Skrevet av Emne: Brazillian jiu jutsu  (Lest 15343 ganger)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #15 : 07. desember 2003, 17:18 »
og ikke misforstå meg, jeg har utrolig stor respekt for thai og bjj, også som selvforsvar, MEN det er ikke i utgangspunktet laget for selvforsvar, men for konkurranse.. man kan si at begges aner handlet om selvforsvar, men bjj og thai i seg selv er sport, noe som gjør at man får noen begrensninger..


men det man faktisk utvikler er et fantastisk godt leveringssystem for teknikker. Man har en utrolig god base. Det er mye lettere å legge til 'stygge' teknikker når man fra før har en så god base som det man får i thai og bjj.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Brazillian jiu jutsu
« #16 : 08. desember 2003, 02:28 »
jeg ville ikke påstå at krav maga er dårlig, men det jeg mener med innleggene mine er at et eller annet har gjort at krav magaen har blitt todelt i norden og andre land. Mulig at den komplette var for brutal.

her poster jeg et klipp fra en mail jeg fikk fra min venn i israel. han er gammel og en av dem som begynt eå spre krav maga for verden.

 I will tell you this: there is only ONE krav maga - and one only,
there isn't anything like civilian and military krav maga -there is only one
krav maga for every body. everyone that is telling you something else doesn't
do and doesn't know krav maga, and fortunatly there are many like that this
days.

ville vi kunnet trene den komplette krav magaen i norge så hadde jeg joinet uten tvil. men nå får man ikke gjort det. hvertfall ikke folk flest.

det er en stor bakdel.

men den krav magaen som man lærer i norge er veldig effektiv ingen tvil om det. men det koster for mye for å ikke lære den komplette utgaven.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #17 : 08. desember 2003, 02:33 »
vel, jeg vet ikke helt om jeg stoler på 'kildene' dine jeg krugans.. Wink og det å si at bjj har bedre slag og spark enn krav maga, siden bjj er en grappling-stil viser jo stort sett hvor nivået ligger..

www.kravmagaacademy.no
www.kravmaga.no

værsågod.. les.. Grin


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Brazillian jiu jutsu
« #18 : 08. desember 2003, 10:53 »
jeg har vell aldrig påstått at bjj har bedre slag og spark, jeg kan ha nevt at thai har det, men ikke bjj. jeg vet jo like godt som deg at bjj i hovedsak er bakke kamp.

kildene mine er pålitlige nok, det får du bare ta mitt ord på, men egentlig er ikke det av betydning.

jeg mener at krav maga er veldig bra forsvar, men man betaler for mye for den ikke komplette kravmagaen. Hvis du leser på www.kravmaga.no så ser du at det finnes en militær versjon og en sivil. hadde man kunne trent begge så ville du fått den komplette k m.
hvis du tror jeg mener at krav maga ikke er noe tess så må tro om igjen, det er veldig bra selvforsvar, men som sagt man betaler for mye for den ikke komplette delen. alternativet er å trene i utlandet hvor du lærer allt.

Utlogget AikiDah

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Re:Brazillian jiu jutsu
« #19 : 08. desember 2003, 17:30 »
kraw maga er noe som for meg, virker lett å lære ved hjelp av egene studier... ?
noen meninger om dette?
har sett en del videoer og har tatt etter dette. teknikkene er jo veldig simple! akkurat som i thaiboksing. bevegelsene er veldig naturlige hvis dere skjønner meg....
"walk by faith, not by sight"

Utlogget myrdivar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:Brazillian jiu jutsu
« #20 : 08. desember 2003, 17:49 »
Det er jo selve hovedfilosofien i KM, teknikkene skal være instinktive og man legger alt opp etter KISS-prinsipp. Selvsagt kan du lære _teknikkene_ av å se på video i din egen stue, men å si at du oppnår noe resultat når du skal slåss på gata, der den mentale treningen vil spille mye mer inn er jeg mer tvilende til. Litt av det du fokuserer på trening er jo nettopp det å få deg vant til å føle rushet og simulere realistiske situasjoner, ikke bare lære å utføre en teknikk.

Det finnes altfor mange eksempler på at folk som har gode tekniske baser blokkerer seg helt ved å fryse av stress og redsel når de faktisk står i en farlig situasjon.

Utlogget BioHaZarD

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

  • Muay Thai
Re:Brazillian jiu jutsu
« #21 : 08. desember 2003, 20:57 »
Muay Thai er en utrolig bra kampsport, og en selforsvarsmetode som du kan lære langt inne i junglene i Thailand ved navn free-Muay Thai. Dette er en dødelig kampsport der du skal drepe motstanderen på kortest mulig tid, værre en freefighting. Muay thai kan du gå flere tusen år tilbake i tid og finne knep, triks og slag som dreper motstanderen lett. Muay Thai er bein hard trening. Skal til Thailand i sommer og trene beinhardt. Men en hvis en kravmaga dude kommer bort til en fult trent free thaier eller muay thaier er det ikke mye igjenn av han...! Jeg har selv trent muay thai i 8 år og driver aktift med Freestyle acrobatics (masse) + litt free muay thai. Skal du begynne på noe virkelig krevende + livs farlig er det free-thai (free muay thai) eller muay thai (thaiboxing). Men liker du en kombinasjon av alkle kampsporter er det fri stil, som er en kampsport type der DU bestemmer selv hva som skal brukes osv... Jeg og temet mitt trener aktift med dette, jeg er spesialist på Freestyle acrobatics, muay thai og free muay thai. Tim (treningskamerat) er spesialist på de fleste typer kampsport, kravmaga OSV!!!.... Daniel som også er med det samme, men han er mere som meg. Derfor er det beste valget for kampsport må være muay thai eller free muay thai. Lykke til. De som vil joine temet vårt kontakt meg på mail: thaiboxeren@msn.com for mere imformasjon og påmelding.
--->Muay Thai<---
One of The Most Dangeruse Sports In The World

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:Brazillian jiu jutsu
« #22 : 08. desember 2003, 22:30 »
Muay Thai er en utrolig bra kampsport, og en selforsvarsmetode som du kan lære langt inne i junglene i Thailand ved navn free-Muay Thai. Dette er en dødelig kampsport der du skal drepe motstanderen på kortest mulig tid, værre en freefighting. Muay thai kan du gå flere tusen år tilbake i tid og finne knep, triks og slag som dreper motstanderen lett. Muay Thai er bein hard trening. Skal til Thailand i sommer og trene beinhardt. Men en hvis en kravmaga dude kommer bort til en fult trent free thaier eller muay thaier er det ikke mye igjenn av han...! Jeg har selv trent muay thai i 8 år og driver aktift med Freestyle acrobatics (masse) + litt free muay thai. Skal du begynne på noe virkelig krevende + livs farlig er det free-thai (free muay thai) eller muay thai (thaiboxing). Men liker du en kombinasjon av alkle kampsporter er det fri stil, som er en kampsport type der DU bestemmer selv hva som skal brukes osv... Jeg og temet mitt trener aktift med dette, jeg er spesialist på Freestyle acrobatics, muay thai og free muay thai. Tim (treningskamerat) er spesialist på de fleste typer kampsport, kravmaga OSV!!!.... Daniel som også er med det samme, men han er mere som meg. Derfor er det beste valget for kampsport må være muay thai eller free muay thai. Lykke til. De som vil joine temet vårt kontakt meg på mail: thaiboxeren@msn.com for mere imformasjon og påmelding.

I begynnelsen trodde jeg at du bare var en dum, forvirret van-damme spire.

Nå er jeg overbevist om at BioHaZarD bare kødder. Det er ikke mulig å være så tjukk i huet.
question everything

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #23 : 08. desember 2003, 22:43 »
vel, alt er mulig... trist nok.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Brazillian jiu jutsu
« #24 : 09. desember 2003, 03:46 »
tror bio skulle blitt i den jungelen jeg.

Utlogget BioHaZarD

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

  • Muay Thai
Re:Brazillian jiu jutsu
« #25 : 09. desember 2003, 15:10 »
Møt meg og si det mitt i trynet mitt a!!!
--->Muay Thai<---
One of The Most Dangeruse Sports In The World

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Brazillian jiu jutsu
« #26 : 09. desember 2003, 15:14 »
ja ja noen kaster dårlig lys over kampsport også.

Utlogget BioHaZarD

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

  • Muay Thai
Re:Brazillian jiu jutsu
« #27 : 09. desember 2003, 15:18 »
Dette var jo ikke meningen da, er jo ikek mitt problem at noen er så frekke. Bare nevner en ting kommer du og snakker dritt, du burde ikke være sån, svar mere skal vi si hyggelig på noe vis....  Wink Er ikek bra og drive å krangle!
--->Muay Thai<---
One of The Most Dangeruse Sports In The World

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #28 : 09. desember 2003, 16:05 »
hvor gammal er du biohazard? det va sånn jeg drev å snakket i 13-14års alderen. Kan være du bare kødder da...
sjokk og vantro

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #29 : 09. desember 2003, 18:36 »
vi får håpe for biohazards skyld at han lærer.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!