Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954663 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #780 : 24. juli 2006, 23:12 »
Mandag 24.juli 2006

Trening på KK-67

Knebøy m/stopp uten belte
8x155 -  6x170 -  4x5x180


Har ikke tatt kreatin de siste dagene. Tror kanskje det har hatt litt negativ innvirkning på formen, men mest sannsynlig virket knebøyen idag litt tyngre enn normalt pga. ganske tung trening på fredag. Kroppsvekta er høyere enn noensinne nå. Jeg gikk tom for energi på fredag og har derfor spist som en helt i helga. Lørdags morgen var vekta 134,7 etter frokost og dotur. I dag var den 136,2 før trening og oppe i 137+ med klær på KK-67. Jeg slo Olaf med noen hundre gram! Sinnsykt. Fikk kreatin til Kjetil i dag og må kjøre på med det denne uka. Håper å få min leveranse på gymet også så jeg kan fortsette med det kreatinmerket jeg stoler mest på - selv om jeg er usikker av kreatin-virkningen Smiley

Benkpress m/kloss medium grep
8x120 - 6x132,5 - 4x5x142,5

Meget, meget, MEGET lett.

Markløft bredt grep og bred fotstilling
8x120  - 6x130 - 4x5x140

Ikke verd å nevne. Kunne tatt 100 sett. Kanskje 1000.

Sittende hantelpress 3x8x26,5 kg
Rygghev med 42 kg 3x8
Nedpress 3x8


Veldig enkelt. Alt uten pauser. Kondisjonsmessig meget god form på dette nå.

FINITO

Alt var vel og alt var bra. Bøyen kjentes litt tung ut, men det å løfte uten belte og med stopp gjør øvelsen mye tyngre. Jeg får også lett melkesyre av mange reps slik at åtteren og sekseren før de fire femmerne sitter i ganske bra. Sammenligner bøyen med den utførelsen jeg hadde i dag med femmere på 220 med belte uten stopp. Sånn sett er det ganske okei.

Reidar Steen var nedpå gymmet i dag og fortalte historier fra gamle dager. Veldig morro. Jeg trodde vi kom til å imponere han, men det var han som imponerte oss da han tok av seg t-skjorta. Jeg knipset bilder som faen og mannen som er snart 62 år hadde en triceps ut av denne verden. Han knuser alle på KK-67! Alle fikk hakeslepp.

Tiller gjorde en grei trippel med stopp på 190 kg i knebøy. Uten belte. Han er så definitivt tilbake. Det er godt å se. Han har slitt i laaaang tid, men har holdt ut og får nå belønningen sin. Han har nok vært god for en trippel på 190 kg uten belte med stopp, men han har aldri gjort det tidligere.

Holminator løftet 8x205, 6x220 og 5x230 i bøy. Meget bra utførelse selv om det siste settet ble ganske så tungt. Jeg er imidlertid skuffet over at han gir seg så lett og ikke gir alt for å gjøre de tre settene programmet tilsier. Jeg husker selv hvordan jeg slet meg igjennom dette programmet. Knebøyen er knallhard med mye tung trening og mange reps - men det gir utrolige resultater om man følger det til punkt og prikke. Håper han skjerper seg senere og glemmer å tenke på neste økt og dermed reduserer mengden for å spare seg.

Arthur klager bare mer og mer, men løfter bare bedre og bedre når han får på utstyret. Tidligere var han alt for grunn, nå er han bare litt grunn - og alle synes han løfter finere og bedre enn før. Han ga seg imidlertid da han så svarte stjerner på vei ned med den tyngste knebøyvekta idag. Det synes jeg er ett svakhetstegn. Greit nok å slippe opp på den repitisjonen, men å se litt stjerner det hører med og da må man bare forsøke igjen etterpå.

Olaf fortalte at han hadde blitt sjekket opp av to russiske MENN på WEC-cup. Han har altså virkelig draget, men det hadde vært litt bedre om det hadde vært russiske damer. Ikke så mye bedre om det hadde vært russiske styrkeløftsdamer kanskje, for der er det jo så mye dop at vi ser ofte ikke forskjellen på kjønnene - men høl er høl. Sturla prøvde å hinte fram til Marie at Olaf er en kjekk kar. Jeg tror jeg ødela litt av hans forsøk ved å være litt mer direkte i praten. Skjønnheten hadde vært en flott dame for Olaf, men hun liker Basma, Eminem og Heart Break Kid Shawn Michaels i WWE/WWF wrestling bedre.

Dette var da dagens lille trudelutt. Jeg har ikke så mye mer å si. Good morning Norway!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #781 : 25. juli 2006, 00:53 »
Ett bilde av Reidar Steen tatt 24. juli 2006. Fyren er snart 62 år. Legg merke til tricepsen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Fasiten
« #782 : 25. juli 2006, 00:58 »
Fortsatt power i kroppen til Steen. Imponerende!
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #783 : 25. juli 2006, 03:43 »
Mandag 24.juli 2006


Holminator løftet 8x205, 6x220 og 5x230 i bøy. Meget bra utførelse selv om det siste settet ble ganske så tungt. Jeg er imidlertid skuffet over at han gir seg så lett og ikke gir alt for å gjøre de tre settene programmet tilsier. Jeg husker selv hvordan jeg slet meg igjennom dette programmet. Knebøyen er knallhard med mye tung trening og mange reps - men det gir utrolige resultater om man følger det til punkt og prikke. Håper han skjerper seg senere og glemmer å tenke på neste økt og dermed reduserer mengden for å spare seg.

hvilket program er dette ?

forresten imponerende kroppsvekt på deg! Smiley

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #784 : 25. juli 2006, 12:00 »
Sinnsykt triceps på mannen! Shocked

Forøvrig hadde jeg ikke satset livet mitt på at Marie liker Basma og Eminem bedre enn Olaf...jeg hadde vel ikke satset et 4-sifra pengebeløp engang...men mot HBK kommer nok foreløpig Olaf fortsatt til kort Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #785 : 25. juli 2006, 14:10 »
hvilket program er dette ?

forresten imponerende kroppsvekt på deg! Smiley
Knebøyprogrammet til Holminator er bøyprogrammet tatt fra mengdeprogrammet til Dietmar Wolf. Etter min mening er det kanskje det beste knebøyprogrammet jeg har prøvd. Meget bra program. Skal egentlig ikke bli så mye sterkere. Bare legge ett grunnlag - men jeg og én til på gymet ble i toppform av det.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #786 : 25. juli 2006, 17:04 »
Tricepsen til Rreidar er sinnsyk bra!!!han er 63 i dag.Gratulerer Reidar!!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #787 : 25. juli 2006, 18:02 »
Gratulerer med dagen!

Voldsom triceps ja, utifra den å dømme kunne han vært 20 år yngre!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #788 : 25. juli 2006, 23:17 »
Scan inn bilde som henger på KK av Reidar Einar.  (der han står å graver eller noe sånt) Råeste tricepsbilde jeg har sett.  Regner med det henger der fortsatt?

Hvordan er det med Birger, lever han fortsatt?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #789 : 25. juli 2006, 23:25 »
Hei Nils!

Bildet henger der ikke lengre, men det var sykt ja. Reidar står med en spade og graver i bakken. Er vel de største armene styrkeløfts-Norge har hatt tipper jeg.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #790 : 25. juli 2006, 23:27 »
Hva?? Er noe forandret nedi kjelleren?  Har ikke vært der på noen år, men regner med alt er som før ellers? 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #791 : 26. juli 2006, 02:01 »
Knebøyprogrammet til Holminator er bøyprogrammet tatt fra mengdeprogrammet til Dietmar Wolf. Etter min mening er det kanskje det beste knebøyprogrammet jeg har prøvd. Meget bra program. Skal egentlig ikke bli så mye sterkere. Bare legge ett grunnlag - men jeg og én til på gymet ble i toppform av det.

Hva var fremgangen da?

Jeg har kjørt smolov to ganger. ene gangen økte jeg fra 172.5 til 200 og andre gangen fra 210 til 240kg i bøy. det er på tre mnd om man ikke har med introduksjonsfasen.

det er det beste jeg har kjørt. men hardt som et helvete. det er nesten umulig å ha en normal jobb ved siden av. det er utrolig hva kroppen klarer av bare man er "syk" nok i hodet til å gjøre det.

til opplysning var første gangen verst, da trodde jeg at jeg skulle dø. andre gangen jeg kjørte programmet gikk det bedre, men i slutten var det ille når jeg kjørte bøy på over 200kg tre ganger i uka. ble stiv og anspent og fikk vondt her og der da.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #792 : 26. juli 2006, 10:19 »
Jeg husker ikke hva framgangen var, men det var da jeg gjorde 270 kg uten utstyr og følte jeg var god for 10 kg mer. En økt jeg var alene sammen med en relativt utrent kompis så gjorde jeg 8x215 - 6x227,5 - 3x240 i samme økta. Skulle egentlig ha 3 femmere på 240 men jeg turte ikke å ta det uten sikring. Jeg tror programmet kunne vært enda hardere mtp. vekter på onsdag og fredag og kanskje også litt mer mengde - men akkurat slik det var er det det beste jeg har prøvd.

Hvis jeg har framgang på f.eks. 10 kg på ett program er det utrolig bra synes jeg. Veldig ofte har man ikke framgang på mer enn 10 kg på ett helt år. Kanskje ikke det engang. Det blir mer og mer slit å øke vektene, men det blir også mer og mer spennende fordi man får hele tiden impulser som gjør at man føler man har mye mer å gå på.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #793 : 26. juli 2006, 22:58 »
Onsdag 26.juli 2006

TERMIN

Det er termindato i dag men pappa har jeg ikke blitt enda. Mona har kynnere men ikke noen veer eller vann som har gått.

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp uten belte
3x3x160

Hihi. A - I - R.

Benkpress m/stopp
8x110 - 6x120 - 4x5x125

Nedtrekk foran
2x8, 1x5 + 1 sett stående roing

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x18,5


Gikk opp på 120 kg i nedtrekken idag. Det er tungt for meg. 120 kg hos oss er 120 kg i ekte vekt. De fleste treningsstudio har nedtrekksmaskiner hvor 120 kg er maks - men det tilsvarer likevel ikke mer enn maks 100 kg. På KK-67 er 120 kg veldig mye mer. Benken var svinelett. Mye trykk.

Markløft
8x160 - 6x170 -  4x5x185

Ho ho ho! Meget, meget, meget lett. Vektene fløy opp. Hendene ble nesten bøyd i topposisjon fordi stanga fløy så fort opp at den fløy over "godkjent høyde" Smiley


Frontpress


8x70 - 6x70 - 3x5x70

Tok 70 kg på alle settene selv om jeg skulle begynne på 55 kg i følge programmet. Nå er imidlertid denne øvelsen så lett at jeg kunne tatt 20 reps på 70 kg. Fortsatt ikke sterk her, men har blitt mye sterkere.

FINITO

Formen er topp.

Apaco kommer på fredag og hele KK-67 virker å ha kommet i form nå. På hvert vårt vis. Kjetil snakker mer enn noen gang. Tiller er tilbake med aggresjon og motsigelser mot Olaf og han blir provosert av min lette trening til å løfte like lett i mark. Buddeia går rundt og smiler og irettesetter Arthur. Arthur klager over formen, men løfter bedre enn noensinne med utstyret. Marie gjør øktene lettere og lettere til tross for at kiloene øker og øker. Det er med andre ord akkurat slik det skal være på KK-67. Apaco - vi venter på deg!

På lette dager har jeg en tendens til å huske mindre av hva som blir sagt på trening. Så også i dag, men én ting er viktig og det er: "Do må passa dei førr hunden!" som en strongman fra Rogaland sa for ett par år tilbake. Den har blitt en slager på KK-67.

GIMME SOME RESISTANCE BABY! Gleder meg til mandag når jeg skal blæse opp 247,5 kg i knebøy som om jeg var født med disse kiloene på ryggen.

Må avslutte med en dagens Arthur, som jeg nå har begynt å kalle Bukken Bruse: "Æ skjønne itj. Æ har itj nå trøkk. Kjenne mæ heilt fin i kroppen. E i go form i bukkmark. Aldri vært beir dær. E også go i dips. Trur bættere æ sku ha tatt ein singel på hoinner kilo om æ ha prøvd. Men bænken? Haha - æ sku ha dåbble på hoinneråsjuåenhælvsjilo... men æ hadd itj schnøre... å bøyen ... ja du sjer no.. hoinneråtjue e såm bly. Æg som gjor triple me hoinneråfæmti kilo førr bare uka sia. Me ståpp. Uten belte. Æg kainn no sei ein ting - å d e at d bli itj nå KåEmm på mæg næi. Totjue - hoinneråtjue - totjue - haha - æ ydmyke itj mæ sjøl så my næi. Men æ ska kjør igjænnom programme så itj han Olaf sei at æ itj gjor d - førr da ska hainn Olaf få sjå verkninga tå d. Æg e jo i toppfårm fårr tia. Gjør drag på Rållerbleidsen uten probblemm. D finns itj bratt nåkk bakka te mæ længer. Likavel så e d så tongt i bøy fårr mæ. Æ spise my åsså. Kanche æ søv førr my?"

Arthur... husk: "Måltie starte når du e mætt!"

Dette tror jeg selv Nero vil skrive under på.

Mvh,
Einar B. Gilberg
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #794 : 26. juli 2006, 23:03 »
Trudd itj du va så dårli i trøndersk Einar,mæn d får gå herre gången.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!