Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2966773 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4140 : 12. september 2007, 14:57 »
Send PM til Kristian de som vil ha programmet. Ikke mere mas om dette her i loggen nå Grin
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

• Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

« #4141 : 12. september 2007, 16:00 »
Takk gud for copyrighten! Over til Einar.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

• Utlogget Utlogget

« #4142 : 13. september 2007, 01:29 »
Tirsdag 11.september 2007

Trening på Nidarø Treningssenter

Nautilus magemaskin
10xhele stacket

FINITO

Herlig økt som tok 30 sekunder å fullføre. Etter den dårlige bøyøkta på mandag så måtte jeg ta magetreningen mere seriøst. Har alltid trent dette mageapparatet jeg mener er markedets beste maskin for magetrening for å få ett buktrykk som gjør at bøyen går bra.

Onsdag 12.september 2007

Trening på KK-67

Knebøy uten belte med stopp på kloss
10x145 - 8x150 - 6x155 - 6x155 - 6x155

Benk med medium grep og stopp
7x135 - 6x137,5 - 5x142,5 - 5x142,5 - 5x142,5

Mark halvsumo uten belte på kloss (jeg står på klossen)
5x180 - 5x180 - 5x180

Frontpress
6x62,5 - 6x67,5 - 6x67,5

Foroverbøyd roing
8x100 - 8x110 - 8x120 - 8x120 - 8x110

Stangcurl biceps
7x50 - 7x50 - 7x60 - 7x65 - 7x50

Goodmornings uten belte
8x117,5 - 8x117,5 - 8x117,5

Henging etter én hånd med håndtak festet på chins-stang
ca.10sek x kv+5 kg høyre hånd, ca.10sek x kv+5 kg venstre hånd, 27,5 sek x kv høyre hånd, maks tid (ble ikke målt) x kv venstre hånd

FINITO

Dagens økt er uten tvil den beste økta jeg har hatt siden min konkurranse 17.august. Mye som løsnet idag.

I bøy var det ganske slitsomt med tier på 145 kg. Åtteren gikk greit og sekserne ble veldig lett. Følte enormt med power her. Kunne gjort seksere på 200 kg med stopp på klossen. Det er jeg rimelig sikker på.

Da bøyen var over kom tiden til benken. I Tyrkia klarte jeg såvidt 4x130 kg i vanlig benk. Da jeg begynte på dette programmet var 120 kg veldig tungt. Uka etter, altså forrige uke, så holdt jeg nesten på å bomme på 5x135 kg. I dag var det trykk i benken og 7,5 kg tyngre var adskillelig lettere enn det var forrige uke.

Halvsumomarken på kloss (jeg står på klossen) var en lek. Har slitt litt med denne også i det siste - men nå var øvelsen kjempekurrant og alt føltes både lett og greit ut.

Frontpressen var så latterlig lett at jeg glemte å skrive noe om den ved første utkast av dagens Fasit. Det er helt utrolig 80 kg, kun 12,5 kg mer, kunne være min "overmann" den første mandagen. Nå er kreftene ubegrenset.

Økte på både biceps og stående roing.

Goodmonrningen som jeg såvidt ikke klarte med kun 95 kg for to uker siden har nå blitt veldig lett og nå med 22,5 kg tyngre.

Grepstestingen var meget positiv. De siste to ukene så har jeg følt grepstyrken har gått helt til bunnn, men i dag var alt bare helt toppers.

Av andre ting å fortelle så var Antidoping Norge tilstede hos oss. Jeg ble ikke testet, muligens fordi jeg var så sen, men både Olaf, Tiller, Jon Arne og Kristian ble det. Så nå risikerer vi 4 dopingdommer. Det vil være en veldig god markering for hva som skjedde med KK-67 sine utøvere for 20 år siden.

Gud løftet markløft slik som kun Guder kan. Kampgudinnen løftet mark slik bare Gudinner kan. Ibuxus løftet mark slik bare Tiller kan. Rollermannen var også opp på respektable vekter.

Nå er jeg trøtt igjen Smiley

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

« #4143 : 13. september 2007, 12:00 »
HAR DERE HØRT OM DE PÅ KK-67 SOM MÅTTE SÅ JÆVLIG PÅ DASS! DE DREIT I DET!!!!
Gloria in Excelsis Deo

• Utlogget Utlogget

« #4144 : 15. september 2007, 01:38 »
Fredag 14.september 2007

Trening på KK-67

Knebøy uten belte med stopp
8x155 - 6x160 - 5x165 - 5x165 - 5x165 - 5x165

Smalbenk med beina oppe på benk
6x120 - 6x125 - 6x125 - 6x125

Mark mediumbredt grep (langfingre på 81cm-merkene) med sko og uten belte
7x200 - 6x212,5 - 5x225 - 5x225 - 5x225

Nedpress triceps i nedtrekksapparat
6x75 - 6x75 - 6x75 - 8xca.stack i crossovermaskin (lett) - 8xca.stack i crossovermaskin (lett)

Nedtrekk foran smalt curlgrep
12x95 - 8x95 - 8x95

Bred nedtrekk foran tilbakelendt
8x95 - 8x95 - 8x95

FINITO

Ei veldig bra økt! Alt var lett foruten at jeg fikk melkesyre i beina under markløften. På sett to så satte jeg stanga død ned på femte rep. Tok nytt grep og dro det opp lettere en rep 4 fordi bare 2 sek hvile hjalp på melkesyra Smiley Som regel blir en siste rep som blir utført slik mye tyngre enn hvis man bare hadde kjørt på. Ikke slik idag.

Knebøyen var herlig. Og nedpressen har kanskje aldri vært bedre.

Nei, dette lover veldig bra!

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

• Utlogget Utlogget

« #4145 : 15. september 2007, 01:40 »
Mr. Wonderful i ett Nautilus-gym. Litt annen type, men veldig likt, apparatene vi har på Nidarø Treningssenter. Magemaskina er konge:

http://www.youtube.com/watch?v=HBqsA1wjS10

Ted Arcidi!

http://www.youtube.com/watch?v=VxDuwPA1xrU&mode=related&search=

Litt wrestling. Sjekk disse fallene. Utrolig:

http://www.youtube.com/watch?v=WMhlDGEWdIY

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

Utlogget stallion

• V.I.P
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

• Bøy er gøy!
« #4146 : 15. september 2007, 01:47 »
Av andre ting å fortelle så var Antidoping Norge tilstede hos oss. Jeg ble ikke testet, muligens fordi jeg var så sen, men både Olaf, Tiller, Jon Arne og Kristian ble det. Så nå risikerer vi 4 dopingdommer. Det vil være en veldig god markering for hva som skjedde med KK-67 sine utøvere for 20 år siden.

Testet de virkelig ikke Rollermannen ? Han er jo skallet! Wink

• Utlogget Utlogget

« #4147 : 15. september 2007, 01:50 »
Testet de virkelig ikke Rollermannen ? Han er jo skallet! Wink
Det stemmer. Rollermannen ble veldig skuffet pga. at han ikke ble testet. Først fikk han muntlig beskjed om at han skulle bli testet da han var en av fem som var i lokalet da ADN kom. Etterpå så måtte de bare beklage til ham om at han ikke kom til å bli testet likevel. Det var nesten så vi kunne se tårene til Rollermannen rulle nedover kinnene.

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

Utlogget stallion

• V.I.P
  • Utlogget Utlogget

• Bøy er gøy!
« #4148 : 15. september 2007, 02:00 »
"De som løfter under 250 i bøy blir dessverre ikke testet i dag..."

Kanskje han skal klage til forbrukerombudet, om forskjellsbehandling ?

Utlogget stallion

• V.I.P
  • Utlogget Utlogget

• Bøy er gøy!
« #4149 : 15. september 2007, 13:03 »
En oversikt over hva som er gode løft/ikke gode løft for de ulike vektklassene

Denne listen er kan hende noe mer interessant for de fleste TF-medlemmer enn skamgrensene som Gilberg har satt opp som ikke engang mange på KK67 klarer...

Utlogget OD

• .: Eliteutøver :.
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

• Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
« #4150 : 15. september 2007, 15:43 »
Svekling liste Wink En bra liste for folk som ikke trener Dietmar, vi som trener Dietmar trenger en utfordring og holder oss til Einar sin skamgrense hi hi Cool

Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

• Utlogget Utlogget

« #4151 : 15. september 2007, 18:03 »
Ja, Mr.Trenings (som forøvrig var heldig på det bildet som er illustrasjon til Skade-seminar, Del 1 her på forumet) tabell er jo mer som en "vær glad i den du er"-tabell. De fleste får selvtillitt og tror de er sterke hvis de leser denne tabellen. Artig som lørdagsunderholdning men en slik tabell gjør ingen til en bedre eller sterkere løfter. Man må ha mål. Og selv om ingen på KK, foruten Gud, er god for skamgrensene så er det ikke noe galt med skamgrensene. Det er noe galt med oss andre. Altså... hva er egentlig 300 kg i knebøy? Mye? 200 kg i benkpress? Mye? 300 kg i markløft? Mye? Nei, faen heller. Såpass må det så absolutt være. Man blir ikke sterk på en dag såklart, men hvis man trener riktig, spiser bra og holder på i flere år så er det viktig at man klarer å overgå skamgrensene. Disse tall er ment å skille klinten fra hveten. "Alle" tar to hundre ettellerannet i bøy, "alle" tar hundre ettellerannet i benk, "alle" tar to hundre ettellerannet i mark. Hva er artig med det? Når man er seriøs med treningen så skal man kunne gå inn på ett hvilket som helst treningsstudio med hevet hode og vite at sannsynligheten er minimal for at man blir slått i en eller annen øvelse. En 17-åring kan komme bort til deg og spørre: "Hva tar du markløft?" Da er det forferdelig hvis man konkurrerer i styrkeløft og må si "tohundreogsekstikilo" (tohundreettellerannet) når guttungen selv kanskje tar 210 kg. Kan man da si trehundreettellerannet i stedet så er man liksom på en annen sted i utviklingen. Da har man kommet en plass hvor reisen ikke har vært gratis. Det har kostet litt å komme dit.

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

Utlogget Bob Paar

• Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

• Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
« #4152 : 15. september 2007, 18:13 »
En oversikt over hva som er gode løft/ikke gode løft for de ulike vektklassene

Denne listen er kan hende noe mer interessant for de fleste TF-medlemmer enn skamgrensene som Gilberg har satt opp som ikke engang mange på KK67 klarer...
Er dette et slags plaster på såret for oss som aldri klarer "skamgrensen"?

Jeg er jo ikke tung nok til å begynne på denne listen engang..
Nordisk mester i håndbak 2014.

Utlogget Zuul

« #4153 : 15. september 2007, 18:14 »
Ja, Mr.Trenings (som forøvrig var heldig på det bildet som er illustrasjon til Skade-seminar, Del 1 her på forumet) tabell er jo mer som en "vær glad i den du er"-tabell. De fleste får selvtillitt og tror de er sterke hvis de leser denne tabellen. Artig som lørdagsunderholdning men en slik tabell gjør ingen til en bedre eller sterkere løfter. Man må ha mål. Og selv om ingen på KK, foruten Gud, er god for skamgrensene så er det ikke noe galt med skamgrensene. Det er noe galt med oss andre. Altså... hva er egentlig 300 kg i knebøy? Mye? 200 kg i benkpress? Mye? 300 kg i markløft? Mye? Nei, faen heller. Såpass må det så absolutt være. Man blir ikke sterk på en dag såklart, men hvis man trener riktig, spiser bra og holder på i flere år så er det viktig at man klarer å overgå skamgrensene. Disse tall er ment å skille klinten fra hveten. "Alle" tar to hundre ettellerannet i bøy, "alle" tar hundre ettellerannet i benk, "alle" tar to hundre ettellerannet i mark. Hva er artig med det? Når man er seriøs med treningen så skal man kunne gå inn på ett hvilket som helst treningsstudio med hevet hode og vite at sannsynligheten er minimal for at man blir slått i en eller annen øvelse. En 17-åring kan komme bort til deg og spørre: "Hva tar du markløft?" Da er det forferdelig hvis man konkurrerer i styrkeløft og må si "tohundreogsekstikilo" (tohundreettellerannet) når guttungen selv kanskje tar 210 kg. Kan man da si trehundreettellerannet i stedet så er man liksom på en annen sted i utviklingen. Da har man kommet en plass hvor reisen ikke har vært gratis. Det har kostet litt å komme dit.

Enig med deg. Og et tillegg. Alt jeg klarer å løfte er for lite. Samme pokker hva det måtte være

Utlogget stallion

• V.I.P
  • Utlogget Utlogget

• Bøy er gøy!
« #4154 : 15. september 2007, 18:26 »
Enig med deg i dette Gilberg, men det er riktig at denne listen kan brukes mer om hobbyutøvere enn proffe styrkeløfter, som alle sammen vil ligge over elite-kravet på den listen. Men denne listen har aldri ment å være en liste for proffe styrkeløftere, men heller for den ivrige entusiast, som også de fleste tf-medlemmer faller inn under.

At man setter seg store mål, og jobber hardt for å nå dem er selvsagt det som er morro, og det er også fasinerende og imponerende hvor mye enkelte er villige til å ofre.

Hvor sterk man er er som regel avhengig av hvor lenge man har holdt på og hvor seriøst man har trent, og alle de som i dag er blant de sterkeste i Norge har en gang startet på et lavt nivå. Ingen er veldig sterke fra dag en.

Alle må gå den harde veien for å bli så sterk at det er noe ekstraordinært, ingen kommer gratis dit.

Men godeste Gilberg, du må vaske brillene dine, evt. sjekke synet ditt, jeg er ikke den personen som er avbildet på Skade-seminar, Del1, selv om det ligner!

Fikk meg en god latter!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!