Skrevet av Emne: DC hvorfor vente  (Lest 4039 ganger)

Utlogget Honry

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

DC hvorfor vente
« : 08. juli 2006, 14:05 »
okei nå har jeg spurt rundt på ironmass forumet ang DC og alle der innne som driver med det sier at du skal minst ha 3 års erfaring med trening og helst være i midten av 20 åren på det yngste.

hva er det med dette trenings opplegget som er så synsykt at du nesten må ta sertfikat for og drive med det. jeg skjønner for og drive med noen trenings priinsipper i dte hele tatt så lønner det seg og ha litt kjøtt på leggen men det blir litt rart i mine øyne at folk som driver med DC sier til folk med 2 år med trening bak seg at de skal prøve ut HST og HIT o.l, har dere ikke no tro på opplegget selv??

hva mener dere DC'ere og forsåvidt alle andre??
hvorfor må man ha 3-5 år minst med trenings bakgrunn?? (noen logikk her, annet at man kansje kjenner kroppen sin bedre da enn etetr f.eks 1 år)
PAIN is temporary, PRIDE is forever

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: DC hvorfor vente
« #1 : 08. juli 2006, 14:18 »
Du må ha erfaring og kjenne kroppen din MEGET godt...

Erfaringen er det viktigste...

Såklart, har du utrettet mye på de årene du har holdt på og lært mye kan det være en litt annen sak.. De som har mest interesse og er ivrigst lærer fortere..
Vurder selv om du er klar for det...
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: DC hvorfor vente
« #2 : 08. juli 2006, 15:20 »
Erfaringer og kjenne din egen kropp ja!!
Være i stand til å sette sammen øvelser som hjelper deg med dine mål.

Viktigst av alt!!
SPIS SPIS SPIS!!
Ha peiling på kosthold, for uten bra kosthold, ramler du av DC lasset etter bare noen uker med den intensiteten som DC krever!

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget DangerMouse

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 618
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 618

  • The secret of steel - Its heavy!!!
SV: DC hvorfor vente
« #3 : 08. juli 2006, 15:22 »
Aner ikke hvilke krav som trengs, men har erfaring i bøtter og spann, grei alder OG massevis av pågangsmot. Det holder en laaaang vei.

...og som Aunis sier. 3 tonn mat om dagen, og av den riktige typen. Ikke noe kebab her nei! LOL
Min treningslogg - sterke saker
BILDER - Ta en titt Smiley
Maks per 5.7.2006    Mål til jul 2006
---------------------------------------------
KB:  170 kg (180kg)      200 kg
BP:  150 kg (165kg)      170 kg
ML:  170 kg  MÅL NÅDD 200 kg

Er dette mulig? Klart det er Grin

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: DC hvorfor vente
« #4 : 08. juli 2006, 15:25 »
Grunnen til at du skal vente er at dette er et program som opprinnelig er for allerede store byggere som har stagnert. Byggere som har 100 % peiling på hva som skal til for at de skal vokse når det kommer til kosthold osv. Og det er det ikke mange folk som har trent i 2-3 år som har. Dette er et program for folk som vil bli den største kroppsbyggeren som genene deres tilsier er mulig, ikke for folk som vil at 6-packen skal komme litt bedre fram til sommmeren.
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC hvorfor vente
« #5 : 08. juli 2006, 16:36 »
Hovedpåenget med å vente er mange, men en skal huske på at i starten vil alle vokse greit så lenge man spiser bra og nesten uavhengig av program så lenge det finnes en viss for form progresjon til stede. Etter hvert blir det mer og mer vanskelig, og da blir det viktigere og viktigere å sette ting i system.

Men, mange tror at DC er helt hugget i stein, og dette er selvsagt feil. Ting må tilpasses, og slik jeg ser det er nettopp det en av grunnen til at man bør ha litt bakgrunn og kjenne seg selv godt. Da er det lettere å tilpasse bra. Videre er det fordel å ha hatt en viss neural utviklig før man mer eller mindre friterer CNS, samt den psyiske biten å måtte gå "helt ut" hver gang - mange klarer ikke nettopp det.

Vil si at det er greit å starte på DC tidlig, men det krever kanskje enda mer om den enkelte - og stikkordet blir å "skynde seg sakte".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Honry

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: DC hvorfor vente
« #6 : 08. juli 2006, 17:22 »
Grunnen til at du skal vente er at dette er et program som opprinnelig er for allerede store byggere som har stagnert. Byggere som har 100 % peiling på hva som skal til for at de skal vokse når det kommer til kosthold osv. Og det er det ikke mange folk som har trent i 2-3 år som har. Dette er et program for folk som vil bli den største kroppsbyggeren som genene deres tilsier er mulig, ikke for folk som vil at 6-packen skal komme litt bedre fram til sommmeren.

Dante sier selv at folk på over 90kg skjelden har noe tro på denne treningsformen og grunn til at opplegget publiseres er at mannen igata skal få lagt på seg litt muskler om han vil. Det og trene doggcrap er ikke og sverge troskap til konkurende kroppsbyggning elelr strkeløft o.l, etter hva jeg har forstått
PAIN is temporary, PRIDE is forever

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: DC hvorfor vente
« #7 : 24. juli 2006, 08:57 »
Er sikkert fordi at folk med lite erfaring og ikke er over 20 år, antageligvis kommer til å feile, og deretter gå rundt til folk og fortelle hvor dårlig DC er.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
SV: DC hvorfor vente
« #8 : 24. juli 2006, 11:39 »
I tillegg til alt det som bli nevnt så tror jeg og det har mye med modenehenten til personen. Her må man være villig til å stole på det som er reglene i programmet. Trene med det en stund, før man finner ut om det er noe som passer deg som person. Veldig mange yngre og uerfarne folk har prøvd det, og ofte endt opp etter 2 uker med "jeg la til 3 øvelser på bryst fordi jeg syns ikke det var nok" osv, og det er slike ting Dante vil unngå.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: DC hvorfor vente
« #9 : 24. juli 2006, 14:23 »
Kjør DC treningen om du vil, bare ikke tren til full failure på alle sett, og ha litt lenger pause enn 20 sekunder mellom hvert sett, kanskje 40 sekunder ca. Du vil ha en finfin fremgang da og Smiley

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
SV: DC hvorfor vente
« #10 : 25. juli 2006, 12:43 »
Kjør DC treningen om du vil, bare ikke tren til full failure på alle sett, og ha litt lenger pause enn 20 sekunder mellom hvert sett, kanskje 40 sekunder ca. Du vil ha en finfin fremgang da og Smiley

Dette har jeg og sterk tro på. Visst jeg hadde fått ny treningspartner som ikke hadde trent så lenge. Så hadde jeg latt hun/han trent på samme splitt som meg. Men med 2-3 sett per øvelse og uten noe SH eller RP. Rimelig overbevist på at personen hadde fått enorme resultater.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!