Skrevet av Emne: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt!!??  (Lest 1412 ganger)

Utlogget philippa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt!!??
« : 02. juni 2006, 20:18 »
Jeg har vært flink med kostholdet nå i snart tre uker, men jeg har ikke gått ned i vekt!! Det er så vanvittig demotiverende at jeg kjenner at jeg bare har lyst til å gofle masse sjokolade bare på trass...  Tongue

Jeg spiser 5-6 måltider for dagen, og det ser omtrent slik ut:
M1: to knekkebrød med makrell i tomat, 1 shake
M2: salat og kylling(evt karbonadedeig)
M3: samme som M"
M3: frukt eller samme som M"
M4: kjøtt, ris og salat
M5/M6: shake eller kanskje noen druer, mandler, gulrøtter eller annet "snacks".

Trener 6-7 timer i uken, stort sett aerobic/step, men også noe styrke.

Hva går galt her? Er det mulig at jeg drikker for lite vann? Kan det ha noen innvirkning på vekten? Istedetfor kyllingfilet kjøper jeg gjerne en ferdig grillet kylling, tar av skinnet selvfølgelig - men kan dette bety så mye?

Puh - er så lei av at vektnålen ikke beveger seg...

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt!!??
« #1 : 02. juni 2006, 20:34 »
Hei,
selv om du spiser fem -seks ganger om dagen, kan det faktisk hende du ikke får i deg nok alikevel

Når jeg ser kosten din vil jeg påstå det er her feilen ligger: Du for ikke i deg nok karbohydrater til at kroppen skal forbrenne fettet skikkelig. Du må ha ris eller poteter, for å få karbohydrater.
Har du ikke karbohydrater , vil ikke kroppen ha energi, ergo tviholder den på det du har av fettreserver, for den går på sparebluss. Hjelper ikke spise nok måltider, man må spise riktig på de måltidene..

Her mangler også essensielle fettsyrer, som tran  etc..

Du skriver ikke hvor mye ris , kylling eller salat du har pr måltid

Visst du heller kjøper kyllingfilet , og steker 100 g pr måltid, så har du mer kontroll over HVA du spiser.
50 g salat er greit  , men du bøVille også byttet ut de to knekkebrødene til frokost, med havregrøt eller 40-50 g havregryn  i shaken , du bør også  ha 30-40 g ris ( tørrvekt) pr kylling-måltid også .. visst du blir lei kylling, kan du jo bruke samme mengde tosk eller svinekjøtt eller biff ...


Nann-Rosita

ta gjerne kontakt på PM om du trenger mer hjelp

Utlogget philippa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

SV: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt!!??
« #2 : 02. juni 2006, 20:46 »
Takk for svar!
Men jeg glemte faktisk å si at jeg innimellom har ris til kyllingen istedetfor salat, altså.... Jeg elsker ris og kylling, og kunne nok levd på kun det!
Men ok - jeg skal øke karboinntaket mitt og se om det hjelper - tusen takk for svar!!! Smiley

Utlogget Lars-Vegas!!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

SV: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt!!??
« #3 : 03. juni 2006, 12:10 »
hvis du har lyst å regne på protein-karbo-fett-kcal så anbefaler jeg dette excell arket:

http://www.tn.no/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=6&TopicID=2726&PagePosition=1

det er en excell version av RyP konseptet til tech nutrition..

kostholdsplanen er genial. du bare velger matvaren du spiser å skriver inn hvor mange gram. så får du opp hvor mye proteiner fett karbo og kcal du får i deg..
logger du alt du spiser får du ett slutt resultat for dagen å hvor mye du ligger under/over det ideele.. (du kan velge selv om det ideelet skal være for å gå opp ned eller vedlikeholde..)

hvis du velger ned i vekt, følger dette å fortsatt ikke går ned i vekt må du justere ned verdiene noe... alle har jo forskjellig forbrenning..

Utlogget Anine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

SV: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt!!??
« #4 : 05. juni 2006, 01:40 »
hei...
ikke så mye nytt i forhold til hva de andre sier men det er jo det her med mengde da...jeg går ut ifra den enkle regelen at jeg spiser en knyttneve proteiner og en knyttneve karbo 6 ganger om dagen.men er jo selvfølgelig ikke alt som er "lov"
bare rent kjøtt og protein shake som protein kilde, og som karbo kilde potet, GROVT brød (polarbrød ekstrem er veldig bra), natur ris (brun) eller fullkornspasta.Og i tillegg ubegrenset med grønnsaker til min 2 av dagens måltider.I tillegg 10 glass med vann hver dag...Funker for meg iallefall

Lykke til. biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!