Skrevet av Emne: benhinnebetennelse  (Lest 8134 ganger)

Utlogget anka

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 91

benhinnebetennelse
« : 04. juni 2006, 17:36 »
slet veldig med benhinnebetennelse i høst og måtte kutte en del ned på løping, step/aerobic o.l. Kjøpte nye sko og tok det litt rolig med den type trening så det ble bra igjen etter en stund. Men etter å ha begynt å trene som normalt igjen, kom smertene litt tilbake i perioder. Smertene er ikke like intense som de var i høst og de forsvinner etter ca et døgn etter jeg har løpt e.l. Noen som vet om man kan gjøre noe for å unngå smertene?
real girls ain't perfect and perfect girls ain't real

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: benhinnebetennelse
« #1 : 04. juni 2006, 17:42 »
Heisann  Smiley

Det kan være greit å redusere treningsmengnden nok engang for så å gradvis bygge deg opp igjen. Prøv å is ned foten i 5 til 10 min etter trening. Bruk sko med god støtdemping og bruk øvelser som ikke belaster foten for mye, sykling svømming er gode øvelser Smiley

Hvis dette ikke hjelper anbefaler jeg deg å kontakte fysioteraput.


Aktiv_af

Utlogget anka

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 91

SV: benhinnebetennelse
« #2 : 04. juni 2006, 17:45 »
Heisann Smiley

Det kan være greit å redusere treningsmengnden nok engang for så å gradvis bygge deg opp igjen. Prøv å is ned foten i 5 til 10 min etter trening. Bruk sko med god støtdemping og bruk øvelser som ikke belaster foten for mye, sykling svømming er gode øvelser Smiley

Hvis dette ikke hjelper anbefaler jeg deg å kontakte fysioteraput.


Aktiv_af

kjedelig med sykling og svømming for en aerobicinstruktør:) neida, greie treningsformer det også. bedre det enn å ha vondt i beina. takk for svar:)
real girls ain't perfect and perfect girls ain't real

Utlogget eirikNe

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

SV: benhinnebetennelse
« #3 : 07. juni 2006, 22:50 »
kjøp såler som bygg opp hælen i skoen. dette er nok det første du får beskjed om av ein fysioterapaut. eg har også gode erfaringar med å teipe leggen. detet kan hjelpe til ein viss grad.
Treningsterapeut

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

SV: benhinnebetennelse
« #4 : 08. juni 2006, 09:32 »
Tøye leggene, pass på isettet når du løper. Ikke støt foten fremover og ned i bakken. Hadde beinhinnebetennelse hele tiden i mine aktive dager, men tøyde det vekk. (sitt på leggene, og len deg bakover, gjerne slik at det kun erdeler av foten som er nedi bakken)

Utlogget anka

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 91

SV: benhinnebetennelse
« #5 : 08. juni 2006, 10:52 »
Tøye leggene, pass på isettet når du løper. Ikke støt foten fremover og ned i bakken. Hadde beinhinnebetennelse hele tiden i mine aktive dager, men tøyde det vekk. (sitt på leggene, og len deg bakover, gjerne slik at det kun erdeler av foten som er nedi bakken)

takk for det! har aldri funnet noen god måte å tøye leggene på så det skal jeg prøve:)
real girls ain't perfect and perfect girls ain't real

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

SV: benhinnebetennelse
« #6 : 19. juli 2006, 22:55 »
hei har samme problemet. har tatt meg en prat med bror min som har trent MYE og vært god i sport alltid... han er ekspert på slike ting det lover jeg Wink

han sa til meg at asics skoa jeg kjøpte til 600 ikke holdt. når han hadde hatt det hadde han brukt 1700 kr på joggesko med skikkelig demping. de til rundt 1000 var ikke bedre enn de til 500 sa han måtte opp på nesten 2000 før du fikk skikkelige joggesko...

han sa jeg skulle kutte ut løping og belasting av beinet i 4 mnd. da skulle jeg kutte ut markløft og knebøy og la være å jogge. jeg kunne sykle å svømme istede
left hand hospital.
right hand semetary.

Utlogget Anine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

SV: benhinnebetennelse
« #7 : 19. juli 2006, 23:44 »
er selv aerobic instruktør og hadde kostant beinhinnebetennelse før, kontaktet fysioterapaut og ham satte opp ett program som styrket legger og lår, dette gjorde at leggene tåler høyere belastning før plagene kommer.... har hjulpet meg masse.... Lykke til

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: benhinnebetennelse
« #8 : 20. juli 2006, 02:30 »
hei har samme problemet. har tatt meg en prat med bror min som har trent MYE og vært god i sport alltid... han er ekspert på slike ting det lover jeg Wink

han sa til meg at asics skoa jeg kjøpte til 600 ikke holdt. når han hadde hatt det hadde han brukt 1700 kr på joggesko med skikkelig demping. de til rundt 1000 var ikke bedre enn de til 500 sa han måtte opp på nesten 2000 før du fikk skikkelige joggesko...

han sa jeg skulle kutte ut løping og belasting av beinet i 4 mnd. da skulle jeg kutte ut markløft og knebøy og la være å jogge. jeg kunne sykle å svømme istede

Face the reality, men han høres ut som en tilbakestående mongolid lege. Oldtidensleger tror at hvile vil hjelpe. Med en gang du begynner igjen da kommer smertene tilbake. Begynn med forebyggings trening FØR du får slike skader, når du har fått de er det bare å forsette med forebyggings trening som jeg nevnte i posten min ovenfor. Demping i sko osv.. bare jævla tull. Etter 4mnd med fri hvor beina har blitt 10cm mindre skal du liksom klare å kjøre på igjen.. tror du ikke smertene kommer tilbake da?
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

SV: benhinnebetennelse
« #9 : 20. juli 2006, 15:29 »
tja. var i allefall sånn han blei kvitt det Smiley

men stikk en tur til legen å få greie på det der. her er alle ueninge uansett
left hand hospital.
right hand semetary.

Utlogget prriii

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 458

  • Hvis Voltige var lett,ville det blitt kalt Fotball
SV: benhinnebetennelse
« #10 : 20. juli 2006, 15:43 »
Hei hei.

Jeg har også kronisk benhinnebetennelse... og som toppidrettsutøver så måtte jeg få gjort noe med det! Jeg kjøpte meg 2 nye par sko på løpelabben i Oslo (siden jeg oxo er aerobic instruktør) Så 1 par løpe sko og 1 par sal-sko. Jeg trener mye turn barbent og med voltige sko (uten demping)
så Jeg går så ofte jeg kan i goe jogge sko og når smertene er på det verste bruker jeg noe som heter Vibrasjonsdempende bandasje.. du får kjøpt det på apoteket.
Det er en slags legg strømpe som sitter tett på leggen og forhindrer litt av den vibrasjonen man får ved løping og andre aktiviteter! Jeg brukte de oxo på spenst-trening hvor vi hoppet masse opp ned trapper, over bukker etc og det hjalp betydelig! men selvfølgelig så skal man ikke bruke de hele tiden... jeg bruker de sjeldent nå fordi skoene er så  bra!!
Jeg fikk rekvisisjon til fysioterapaut, men dro aldri dit fordi smertene forsvant  Smiley
Men jeg burde kanskje dratt dit..... men siden jeg ikke har hatt vondt på lenge så har jeg ikke tenkt no mer på det!
Lykke til.. men ikke slutt å tren!

klem fra Lisa Wink
im back Nå er det full skjerpings biggrin

Jeg vil, jeg tør og jeg kan -sitat Frank Beck

Utlogget Danvil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

  • Master your mind, master your body.
SV: benhinnebetennelse
« #11 : 20. juli 2006, 15:53 »
3 aerobic-instruktører, 3 har kronisk benhinnebetennelse...Litt ekkel statistikk, er det ikke?  Huh
Realist, men ikke mindre positiv av den grunn Grin
T R E N I N G S L O G G

Utlogget prriii

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 458

  • Hvis Voltige var lett,ville det blitt kalt Fotball
SV: benhinnebetennelse
« #12 : 20. juli 2006, 17:43 »
Jeg fikk det FØR jeg ble instruktør faktisk  Smiley  Har drevet med voltige i 9 år, og der brukes det aldri sko og vi hopper mye på bar bakke... Så det er nok ikke aerobiken som har gjort det!
 Cool
im back Nå er det full skjerpings biggrin

Jeg vil, jeg tør og jeg kan -sitat Frank Beck

Utlogget anka

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 91

SV: benhinnebetennelse
« #13 : 21. juli 2006, 16:12 »
3 aerobic-instruktører, 3 har kronisk benhinnebetennelse...Litt ekkel statistikk, er det ikke? Huh

Jeg fikk det FØR jeg ble instruktør faktisk Smiley Har drevet med voltige i 9 år, og der brukes det aldri sko og vi hopper mye på bar bakke... Så det er nok ikke aerobiken som har gjort det!
 Cool

fikk betennelsen før jeg ble instruktør jeg også faktisk:) har ikke kjent noe til det på lenge nå så det ser ut til at det har blitt bra igjen, foreløpig ihvertfall! hvis noen setter seg på leggene mine (noe veldig mange små barn gjør:) ) kjenner jeg det, men har ikke hatt noen plager mens jeg har trent i det siste! har kjøpt meg nye aerobic-sko da, og tøyd litt ekstra på leggene så det var vel kanskje det som hjalp?

takk for gode tips ihvertfall!
real girls ain't perfect and perfect girls ain't real

Utlogget Bonden87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: benhinnebetennelse
« #14 : 21. juli 2006, 23:17 »
har hatt noe av samme greiene i beina, men har ikke fått noen skikkelig greie på hva det har vert, har hadt vondt midt på leggen foran.
jeg har roet treningen av bein og løping ned til et minimum i en nesten 4 uker nå og har akkurat begynt og trene opp i ihjen, har jogget 45 minutter i dag og merker ingen ting i beina. har kjøpt nye løpesko og prøvd det meste da.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!