Skrevet av Emne: Benkpress  (Lest 3451 ganger)

Utlogget Candy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

SV: Benkpress
« #15 : 18. april 2006, 01:09 »
Lurer forresten på hvordan og hvor mye jeg bør varme opp før jeg går til benken. Benken er første øvelse jeg tar dersom jeg skal trene bryst og armer en dag.


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Benkpress
« #16 : 18. april 2006, 07:58 »
Lurer forresten på hvordan og hvor mye jeg bør varme opp før jeg går til benken. Benken er første øvelse jeg tar dersom jeg skal trene bryst og armer en dag.

Du kan jo bare begynne med lette løft i benken da, som oppvarming.. fks. stang x 10-20 reps.. og så øker du litt vektene og kjører noen reps på det Wink

Er i hvertfall det jeg gjør! Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Benkpress
« #17 : 19. april 2006, 21:55 »
jeg pleier å få litt varme i hele kroppen ved hjelp av jogging eller roing.
Går så over til benken og bygger meg oppover, først lette vekter og så litt tyngre, Ikke meningen å tyne seg på oppvarmingen, bare kjenne litt på vektene og få teknikken til å sitte skikkelig.

GeirH

  • Gjest
SV: Benkpress
« #18 : 19. april 2006, 22:17 »
Hei,

Jeg hadde nylig min første økt på helsestudio. Naturlig nok er benkpress det som er kjekkest, men jeg lurer på hvor mye en nybegynner burde ta? Jeg har hørt at man bør klare sin egen kroppsvekt på maksløft. Gjelder dette for nybegynnere?

Hvor mye merr enn det jeg trener med (10 rep - 3 sett) burde jeg ta på maksløft?

Litt kronglete, men jeg håper dere forstår! Tongue
For å si det enkelt så vil en nybegynner ta det han/hun klarer den første treningsøkta si. Det finns ikke noe mål på det. De fleste som vil ta sin egen kroppsvekt i benkpress trener en stund før det går. Hvor lenge er veldig individuelt. Alt fra folk som kommer i et studio og løfter sin egen kroppsvekt (og vel så det) første gangen til folk som bruker flere uker, kanskje måneder på det.
Men det å løfte sin egen kroppsvekt er jo et fint mål i seg selv. Gjør du det, har du klart ferdighetsmerket - jernmerket/idrettsmerket (Benkpress).

Utlogget LaBomba_83

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

SV: Benkpress
« #19 : 21. april 2006, 18:59 »
Hei,

Jeg hadde nylig min første økt på helsestudio. Naturlig nok er benkpress det som er kjekkest, men jeg lurer på hvor mye en nybegynner burde ta? Jeg har hørt at man bør klare sin egen kroppsvekt på maksløft. Gjelder dette for nybegynnere?

Hvor mye merr enn det jeg trener med (10 rep - 3 sett) burde jeg ta på maksløft?

Litt kronglete, men jeg håper dere forstår! Tongue

Ha ha ha, sin egen kropsvekt på maksløft... Kommer an på hvor mye du veier da. Jeg klarer ikke min kroppsvekt..men så er det kanskje ikke så vanlig at jenter klarer det:P Jeg hadde vært bra liten om jeg hadde veid 52,5 kg..
Jente, snart 23
Mål: 13-15 kg ned i vekt

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
SV: Benkpress
« #20 : 18. mai 2006, 19:38 »
Brorsan tok 115 kg i benk uten å noen gang ha trent benkpress. Tror det var andre gangen han prøvde. Det er vel individuelt dette sikkert, men siden teknikk har mye å si løfter vel mange ikke det man egentlig klarer til å begynne med.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Benkpress
« #21 : 19. mai 2006, 12:13 »
40-45 tok jeg hvertfall, og det er det mange tar når de starter..

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Benkpress
« #22 : 19. mai 2006, 22:09 »
Jeg tror at folk må slappe litt av når det gjelder hva en tar og ikke tar når en begynner å trene. Det er ikke det som er poenget!

Alle begynner vi et sted. Jeg håper at meningen med treningen er å bli sterkere og oppleve fremgang! Ikke å gå rundt å føle seg "liten" fordi en ikke greier å løfte "tungt".

Sett dere mål og gi en blanke i alle som er i nærheten.
Når vektene blir tyngre så vil det vises for alle som trener at du har fremgang. Det er moro det.
Med tiden vil alle som trener riktig og forsvarlig greie å løfte vekter som de ikke hadde trodd de skulle greie når de begynnte.
Da har en oppnådd noe, og er klar til å fortsette videre....
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget oniko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

SV: Benkpress
« #23 : 23. mai 2006, 12:14 »
Jeg veide 100 kg da jeg begynte å trene, hadde vært noe å ta 100 i benk da..  Grin
Schütze Nikko

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Benkpress
« #24 : 23. mai 2006, 15:51 »
Jeg tror at folk må slappe litt av når det gjelder hva en tar og ikke tar når en begynner å trene. Det er ikke det som er poenget!

Alle begynner vi et sted. Jeg håper at meningen med treningen er å bli sterkere og oppleve fremgang! Ikke å gå rundt å føle seg "liten" fordi en ikke greier å løfte "tungt".

Sett dere mål og gi en blanke i alle som er i nærheten.
Når vektene blir tyngre så vil det vises for alle som trener at du har fremgang. Det er moro det.
Med tiden vil alle som trener riktig og forsvarlig greie å løfte vekter som de ikke hadde trodd de skulle greie når de begynnte.
Da har en oppnådd noe, og er klar til å fortsette videre....

Enig! Honnør avsendt!






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!