avstemning
Spørsmål: bruker du eller har du brukt anabole steroider?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Bruker DU anabole steroider?  (Lest 35906 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #75 : 26. mai 2006, 10:22 »
Bra innlegg, men det er nok verken AAS eller penger som gjør dem slik. Derimot er det deres antisosiale personlighet og affektive (følelsesmessige) kulde som gjør dem slik. Sagt med andre ord: De er drittsekker av natur. Stimulanter er bare en måte å få deres iboende djevelskap nærmere overflaten på, gjøre den lettere tilgjengelig. Penger er bare en trigger, et midlertidig motiv, men gjør dem ikke til noen andre enn de er.

H

Sant nok - det er en viss forskjell på å kutte av seg sin egen lillefinger for en million kroner kontra det å kutte av noen annens......
Jeg for min del synes fingre passer best der de er fra naturens side - både for egen og andres psykiske helses del Smiley

Tric

PS! ...og det til tross for at jeg stemte ja  Smile (obs obs - det sto noe om bruker eller har brukt osv...)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #76 : 26. mai 2006, 10:31 »
Mener du å si at man ikke kan bli "psykisk avhengig" av penger HITman ? Det evige jaget etter kjappe gevinster gjør ingenting med en ? Den hørtes drøyt bastant ut egentlig.

Atferdsproblemer kan selvsagt forstås på flere måter, og som regel spiller flere faktorer inn. Veldig mange i vårt materialistiske samfunn har en mer eller mindre sykelig "avhengighet" av penger, men det skal mer til enn dét alene før man på regelmessig basis knekker løs på menneskeknær med balltre. Og ser man på de mest hardbarkede voldskriminelle som gruppe, så finner man at de aller fleste har tatt med seg den voldelige/antisosiale atferden helt fra barnsben av, som tegn på problematikk dypt rotfestet i deres personlighet.
Selvsagt kan man peke på at mange av disse menneskene også har hatt svært vanskelige oppvekstforhold, og dette spiller åpenbart også inn i betydelig grad, men så lenge man er "tilregnelig" så har man også valgmuligheter, og jeg finner ikke grunnlag for å "forstå meg ihjel" på antisosial atferd som f. eks. torpedovirksomhet gjennom midlertidige motiver som f. eks. penger.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #77 : 26. mai 2006, 10:45 »
Penger, Flott BIL, Stå først i Køen på utestedene, Gulllenkene, dra damer, høst "respekt" av alle når de ser deg. Bli behandlet som en Gud av de som vet hvem du er, og kjøp HVA du vil.. (med en svarft inntekt på x millioner kan en d).

LETT å bli avhengig av denne livsstilen vil jeg tro. Mye vil ha mer. Det er menneksets natur:)

Men dog; Slengte deg en honnør HITman:) For jeg er veldig enig i det du også skriver, det er jo, tross alt MAGE ting som former mennesker slik dem blir:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #78 : 26. mai 2006, 10:49 »
Dog må jeg tilegge; Torpedoer trenger ikke nødvendigvis være drittsekker! Motiverte mennesker, med penger for øyet, de fleste av de typene jeg kjenner er meget greie folk, det er bare det at de har en "grense" for hva de er villige til å gjøre for penger som er LANGT unna den f.eks jeg har.

vanlige, motiverte mennesker, som vil ha penger. Trenger ikke være drittsekk ford, vi har jo lovlige "karrierejegere" også.

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #79 : 26. mai 2006, 10:52 »
Det har tydeligvis ikke du gjort, for da hadde du ikke nevnt bridging overhodet her.

 rofl Så når jeg kjenner mange konkurrerende kroppsbyggere som faktisk har av perioder der de ikke mister muskelmasse er bare tull? Hadde du satt deg litt inn i fakta her så hadde for forstått at det er fullt mulig.  Deal
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #80 : 26. mai 2006, 10:53 »
rofl Så når jeg kjenner mange konkurrerende kroppsbyggere som faktisk har av perioder der de ikke mister muskelmasse er bare tull? Hadde du satt deg litt inn i fakta her så hadde for forstått at det er fullt mulig. Deal


Tull !!

Gjør man en bridge er man fremdeles på, det er hele poenget med en bridge, at man fremdeles vil bruke AAS for netttopp å beholde masse. Grunnen til at de gjør dette, er fordi en PCT vil medføre for mye tap av masse.

Så, tilbake til bøkene Oddi. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #81 : 26. mai 2006, 10:59 »

Tull !!

Gjør man en bridge er man fremdeles på, det er hele poenget med en bridge, at man fremdeles vil bruke AAS for netttopp å beholde masse. Grunnen til at de gjør dette, er fordi en PCT vil medføre for mye tap av masse.

Så, tilbake til bøkene Oddi. Smiley

Send meg en PM så kan jeg vise deg hvordan du går fra fullt kjør til full stopp uten å miste muskelmasse.
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #82 : 26. mai 2006, 11:08 »
Dog må jeg tilegge; Torpedoer trenger ikke nødvendigvis være drittsekker! Motiverte mennesker, med penger for øyet, de fleste av de typene jeg kjenner er meget greie folk, det er bare det at de har en "grense" for hva de er villige til å gjøre for penger som er LANGT unna den f.eks jeg har.

vanlige, motiverte mennesker, som vil ha penger. Trenger ikke være drittsekk ford, vi har jo lovlige "karrierejegere" også.

L

ja helt enig. de er jo bare veldig motiverte vanlige mennesker som deg og meg. Kjempeflott at noen taler torpedoenes sak, de var vært en svak gruppe i samfunnet. Media henger seg så lett opp i detaljer om vinkelslipere, bor mot kne (makita-eivind) avkapping og skyting i balle osv...Dette er bare noen utskudd på torpedostammen, og de representerer ikke det store flertallet. De er bare supermotiverte folk som deg og meg. Kjempeflott innlegg!!!
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #83 : 26. mai 2006, 11:13 »
Igjen bommer Svenøen litt på et innlegg (eller.. skal jeg kanskje bruke et av dine eldre kallenavn? Wink ). Poenget hans er vel at det (som faktisk er tilfelle) finnes torpedoer som bruker mindre voldelige midler og som drives fremover av en livsstil som stadig krever større midler for å bære seg selv.. Man kan si sitt om mennesker som bolter fast kneskåler til betongvegger som jobb, men om du prøver å påstå at alle pengeinnkrevere i Norge jobber med slike metoder så bommer du kraftig. Vi har "torpedoer" på hele skalaen fra dette og til mennesker som jobber for Intrum Justisia.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #84 : 26. mai 2006, 12:11 »
Sånn for å være litt off topic: Hvem er det egentlig som får besøk av disse torpedoene som bruker slike metoder? Jeg regner ikke med at det er noen som har slurvet med betalingen av tv-lisensen?  what

Er forøvrig "ikke-doper" selv, og lever etter kardemomme-loven: "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil!" Sitat Egner / Politimester Bastian.  Smiley

Utlogget roody-pooh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 204

  • Hardwork wins it...
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #85 : 26. mai 2006, 12:46 »
For min del kan folk ta hva F*** de vil. Jeg bryr meg ikke!
Men for meg er det viktitg å kunne være ærlig med meg selv og se på kroppen min å si: Dette har jeg utrettet ved hardt arbeid og intet annet! Wink
Roody-PooH

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #86 : 26. mai 2006, 13:57 »
Igjen bommer Svenøen litt på et innlegg (eller.. skal jeg kanskje bruke et av dine eldre kallenavn? Wink ). Poenget hans er vel at det (som faktisk er tilfelle) finnes torpedoer som bruker mindre voldelige midler og som drives fremover av en livsstil som stadig krever større midler for å bære seg selv.. Man kan si sitt om mennesker som bolter fast kneskåler til betongvegger som jobb, men om du prøver å påstå at alle pengeinnkrevere i Norge jobber med slike metoder så bommer du kraftig. Vi har "torpedoer" på hele skalaen fra dette og til mennesker som jobber for Intrum Justisia.. Wink

Glemte jo at cain har mange kjenninger i torpedomiljøet, beredskapstroppen,CIA, KGB, IRA, den norske kennelklubb, speideren, venneforeningen Norge-Bosnia-Hercegovina, norges autombilforbund, norsk zundappforening, foreningen for ufrivillig hårløse osv.
Beklager dette.



Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget E-man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • 96kg badevekt
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #87 : 26. mai 2006, 14:21 »
Mye kreative forslag og bastante konklusjoner her, så med fare for at Thyve og Svenøen kupper tråden med nok en konstruktiv debatt Wink, kan det være greit å få litt mer fakta på bordet rundt langtidseffekten av AAS (som i utgangspunktet var litt av kjernen i tråden...)

 Offtopic

Sitat fra: Janne
Faktum er at det er INGEN som vet NOK om konsekvensene av langvarig bruk. Det er aldri gjort noen skikkelig dokumentert undersøkelse av dette, fordi det ville være en uetisk forskingssituasjon.

Nei! Det er gjort flere seriøse studier på langtideffektene av AAS-bruk. Det er overhodet ikke noe forskningsmessig uetisk med det så lenge bruken er frivillig og ”ferdigbolede” utøvere rekrutteres til studiene. Det er selvfølgelig ikke snakk om å dra intetanende figurer rett inn fra gata/gymmet og sette dem på en 15-årig testokur mens de sitter i glassbur. Flere av disse forskningsartiklene er heller ikke lenger unna enn et lite søk på PubMed eller andre anerkjente søkemotorer for medisinsk og idrettsfaglig forskning. Et lite utdrag av hva som skjuler seg der følger:

I 2003 gjorde Urhausen et al en studie ved universitetet i Saarland der 32 kroppsbyggere og styrkeløftere deltok.Alle hadde enten brukt eller brukte AAS over lengre tid. 15 hadde tidligere brukt AAS (snittdosering: 750 mg i 26 uker årlig over 9 år) og vært dopfrie i 12-43 måneder. De 17 andre brukte fremdeles AAS (snittdosering 750 mg i 33 uker årlig over 8 år).
De nåværende langtidsbrukerne hadde høyere verdier for ALT og AST (som indikerer leverskade), lavere HDL-kolesterol (ugunstig kolesterolprofil) og lavere verdier for kolinesteraseaktivitet (indikerer også leverskade). Ikke overraskende var også testosteron- og estradiolnivået høyere i bruker- enn i eksbrukergruppa, mens brukerne hadde lavere nivåer for luteinjiserende hormon (LH) og folikkelsenkende hormon (FSH).

Det interessante med tanke på langtidseffekten var at kolesterolprofil, leverfunksjon og de fleste hormoner hadde nådd normale nivåer når eksbrukerne hadde vært dopfrie i minst ett år. Likevel ble det hos noen av eksbrukerne funnet økt ALT-aktivitet og nedsatt produksjon av testosteron. Når de samme forsøkspersonene ble sammenlignet med reine utøvere, fant man signifikant høyere blodtrykk hos dem som nå brukte AAS, samtidig som alle brukerne og eksbrukerne hadde venstreventrikkulær hypertrofi (som er en uavhengig risikofaktor for hjerteinfarkt og hjerneslag). Blant andre har Di Bello et al (1999) også funnet signifikante, irreversible endringer i myokard (muskulaturen i hjerteveggen) hos AAS-brukere. Så langtidseffektene, og –skadene, er godt dokumentert Smiley

Mvh
E-man (som er både ren og pen...)

halvseriøs slask - sterk, kool og katabol...
flex, flex, så får du deg pecs!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #88 : 26. mai 2006, 14:34 »
Hvordan måler de snittdosering i slike tilfeller som dette ?
Er et stoff likestilt med et annet ?
Hva var brukt av orale midler kontra injekterbare ?
Hvordan var bruken av anti-østrogene midler ?
Hvor lang var tiden "av" mellom hver kur ?
Hvor utbredt var det å være "på hele tiden" ?


Dette er i hvert fall 6 spørsmål som er HØYST relevante for at slike langsiktige studier skal gi noen mening. Ellers blir det som å samenlinge en som har misbrukt hasj i 10 år og en som har misbrukt kokain. Det er begge "narkotikum" og dosene er vidt forskjellige (målt i gram).
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #89 : 26. mai 2006, 17:33 »
Penger, Flott BIL, Stå først i Køen på utestedene, Gulllenkene, dra damer, høst "respekt" av alle når de ser deg. Bli behandlet som en Gud av de som vet hvem du er, og kjøp HVA du vil.. (med en svarft inntekt på x millioner kan en d).

LETT å bli avhengig av denne livsstilen vil jeg tro. Mye vil ha mer. Det er menneksets natur:)

Men dog; Slengte deg en honnør HITman:) For jeg er veldig enig i det du også skriver, det er jo, tross alt MAGE ting som former mennesker slik dem blir:)

L

Hva er respekt for noe?
Dette er redsel du nevner her,ikke respekt.Det er klart at folk blir redde når man hører hva denne/disse personene er villig til å gjøre.Slike har ikke jeg respekt for i det hele tatt.
Å behandle en slik som en gud?det hadde aldri fallt meg inn,selv om han slår hardere og er sterkere enn meg.Hvilken respekt får man av folk som har et rulleblad lengre enn langt?Det er vel tøfft å komme hjem til sviger/foreldre på middag med blod på skjorta?
Å dra damer på denne måten?Tja...første tanken som slår meg:Billig?!


ja helt enig. de er jo bare veldig motiverte vanlige mennesker som deg og meg. Kjempeflott at noen taler torpedoenes sak, de var vært en svak gruppe i samfunnet. Media henger seg så lett opp i detaljer om vinkelslipere, bor mot kne (makita-eivind) avkapping og skyting i balle osv...Dette er bare noen utskudd på torpedostammen, og de representerer ikke det store flertallet. De er bare supermotiverte folk som deg og meg. Kjempeflott innlegg!!!

Synes du det er flott med disse tullingene i dagens samfunn?Synes du det er greit at de lemlester folk for at de er fattige?Hva om det hadde vært en av dine,ville du da synes at det var like greit?Hadde de vært "supermotiverte" så hadde de hatt en annen pensjonsgivende jobb.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!