Skrevet av Emne: Brazillian jiu jutsu  (Lest 15303 ganger)

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Brazillian jiu jutsu
« #60 : 18. desember 2003, 18:23 »
Hvis Ninjutsu her er det samme som Bujinkan Dojo, så er det ingen tradisjonell form. Det er ingen sport! En kompis av meg har drevet på i noen år, han ville antakeligvis ha banka på døra med katana i hånda hadde han hørt deg si noe sånt. For de som ikke visste det, var det "Ninjas" som visstnok skal ha kjempa mot Samurai for ~800 år sida.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #61 : 18. desember 2003, 18:28 »
*le seg fillete*


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Brazillian jiu jutsu
« #62 : 18. desember 2003, 19:15 »
Jada, Cain, du som vet mer enn alle andre om alt. Kan ikke du opplyse oss om hva som egentlig er det riktige i denne sammenheng? En passe småarrogant holdning hører kanskje ikke hjemme på et forum der det er meninga at man skal hjelpe hverandre..? Kan riktignok til tider være morsomt å lese dine krasse innlegg med syrlige kommentarer i hytt og pine, men det finnes da grenser.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #63 : 18. desember 2003, 20:31 »
Hvis Ninjutsu her er det samme som Bujinkan Dojo, så er det ingen tradisjonell form. Det er ingen sport! En kompis av meg har drevet på i noen år, han ville antakeligvis ha banka på døra med katana i hånda hadde han hørt deg si noe sånt. For de som ikke visste det, var det "Ninjas" som visstnok skal ha kjempa mot Samurai for ~800 år sida.
det er bujinkan jeg snakker om ja. Trente ei stund i honbu dojo i stavanger faktisk,ble ikke imponert av det.
sjokk og vantro

Utlogget Rune Lind

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Re:Brazillian jiu jutsu
« #64 : 18. desember 2003, 23:49 »
Hei alle sammen. Første posten mitt på dette forumet, men jeg kjenner igjen noen av dere fra andre forum.

Mitt navn er Rune Lind, jeg er leder for International Krav Maga Federation - Norway, samt at jeg driver Bodø Kamsport Senter og Shootfighting Bodø. Jeg trener BJJ med Marcel Yougi og Trond Saksenvik bla.a. Samt at jeg snuser på det meste av kamsporter når jeg får tid.

Vil bare få komentere et par ting som har kommet opp.

Krav Maga som system er ETT system. Når det står på siden vår at det finnes 3 deler, sivil, militær og politi. Så er det ment at der er 3 hovedgrupper vi lærer det ut til.

En sivil utøver trenger ikke å lære å bruke ag3 som slagvåpen den første stunden, på samme måte som en millitær ikke trenger å lære forsvar mot hairgrabs.  

Så det er ikke teknikkene og systemet som er forskjellig, det er progresjonen og innlæringmetodene som er forskjellig vektlagt.

Et eksemple er forsvar mot knivangrep. For en sivil vil det i begynnelsen være aktuelt å blokere angrepet, gå hardt til motangrep og så komme seg i sikkerhet. En politimann vil blokere, motangrep, avvæpne og kontrollere. En millitær vil blokere, motangrep, avvæpne og deretter bruke kniven for å avslutte motstanderen.

Men selve starten er det samme, så det er ikke forskjellige teknikker det er snakk om.

En utøver som starter i en sivil klubb vil lære alt som er i systemet, men de mer millitære aspektene er på ekspert nivåer som vanlige utøvere ikke når før etter en del år trening.

Og til de som påstår at vi bare kjører korte dyre seminarer, get a grip.. Sjekk fakta før du kommer med slike påstander.

Og du min lille 14 årige venn, det er hyggelig at du har slik tro på de fantastiske thai fighterne dine, men tror du virkelig ikke at et system som er utviklet i MODERNE tid og under krigssituasjon vil også kunne trene opp gode utøvere.

Ingen tvil om at BJJ utøvere er gode fightere, men sleng inn en NoLieBlade (fargemarkeringskniv) under treningen og se hvor bra en del av grapling treknikkene fungere. Ta det som konstruktiv kritikk, husk jeg trener BJJ selv..Smiley Alle har sine sterke sider.

Rune Lind
IKMF Krav Maga: www.kravmaga.no
Bodø Kampsportsenter: www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø: www.crossfitbodo.no

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #65 : 19. desember 2003, 00:06 »
gaasart.. søte deg.. Wink nå lo jeg egentlig av noen helt andre (ok da, litt om "ninjaer er verdens tøffeste"-myten og da.. Wink ), men hovedsaklig av vår alles kjære biohazard...!


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Brazillian jiu jutsu
« #66 : 19. desember 2003, 08:00 »
Hei Rune, artig å se deg her og Smiley Dere andre, legg godt merke til hva denne mannen prater om, han har peiling!

Cain, det lille jeg personlig trente av ninjutsu (tror det var jeg som brakte det på banen...) var som et supplement til jujutsutrening i Nederland da jeg bodde der. Hvordan det står til med ninjutsutreningen her til lands har jeg ikke peiling på. Og å møte opp utenfor hos noen med en katana... Herregud!! Æææærre muuuulig??

Vitor, det jeg mener med at en kampsport ikke gjør deg god til å sloss er nettopp det at dersom man trener for en sport, så trener man i følge en hel masse regler. Derav ordet sport. Jeg tenker ikke på sparring og kamp i kontrollerte former som slossing, og mener faktisk at man må sloss for å bli god til å sloss... Hvis en bokser er en trussel på gata, så har vedkommende enten en skrue løs, eller så hadde han vært en trussel selv om han ikke hadde bedrevet boksingen. Og sannsynligvis vært en like stor trussel dersom han hadde holdt på med en annen kampsport.

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Brazillian jiu jutsu
« #67 : 19. desember 2003, 12:04 »
nå lo jeg egentlig av noen helt andre (ok da, litt om "ninjaer er verdens tøffeste"-myten og da.. Wink

Har jeg sagt at de var "verdens tøffeste"? Sa jeg noe i det hele tatt som får deg til å konkludere med at jeg i det hele tatt liker Ninja? Mitt poeng var at "nin" blir oversatt til "Stealth". Og "jutsu" blir oversatt til "art". Derfor blir vel "Ninjutsu" oversatt til "The art of stealth" eller noe sånt. Fikk det kort forklart av Kai (husker ikke etternavn) som er "senseien" i Tromsø. Han er da snart på vei til Japan for å ta prøven som leder til 3. dan har jeg blitt fortalt. Mao, han burde vite hva han snakker om.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #68 : 19. desember 2003, 12:10 »
vel, det virket vel bare slik.. Wink uansett, tilbake til topic!


synes vi skal diskutere hvem vi synes er den beste submissionartisten for tiden jeg! schembri? gode gamle rickson? eller noe så spennende som fedor med sine fotlåser? Grin


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #69 : 19. desember 2003, 13:01 »
rickson skal være uslåelig da Tongue
sjokk og vantro

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Brazillian jiu jutsu
« #70 : 19. desember 2003, 13:46 »
en femmer på Rickson der, ja... Har noen videoer hjemme, han er jo ganske enkelt genial.

Utlogget basicinstict

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Re:Brazillian jiu jutsu
« #71 : 19. desember 2003, 16:13 »
rickson

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #72 : 20. desember 2003, 13:51 »
Muay Thai er en utrolig bra kampsport, og en selforsvarsmetode som du kan lære langt inne i junglene i Thailand ved navn free-Muay Thai. Dette er en dødelig kampsport der du skal drepe motstanderen på kortest mulig tid, værre en freefighting. Muay thai kan du gå flere tusen år tilbake i tid og finne knep, triks og slag som dreper motstanderen lett. Muay Thai er bein hard trening. Skal til Thailand i sommer og trene beinhardt. Men en hvis en kravmaga dude kommer bort til en fult trent free thaier eller muay thaier er det ikke mye igjenn av han...! Jeg har selv trent muay thai i 8 år og driver aktift med Freestyle acrobatics (masse) + litt free muay thai. Skal du begynne på noe virkelig krevende + livs farlig er det free-thai (free muay thai) eller muay thai (thaiboxing). Men liker du en kombinasjon av alkle kampsporter er det fri stil, som er en kampsport type der DU bestemmer selv hva som skal brukes osv... Jeg og temet mitt trener aktift med dette, jeg er spesialist på Freestyle acrobatics, muay thai og free muay thai. Tim (treningskamerat) er spesialist på de fleste typer kampsport, kravmaga OSV!!!.... Daniel som også er med det samme, men han er mere som meg. Derfor er det beste valget for kampsport må være muay thai eller free muay thai. Lykke til. De som vil joine temet vårt kontakt meg på mail: thaiboxeren@msn.com for mere imformasjon og påmelding.
roflmao! så gjennom hele topicen og måtte bare le av dette innlegget igjen Grin Skulle nesten ha printa det ut og ramma det opp på veggen. Hvor er bio blitt av forresten? Han var dum som et brød, men morsom lell.
sjokk og vantro

Utlogget Crostraining

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Re:Brazillian jiu jutsu
« #73 : 22. desember 2003, 07:30 »
hvor gammal er du biohazard? det va sånn jeg drev å snakket i 13-14års alderen. Kan være du bare kødder da...
Det stemmer han er ung, og du bommet ikke med alderen.  :Smiley
Han var innom på treningen min, da jeg like godt inviterte han til å trene litt hos oss for å se andre ting. Det gikk faktisk veldig bra.
 Han er egentlig en  hyggelig liten kar som har ett ønske om å bli god og faktisk ikke bare i thai.
Vi alle var vel slik en gang i tiden og hadde en eller annen art eller person som gjorde fremtredene inntrykk på oss. De som er på min alder var det nok rett og slett BL som gjorde størst inntrykk.
Det som er det viktigste for oss gamlinger slik som meg er å ta vare på de yngste og hjelpe dem å utvikle seg og lindenskapen for martial art i en eller annen form. Det er faktisk viktig å hjelpe folk å rett spor, men ikke å styre dem. Det gjør de selv.
Han er ok og om  kommenetarene her skulle være litt ille. Så funker han helt fint i sammen med elevene mine. De tar seg av alle ,og det er en del av mottoet om en skal trene hardt og unngå skader. Team Team team Dream team.
Så hjelp han på vei til å utvikle seg i stedet.
Det var det kunne ikke dy meg, da det er faktisk mye positivt i han.

Kjell
Kjell Torbjørn Tofte
Self defence isn't a style, it 's just how you can survive.


Konkurrerende utøver i Kampsport.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #74 : 22. desember 2003, 16:10 »
men pass deg så han ikke dreper hele klubben din...slik de gjør i jungelen Wink
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!