Skrevet av Emne: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake  (Lest 17059 ganger)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

^Henger meg med på den.

Den "det er lov å bruke, men ikke kjøpe/selge loven" er helt på trynet. :Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

^Henger meg med på den.

Den "det er lov å bruke, men ikke kjøpe/selge loven" er helt på trynet. :Smiley
Besittelsesmengden er sinnsykt liten da men.. 4gram, det er liksom brukerdose, overskrider fint den uten at det må være til flere personer ol.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Hva er galt med tester? Redd for å få positiv?

Å fjerne de tyngste manualere derimot, er idiotisk.

Er ikke redd postiv test nei, men du kan ikke teste for noe SOM IKKE ER ULVLIG med intensjon om å kaste brukere på dør.

La oss si at Treningssentrene skulle teste for kreatin på alle medlemmene; Lovlig det, og det er tilfeldigvis AAS også til eget forbuk i Norge.

Før en kan begynne med "hodejakt" på treningssentrene, må steroider eventuellt gjøres ulovlig, også utenfor idretten.
Test konkurerende utøvere så mye at det hyler etter, men finnes det en hobbyboler, som ikke konkurerer mot noen andre en seg selv, ser jeg ingen grunn til at vedkommende ikke skulle få lov til å bruke AAS.

Skulle du likt å bli kasta på trynet ut av en gym pga kreatinbruk?**

Jeg ser faktisk ikke problemet så lenge de ikke plager noen, eller deltar i konkuranser mot andre. At testing burde omfatte konkuransemennesker er jeg altså helt enig i, men jeg kjenner mange bolere, som faktisk, ikke bryr seg om noe annet en seg selv.

Testing på Gym= For konkurerende greit
På Hobbytrenere= Unødvendig.

En annen ting er at jeg for så vidt er enig med Fast Ford: En løsning kunne være HARDE utestenginger i idrett. (mht klare tilfeller eks CJ hunter o.l blodverider altså)

Men å angripe de som gjør dette bare for seg selv, og kan se seg i speilet; La De være.

Min mening.

Grill meg i vei.

L

** satt litt på spissen

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Veldig enig med Lars Helge her Smiley
"Hobbybolere" plager ingen.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Problemet her er vel hvis disse "hobbybolerne" starter med en organisert idrett etter at de har "bygd" seg opp.
Jeg er fullt klar over at det ikke er forbudt å bruke AAS ennda,men jeg synes det er på tide med en radikal lovendring,slik at disse ikke kan komme ut i organisert idrett.Ihvertfall gjøre det mye vanskeligere.
Dessuten tror jeg at testing på treningsstudio er forebyggende.Det er ikke like fristende å treffe testerne der hvis man ikke har rent mel i posen.Hvis det ryktes om en fartskontroll på gata,vil vi normalt ikke kjøre for fort,ihvertfall er det fåtallet som vil gjøre det.Det samme vil skje i et treningsstudio mener jeg..

Edit:Er kreatin og bruk av,ulovlig?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Problemet her er vel hvis disse "hobbybolerne" starter med en organisert idrett etter at de har "bygd" seg opp.
Jeg er fullt klar over at det ikke er forbudt å bruke AAS ennda,men jeg synes det er på tide med en radikal lovendring,slik at disse ikke kan komme ut i organisert idrett.Ihvertfall gjøre det mye vanskeligere.
Dessuten tror jeg at testing på treningsstudio er forebyggende.Det er ikke like fristende å treffe testerne der hvis man ikke har rent mel i posen.Hvis det ryktes om en fartskontroll på gata,vil vi normalt ikke kjøre for fort,ihvertfall er det fåtallet som vil gjøre det.Det samme vil skje i et treningsstudio mener jeg..

Edit:Er kreatin og bruk av,ulovlig?

Kreatin er Lovlig. Jeg bare satte det litt på spissen i min mening at testing på treningssenterene ikke høres OK ut før eventuellt aas er ulvliggjort.

Dersom AAS blir ulovlig, er jeg enig i testing der for alle. Men ikke før AAS er blitt ulovlig.

Det ville jo faktisk bli det samme som "kreatintesting" på studio, ettersom begge per dags dato er lovlige.

Jeg surrer litt i formuleringene:)

Mvh  L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
Bare slenger på en liten her jeg. Det med å bare teste konkurrerende utøvere og ikke hobbybolerne. Hvor tror dere ADN har fokus sånn samfunnsmessig? De vil jo hindre at småkids begynner å bole. De fleste småkids er ikke konkurrerende utøvere... Hvorfor teste landslaget for doping når målet er å hindre rekruttering til bolemiljøer. Selvsagt så er jo målet også å hindre dop på elitenivå men dja dja...
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Tja, er ADNs mandat å drive barneoppdragelse eller  dopingkontroll innen idretten? Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Deres mandat er vel å drive barneoppdragelse INNEN idretten, samt å kontrollere den organiserte delen av den.

Alltid lurt på hvilken intresse ADN skulle ha i å kontrollere ikke-organiserte utøvere.... Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
UAC... Det har vel noe med statstøtten de mottar?  dry

Hva nå enn de egentlig kjemper for (må gudene vite) så klarer de det ikke uten penger...
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #40 : 13. juli 2006, 03:59 »
Besittelsesmengden er sinnsykt liten da men.. 4gram, det er liksom brukerdose, overskrider fint den uten at det må være til flere personer ol.

4 g = 4000 mg  altså 40stk 50mg ampuller
dude dette er ikke sinsykt lite. skjønner at du ikke veit helt hva du snakker om her, men det er like greit.
keep it that way Cheesy

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #41 : 13. juli 2006, 04:52 »
4 g = 4000 mg altså 40stk 50mg ampuller
dude dette er ikke sinsykt lite. skjønner at du ikke veit helt hva du snakker om her, men det er like greit.
keep it that way Cheesy


*ler*

Er ingen tvil om at du ikke har peiling på hva du snakker om her..
Tror nesten det ikke er noen stoffer som inneholder 50mg/ml, så det er nok heller snakk om 200-250mg/ml, og da kan du bare oppbevare 16 ampuller.. Det er faktisk sinnsykt lite, med tanke på at mange kjører 1g i uken, mer er heller ikke så alt for uvanlig..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget 123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #42 : 13. juli 2006, 05:51 »
+ stacking

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #43 : 13. juli 2006, 09:22 »
Sånn for å gå tilbake til det om testing på sentrene, og om de skal / skal ikke utestenge de som evt. tester positivt.

Er det ikke opp til hvert enkelt senter å bestemme om de vil kaste "doperne" ut eller ikke? Finnes det noen hjemmel i loven mot dette? For å sammenlikne litt: Enkelte restauranter får du ikke komme inn i uten slips, enkelte utesteder nekter deg å komme inn i joggesko (okei, dårlige sammenlikninger, men anyway...)

Det må da være opp til hvert enkelt senter hva de vil ha av kundegrupper?
I heimen min er dørselgere f.eks. ikke velkomne. Det er mitt valg hvem som skal få komme inn på min eiendom. Sånn er det bare. Dørselgerne får finne seg andre steder å "pushe" varene sine.... Og bolerne som sentrene ikke vil ha der, får finne seg et annet senter å trene på.

Det er vel ikke å stikke under en stol, at sentrene tjener mer på "mannen i gata" enn bolerne? Og at "mannen i gata" ikke vil trene på et senter med "bolere"? Man skal jo tross alt leve av å drive treningssenteret også, så det må jo være lov å tenke litt økonomi for dem?

Eller sier loven noe annet?



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #44 : 13. juli 2006, 09:36 »
Du kan med andre ord nekte en person å komme inn på en restaurant fordi han/hun er svart ? Mener du det er greit ? Analogen er der den.

Hva du gjør på din eiendom blir ikke sammenlignbart, for det er DIN eiendom og ikke et offentlig kommersielt drevet sted.

Grunnen til at det i praksis er umulig å stenge de ute er fordi det ikke er lov å teste de. En påstand må derfor gjennomføres på bakgrunn av mistanke - og det holder ikke i dagens samfunn. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!