Skrevet av Emne: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake  (Lest 16466 ganger)

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #75 : 13. juli 2006, 16:42 »
Skal de begynne og teste igjen da? nesten fristende og dra ned på sats i en kort tights, smøre seg inn med dream tan og brøle noe jævlig da! og gå inn og teste reint etterpå! headbang

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #76 : 13. juli 2006, 16:54 »
Helt rått! rofl

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #77 : 13. juli 2006, 17:08 »
Sitat

Min erfaring e også at majoriteten av de som dope seg står å "joke" på middels lette vekter å kjøre dropp sett utav helsikes til de knap klare å løfte hverken armer eller bein og dette gjærne i en to timers tid....


Det de her "light weight" doperan glemmer
er at selv om x antall g steroider i uken fremskynder muskel etterhentingen. Redusere muskel katebolisme og evt fremmer muskel anabolisme så gjør de lite for etterhenting av CNS... Så det begrense seg selv i bunn å grunn hvor lenge de kan holde på slik før cns blir utslitt. De blir dermed deprimerte, mister matlysten, mister lysten til å trene. Får sove dårlig osv.. Til tross for at det finnes over 100 ulike AAS for ikke å snakke om alle millioner av andre legemiddler som er tilgjengelig så er det ingenting som fremmer nevneverdig etterhenting av CNS.. Det er det kun hvile som gjør.  Ved en evt 100% "adrenal burnout" som det så fint heter på engelsk tar det opp imot 2 år innhentingstid og det i rolige omgivelser på et sykehus. Før i tiden behandlet man personer med adrenal burnout med innlegese på sykehus i ca 2 årstid. Dette gjøres ikke mer pga plass/resursmangel og etterhentingen vil derfor ta enda lengre tid om en bare skal "slappe" av i hjemmet med hverdagstressen tilstede...

Løsninga til doperan for å overkomme dette er ofte mer dop. andre typer dop trene hardere trene lengre osv noe som i bunn og grunn stress CNS enda mer og dermed bare gjør situasjonen værre. Å prøve å hjelpe de er som å snakke til en murstein så jeg har derfor gitt opp og lar de kjøre sitt eget løp. Det er jo tross alt deres eget liv og hva de gjør med det er helt opp til dem. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har møtt i tidens løp som har dopet seg og trent seg rett i "veggen" for så ikke å trene mer på lange tider. Trur du de har lært neida. Før eller seinere dokker de opp igjen med nye supermann økter og mer dop enn sist for no skal de jo bli virkelig store...  Huh

Hvem som helst kan kjøpe dop. stikke seg i rumpa og trene som en gal..
Men det er ikke hvem som helst som får bra resultat...
Hadde det vært så enkelt hadde det jo krydd av muskelbunter med lav fettprosent, muskelmasse som Arnold på 70 tallet og sterke som fy.
Det e jo bare å se seg rundt så skjønner en jo raskt hva som er tilfelle.

I tilleg e de doperan som ikke får noe spesielt resultat djevelsk raske med å skylde på genene. Det er alltid genenes skyld at de ikke får resultat og de andre på gymet som får resultat har bedre gener og eller bedre dop for de må jo være dopa for i det hele tatt få resultater ...

Hadde doperan trent smart, spist smart og had optimalt med hvile ville han/hun også fått resultater og det helt uten x antall gram i uken..

Wink




 


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #78 : 13. juli 2006, 18:02 »
Da kan du risikere å teste positivt på placebole steroider.

Godt poeng..
I endel undersøkelser så viser det seg at placeboeffekten kan ramme opptil 50% av forsøkspersonene


Tenkt senario:
Altså utdøvere kjøper "steroider" som normalt
Men de får bare saltvannsoppløsning eller bare olje i ampullene alt ettersom.. Ettersom utdøverne trur at de får steroider så opplever de placeboeffekt (opptil 50% av de i beste fall)

Hvordan skal ADN/sats osv teste for placebole steroider...

ha,ha.. dødsbra....


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #79 : 13. juli 2006, 18:19 »
*ler*

Er ingen tvil om at du ikke har peiling på hva du snakker om her..
Tror nesten det ikke er noen stoffer som inneholder 50mg/ml, så det er nok heller snakk om 200-250mg/ml, og da kan du bare oppbevare 16 ampuller.. Det er faktisk sinnsykt lite, med tanke på at mange kjører 1g i uken, mer er heller ikke så alt for uvanlig..

hvis du syns 1 måned med 1 gram i uken er sinsykt lite...............
da syns jeg synd på deg gutten min.
er det noen andre som har noen synspunkter her?
haha du har jo nettopp skrevet at du syns det er sinssykt lite og at jeg ikke har peiling på hva jeg skriver.
jeg har tilfeldigvis skrevet en hovedoppgave om temaet steroider og samfunnet.
får nesten lyst til sitere meg selv hver gang det kommer påstander som er så langt ut på jordet som det du skrev i gorige innlegg.
bare gi meg et klar signal modratorer så setter jeg igang Cheesy

Du burde kansje lære deg å lese? Han skriver faen ikke at 1g i uken er lite. Men at du bare kan oppbevare 16 200/250mg/ml ampuller er lite. Hadde du hatt en smule peiling hadde du forstått det. Uansett så tar majoriteten av de som bruker aas og tar flere stoffer samtidig. Og da er jo til og med en nybegynnerkur på cirka 1g i uken (smør og brød). Du kan sende hovedoppgaven din på PM eller mail til meg hvis du er så stolt av den Wink
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #80 : 13. juli 2006, 20:47 »
Det jeg lurer på er: Hvem vil man teste og hva vil man oppnå?

De fleste som "boler" er jo faktisk små av størrelse. Senteret jeg trener på er fullt av pakistanske gutter i alderen 16-30 som åpent snakker om hvilken kur de går på. Jeg har vel til dags dato til gode å se en av de løfte mer enn 130 kg i benken og å ha en kroppsvekt på over 85kg. Er det disse som skal "tas?" Og i såfall med hvilken hensikt?
Hvis det hadde blitt lov til å begynne å teste på treningsstudioer, så hadde jo kun de "store" gutta blitt testa...type tricepsmann...hva hadde man oppnådd med dette? Er poenget å forebygge? Jaja...jeg tviler sterkt på at det har noen hensikt..man luker kanskje ut en og annen, men så lenge en dopingtest koster 3500 kroner å analysere, så vil man aldri ha penger nok til å få bukt med problemet...og hva er egentlig poenget med å få bukt med problemet? Helse? Tja...da tror jeg vi skal satse på inaktivitet i stedetfor..det er mye farligere enn allverdens andre ting. Det folk i den vestlige verden dør av i dag er inaktivitet!

Forøvrig mener jeg at skal antidopingnorge bruke mer penger på testing, bør de teste idrettsutøvere oftere. Bortsett fra langrennsfolket som blir testet ukentlig gjennom hele året så testes idrettsutøvere så sjelden at det faktisk er fullt mulig å slippe unna med ganske utbredt dopingbruk utenfor konkurransesesong. Dette mener jeg er langt mer ødeleggende, først og fremst for idretten. Fotballspillere i eliteserien blir kanskje testet en gang i året,  jeg aner ikke hvor ofte styrkeløftere, sprintere, kastutøvere osv blir testes...men jeg kjenner gutter på friidrettslandslaget som blir testet så sjelden at de selv sier at de vet om folk som slipper unna med doping, fordi di bruker ting som er lett å skjule og som er raskt ute av kroppen. Kelly White som var verdens sprintdronning en lang periode innrømmet jo at hun hadde kommet seg gjennom 12 dopingtester før hun ble tatt, selv om hun  var dopet hele tiden. Det forteller meg at systemet fortsatt er for lett å slippe innom...og personlig mener jeg at det er her dopingmyndighetene bør sette inn innsatsen...ikke hos en som har trening som en hobby..det finnes langt bedre måter å holde "uvedkommende" ute av treningssentrene på, og det går på oppførsel...og oppførsel har såvidt meg bekjent ingenting med størrelse og styrke å gjøre...nesten tvert i mot, jeg kjenner utrolig mange store og sterke meget sympatiske og hjelpsomme helsestuidotrenende personer.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #81 : 14. juli 2006, 00:21 »
Det er vel primært det det handler om. De som er type "byggerstore" har en tendens til å både kle seg og oppføre seg som "idioter".

Jeg tar meg i det selv innimellom - jeg står der og vurdere hva jeg skal trene i i dag, også ligger singletten der da, og en har jo litt synlige muskler og en ok form som en så gjerne skulle vist fram til gud og hvermansen....... skal skal ikke?? I de fleste tilfeller burde en intuitivt forstått at en ikke burde tenke tanken en gang........................
Enn så lenge så står jeg stort sett i mot - til tross for at jeg trener på et gym med høøøy forståelse for den type bekledning. Problemet er bare at dersom folk begynner å gå rundt og sprade slik jeg fristes til til tider så gis stedet, meg selv og aktiviteten et dårlig rykte, og det burde flere trimmere og gymeiere tatt seg ad notam.........

SATS m.fl. har forstått det, selv om det kanskje har gått litt langt andre veien der - det er reine moteshowet i trimbekledning inne på enkelte av den type sentre, og det skremmer i allefall meg bort.......... Men for de unge og hippe er det sikkert gull Smiley


Jeg personlig skjønner ikke problemet med å trene i singlett, har man en grei kropp, og trener på ett treningsstudio for å få grei kropp, ser jeg ikke problemet.
Men for min del handler det mer om fremtoning i form av oppførsel, regner ikke med du vrenger av deg singleten og flekser forran speilet mens ungpoden og gamlemor står på steppemaskina og glaner.
Ei heller at du spytter og spyr ut stygge gloser mens du kaster opp ekstremt tunge vekter, kaster dem fra deg og tar en seiersrunde rundt i lokalet, iført null hår, gullkjede og fulle kroppen i tatoveringer.
(dette er reele situasjoner jeg har sett når jeg har vært og gjestetrent rundt om).
Det er en slik type oppførsel som gjør at sats og sportsclub mister støttemedlemmer, og på den måten fjerner tyngre vekter og truer med tisseprøver til alle som faktisk tar kostholdet seriøst.

For min del kunne jeg godt tisset for å bevise min uskyld, men det handler jo ikke om å teste negativt.
Noen folk vil jo aldri bli spurt, bare fordi de ikke virker som typene som faktisk bruker aas, de er trivelige mennesker som hjelper andre.
At man blir spurt om å ta en prøve betyr jo bare at eieren av stedet vil fryse deg ut, fordi du enten har skremt vekk noen medlemmer, eller at du tilfører stedet ett dårlig rykte og eventuelt nye kunder snur i døra.

La treningssenterene teste om de absolutt må, men da synes jeg de kan betale for testen selv, (slik at dette ikke blir en utgiftspost for folk som har fått treninga til). Så blir de nok mer selektive med hvem de vil ha tisset av, og at de faktisk har en skikkelig grunn.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #82 : 14. juli 2006, 09:04 »
Jeg personlig skjønner ikke problemet med å trene i singlett, har man en grei kropp, og trener på ett treningsstudio for å få grei kropp, ser jeg ikke problemet.
Men for min del handler det mer om fremtoning i form av oppførsel, regner ikke med du vrenger av deg singleten og flekser forran speilet mens ungpoden og gamlemor står på steppemaskina og glaner.
Ei heller at du spytter og spyr ut stygge gloser mens du kaster opp ekstremt tunge vekter, kaster dem fra deg og tar en seiersrunde rundt i lokalet, iført null hår, gullkjede og fulle kroppen i tatoveringer.
(dette er reele situasjoner jeg har sett når jeg har vært og gjestetrent rundt om).
Det er en slik type oppførsel som gjør at sats og sportsclub mister støttemedlemmer, og på den måten fjerner tyngre vekter og truer med tisseprøver til alle som faktisk tar kostholdet seriøst.

For min del kunne jeg godt tisset for å bevise min uskyld, men det handler jo ikke om å teste negativt.
Noen folk vil jo aldri bli spurt, bare fordi de ikke virker som typene som faktisk bruker aas, de er trivelige mennesker som hjelper andre.
At man blir spurt om å ta en prøve betyr jo bare at eieren av stedet vil fryse deg ut, fordi du enten har skremt vekk noen medlemmer, eller at du tilfører stedet ett dårlig rykte og eventuelt nye kunder snur i døra.

La treningssenterene teste om de absolutt må, men da synes jeg de kan betale for testen selv, (slik at dette ikke blir en utgiftspost for folk som har fått treninga til). Så blir de nok mer selektive med hvem de vil ha tisset av, og at de faktisk har en skikkelig grunn.

Neida, for all del, jeg har ikke noe i mot singlett jeg. Jeg bruker det bare ikke selv (OK, det har forekommet, men det skyldes at jeg trener på et "harrygym"). Jeg innrømmer glatt at jeg synes det er harry å se andre trene i singletter, så jeg er muligens litt farvet av egne motforestillinger.....

Er en i form, så ser uansett andre det godt om en har ei vanlig T-skjorte på også - og da slipper en å kline til benkene for de som kommer etter i tillegg, så det handler jo litt om å vise litt respekt for de som skal ligge på benken etter en selv også - det er slett ikke alle som er like flinke til å tørke bort etter seg har jeg sett.............

Jeg registrerer i allefall at det blir utrolig mange flere blikk når jeg trener i type "tank-topp", og alle av de blikkene er sikkert ikke av den positive sorten........

Men som jeg skrev over - det handler mer om oppførsel enn om bekledning. Det er den litt brautende, spradende - "se så jævlig stor og deilig jeg er"-fremtoningen som avskyr.

Selv anser jeg meg som en nokså omgjengelig fyr, og det merkes vel muligens, for mange av de som trener der jeg trener kommer stadig bort for å spørre om utførelse, treningstips, diett o.l. Da tar jeg meg alltid tid til å svare - om jeg så er midt i treninga. Jeg husker selv godt alle de spørsmålene jeg hadde i tidligere år, så det ser jeg som en selvfølge.
En "leveregel" i nær sagt alle religioner og for oss humanister er jo; "du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg", og den burde vel gjelde på gymmet også Smiley
Dessverre er det ikke alle som er såpass service-minded. De lever på sett og vis inne i sin egen lille verden lissom...... Men når sant skal sies er ikke det noe som er spesielt symtomatisk for byggerstore folk - uhjelpsomme personer finnes i alle former og størrelser. Det blir bare så mye mer synlig fordi det ofte er disse muskelbergene en spør til råds, og kanskje oppdager de dårlige sidene til........ De små grå får lissom gå litt mer "usynlig" i fred Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #83 : 15. juli 2006, 19:28 »
Sitat
Ei heller at du spytter og spyr ut stygge gloser mens du kaster opp ekstremt tunge vekter, kaster dem fra deg og tar en seiersrunde rundt i lokalet, iført null hår, gullkjede og fulle kroppen i tatoveringer.

Dette var JanB i glansdagene.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #84 : 16. juli 2006, 04:11 »
Dette var JanB i glansdagene.

hehe, alt var godttatt på 80'tallet Smiley

andreassk

  • Gjest
Off-topoc; hvor kan jeg finne et gym der det er ok å trene i bar overkropp? Er det noe jeg hater, så er det å trene i mye klær..

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #86 : 16. juli 2006, 12:02 »
Off-topoc; hvor kan jeg finne et gym der det er ok å trene i bar overkropp? Er det noe jeg hater, så er det å trene i mye klær..

City-Gym Sandnes... bare bruk håndkle hvis du skal ligge på benken elns.

-= Hardcore =-
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #87 : 16. juli 2006, 12:07 »
City-Gym Sandnes... bare bruk håndkle hvis du skal ligge på benken elns.

-= Hardcore =-
Jeg for min del ser helst at folk har skjorten på seg,da jeg klarer meg godt uten "kvisete" rygger.. Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Liemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #88 : 16. juli 2006, 18:12 »
Stygt å si det, men jeg har en tendens til å kaste opp når enkelte på gymmen hos oss river av seg skjorta..
Så jeg foretrekker også at de har PÅ seg klærne ja , både før , under og etter trening ...

Håper ikke det gjelder når du har sex også... Wink

andreassk

  • Gjest
Man kan jo alltids tørke av benken etter bruk. Tror jeg flytter til Sandness jeg Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!