Skrevet av Emne: Skal kjøre en runde hst  (Lest 9299 ganger)

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

Skal kjøre en runde hst
« : 13. juni 2006, 11:17 »
Heisann. Er en gutt på 20 år, 180 cm og 85 kg. Trent i 2-3 år sammenhengende. Akkurat trent ca et år i strekk med  HIT og har hatt god framgang på det, men har lyst å teste et nytt program nå for morro skyld. Har 6 ledige uker i sommerferien hvor jeg kan trene som jeg vil og spise meget bra. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve en runde på HST.

Er litt usikker på hvordan jeg skal kjøre, men har mest lyst å splitte i en 2-splitt og trene man/tirs og tors/fre. Hva slags splitt er å annbefale? Push/Pull?

Hvilke øvelser bør jeg kjøre? Mest baseøvelser selvsagt, men hvordan fungerer det med markløft i en HST-2splitt?

Hvordan legger dere opp de forskjellige ukene med rep-range? Hvor mange uker med 15,10 og 5 reps feks? Uke med negativer på slutten?

Vil gjerne ha svar fra noen som har trent HST før og kan litt om "modding" av programmet! Hvis noen har noen lignende ferdiglagd så legg ut!

Takker for alle svar og inputs! Smiley
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Nils2u

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: Skal kjøre en runde hst
« #1 : 26. juni 2006, 08:05 »
Heisann. Push/Pull AB splitt fungerer ganske bra. Dersom du klarer det kan du også kjøre fullkropp 4x i uka. Men dette krever store mengder mat. Ville i så fall kun brukt compound øvelser, og alternert mark og knebøy.

Ett forslag er da:
A:
- Mark
- Dips
- Chins
- Roing
- Skulderpress

B
- Knebøy
- Inclinebenkpress
- Chins
- Roing/Foroverbøyd roing
- Skulderpress

Dette er i grunn kun basis, som i stor grad vil pakke på masse. Dersom man ønsker mer trening på beina, kan man inkludere strakmark (eller lårcurl).

Ett annet alternativ er å trene A: bryst/skuldre B:bein/rygg. Uansett har erfaring vist (blant de jeg har snakket med) at det lønner seg å holde frekvensen moderat, dersom man ønsker ett program for virkelig å byggre masse. Uansett vil de ovenfornevte programmene, gjort 4x i uka kreve store mengder mat, mye søvn osv... du vet hva det handler om.

Vil anbefale å lese HST faq og Pimp My HST, jeg fant veldig mye nyttig info i dem. Vil på det sterkeste anbefale negativer i allefall på de øvelsene hvor det er greit å implementere; som f.eks dips og chins. Dersom du har overskuddet er negativer svært produktive...

Utlogget Nils2u

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: Skal kjøre en runde hst
« #2 : 26. juni 2006, 08:08 »
Til uke antallet så kjører omtrent 70% med et par uker på 15 reps, vil i grunn anbefale det om det er første gjennomkjøring. Kjør vanilla hst prisippet med 2 uker 15, 2 uker 10 og 2 uker 5 reps, etterfulgt av en post 5 reps periode hvor du enten kan ligge på 5rm max i ytterligere 2 uker eller inkludere negativer, droppsett etc i tillegg...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skal kjøre en runde hst
« #3 : 27. juni 2006, 18:14 »
Ville gjort dette forholdsvis enkelt, og etter en push/pull splitt. Trene man-tirs - tors - fre fungerer fint det, men eller 6 dager etter hverandre - det koker ned til mengen volum pr. økt egentlig. Jeg har selv kjørt 6 dager i uken på 2 splitt med god fremgang. Men det krever mye mat, og man kan da gjerne også kjøre to sett av øvelser for hver dag.

Jeg ville kjørt som følger :


A : Benk - millitærpress - dips - bøy

B : Mark - nedtrekk - curl - legger

Ingenting fancy i det hele tatt.  Med 4 økter i uken ville jeg kjørt 2 sett på alle øvelser under 15 og 10 reps perioden, og økt til 3-4 sett under 5 reps, samt tatt 2 "lette" sett under marken - understreker lett.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!