da får man resultater som mannen i gata. Du må trene hardere! Tyngre! Lengre! Ikke to sett. Ti sett. Tyve sett. På én øvelse!

Håper du får litt inspirasjon av dette innlegget. Og om du ikke får inspirasjon så setter du foten foran den andre foten. Hvis du gjentar dette uten å tenke deg om så er du før eller siden på treningslokalet. Når du allerede er der kan du trene. Umiddelbart etter trening så spiser du. Og du tenker ikke på hvor mange gram fett det er i måltidet eller hvor stor biologisk verdi det er på proteinet du får i deg. Du tenker på å få i deg måltidet slik at du kan forberede neste måltid. Sover godt og hviler dagen etter. Ikke noe fotball eller en joggetur fordi det er så fint vær ute.

Print ut ett Dietmar mengdeprogram og begynn å tren det. Dropp alt kost-tilskudd foruten kreatin og spis 5-6 måltider pr. dag. Store måltide samt flere liter melk. Tren aldri foruten når du trener styrke. Gi faen i alle talentene. De hopper av uansett etterhvert. Det skal ikke du gjøre. Ikke én øvelse, ikke én trening, ikke én dag og ikke én uke. Ditt nye liv begynner på mandag og da er du dedikert. Ikke en hvem som helst som trenger motivasjon for å trene. Du bare gjør det. Punktum.

Mvh,
Einar
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Fasiten
« #721 : 16. juli 2006, 03:46 »
honnør... ble motivert ja Grin
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #722 : 16. juli 2006, 10:06 »
Hehe....¨det er så deilig å høre at det er mange gale mennesker rundt omkring og jeg elsker det! Meget bra skrevet!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Fasiten
« #723 : 16. juli 2006, 12:44 »
Får ikke warlock motivasjonen på plass nå, så vet ikke jeg Grin
Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #724 : 16. juli 2006, 14:14 »
Har ikke tenkt å gjøre dobbeltposting som en vane, men må nesten følge opp mitt eget innlegg med ett svar på ett svar jeg fikk fra klubbkamerat Jan Arthur Aune.

Du har ikke tro på gener og slikt Einar,men se på min fremgang og sammenlign den med f.eks.din?Jeg vil nok alltid havne i skyggen i denne sporten,selv om at jeg vil bli sterk en dag.
Jeg vil også påstå det at hvis vi hadde vært like tung,så hadde jeg løpt fortere enn deg.Dette fordi jeg er skapt til løping,for det er der mitt talent ligger.
Ja, se på min framgang. Når kom min framgang? I begynnelsen økte jeg 40 kg i kroppsvekt på 3 år. Dette var i puberteten og der øker de fleste fort uansett. Jeg overdrev det hele med å sitte stille hele tiden og spise mer mat enn kroppen trengte for å være sikker på at den ikke fikk for lite. Tanken min var hele tiden mere muskler, større og sterkere. Fikk jeg fett på kroppen hadde det ikke noe å si fordi fettet kunne jeg ta bort senere om jeg ønsket det. Likevel ble jeg ikke sterkere enn at jeg klarte 100 kg i benkpress. Med 3 års helvettes slit og ofring av alt en ungdom ellers er med på. To år senere så stagnerte jeg i 4-5 år. Hvilken framgang er det?

Jeg prøvde i mitt innlegg å forklare litt om hvorfor mange opplever at det  føles som om man ikke er skapt for dette. Ettersom du er veldig opptatt av genetiske forutsetninger og snakker mye om at du ikke har talent for dette ,men heller ett mye større talent for løping, så kan jeg ta deg som eksempel. Det er ikke meningen at du skal føle dette personlig selv om det sikkert er lett å føle det slik. Jeg liker deg godt Arthur så dette er ingen personlig kritikk, men det kan virke like hardt som det gjorde for meg da Sturla med sin autoritet fortalte meg det jeg ikke ville høre.

Du er en aktiv mann Jan Arthur. Du har en 8-timers jobb. Du har samboer og en stedatter. Bare dette gjør dine forutsetninger dårligere enn det optimale.

Tidligere har du løpt mye. Selv om man ikke er født for løping så vil mye løping og kroppsbyggertrening (mange reps) føre til at type 2b musklene (hvis jeg ikke tar feil) justerer seg til denne type trening. Noen er født med mye eksplosive muskelfibre og noen er født med mye utholdenhetsfibre. Men mange av muskelfibrene kan forandre seg i forhold til hvilken aktivitet man bedriver. Det tar imidlertid tid å forandre dem. Når du startet med styrkeløft på klubben så var du nok en løperkropp full av utholdenhetsfibre og derfor ville det automatisk ta litt tid for deg å justere deg. Det samme gjelder nå. Du er reps-sterk og synes det er vanskelig å få det ut i ett skikkelig maks-løft. Grunnen er blant annet din fortid. Det trenger ikke bare å være genetisk - men mest sannsynlig tror jeg det er noe du har lagt opp til selv.

Jeg har erfart at du har kuttet treninger fordi du har spist mat "for tett innpå treningen". Skal man bli god i dette kan man ikke bruke slike unnskyldninger. Er du syk så venter du til du blir frisk. Ja, i noen tilfeller så kan det være bra, men jeg har mere tro på litt trening enn ingen trening nesten uansett.

Da du fikk vite at du var i faresonen for sukkersyke forandret du kostholdet radikalt. Jeg er ganske sikker på at du ville klart deg bra bare du hadde kuttet ut alle litrene med Coca Cola hver dag. Istedet lot du vekta falle med 12 kg på veldig kort tid. Du hadde like rask vektnedgang som barn i Somalia som ikke får mat. Det blir ingen styrke av slikt. Du kuttet alle karbohydrater nesten og så både styrke og vekt rase ned. Min personlige mening er at du overreagerte på meldingen fra din lege. Uansett hvor store forandringer du måtte ha gjort på ditt kosthold så skulle det være mulig, om enn veldig vanskelig, å opprettholde vekta ved å spise nok av andre matsorter. Hadde det vært meg hadde jeg tatt meg flere samtaler med legen min og diskutert det med kosthold. Jeg tror den radikale forandringen er noe du fant på selv på bakgrunn av dine kostholdskunnskaper fra fitness-tiden. Her var det ikke snakk om moderasjon, men enten-eller. Jeg tviler på at bildet var så svart-hvitt i realiteten.

Ikke lenge etter vektnedgangen begynte du også med kardiotrening. Løpeturer, rask turgåing, rollerblades etc. Din overbevisning er at dette er bra for styrken. Og du begynte å fortelle om at du ble i bedre og bedre form. Vektene viste noe helt annet. Du tror beina får nok hvile slik at man kan løpe på en lørdag selv om man har hatt knebøy på fredag og skal ha tung bøy på mandag. Det er mulig, men overskuddet i form av psykisk hvile og ett overskudd av glykogen forsvinner raskt. Det kribler nok ikke like mye i kroppen din på mandag etter å få trene som det ville gjort om du hadde droppet lørdagens løpetur til fordel for sofasitting og tv.

Du er høyere enn meg, men likevel 40 kg lettere. Dine vinkler for løfting er derfor meget uhensiktsmessige. Ja, en slik kropp er best egnet til løping. Min kropp var også bedre egnet til løping når jeg var yngre, men nå er den best egnet til styrkeløft og sumobryting. Det er mitt valg. Har alltid vært mitt valg. Du har også valget, men velger som de fleste andre å fokusere på andre ting og overlate fremgangen til andre til deres gener.

Hvis jeg hadde veid det samme som deg så hadde du nok garantert vært flinkere til å løpe enn meg. Hadde jeg drevet med styrkeløft på din kroppsvekt hadde jeg sannsynligvis fortsatt vært raskere enn deg på korte distanser 0-60 meter, men du hadde slått meg på lange. Du er jo en person som starter rolig, men klarer å holde tempoet oppe når de andre daffer av. Du er flink til å løpe. Det vet jeg. Hadde vi skullet sammenligne løpekapasitet på lengre distanser burde jeg ha vært lettere enn deg ettersom jeg også er lavere. Da ville utgangspunktet vært likt. På grunn av mere kondisjonstrening ville du knust meg der også, men om jeg hadde trent kondisjon med samme innsats og vilje som jeg trener styrke nå så tror jeg det er umulig å si hvordan en duell ville ha gått.

Poenget her er at man kan ikke forvente at man skal ha like mye framgang ved å trene ett styrkeløftsprogram jf. det å leve ett styrkeløftsliv. Proffer har bedre forutsetninger enn amatører. Olaf og jeg prøver å leve mest mulig som proffe. Livet er lagt opp til dette. Familie og familieliv får kanskje lide litt av dette, men det fikk også familien til Bjørn Dæhlie. Vi løper ikke flere ganger i uken, for vi tror ikke det vil hjelpe oss å løfte mer i knebøy. Vi dropper aldri treninger. Selv om vi er syk. Vi drar aldri på ferie uten å trene. Vi spiser mye og er ikke redd for å legge på oss.

Det er her mye av forskjellen ligger. Så jeg håper du ikke tar dette for personlig. Jeg er bare overbevist om at det er dette som er sannheten. Du er flink til å trene, men du er nesten for flink. Hvis du er sterk på reps er det ikke noen vits i å bli sterkere på reps. Du må spise så du går opp i vekt. Hvor mye du går opp bestemmer du selv, men der bestemmer d uogså din egen framgang. Slutter du med all kardio og nøyer deg med den rolige lørdagsturen på IKEA med bagasjen så skal du se at du vil få større framgang enn både Tiller og meg. Du kommer til å fyke opp i styrke. Dine gener setter ikke begrensningene dine, men din livs-situasjon, aktivitetsnivå og kalori-inntak gjør det.

Håper du tar dette i beste mening. Det virker sikkert hardere for deg enn for mange andre som leser dette, selv om det gjelder mesteparten.

Med vennlig hilsen kompisen din Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Fasiten
« #725 : 16. juli 2006, 14:45 »
 
Finn fem feil.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Fasiten
« #726 : 16. juli 2006, 15:08 »
Enkelte vil nok finne det litt påfallende at den gladkristne Hellmik har et avatarbilde med teksten "GIRL POWER" og en signatur med sitat fra Bibelen der Jesus er i fokus. Nå kjenner ikke undertegnede Jesus personlig, og har heller ikke møtt ham, men mye kan tyde på at "GIRL POWER" har mer med Spice Girls å gjøre. Koblingen Spice Girls og Jesus kan igjen tyde på et overdrevet inntak av alkoholholdig vin under forrige nattverd.

Ha en fin ettermiddag!

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Fasiten
« #727 : 16. juli 2006, 15:19 »
Enkelte vil nok finne det litt påfallende at den gladkristne Hellmik har et avatarbilde med teksten "GIRL POWER" og en signatur med sitat fra Bibelen der Jesus er i fokus. Nå kjenner ikke undertegnede Jesus personlig, og har heller ikke møtt ham, men mye kan tyde på at "GIRL POWER" har mer med Spice Girls å gjøre. Koblingen Spice Girls og Jesus kan igjen tyde på et overdrevet inntak av alkoholholdig vin under forrige nattverd.

Ha en fin ettermiddag!

Vennlig hilsen
Nero

Munker har sørget for at all vin (stort sett) i nattverd sammenheng er alkoholfri...
Finn fem feil.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Fasiten
« #728 : 16. juli 2006, 15:32 »
Skjønner. Munkene tok seg av alkoholen  Drikke  .

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Fasiten
« #729 : 16. juli 2006, 15:56 »
Syns det er meget artig å lese innleggene dine Einar B. Gilberg. Mange motiverende kommentarer og du viser at du har en sterk vilje. Syns faktisk selv at jeg har klart å utvikle med psykisk dette året med å tenke nokså likt som deg. Komme meg på trening uansett samma form, eneste unntakene jeg hadde var enten halsbetennelser (hvor jeg gikk på medisin) eller dagene hvor jeg hadde sterk feber. Trener ikke styrkeløft, men friidrett sprint hvor viljen er meget viktig for å lykkes. I de siste har det vært kroppen som har streiket i de harde treningsperiodene og ikke psyken. (Før var det motsatt)

Kommer til å forsette å lese her, grunnet det gir meg mye motivasjon. Det er ikke alltid like lett for en 17åring å ofre festing og andre aktiviteter de fleste andre på min alder gjør, kun for å trene. Men hva gjor du i din tid når du måtte ofre sosiale aktiviteter for restitusjon og trening? Hva syns du om f.eks. å trene stein hardt 2mnd, nå kvalikk mål. Deretter ta seg et par fester, og så ta seg tilbake i skinnet å trene stein hardt frem til f.eks. UM/JrNM?
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #730 : 16. juli 2006, 16:09 »
Jeg, for min del, har alltid vært litt spesiell. Jeg har nesten aldri vært på fest i hele mitt liv. Jeg var en periode på byen noen helger i ett år, men jeg har aldri smakt alkohol. Siste jeg gjorde før jeg gikk ut var å spise torsk og grønnsaker - gikk ut og var ute noen timer og kom hjem og la meg. Eventuelt spiste igjen før jeg la meg.

Dette var først når jeg var "godt oppi årene". Ca.2000. Før dette var det ikke mange private fester. Tror jeg var på 2 i løpet av hele videregående. Én gang skulle vi okkupere klasserommet i ett døgn. Det var nemlig snakk om at en skole skulle legges ned i Trondheim og disse elevene skulle komme til "vår" skole. Det skulle vi protestere mot. Jeg ble med på dette sosiale evenementet, men jeg hadde med øreklokker som jeg skulle bruke for å sove. Ingen andre sov. De satt oppe og spilte gitar og var sosiale. Jeg lå i sovepose helt alene i klasserommet mens de andre dro på smilebåndet over at jeg var så original. Selv skulle jeg trene dagen etter så her måtte jeg vise disiplin.

Når det gjelder deg kan du selvsagt ta deg en fest i ny og ne, men det går ann å gjøre ting med måte. Du skal trene steinhardt hele året, men etter en konkurranse så kan du ta det litt mer med ro ja. Da kan du også ta ett par fester, men spis godt likevel. Og ikke la det gå utover treningen som allerede er lettere enn normalt. Det trenger ikke å være lett å ofre mye, men av og til kan man bare moderere seg så slipper man å ofre alt for mye også. Det psykiske kan være vel så viktig som det fysiske - men noen bare har det og er originale og trives godt med å være helt alene. Det var sjelden jeg savnet å feste for å si det slik, selv om jeg av og til følte at jeg kanskje aldri ville få dame om jeg gikk glipp av alle festene. Når jeg imidlertid kom på en fest eller to så fant jeg ut hvor bortkastet det var å være der. Damene som var der var stort sett bare horer som drakk og rotet med forskjellige typer uansett. Slike damer ville jeg ikke ha så jeg tenkte at det var bedre å ikke ha dame. Bruke tiden til å bli stor og sterk istedet og når jevnaldrende ble feit, ferdig og førti så skulle jeg sitte igjen stor og sterk og med ei blondine som kunne gjøre at vi var på framsiden av Flex Magazine.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #731 : 16. juli 2006, 16:19 »
Einar = alt i alt den kuleste mannen på forumet  2thumbsup

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Fasiten
« #732 : 16. juli 2006, 16:21 »
Jeg, for min del, har alltid vært litt spesiell. Jeg har nesten aldri vært på fest i hele mitt liv. Jeg var en periode på byen noen helger i ett år, men jeg har aldri smakt alkohol. Siste jeg gjorde før jeg gikk ut var å spise torsk og grønnsaker - gikk ut og var ute noen timer og kom hjem og la meg. Eventuelt spiste igjen før jeg la meg.

Dette var først når jeg var "godt oppi årene". Ca.2000. Før dette var det ikke mange private fester. Tror jeg var på 2 i løpet av hele videregående. Én gang skulle vi okkupere klasserommet i ett døgn. Det var nemlig snakk om at en skole skulle legges ned i Trondheim og disse elevene skulle komme til "vår" skole. Det skulle vi protestere mot. Jeg ble med på dette sosiale evenementet, men jeg hadde med øreklokker som jeg skulle bruke for å sove. Ingen andre sov. De satt oppe og spilte gitar og var sosiale. Jeg lå i sovepose helt alene i klasserommet mens de andre dro på smilebåndet over at jeg var så original. Selv skulle jeg trene dagen etter så her måtte jeg vise disiplin.

Når det gjelder deg kan du selvsagt ta deg en fest i ny og ne, men det går ann å gjøre ting med måte. Du skal trene steinhardt hele året, men etter en konkurranse så kan du ta det litt mer med ro ja. Da kan du også ta ett par fester, men spis godt likevel. Og ikke la det gå utover treningen som allerede er lettere enn normalt. Det trenger ikke å være lett å ofre mye, men av og til kan man bare moderere seg så slipper man å ofre alt for mye også. Det psykiske kan være vel så viktig som det fysiske - men noen bare har det og er originale og trives godt med å være helt alene. Det var sjelden jeg savnet å feste for å si det slik, selv om jeg av og til følte at jeg kanskje aldri ville få dame om jeg gikk glipp av alle festene. Når jeg imidlertid kom på en fest eller to så fant jeg ut hvor bortkastet det var å være der. Damene som var der var stort sett bare horer som drakk og rotet med forskjellige typer uansett. Slike damer ville jeg ikke ha så jeg tenkte at det var bedre å ikke ha dame. Bruke tiden til å bli stor og sterk istedet og når jevnaldrende ble feit, ferdig og førti så skulle jeg sitte igjen stor og sterk og med ei blondine som kunne gjøre at vi var på framsiden av Flex Magazine.

Sprint sesongen er over i slutten av August. Fra september og utover blir det grunntrening med mye styrketrening. Denne treningen blir mer mengde og langt fra like jævlig som den jeg har for tiden. For tiden har jeg oppkjøring til UM så jeg trener så og si 2 timer steint hardt hver eneste dag. Motivasjonen pleier som regel å være helt på bunn når jeg kommer opp på treningsmatta å oppvarmer. Men nå jeg har komt halvveis er lysten til å forsette alltid stor, noe som jeg ser på som heldig - for det er ikke alle som har denne viljen. Nå i oppkjøringsfasen til UM er det uaktuelt for meg å drikke uansett grunnet det vil ødlegge hele resitutsjonen min.

Denne sommeren har jeg absolutt ingen ferie. Eneste forskjellen fra den normale hverdagen min er at jeg trener 2 timer mer og ikke har 6-8 timer skole. men planen var egentlig å periodisere litt. Altså når sesongen er over tenkte jeg å ta 2 uker fri der jeg egentlig kunne gjøre absolutt hva jeg vil, bare ikke trene. Skal selvsagt ligge på stort kalorioverskudd i disse ukene. Men deretter trene steinhardt frem til jul. Hvor jeg igjen kommer til å kutte ned på treningene fra 6 per uke til 2, i de to ukene julen/nyttår varer. Fra januar til april er det forbanna kaldt uansett, så orker som regel ikke være så sosial i denne tiden uansett, så her blir det kun steinhard trening. Når det nærmer seg mai fyller jeg året og sesongen starter forsiktig opp igjen. Dvs at jeg har omtrent 2-3 perioder på 2uker i året hvor jeg har litt "gi-faen" attitude hvor jeg kan innta litt alkohol. Generelt sett er det ikke det at jeg syns det er kjempe kjekt å drikke, men det er litt herlig å ta et par pils og f.eks. bare nyte varmen.

Jeg mener hvertfall at de 2 ukers periodene styrker selvtilliten og motivasjonen enda mer. Grunnet jeg har lyst å komme tilbake enda sterkere. Selvom jeg kanskje mister pitte litt trening pga alkoholen føler jeg enda at det er hvert det psykisk sett.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #733 : 16. juli 2006, 16:24 »
Synes det virker som om du gjør det meste riktig jeg Alexander. Stå på. Du kan nå langt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Fasiten
« #734 : 16. juli 2006, 16:25 »
Mye bra å lese av det du skriver Einar. God motivasjon. Smiley
Dette ER Fasiten!
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!