Skrevet av Emne: Hvor lenge går det før dere brenner ut på øvelsene?  (Lest 2013 ganger)

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Hei! Bare nysgjerrig på hvor lang tid dere vanligvis bruker før dere er nødt til å skifte ut øvelser. Selv har jeg lagt merke til at biceps og underarmene går raskere enn de andre, har mistet et par øvelser på de to og en på skuldre siden jeg startet med DC for 3 måneder siden.

Kanskje det bare er jeg som er forsiktig med å ha på mye vekt? Wink
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Størrelsen på øvelsen (altså størrelse på muskel og antall øvelse) har nok en del å si, ellers kommer det an på hvor lenge det er siden sist du brukte øvelsen.

Ang. underarmer og DC: Du skal holde deg innen rep-range (12-20 på alt unntatt pinwheel-curl ca som kjøres 10-12), og du skal aldri til failure. Sørg for å ha et par-tre ekstra rep inne hele tiden. Tror kanskje du vil merke at du bruker lengre før du må bytte øvelse om du gjør det slik også.

Biceps øker ganske fint for meg, men siden det er store hopp mellom DB-vektene, tar det kortere tid før jeg må bytte der. Du øker jo uansett ikke ti kg per cycle i bicepscurl btw Wink

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Har egentlig ikke byttet så mange øvelser siden jeg begynte. Virker som om en alltid klarer å skvise en repp til ut når man tror man er tom.


Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Vel, jeg møter platåer hvertfall.

Gå til:  

Høstens spennende matnyheter

Trening14.10.20191

En rekke nye matvarer er på vei ut i butikkene i disse dager.

Superrask potetskrelling

Kosthold12.10.2019213

Genialt og enkelt trips. Se video her!

5 matvarer du bør ha i kjøleskapet

Kosthold11.10.2019237

Disse ingrediensene inneholder masse viktige næringsstoffer og kan brukes til det meste.

12 enkle steg for å komme i form

Kosthold10.10.20191891

Få et optimalt kosthold. Følg disse 12 trinnene.

Dips

Trening10.10.2019214

Dips kan kjøres både som en triceps og brystøvelse