Skrevet av Emne: RYP - Release your pain (mine erfaringer)  (Lest 5077 ganger)

Utlogget athlex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« : 09. mai 2006, 19:59 »
Ferdig med 6 uker RYP. Etter endt program har jeg funnet ut følgende

1. Du får vondt i ledd (særlig skuldre) av alle de tunge og hyppige løftene
2. Spis masse
3. Du blir feit(ere)
4. Split er pain in the arse å begynne med igjen - ingen seighet
5. Du blir sterk - dritsterk
6. Jeg klarer ikke bygge særlig masse på dette (trodde heller ikke det)
7. Ikke kjør RYP før badesesongen.

Alt i alt helt OK fornøy da jeg hadde stagnert litt i styrke før jeg begynte. Tror det er greit å bruke RYP i slike situasjoner, kan hjelpe på byggingen i vanlige spiltprogrammer dersom du har stagnert i en periode. Visse øvelser ble latterlige da man nærmest må jukse for å få de til - selv om man må øke neste økt. F.eks bicepscurl ble litt av en vits. Ikke stort å hente der, men det gjorde forsåvidt ikke noe da det var 43 rygg øvelser som rev godt i armene også.

Før:
benk 1 RM: 120
Knebøy: 8x3 110kg - siste og 4 sett 17 rep 110kg
markløft: aner ikke

Etter
Benk: 2 rep 125kg (første stict, 2 rep neeesten like strikt)
Knebøy: 5x2 180kg
Markløft: bæsj - endte opp på langt ifra maks, men jeg hadde ingen erfaring med markløft fra tidligere så vi "safet" litt og endte opp på 120kg - 5 rep. Betraktelig mer potensiale der i gården.

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #1 : 09. mai 2006, 20:04 »
RYP-prinsippet om belastningsprogresjon med økning på hver trening virker helt surrealistisk spør du meg. kroppen får jo ikke sjangs til å følge med(tilpasse seg),og dermed er man også åpen for unødvendige belastningsskader. 

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #2 : 09. mai 2006, 20:14 »
RYP-prinsippet om belastningsprogresjon med økning på hver trening virker helt surrealistisk spør du meg. kroppen får jo ikke sjangs til å følge med(tilpasse seg),og dermed er man også åpen for unødvendige belastningsskader. 

Nåja.. Jeg er ikke helt enig, hvis du kjører strikt, spiser mye, tar de nødvendige tilskuddene og får nok hvile så er ikke progresjonen i RYP noe problem. Uansett så er det jo bare å  justere litt på belastningen hvis det blir noe problem. Selv har jeg måtte justert meg både litt opp og ned i vekt. Jeg har også kuttet noen øvelser som gav meg smerte og lagt til øvelser som er gode for meg. Tøyer også ut skikkelig etter treningenen nå, noe som jeg har hatt god effekt av Smiley

Aktiv_af

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #3 : 09. mai 2006, 20:17 »
du sier jo selv at du fikk smerte av noen øvelser. om man ikke føler progremmet kan man jo liksågodt få seg ett annet kroppsprogram med øvelser tilpasset pesonlige mål osv. spise+ta tilskudd/hvile må man jo uansett om man vil vokse.

Utlogget BjAn4

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #4 : 09. mai 2006, 23:05 »
Har selv aldri prøvd ryp, men har lest litt om det. Hvis du får vondt av noen øvelser kan jo disse erstattes av andre etter det jeg har fått med meg. Wink
Står alternative øvelser på www.tn.no.

Utlogget athlex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #5 : 10. mai 2006, 22:56 »
Skal man som meg kjøre 6 uker grunnprogram tror jeg det lønner seg å kjøre de øvelsene man har satt opp. Hele poenget er å øke i styrke og jeg tror ikke økningen vil bli den samme om man endrer fra f.eks. DB til benk osv.

Utlogget Pumpmaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #6 : 10. mai 2006, 23:37 »
Hmm... Ble litt skuffet nå.. er på min andre uke på RYP. Har tidligere bare løfta litt vekter uten mål og mening så dette er første gang jeg trener seriøst.. Tar alle de anbefalte kosttilskuddene, går på diett og jogger 3 ganger i uken. Veier litt for mye. Målet mitt med å begynne med RYP var jo bygge litt mer masse, bli mer definert og kanskje gå ned såvidt i vekt(Nå er jeg 85kg/180cm).

Men din erfaring ødela motivasjonen min litt.. Hvis jeg skal bli feit og ikke bygge noe masse..  Huh

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #7 : 11. mai 2006, 05:49 »
Min erfaring etter en omgang RYP er at jeg ble sterkere, fikk mer masse, gikk ned i fettprosent, opp i vekt, fikk treningsverk( kommer seg når en spiser nok essensieltfett), overskudd av energi, ingen problemer med å følge progresjon, gjør det vondt ta det rolig, ingen kropper greier å følge et skjema, følg kroppen, den hopper intervallvis og før du aner det er du i rute igjen, 3. og 6. uke er tunge, sørg for hvile eller tren noe annet...
Har begynnt på omgang nr 2 og er topp motivert 2thumbsup
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #8 : 11. mai 2006, 12:32 »
Hmm... Ble litt skuffet nå.. er på min andre uke på RYP. Har tidligere bare løfta litt vekter uten mål og mening så dette er første gang jeg trener seriøst.. Tar alle de anbefalte kosttilskuddene, går på diett og jogger 3 ganger i uken. Veier litt for mye. Målet mitt med å begynne med RYP var jo bygge litt mer masse, bli mer definert og kanskje gå ned såvidt i vekt(Nå er jeg 85kg/180cm).

Men din erfaring ødela motivasjonen min litt.. Hvis jeg skal bli feit og ikke bygge noe masse.. Huh

Skjønner du er litt frustrert her, men jeg tror ikke du trenger å uroe deg på forhånd.. Selvsagt blir du feit hvis du har et stort overskudd av matinntak i forhold til hva du trenger. Erfaringene som folk har med RYP er mange, men det som nesten alle har til felles er at de i en eller annen grad er positive! Du er i din andre uke med RYP og du har tidligere trent uten mål og mening som du selv sier..
Fullfør en runde med RYP. Kan nesten garantere at du blir fornøyd! 2thumbsup

Personlig så har jeg nesten bare positive erfaringer med RYP. Har etter hvert gjort noen endringer i forhold til øvelser, men prinsippene er fremdeles det samme. Noen ganger klarer jeg vekta som programmet beregner, noen ganger ikke. Uansett så blir jeg sterkere!

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #9 : 12. mai 2006, 19:26 »
Skjønner du er litt frustrert her, men jeg tror ikke du trenger å uroe deg på forhånd.. Selvsagt blir du feit hvis du har et stort overskudd av matinntak i forhold til hva du trenger. Erfaringene som folk har med RYP er mange, men det som nesten alle har til felles er at de i en eller annen grad er positive! Du er i din andre uke med RYP og du har tidligere trent uten mål og mening som du selv sier..
Fullfør en runde med RYP. Kan nesten garantere at du blir fornøyd! 2thumbsup

Personlig så har jeg nesten bare positive erfaringer med RYP. Har etter hvert gjort noen endringer i forhold til øvelser, men prinsippene er fremdeles det samme. Noen ganger klarer jeg vekta som programmet beregner, noen ganger ikke. Uansett så blir jeg sterkere!

Legger min stemme til dette. Hvis du både vil bygge muskler og bli sterk, er RYP et veldig godt alternativ... Wink
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Ann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #10 : 25. mai 2006, 08:03 »
Jeg har bare positive erfaringer etter å ha gjennomført RYP grunnpogram. Gikk ned over 5kg, men kjørte alltid 25-35 min cardio etter hver treningsøkt som var 3 ganger i uken. Fettprosenten gikk ned og muskelmassen opp. Er nå i gang med RYP maksimal forbrenning på andre uken og begynner å merke resutater allerede. Tar proteiner og olje ved siden av, men følger annbefalt dosering i forhold til min ideal muskelvekt. Kosten regulerer jeg også, men etterhvert som jeg så resultatene ble jeg motivert til å følge kosten mer og mer slavisk- altså en gradvis omstilling. Bare fortsett med RYP du, du vil merke resutatene i midten og mot slutten av og ikke minst etter hvileuken din etter fullført RYPg. Det gjorde i allefall jeg. Lykke til Smiley  2thumbsup

Utlogget Bulder-Bulder

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #11 : 25. mai 2006, 11:08 »
Jeg har kjørt HST/RYP siden det ble lansert i Norge (blir vel snart 2 år) og er kanonfornøyd. Opp eller ned i vekt styrer man jo med kalori inntak.

Utlogget Vi3or

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #12 : 11. juni 2006, 20:00 »
jeg skal starte med RYP til høsten, noe som jeg ser fram til

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: RYP - Release your pain (mine erfaringer)
« #13 : 11. juni 2006, 20:05 »
Jeg har vært gjennom 4 uker på RYP og jeg synes det var flott Smiley Økt mye i styrke, og bicepsene vokste bra! skal ta med noen av prinsippene derfra til senere program jeg skal snekre meg Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!