Skrevet av Emne: ENDA en ny film fra trening, alle gode ting er tre  (Lest 12124 ganger)

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Hei..
Har ikke ferie før neste uke,så er nok her frem til da..
Legger ved en artikkel av William Holland, som forklarer litt mere.
Ja..det gjør du vel.. Smiley

 Jab er jo tydeligvis i JKD en rett venstre..det er den ikke i boksing..noen vil
vel si at den er det..,men det er litt feil.Jab er et "setup tool"som du kaller det,
jab er en rett venstre,men en rett venstre er ikke nødvendigvis en jab..
ikke så enkelt å forklare som det høres ut,men regner med de fleste forstår
hva jeg mener..
 Blir for mye å ta sitater hele tiden,så jeg må nok bruke litt copy/paste på
teksten til William Holland..som tydeligvis ikke har satt seg så nøye inn i boksing.
 
  "Rarely do you see a boxer generate any power for his jab from the lower part of his body. In boxing, the jab is generally a shoulder- and-arm punch intended to bother opponent but no knock him out."Lurer litt på om Holland var så nøye
på nivået når han(forhåpentligvis)studerte boksing.Hender faktisk at jeg slår en
hurtig jab med liten hofte rotasjon,men slår aldri en rett venstre uten vridning.
Har alltid lært,og prøver å lære mine elever at kraften kommer fra hofta(og fra gulvet),hvis ikke den er med er det jo bare armen som slår..ikke kroppen.
Holland har rett i dette,men ikke i at dette ikke blir praktisert i boksing...der tar
han feil.

 " The problem with this technique is the slight telegraphing movement when lifting and turning the elbow and shoulder, which occurs at the outset of the punch. Slight as they may be, these movements are easily discerned by the skilled pugilist."Hæ..sier han det opplagte...eller tar jeg skammelig feil.."easily
discerned by the skilled pugilist" ,altså vil en god bokser se feilen..?Er det ikke
boksing han snakker om da..?Jaja,det er jo forøvrig riktig,en god bokser vil se
det...og straffe sin motstander for det.Til og med en bokser av min kaliber vil
klare det..og jeg tjener ingen penger på idretten,så noen super kvalitetsbokser
er det jo ikke snakk om.
 Løfte ut albuen ja..pleier å mobbe de som har gjør som slår sånn på treninga
litt,ber de få inn kyllingvingene og forklarer at det gjør at det er lett å se slaget
hvis albuene beveger seg utover når de slår..Når det gjeler å vri
knyttneven(og dermed skuldren)så gjør jeg det,fremdeles mener jeg at det hjelper mye på kraften..trenern min har sikkert en god forklaring på det..
russere og andre østeuropeiske boksenasjoner gjør det dog ikke..de løfter
skuldren for å dekke kjeven,men vrir ikke håndleddet.
 "The JKD jab is more direct in that the elbow and shoulder do not rotate"...
aha..russerne har altså trent JKD...hvis de har hørt om det... what
  "The JKD jab can be launched from close range, or it can be used in conjunction with a step-and-glide maneuver to close the gap and hit from longer range."
Jeg har tydligvis fått en av mine favoritter fra JKD..rett venstre med sidestep og
høyre kryss...(hysj...)
 "In either case, power is generated by the elbow, shoulder, hips, knees and finally the feet in a whip-like motion. The fist snaps out and returns fluidly"
Dette er jo utrolig vakkert,en veldig god bokseteknisk beskrivelse...av en
bokseteknikk...det samme gjelder hans forklaring på en kryss,selv om jeg
syntes han kunne forklart bruken av hofta litt bedre.

Jab,cross og hook,jab,kryss og hook...uttykk som har vært i boksing siden bare-knuckeboxing startet i England rundt 1700-tallet...når ble Bruce født...?
Kanskje Bruce lærte mer av boksing enn hva boksing har lært av han.. what
 
www.boxing-history.ws/the-first-boxers

For mer av William Hollands innlegg:
www.tactixtrainingcenter.com/Published.htm
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Hei..
Har ikke ferie før neste uke,så er nok her frem til da..Ja..det gjør du vel.. Smiley

 Jab er jo tydeligvis i JKD en rett venstre..det er den ikke i boksing..noen vil
vel si at den er det..,men det er litt feil.Jab er et "setup tool"som du kaller det,
jab er en rett venstre,men en rett venstre er ikke nødvendigvis en jab..
ikke så enkelt å forklare som det høres ut,men regner med de fleste forstår
hva jeg mener..
 Blir for mye å ta sitater hele tiden,så jeg må nok bruke litt copy/paste på
teksten til William Holland..som tydeligvis ikke har satt seg så nøye inn i boksing.
 
Jab,cross og hook,jab,kryss og hook...uttykk som har vært i boksing siden bare-knuckeboxing startet i England rundt 1700-tallet...når ble Bruce født...?
Kanskje Bruce lærte mer av boksing enn hva boksing har lært av han.. what
 
www.boxing-history.ws/the-first-boxers

For mer av William Hollands innlegg:
www.tactixtrainingcenter.com/Published.htm

..hmm, vet ikke helt hvor du vil hen her, ville bare forklare litt om våres jab prinsipper. Synnes at du svarer litt arogant av og til, noen mening med det?

Bruce var en stor fan av boksing, og han så på masse super 8 mm film og annalyserte kampene. Siden JKD har sterkeste siden forrerst, så de ofte på filmene med speil :-) Vi slår direkte med vertikalt slag og med albuen nedover for å forbedre hurtighet og styrke i slaget. Bruce hentet noen av disse prinnsippene fra fekting.

Hvordan Russerne gjør det hvet jeg ikke.


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Kan virke arrogant noen ganger ja,det er jeg fullt klar over,må
nok kjenne meg for på vite at jeg ikke er det..
Forstår dog ikke hvorfor du har sitert meg på akkurat det du har valgt
ut da,er mer bruken av kritsisk poengtering og spørsmålsstilling enn arroganse.
Når du spør hvor jeg vil så er det mer hit..
Vi slår direkte med vertikalt slag og med albuen nedover for å forbedre hurtighet og styrke i slaget. Bruce hentet noen av disse prinnsippene fra fekting.
Om Bruce var tilhenger av boksing,hentet han nok ikke dette fra fekting,dette
er jo beskrivelse av hvordan man skal slå rette slag i boksing.
Russerne slår forøvrig uten å vri knyttneven som "vestlige"boksere vanligvis gjør.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget snorkfrøken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

SV: ENDA en ny film fra trening, alle gode ting er tre
« #78 : 05. august 2006, 19:25 »
bra filmer utrolig morrsomt å se Wink som de andre sier også du er utrolig kjapp, og bra fotarbeid.. hehe men i motsettning til noen av de andre syns jeg musikk valget var bra Cheesy nå ble jeg motivert så skal ned å slå litt på sekken..  Tongue

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

SV: ENDA en ny film fra trening, alle gode ting er tre
« #79 : 06. august 2006, 16:55 »
ååå rått å se på Cheesy så rask og slå så hardt! kan ikke vente til å begynne på boksing!  woot
left hand hospital.
right hand semetary.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!