Skrevet av Emne: Kviser  (Lest 20408 ganger)

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

SV: Kviser
« #15 : 02. juni 2006, 20:50 »
for all del , gå gjerne til HUDLEGEN , han vet hva han gjør.
Jeg sier ikke at folk IKKE skal gå til hudleger, men jeg vil velge å tro at det er UNØDVNEDIG visst man gidder ta vare på huden sin.

Når det gjelder hudleger, så tror jeg nok de er mer opptatt av hudsykdommer enn tenåringens lille kviseproblem , som glatt hadde latt seg løse på andre måter.

Og huden er faktisk kroppens største organ!! Spør hudlegen din!


Det må være fint å leve i en svart/hvitt verden der det er enten eller...enten så har man er man en vandrende kvise eller så har man bare noen her og der som man er skyld i selv pga manglene hygene.

Jeg har ikke en hudlege men at huden er kroppens største organ fikk jeg vite på barneskolen.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Kviser
« #16 : 03. juni 2006, 09:55 »


Det finnes en mellomting vet du.

Det virker som om det du som ikke ser at Nann Rosita prøver å fortelle om en mellomting!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Kviser
« #17 : 03. juni 2006, 09:56 »
Nann-Rosita forstår tydeligvis ikke at en gutt på 15-40 nok vil kalle det du kaller en lotion en salve/krem.. Vanskelig det der gitt.
Det virker som om du undervurder ditt eget kjønn kraftig!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Kviser
« #18 : 03. juni 2006, 10:00 »
Riktig.. Kan du vise til _noen_ dokumentasjon som gir påstandene dine belegg..? Gjerne ikke-involvert statistikk fra utenforstående... Hvis ikke du kan dokumentere såpass bastante påstander bør du ikke komme med dem, enkelt og greit.
Hun har brukt lang tid på å prøve å hjelpe noen som spør om råd. Om du ikke er int så hold deg unna. Jeg tror ihvertfall Nann sine råd var langt mer hjelpsom og bra enn dine forsøk på juridisk argumentasjon. Om du har lyst til å prøve å vise din kunnskap i juridisk argumentasjon spar det til eksamen eller start din egen tråd.


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget BlackJack

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Kviser
« #19 : 03. juni 2006, 10:11 »

Bare alltid gjør det som en vane å avslutte med kaldt vann slik at porene lukker seg igjen, for da vil ikke oksygen komme til talget og skape "betennelser" , kviser er ikke talg , det er betente , urene talgbomber...

Nann-Rosita

Det er feil. P. Acne-bakterien tolererer veldig lavt nivå av oksygen. Oksygen dreper denne bakterien som danner kviser.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Kviser
« #20 : 03. juni 2006, 19:31 »
Min personlige erfaring med min hud, er at jeg får litt kviser når jeg drikker brus, men siden jeg sluttet med det i februar så har de vært fraværende. I perioder hvor jeg har hatt i meg mye sånnt så har det også vist seg på huden.
I militæret fikk jeg brennkopper fordi de ikke gjorde noen tiltak for å hindre spredning. I ettertid har det ført til at jeg fort får veldig tørr hud i ansiktet der jeg var infisert (merkelig hvordan skrubbing av sår med sprit ødelegger huden). Etter at jeg lærte litt minimumskunnskaper om hudpleie så har ikke det vært noe problem for meg lenger.

Nann-Rosita kom med en del gode tips på forebygging av kviser, og som også hjelper på generell renslighet. Skal ihvertfall skru ned varmen i dusjen på slutten fra nå av Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget bkm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

SV: Kviser
« #21 : 04. juni 2006, 02:08 »

Og ja, det er manges egen feil til at de vandrer rundt med kviser. Ikke pga manglende HYGIENE, men pga de ikke gidder rense og ta vare på huden sin.


Forrurensning, matos, varme/kulde forkjeller, vær og vind, sol og regn, svette på trening, og talgproduksjonen fra forrige natt, dusjing i for varmt vann,uttørking pga solarium,  for ikke snakke om restene fra vaskemidelet og skyllemiddelet du vasket handkleet i sist... AT dette er med på å gjøre huden sårbar!! Og mottakelig for bakterier. Kommer bakterier inn i porene til talget, så ender man opp med kviser.
Derfor er det bra å kjøpe en god rensemelk ,eller rensegele , og rense morgen og kveld. En god fuktighetskrem/gele ( alt etter hudtype)  for å bevare fuktigheten  og hindre bakteriene komme til...

Er det å leve i en svarthvitt verden?

Jeg vil påstå dette er sunn fornuft , og det tar ikke mer en max fem minutter.

Nann-Rosita

Synes det kommer mye rart på banen her, og råd gis på grunnlag av en dårlig forståelse av hva kviser faktisk er.

Kviser oppstår på grunn av at hudens follikler eller hudkjertler tettes igjen av talg, noe som igjen fører til at det dannes bakterier under hudens overflate. Det er fremdeles ikke enighet om hvorfor huden tettes igjen av talg, og man forstår heller ikke helt hvorfor medisiner som f. eks. Roacctuane faktisk fungerer, men man tror det blant annet skyldes at huden produserer mindre talg etter endt kur, og at talgkjertlenes størrelse reduseres mer eller mindre permanent. Ler mer om hva akne er her: http://acne.org/whatisacne.html

Synes det er rart at du kategorisk fremstiller kviser som et slags hygieneproblem. For meg virker det veldig naivt å tro at kviser er et resultat av forurensning, matos, varme/kulde forkjeller, vær og vind, sol og regn eller svette på trening. Hadde det vært så enkelt hadde de færreste hatt kviser. Har det ikke slått deg at blant annet hormonelle faktorer kan spille inn, da mange gjerne opplever økt pågang av kviser i puberteten? Eller er dette et resultat av den ekstra uhygieniske perioden av livet som jo puberteten er? Erter

Sitat fra: Nann-Rosita
ved acne vulgaris, så er det kanskje en betennelse .. Men vanlige kviser , som ALLE får en eller annen gang i livet har ingen ting med betennelse i kroppen å gjøre.. Det går som regel på at man ikke tar vare på huden sin skikkelig..

Det er faktisk så at det er et FÅTALL som har acne vulgaris, max 4% , og det er lite...
Hos de fleste går dette på forfengelighet, og det er derfor idiotisk at man skal gå til hudlege å få Roaccutane , som har mange bivirkninger ( tørre slimhinner, leddsmerter,migrene,hukommelsestap etc) , enn å rett og slett rense og ta vare på huden..

Hva er forskjellen på acne vulgaris og "vanlige kviser"? At en "vanlig kvise" ikke er en betennelse høres rart ut, for å si det mildt. Kan du si hva du mener det er da? Såvidt jeg har forstått er det acne vulgaris de fleste støter på med tid og stunder i livet, gjerne i puberteten, bare at de fleste har det svært mildt, samt det gir seg gradvis innen rimelig tid. Her kan du lese mer om forskjellige typer akne eller kviser om du vil: http://acne.org/typesofacne.html.

Summa summarum synes jeg du vet alt for lite til å uttale deg overhodet. Men er vel uansett greit å rense huden dah. Wink

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

SV: Kviser
« #22 : 04. juni 2006, 02:35 »
Synes det er bra du holder deg på forumet jeg Nann Cheesy

Når det gjelder huden.. Ha god hygiene og dropp søppelmat/røyking så kan det hjelpe  (Det har jeg fått høre gjennom hele mitt lange liv^^)
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget v-tech

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Kviser
« #23 : 04. juni 2006, 02:54 »
OKEI!

Det er greit at dere gir tips om kvise problemet mit men dere trenger ikke skjelle verandre ut p den måten her!!
Back and skinny.... Sadface Sad

No Pain, No Gain!

Utlogget bkm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

SV: Kviser
« #24 : 04. juni 2006, 11:25 »
jeg vil påstå jeg vet en god del om forskjellen på Acne Vulgaris , og "vanlige" kviser.
Nå er det slik at folk flest , eller skal vi si MANGE menn, ikke renser huden.
Man har hørt fra barns ben at kremer og rensemiddel er bare tull og dette trenger man ikke. For ikke glemme at dette ikke er "mandig"...

I dag kan man skille mellom flere typer kviser, blant annet acne vulgaris , som er en ekstrem betennelse i huden , som ofte behandles av roaccutane. Det behandles også av andre typer penicillin , i kombinasjon med  hudpleieprodukter.
Dette har bla en veldig god venninne av meg.

Når det kommer til andre typer KVISER, så er dette ofte tilstoppede porer som blir irriterte og betente, pga folk ikke gidder rense disse. Eller ofte pga folk ikke har peiling på hva de skal gjøre for å slippe dette, hvordan rense, hvordan forebygge.
Med en lett rense melk , eller rensekrem er det lett å åpne porene , rense ut skitten fra lang dag med forurensing, vær og vind, for ikke snakke om mat os etc...Det er mange ytre påvirkninger man har som kan skape et kvise problem.

Den siste kategorien kviser , er som regel medisinsk. Her kommer medisinbruk ( folk med et stort medisinforbruk får ofte uren og dårlig hud , da huden ofte fungerer som en slags slaggutskiller. ) Her kan også psykiske problemer, medisinbruk, stress, allergier etc spille inn på kvisene og "utslettet".

Nå er det slik at det ofte kan være vanskelig å skille mellom kviser og utslett , da ofte disse kan se like ut. Man skal være bra godt "skolért" for å klare se forskjellen i mange tilfeller.

Nå er det ganske rart at de  her inne som "krangler" om hvorvidt kviser kan være et hygiene ( jeg mener det er stor forskjell på dårlig hygiene og det å ikke ta vare på huden sin!!)  problem er menn, for jeg ser ikke at jenter har skrevet "motsvar " her.
Er dette kanskje fordi jenter faktisk renser og tar vare på huden i større grad enn guttene?

kan en ikke da påstå at noe av karenes kviseproblemer kan skyldes nettopp det å rense og ta vare på sin hud!!!?

Jo , jeg vil være så frekk å påstå det.


Sitat fra: Nann-Rosita
om du gidder lese hva jeg faktisk har sagt; så kommer det KLART frem at dette ikke e r et HYGIENE problem!!!

Jeg leser jo det du skriver, men du motsier jo deg selv hele tiden. Først skriver du at menns kviseproblem skyldes manglende evne til å rense og ivareta egen hud. Deretter presterer du å skrive at det kommer klart frem at dette ikke er et hygieneproblem. Hygiene betyr jo renslighet. Du skrev jo nettopp at kviser skyldes manglende rensing og behandling av huden!

Jeg vil tro at "vanlige kviser" som regel er acne vulgaris i mild form, altså betennelser i huden, derav den røde fargen og pusset inne i kvisen. Videre oppstår kviser visstnok på grunn av prosesser inne i huden, og ikke som et resultat av påvirkning utenfra i form av forurensning osv. Acne vulgaris er ikke nødvendigvis en ekstrem betennelse i huden, men forekommer i mange grader, fra mild og moderat til svært alvorlige tilfeller. Ved alvorlige tilfeller av acne vulgaris kan det oppstå betente knuter og cyster dypt i huden som forårsaker arr, og i slike tilfeller er det aktuelt med Roaccutane.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Kviser
« #25 : 04. juni 2006, 13:46 »
Jeg ser en mye større sammenheng mellom hva jeg spiser og kviser enn ytre hygiene. Kanskje vi kan implementere uttrykket indre hygiene også som rett og slett er et uttrykk for hvordan man spiser?

Soje

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

SV: Kviser
« #26 : 04. juni 2006, 14:13 »
 Offtopic
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

SV: Kviser
« #27 : 04. juni 2006, 14:30 »
Ekstremt mange som har prøvd alt av rensekremer o.l , men er like plaget av kviser fortsatt, nettopp fordi det stort sett er GENETISK bestemt om man får det eller ikke. Du støtter jo under en oppfatning om at det er ens egen skyld at man får kviser, noe det stort sett IKKE er. Derfor vil jeg tro det er mange som føler seg tråkka på.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Kviser
« #28 : 04. juni 2006, 14:49 »
Jeg ser en mye større sammenheng mellom hva jeg spiser og kviser enn ytre hygiene. Kanskje vi kan implementere uttrykket indre hygiene også som rett og slett er et uttrykk for hvordan man spiser?

Soje
Samme her, med tanke på kviser så har jeg også merket mer forskjell på hva jeg putter i meg, enn hva jeg gjør med huden utenfra.
Jeg tror det er fint med begge deler, kunnskap og praktisering av indre hygiene, og kunnskap om, og praktisering av ytre hygiene Smiley


Ekstremt mange som har prøvd alt av rensekremer o.l , men er like plaget av kviser fortsatt, nettopp fordi det stort sett er GENETISK bestemt om man får det eller ikke. Du støtter jo under en oppfatning om at det er ens egen skyld at man får kviser, noe det stort sett IKKE er. Derfor vil jeg tro det er mange som føler seg tråkka på.

Det er genetisk bestemt hvor god forbrenningen din er også, likevel er det mye du kan gjøre personlig for å påvirke den. Nann gir tips om hva du kan gjøre for å forebygge kviser, om du har et større problem så kan du gå til lege. Jeg ser ihvertfall på en del av det hun har skrevet som en mulighet til å lære mer om å ta vare på huden min, ikke som et spark i ballene..

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

SV: Kviser
« #29 : 04. juni 2006, 16:15 »
Samme her, med tanke på kviser så har jeg også merket mer forskjell på hva jeg putter i meg, enn hva jeg gjør med huden utenfra.
Jeg tror det er fint med begge deler, kunnskap og praktisering av indre hygiene, og kunnskap om, og praktisering av ytre hygiene Smiley


Det er genetisk bestemt hvor god forbrenningen din er også, likevel er det mye du kan gjøre personlig for å påvirke den. Nann gir tips om hva du kan gjøre for å forebygge kviser, om du har et større problem så kan du gå til lege. Jeg ser ihvertfall på en del av det hun har skrevet som en mulighet til å lære mer om å ta vare på huden min, ikke som et spark i ballene..

Joda, sant det Smiley påpeker bare at det er utrolig mange som prøver alt av rensemiddel, kremer, etc etc UTEN bedring jeg!
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!