avstemning
Spørsmål: Jeg vurdere den nye kappi logoen som
svært bra
bra
likegyldig
mindre bra
misslykket

Skrevet av Emne: NYHETER ankommet sjekk KAPPI på facebook  (Lest 103361 ganger)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
NYHETER ankommet sjekk KAPPI på facebook
« : 21. mai 2006, 14:08 »
Etter 10 uker med NSF/ Hr Wolf sitt nybegynner program mot KM fikk jeg prøvd meg i går:

Jeg må bare si at man må slettes ikke trene mye eller tungt for å få fremgang.

Stevne dagen startet med forsovelse og rakk akkurat innveiing.

Knebøy:
Heldigvis hadde jeg stor drakt Centurion 50 innsydd i stroppene (2 cm) og tok med de behagelige knebindene Titans Titanium slik at jeg klarte å bøye meg (pyse som jeg er).
Førsteløft 235 godkjent med 3 hvite,  pusten klemt ut på vei ned
Andreløft 250 med tre hvite, pusten klemt ut på vei ned
260 med en rød pga dybde, pusten klemt ut på vei ned
Elendig teknikk på begge må slutte å tro ta hofta kommer dypere når skuldre kommer dypt. I tillegg må jeg slanke meg slit at fett valker ikke er i veien i hoftene og hindrer pusteteknikk.

Benkpress
Med uprøvd F6 i 46 og Benkpress belte fra Wahlanders skulle de ligge ann til solid pers. Dessverre hadde alle det veldig travelt med sitt slit at skjorta ikke kom skikkelig på.
Førsteløftet kom jeg ikke ned med på 155 kg. Heldigvis er Dietmar og Jørgen Haug veldig hjelpsomme så Ditemar fikk fuktet skjorta og vi strekte den ut på et benkpress løft på 170 kg mellom løftet og dro den enda mer på.
Andreløftet: 165 i andre løftet var godkjent tre null med 2 sek stopp.
Tredjeløftet: 170 i siste gikk opp på ren rutine med tre hvite og 2 sek pause og jeg merket at erfaringen fra styrkeløft tidligere hjalp mye.

Anders Haukåssveen var konkurrent i dag og jeg lå 5 kg bak. Anders  er en god markløfter så jeg måtte vare sikre et par løft og evt kline til med et sisteløft. Ronny Morterud var i +125 og egnet seg fin der i dag.

Markløft
Jeg hadde prøvd ulike drakter i markløft og skulle å prøvd den nye titan drakten. Reserve var Centurion drakta snudd. errector skjorten  skulle også til pers i dag (totalt mislykka, trolig for liten skjorte i 54)

På sist stevne bommet jeg 2 ganger på 200 kg. I dag skulle jeg åpne på den.
Førsteløft: 200 kg greit opp, litt skeivt lever belte som gjorde at det gjorde litt vondt og fikk ikke satt meg skikkelig. hadde errector skjorta og det gjorde litt vondt, men slik er styrkeløft the "no pain no gain sport"
Andreløft: 215 kg gikk bedre, errctor skjorta var av.
Tredjeløftet: forlangte 230 som sikkert hadde gått greit, men jeg hadde ingenting annet enn å flytte total persen min å kjempe for. Det var for kjedelig jeg måtte prøve meg på gull i dag. Siden Anders var lettere måtte jeg løfte mer. Jeg antok at han ikke klarte å siste forsøket sitt i markløft og forlangte tangering av pers på 247,5. Jeg viste at dette skulle bli tungt, men skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke skulle være like god i mark som i bøy med min bøystil. Byttet drakt til Centurion som godt kunne vært litt mer innsydd slik at jeg kunne hengt mer i stroppene. Nå var det bare å kline til. Viste veldig godt at utgangsposisjonen var avgjørende. Jeg fikk satt meg skikkelig men fant fort ut at grepet og beinposisjonen var feil men hadde ikke tid til å justere. Satte meg ned og dro. Jeg hadde ikke forestilt meg å få flyttet de fra plattingen. Så til min store overraskelse dro jeg den gange lett forbi knærne, så stoppet jeg. Jeg hang forover som normalt og innså at avstivingen i startposisjonen var altfor dårlig i tillegg til startposisjonen. Jeg prøvde å dra litt mer men nei. Ha opp og måtte se meg slått. Dietmar hadde sett det samme og poengterte at det var for lite talkum på lårene.

Uansett 260-170-215=645 er tangering av pers og kval til NM utrolig med tanke på så lett treninga har vært. Med litt justering av draktene, bedre teknikk tror jeg mitt nye mål på 280-190-240 og over 700 skal være innen rekkevidde i høst/tidlig vinter (RM).

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #1 : 21. mai 2006, 16:31 »
Interessant lesing. Gratulerer med NM-kval og gode resultater. Smiley Du skal trene jevnt fremover nå, og gå ned i vekt?
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #2 : 21. mai 2006, 16:37 »
Du imponerer, Stian!

2strong

  • Gjest
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #3 : 21. mai 2006, 16:42 »
Flott resultat !  2thumbsup

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #4 : 21. mai 2006, 17:22 »
Et uventet, men hyggelig innslag i loggbokavdelingen. Bra løftet, synd med marken.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #5 : 22. mai 2006, 14:03 »
Gratulerer med godt resultat.  headbang

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #6 : 23. mai 2006, 19:40 »
Interessant lesing. Gratulerer med NM-kval og gode resultater. Smiley Du skal trene jevnt fremover nå, og gå ned i vekt?

Takk Oddbjørn, det var hyggelig. Ja jeg trenger å gå ned i vekt og for å få til det prøver jeg å spise skikkelig mat 5-6 ganger om dagen å trene regelmessig. Nå har ikke jeg noen mål før i oktober så da må vi legge inn endel kondis trening (blir fort mørbanka i bøy) i Mai-Juli. Siden utstyret er så mye bedre nå enn når jeg satset kan jeg fortsatt ha en grei fremgang og gå sakte ned i vekt 1-2 kg/mnd. Men jeg kommer til å holde 125 til jeg passerer 700 kg.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #7 : 05. juni 2006, 18:37 »
Med tre lette økter på alle under 100 kg etter tilfeldighetsprinsippet var ikke forventningene høye eller...? (Jeg vet jo at jeg har løftet bra uten mye trening også.

Opplandningen med masse sjauing ny jobb og mye mass skulle tilsi at noe stort var på gang. Med tilskuere tilstede var det også lagt et vist press på en selv som lokal styrke mann med mange kjentfolk rundt.

Etter førtse pulje måtte jeg springe fra speker jobben og Jan B larsen tok over.

Oppvarming:
stang x 10 ca
60 x 5
100 x 1
på med skjorta med taklum på skuldrene og suit slip ons tok det 2 min
130 x 1 15 cm igjen
Fikk hjelper til å holde mellom armen og ryggstykke slik at jeg padlet på plass
5 min igjen til start og gikk ut for å vente på min tur.
155 i første gikk lett
Fikk hjelp av Vidar ringvold med å dra ned skorta, og den ble starm gitt.
172,5 i andre gikk like lett.
180 i siste gikk greit men glemte stopp (litt synd) 2 mot en avgjørelse.

Noen utenforstående damer lurte veldig på hvorfor vi gikk rund med armene forran og jeg fortale om benkpresskjortens historie og de fikk kjenne på skjorta med følgende komentar " det er slik skjorte man må ha på seg for at det skal komme folk å kjenne på brystene" LOL

Se KM benkpress i Valdres for info rundt arrangementet.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #8 : 22. juni 2006, 23:04 »
Man blir ingen knebøyer uten trening Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #9 : 24. juli 2006, 19:29 »
20/7

Ni uker uten knebøy trening men måtte prøve de nye draktene fra Titan:
Titan NXG super pluss regular og wide stance
Titan NXG orginal

stang x 8, 70 x 5, 120 x 2. 175 x 1 uten utstyr
dro på NXG super pluss i 48 en str mindre en vanlig og den gikk forbausende lett på, trolig et nr for stor. Tenkte at 260 gikk greit i stevne som sisteløft så jeg la på 255. Fikk Pål på trimlåven til å stå på siden for å se på dybden. Setter meg ned og forover og det var bom stopp. Desverre var sikrings armen for lave selv når jeg slapp opp allt trykket og jeg måtterulle stanga over nakken. Drakta har jeg veldig stor tro på da jeg får trekt mye luft og bruker ikke så enormt lang tid å ta på.

Tik på 235 og prøvde NXG orginal og fikk med en gang Maraton følelsen. Fikk en til å stå bak og han måtte hjelpe litt til på vei opp.

Var ikke så veldig gira egentlig så deg gikk som det måtte.

Prøvde benkpress skjorte desverre hadde jeg tatt med feil skjorte så jeg prøvde en ren 44- Var 8 cm ifra på 175, minster følelsen i fingra på 200 og holder nesten på å miste stanga, legger stanga på plass og avslutter økta med kaffe i resepsjonen.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #10 : 24. juli 2006, 19:33 »
24/7

Var på Trimlåven i dag for å la Ingar Merlig og Rolf Sjølli prøve sjorter som var en suksess.

Jeg følte meg bra etter helgas rotbløyte og fikk prøve 140 uten sjorte som gikk akkurat ingen oppvarming annen en tull prat.

Prøvde en Fury 42/44 som er litt stor og fikk nesten ned 190 kg og gikk greit opp. Prøvde 200 som gikk ned men gikk opp for egen maskin, desverre med stopp på veien opp. Med en F6 ville dette gått mye bedre.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #11 : 01. august 2006, 12:29 »
I går 31/7 prøvde 130 i benk fikk dobbel. Betennelsen etter 200 løftinga er over snart.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #12 : 01. august 2006, 12:35 »
Får du 60 kg på skjorta?

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #13 : 01. august 2006, 12:45 »
Det er ikke slik at man bare "får" kilo ved å dra på seg ei skjorte! De aller fleste må trene masse med skjorte for å få uttelling! Jeg kjenner også flere som tross trening med skjorte ikke får noe særlig hjelp av den. Så dersom Stian "får" 60 kg så er det velfortjent!!!! Grin

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #14 : 01. august 2006, 13:10 »
Nå kan det vel kansje hend at han har noen kilo til inne hvis han hadde tat seg tid til og varme opp før han legger seg ned på benken og tar et par løft what

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!