Skrevet av Emne: min Deff framover.  (Lest 2095 ganger)

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

min Deff framover.
« : 09. mai 2006, 09:10 »
Hei, er en gutt på 18 år 1.80 høy, veier ca 75-76 kg, og har er en GO del fett å få vekk.

Her er da liten smakebit på dagen min:

05:20 - lage en kjapp kaffi før kardio

05:30 - Kardio til 06:30 (dusje og fikse meg til skole)

07:00 - 1.5 Dl(ca 60 g) me havregryns grøt og ca 30 g kasein protein shake med ca 3 Dl vatn.

09:30 - 1 tunfisk i vatn, 1 kokt egg, og ca 200 g brokkoli/rabbe eller blomkål. Blander tunfisken med litt sukker fri ketchup eller first price taco saus, for å fikse litt på smaken.

12:00 - samme som 09:30

14:30 -  samme som 12:00 og 09:30

17:30 - enten 4-5 speil egg, eller 150-250 gram kylling/laks/sei

20:30 -  30 g kasein protein med 1 rått egg og 3 DL vatn, så legge meg.

drikker Konstant vatn sikkert oppe i 10 l pr dag kansje mer? Tar også ett par G c-vitaminer, og omega 3 og polar olje. Drikker også en del Grøn te:)

Jeg vet ikke hvor mange Kcal detter, jeg får ikke til å regne ut sant. Men det jeg lurte på om noen kan hjelpe meg til en bedre diett, kansje gi meg noen forandringer på annen mat og hvor mye.

Jeg tror jeg må ligge på ca 2150 kcal..........

Takker på forhånd:)

 

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #1 : 09. mai 2006, 11:21 »
nei, drikke bare whey, etter en styrke trening, eller på en liten spisedag!:) og vann er jo super vikti, har fått med meg att 6-7 liter vann kan brenne 600 kcal alene, vet ikke om dette er sant, men ivertfal så er vann utroli vikti, jeg skal drikke det konstant, og det hjelper også med og rense nyrer(kropp) og sjel:P hehe:)

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #2 : 09. mai 2006, 11:51 »
nei, for mye kcla:P , nei har mere trua på kasein på deff. jeg er den typen som kan legge på 100 kg på 1 dag, så jeg er redd for alle kcal:S:P

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #3 : 09. mai 2006, 12:23 »
ja, jeg kan vel ta til frukost, men lrs ikke mere enn før og etter styrke trening;)

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #4 : 09. mai 2006, 16:13 »
hmm, ja det kommer til og bli en del bytte fremover i tid:) men alså, vann er noe jeg drikker her og der, kansje ikke fult 10 L men ivertfal 5 minimum, men det går greit, men takker for svar:)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: min Deff framover.
« #5 : 09. mai 2006, 22:45 »
Som Janne også poengterte spiser du _veldig_ lite karbohydrater! Hadde det vært meg ville jeg garantert svimt av allerede på skolen.

Du spiser vanvittig mye proteiner, og det er jo bra, men tror du med fordel kunne erstattet noen av dem med karbohydrater. Dette vil gjøre at du føler deg bedre også. Så kan du heller regulere på dette videre utover dietten om du føler du behøver det.

Som sagt over er det ikke "KG" som skal bort, det er fett. Derfor er det lurt å være forsiktig med kaloriunderskuddet, har brent meg der selv. Start forsiktig, bruk den tiden du har planlagt.

Ellers ser det jo ut som om du er veldig strikt med kostholdet, og det er bra =)

Lykke til!
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #6 : 09. mai 2006, 22:58 »
hmm, hvor/når og hva slags karb skal jeg eventuelt bytte med eller legge til?Smiley

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: min Deff framover.
« #7 : 09. mai 2006, 23:21 »
hmm, hvor/når og hva slags karb skal jeg eventuelt bytte med eller legge til?Smiley

Du har karbs til frokost, men utenom det er det ikke stort. Jeg ville lagt inn ihvertfal et karbrikt måltid til. Spis feks havregryn en times tid før trening. Jeg er overbevist om at dette vil gjøre økta mye bedre for deg.

Det er også veldig viktig å spe på med raske karbs etter trening. Bananer, rosiner eller karbpulver og en wheyshake feks. Som de andre også har sagt ville jeg ikke bekymret meg for whey pulveret Smiley Du kan også kanskje legge til litt ris i 1730 måltidet, men unngå karbohydrater før leggetid.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Robzilla

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 531
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 531

SV: min Deff framover.
« #8 : 10. mai 2006, 10:50 »
Ser bra ut dette, og er så og si enig med de andre her, FOR mye proteiner er heller ikke bra, da kroppen ikke klarer å ta opp alt blir dette lagret som fett.

Legg til litt ris eler fullkornspasta til et par av måltidene dine. Er ikke snakk om mye her, 50g holder.

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #9 : 10. mai 2006, 12:28 »
ok, skal legge til karbs, men hvilken ris er best da? på deff?

Veldig takknemlig for svarene:)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: min Deff framover.
« #10 : 10. mai 2006, 12:56 »
Ser bra ut dette, og er så og si enig med de andre her, FOR mye proteiner er heller ikke bra, da kroppen ikke klarer å ta opp alt blir dette lagret som fett.

Legg til litt ris eler fullkornspasta til et par av måltidene dine. Er ikke snakk om mye her, 50g holder.
På denne menyen, vil ikke proteinmengden fremme fettlagring... tvert imot!!
På en deff som dette er proteininntaket veldig viktig å holde høyt, og i tillegg til egen termogen effekt, så krever proteinmengden VANN for å spaltes og for at syntesen skal fungere.

VANN og PROTEINER er det bare å køle på med. Varier gjerne proteinkildene. Whey tidlig og etter trening, kasein til siste shake.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: min Deff framover.
« #11 : 10. mai 2006, 15:39 »
På denne menyen, vil ikke proteinmengden fremme fettlagring... tvert imot!!
På en deff som dette er proteininntaket veldig viktig å holde høyt, og i tillegg til egen termogen effekt, så krever proteinmengden VANN for å spaltes og for at syntesen skal fungere.

VANN og PROTEINER er det bare å køle på med. Varier gjerne proteinkildene. Whey tidlig og etter trening, kasein til siste shake.

Sant det, men som sagt kan han med god samvittighet bytte litt av proteinene med karbohydrater ihvertfal i starten av deffen.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget AdrianA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: min Deff framover.
« #12 : 10. mai 2006, 16:38 »
tusen takk:), ja skal blir blitt bytting mellom kylling og tunfisk iblant så skal jeg legge til litt ris til ett av måltidene!;)

Takk for all hjelp:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!