Skrevet av Emne: Kardio/diett med DC  (Lest 4864 ganger)

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Kardio/diett med DC
« : 04. mai 2006, 02:52 »
Jeg trener nå DC, uten kardio. Så har jeg tenkt å få fram litt bedre markeringer til sommeren (begynner helt sikkert for sent), men har uansett kunne tenkt meg å få bort litt spekk. Ser at Dante skriver om deffing, at man skal spise som et monster, men kjøre på med kardio..

Så jeg lurer på, dette med å spise som et monster og kjøre kardio, gjelder det de som har rimelig lav fett% eller også for de som begynner å få små håndtak??  :Smiley

Hva betyr karbo-kutt forresten? Ser han nevner det flere ganger, vil det si 0gr karbs eller??
Har ingen tidligere erfaringer om deffing og diett, så vært greit å fått noen tips...  Help

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Deffing med DC
« #1 : 04. mai 2006, 13:55 »
karbo-kutt: Du spiser ikke carbs etter kl 18-19 på kvelden.

Trener du DC skal du egentlig ikke deffe da men, kaster bort 2-4 mndr som kunne vært brukt til muskelbygging.
Det at han sier at du skal spise som et monster, men samtidig kjøre 45 min cardio før frokost nesten hver dag, er for at du skal holde fettprosenten i sjakk. Noe som trengs pga de enorme mengdene mat jeg regner med du spiser siden du trener DC.
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Deffing med DC
« #2 : 04. mai 2006, 14:02 »
Diett på dc fungerer fint det Smiley De gutta dante trener personlig holder seg leane hele året, så de trenger nok ingen deff for sommerform. Var jeg deg ville jeg starta med å kutte i karb øyeblikkelig. Det viktigste for å holde koken under treningene da, er å time carb-inntaket ditt. Spis mesteparten av karb til frokost, før og etter trening. Prøv å få trent tidligere på dagen, men dersom du skulle til å trene klokka 8 en kveld, betyr dette selvsagt ikke at du skal kutte karb etter trening. Prioriter karb før og etter aktivitet.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Deffing med DC
« #3 : 04. mai 2006, 18:57 »
Trener du DC skal du egentlig ikke deffe da men, kaster bort 2-4 mndr som kunne vært brukt til muskelbygging.
Det at han sier at du skal spise som et monster, men samtidig kjøre 45 min cardio før frokost nesten hver dag, er for at du skal holde fettprosenten i sjakk. Noe som trengs pga de enorme mengdene mat jeg regner med du spiser siden du trener DC.
Tenkte ikke å deffe i den forstand, tenkte bare å legge til kardio trening, og spise litt reinere mat...

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Deffing med DC
« #4 : 05. mai 2006, 07:02 »
Diett på dc fungerer fint det Smiley De gutta dante trener personlig holder seg leane hele året, så de trenger nok ingen deff for sommerform. Var jeg deg ville jeg starta med å kutte i karb øyeblikkelig. Det viktigste for å holde koken under treningene da, er å time carb-inntaket ditt. Spis mesteparten av karb til frokost, før og etter trening. Prøv å få trent tidligere på dagen, men dersom du skulle til å trene klokka 8 en kveld, betyr dette selvsagt ikke at du skal kutte karb etter trening. Prioriter karb før og etter aktivitet.
Trener i halv fem tiden, så det er jo kurrant tidspunkt.
Så da skal jeg spise 0gr karbs etter trenings-shaken?
Hva spiser dere da??

Redigert:
Sjekket en matvare tabell nå, og ser at det meste av ren mat er jo uten karbs...  Deal

Men hvordan gjør dere det på treningsfrie dager??
Karb kutten gjelder 7 dager i uka eller?

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Kardio/diett med DC
« #5 : 05. mai 2006, 07:05 »
Det at han sier at du skal spise som et monster, men samtidig kjøre 45 min cardio før frokost nesten hver dag, er for at du skal holde fettprosenten i sjakk. Noe som trengs pga de enorme mengdene mat jeg regner med du spiser siden du trener DC.
Han sier at morgen kardio'en hjelper deg å overspise, sult følelsen henger igjen hele dagen. + at man holder fettprosenten i sjakk som du sier...å det er jo 2 meget positive ting Cheesy

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Kardio/diett med DC
« #6 : 05. mai 2006, 08:41 »
Trener i halv fem tiden, så det er jo kurrant tidspunkt.
Så da skal jeg spise 0gr karbs etter trenings-shaken?
Hva spiser dere da??

Redigert:
Sjekket en matvare tabell nå, og ser at det meste av ren mat er jo uten karbs...  Deal

Men hvordan gjør dere det på treningsfrie dager??
Karb kutten gjelder 7 dager i uka eller?

Du burde nok få i deg i alle fall et til måltid etter treningsshaken. Dette vil vel være gunstig å ha en times tid etter. Også her kjør på med en del karbs, for det er jo her du trenger det!

Når jeg har innført karb kutt på dagen, går det for det meste i kjøtt/fisk/fugl og sunne fettsyrer.

På treningsfrie dager gjør jeg likt som på treningsdager med karbkutt. Gjerne 5-6 timer før leggetid. Jeg har jo kardio og evt. annen aktivitet på treningsfrie dager og, så da er det hensiktsmessig å spise mesteparten av karben før og etter disse aktivitetene + frokost. Spiser omtrent like mange karbs på treningsfrie dager pga høy aktivitet, men kutter ut etter treningsshaken og evt. før-treningsmåltidet så blir en 60-90 g mindre karbohydrater.

"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Kardio/diett med DC
« #7 : 05. mai 2006, 09:29 »
På treningsfrie dager gjør jeg likt som på treningsdager med karbkutt. Gjerne 5-6 timer før leggetid. Jeg har jo kardio og evt. annen aktivitet på treningsfrie dager og, så da er det hensiktsmessig å spise mesteparten av karben før og etter disse aktivitetene + frokost. Spiser omtrent like mange karbs på treningsfrie dager pga høy aktivitet, men kutter ut etter treningsshaken og evt. før-treningsmåltidet så blir en 60-90 g mindre karbohydrater.
Hvordan legger du opp kardio'n din da?
Morgen kardio hver dag?
Kjører du kardio etter DC-øktene også?
Med glutamin i mellom så klart...

Er ingen jævel på kardio og diett så jeg sier takk til alle svar jeg får..

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Kardio/diett med DC
« #8 : 10. mai 2006, 22:44 »
Sitter inne med noen tips her. 

Det jeg tror er greit, er å trene lett kardio etter dc programmet, og heller legge inn litt hardere økter de 2 andre dagene i uken. (evt lørdag søndag også om du trener i helgene) Anbefaler "gerilja kardio" programmet hvis du har dårlig tid en dag. Dette programmet varer kun i 12 min, men hvis du gjør det riktig og kjører på, er du passe tørr i munnen etterpå Smiley Intervalltrening er gull. Men denne kjører du ikke etter DC programmet. Da dette vil forbrenne mere muskler enn fett.

Sett deg på sykkelen eller bruk step maskinen etter dc programmet, og drikk karbo samtidig. Har hørt at dette skal være fint for å drive ut avfallsstoffer ut av kroppen. Føles iallefall veldig bra syntes jeg selv.

Og ikke nok med det, så har kondisjonstrening bra for styrketreningen også har jeg lest. (husker ikke hvor, seriøs artikkel) Dessuten så ere jo greit å sitte inne med litt kondisjon også, så orker man mer Smiley

Jeg syntes denne ideen med kardio er veldig bra, for da trenger man ikke fokusere sååå mye på kostholdet. Dette sliter jeg veldig med. Er alt for glad i mat Smiley Dessuten har jeg kamerater som maser om pizza og hamburger hele tiden .. og jeg klarer ikke si nei. Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kardio/diett med DC
« #9 : 11. mai 2006, 07:48 »
Sett deg på sykkelen eller bruk step maskinen etter dc programmet, og drikk karbo samtidig. Har hørt at dette skal være fint for å drive ut avfallsstoffer ut av kroppen. Føles iallefall veldig bra syntes jeg selv.


Det er ingen grunn til å drikke karbo samtidig som man sykler etter en DC-økt. Faktisk vil jeg heller anbefale å legge kardiotreningen til en annen tid på døgnet enn etter en DC-økt.

Skal du ha noe som helst næring gjennom en slik økt, tar du litt protein etter styrketreningen og før kardio, og deretter en vanlig PW-shake etter kardioen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Kardio/diett med DC
« #10 : 12. mai 2006, 22:08 »
Det er ingen grunn til å drikke karbo samtidig som man sykler etter en DC-økt.

Hvorfor? Hvor har du det i fra? Snakker om lett sykling her altså, tar det helt rolig.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kardio/diett med DC
« #11 : 13. mai 2006, 14:34 »
Er ikke formålet ditt å brenne fett ? Hvorfor vil du da sende insulinnivåene dine i taker først ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!