Skrevet av Emne: Kjempen Henrik Brustad løftet 500kg!  (Lest 25248 ganger)

Utlogget lfaro

• Skravlekopp
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• Liksomstyrkeløfter
Sv: Kjempen Henrik Brustad løftet 500kg!
« #75 : 10. desember 2007, 11:21 »
Stor Johan Arnt hadde ett lite hus på størrelse med en "sjå", så når han ble sint på kjærringa jikk han ut å ristet på huse, sies det

denne historien har jeg også hørt, men om en helt annen person, han jeg hørte om var lettere tilbakestående også.
Løftet engang en båt med kjerring og alt oppi og bærte dem ombord i en ferje eller noe.
Uansett, navnet hans var ikke Johan Arnt, selv om jeg ikke husker hva navnet var i farten Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

« #76 : 10. desember 2007, 11:22 »
Bernt-Fredrik tror jeg han het.
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget SilverFox

• Elite medlem
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

« #77 : 10. desember 2007, 11:23 »
Jeg er også vistnok sterk.

Her for en tid tilbake kom eieren på gymmet og ga meg ovasjoner for markløftinga mi. Det var nemlig en annen på gymmet som hadde stått og sett på meg mens jeg etter sigende hadde dratt en lett 10'er på 320 kilo....

I fjor vinter var det en arbeidskollega som kunne sverge på at jeg egenhendig hadde løftet en fullastet Caravelle uten hjulkontakt opp av ei djup grøft. Ja, jeg hadde endog nærmest kasta kassebilen opp på veien....

I all selvforherligelse kunne jeg selvfølgelig holdt helt kjeft og solt meg i denne glansen vel og lenge. Sannheten mht markløften må imidlertid være et seriøst hardt tilfelle av dyskalkuli - muligens også fargeblindhet (gule skiver you know...), og det min kollega ikke så var at jeg før han kom til vinduet hadde festet et slepetau mellom Caravellen og en diger firehjulstrekker........ (vanskelig å forklare, men dette var i en sving, så alt han så var meg og Caravellen) Smiley

Jeg er faktisk bra sikker på at dersom en spør ikke trenende venner og kjente av meg eller en hvilken som helst annen med litt over middels styrke, så har de sikkert en og annen utrolig historie de også - om "den gang Øyvind......." (eller en annen)......
I utgangspunktet var det sikkert bare et par sementsekker som blei løftet med store anstrengelser og skjelvende bein - men det har kjappt blitt til at en bare greip tak i en sekk med hver hand og slang dem opp på skuldrene som om de var fyllt med luft.... Og det bare etter 5 år - gi det 100 år til, og russiske bryggesjauere blir for smågutter å regne  Grin

Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Utlogget Utlogget

« #78 : 10. desember 2007, 11:44 »
Det hender det går andre veien også, men likevel så er det noen som er kjempeimponert. Husker jeg var vikarlærer på barneskolen for mange år siden, og det kom noen gutter bort til meg i friminuttet og spurte om hvor mye jeg tok i benken. Tror jeg sa 150 kg, og senere på dagen så hørte jeg noen andre gutter si, tydelig imponert: "Han vikaren han tar 120 KG I BENKPRESS. FYYYYYY FAEN!!!!!".

Når jeg var russ i 1986 så var vi på et utested og jeg var bra i farta. På den tiden så visste "alle" at jeg konkurrerte i vektløfting, så jeg fikk utfordring om å knuse et halvlitersglass med ei hånd. Dvs holde over toppen av glasset og klemme. De hevdet at det var umulig. Det visste ikke jeg noe om, og jeg vet fremdeles ikke om det egentlig er lett eller vanskelig, men jeg knuste det nå med ei hånd, og skar meg opp inninni håndflata så sener og dritt var synlige. Det hender fremdeles at jeg møter folk fra hjemstedet mitt, 20 år etter hendelsen, som spør "Du jeg har hørt noe om deg jeg. Stemmer det at du knuste et ølglass med ei hånd, bla bla bla...".
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Utlogget Utlogget

« #79 : 10. desember 2007, 11:51 »
Jeg kom på en annen ting når det gjelder enkelte folk som IKKE blir imponert samme hva man sier. Jeg trente på et gym sammen med en som var ganske stor og sterk. Han var en skikkelig luring og skrønemaker (Det var forøvrig han som gikk inn på en Jernvarebutikk og spurte om de hadde Anadrol, og når de svarte nei og ikke visste hva det var og spurte hva det ble brukt til, så svarte han "det er sånn som brukes for å binde vann"). Men fra doping til alvor:  Det var en litt raring på gymmet som trente med 60 kg i skråbenk, og så spurte treningskameraten min om å kjøre imellom. Så begynte de å prate, og kompisen min sa han hadde økt noe jævlig i skråbenk den siste tiden. Han påstod at han forrige økt hadde tatt 200 kg i skråbenk, og at han var god for minst 300 kg. Imidlertid syntes ikke raringen at dette var imponerende overhodet! Og selv så kjørte han med 60 kg, og det var tungt!

Gloria in Excelsis Deo

Utlogget SilverFox

• Elite medlem
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

« #80 : 10. desember 2007, 12:19 »
Når jeg var russ i 1986 så var vi på et utested og jeg var bra i farta. På den tiden så visste "alle" at jeg konkurrerte i vektløfting, så jeg fikk utfordring om å knuse et halvlitersglass med ei hånd. Dvs holde over toppen av glasset og klemme. De hevdet at det var umulig. Det visste ikke jeg noe om, og jeg vet fremdeles ikke om det egentlig er lett eller vanskelig, men jeg knuste det nå med ei hånd, og skar meg opp inninni håndflata så sener og dritt var synlige. Det hender fremdeles at jeg møter folk fra hjemstedet mitt, 20 år etter hendelsen, som spør "Du jeg har hørt noe om deg jeg. Stemmer det at du knuste et ølglass med ei hånd, bla bla bla...".

En sånn luring har jeg sett sjøl også - en god kompis av meg...... Han fikk det for seg at han skulle skremme en slåsskjempe ved å bevise sin styrke, så han tok et halvlitersglass og holdt det mellom hendene mens han ropte: "Jeg skal knuse skallen din sånn som jeg knuser detta glasset!" Hvorpå glasset litt uventet knuste.....og kan kjørte glassplintene inn i begge hendene - etterfulgt av et HØYT hyl - nesten kvinneaktig...... På legevakta lurte de "bittelitt" på hvordan i all verden han hadde greid å påføre seg den skaden kan man si.......

Samme kompis snubla forøvrig noen få år seinere, under en litt vill dans på hytta, og tredde ene handa gjennom døra på vitrineskapet slik at han kuttet seg skikkelig rundt pulsårene ved håndleddet...
På legevakta forklarte han nedbrutt og gråtende (han blir sånn i fylla) hvordan det hadde skjedd - og i den indisknorske legens rapport sto det: "Pasienten påstår at han ble påført skaden under danselek."  Grin

Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!