Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 110989 ganger)

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Dop er for tapere
« #105 : 25. juli 2006, 14:42 »
"We don't train that hard. [Most of the guys] are half asleep when they [work out]."

Smiley



Tror du det er så ekte?
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #106 : 25. juli 2006, 14:43 »
Det er flere måter å se ordet juks i sammenheng med. Rent direkte er det juks hvis det er regler mot bruk av noe og det likevel brukes. F.eks. dop i styrkeløft. Indirekte er det juks hvis man gjør noe for å imponere andre som man vet er uvitende på hva man har gjort for å oppnå dette. Om man er aktiv kroppsbygger eller bare en hvilken som helst nobody på stranden så tiltrekker man seg ufortjent oppmerksomhet ved å dope. En oppnår resultater som en skulle slitt mye mer for uten å bruke dop. Kanskje man aldri hadde klart å oppnå det samme også. På så måte ser jeg på det som juks.

Kroppsbygging som sport er avhengig av sponsorer. Sponsorer er avhengig av publikum. Hadde ikke stevnene i kroppsbygging blitt besøkt av publikum hadde nok ikke sporten eksistert så mye lengre. Disse blir nok heller ikke særlig lurt ettersom de fleste av publikum vet hva som foregår i byggemiljøet. Sponsorene kan imidlertid ikke leve kun på de som ser på byggekonkurranser. Sponsorene er avhengig av at folk flest - mannen i gata - kjøper kostilskuddet som de produserer. Til dette bruker de kroppsbyggere. Kroppsbyggeren står bare modell slik at her er det i de fleste tilfellene kun kost-tilskuddsprodusentene som er svindlerne, men bare en kroppsbygger går ut på gata så blir folk imponert. Kroppsbyggeren har ikke gjort noe galt i seg selv. Han har gjort ett personlig valg, men han har likevel jukset seg til en kropp som gjør at han får ufortjent kreditt. Jeg synes ikke det er verre for en hvemsomhelst å dope seg fremfor det er å bruke silikon i puppene - men begge deler er juks. Til syvende og sist er det ingen som doper "kun for seg selv". De doper enten for å slå konkurrenter på en byggescene eller annet idrettsarrangement eller de doper for å slå en kompis i benkpress eller se bedre ut enn "alle andre". Det er en slags konkurranse med omverdenen og ett forsøk på å bli bedre enn alle andre. Så lenge man benytter midler som blir sett på som uetiske av "alle de andre" så blir det dermed juks.

Ordet juks er for mange negativt ladet - men det trenger ikke å være så negativt ladet som alle vil ha det til. En kan "jukse" med mye av æren i behold. Det er de som prøver å gjøre alt de kan for å unngå å fortelle sannheten til folk rundt seg som ikke har ære i det hele tatt.

Når det blir tatt fram at mange her mener at dop er juks så blir det antydet sjalusi og misunnelse fra de rene. Dette er på en måte riktig, selv om jeg synes det er feil ord som blir brukt. Hadde det vært ren sjalusi og misunnelse hadde de rene også begynt å dope. Mange av disse rene hadde nok absolutt sluppet å være misunnelige. Problemet med de som doper, uansett om de vil det eller ikke, tiltrekker seg oppmerksomhet. Det å ha en fin kropp eller det å løfte mye i benkpress - det er noe folk ser opp til. Hvis man doper seg og det ikke står i panna på personen at man doper - da går folk ut ifra at man er ren og har slitt hardt for resultatene. Én kan si at det er folk flest som her er naive, men jeg mener det er doperne som skal ta ansvaret for dette. Jeg synes rett og slett at det er urettferdig at noen som har dopet i to år skal få mere anseelse enn en som har trent rent i f.eks. 10 år. På samme måte synes jeg det er forferdelig at det blir framstilt at Hanne Haugland tar 220 kg i knebøy når alle styrkeløftere vet at det bare er en liten knekk på knærne hun har. Styrkeløfteres prestasjoner blir dermed satt i veldig dårlig lys blant folk flest ettersom 220 kg ikke kan være så mye når ei tynn jente som Hanne kan ta så mye.

Jeg mener at hvis man skal ta i mot heder og ære. Hvis man liker at folk ser opp til én og liker oppmerksomhet - da skal man gjøre seg fortjent til det. Og en fortjener hverken heder eller ære hvis dop er med i bildet. Enten man får oppmerksomhet fra kåte jenter på stranden pga. sixpacken sin eller det går gjeteord om benken på 240 kg uten skjorte land og strand - så er denne oppmerksomheten totalt utfortjent. Den gutten som har 40 cm overarmer eller han som tar 135 kg i benken fortjener denne oppmerksomheten. Ikke de som har dopet seg til oppmerksomheten. For de har brukt midler som de andre - de som folk flest sammenligner "prestasjonene" opp mot - ikke har brukt. Dopere lurer naive folk. Og det er de naive folkene som støtter opp om industrien - men de vet jo ikke bedre. Dopere burde derfor bedre satt seg inn i etikk istedet for å bare tenke på seg selv og sine egne resultater. Slike folk ser ikke lengre enn at de tenker at de gjør kun ett valg som angår én selv. I teorien så gjør det det. Det er én selv som får kroppen, det er én selv som får styrken, det er én selv som får bivirkningene og det er én selv som får hederen. Men hederen blir tatt fra andre som fortjener den mer. Og den blir gitt av folk som er for naive til å kunne gi heder.

Dette er min mening og grunnen til at jeg mener dop er juks selv om det blir gjort utenom konkurranser eller i organisasjoner hvor dop er satt som forbudt. Det er likevel helt klinkende klart at folk som doper innenfor organisasjoner hvor det er forbudt - at de er verst. De er rett og slett judaser og ødelegger mye mer enn hobbydopere.

Når det nå gjelder styrkeløftere som doper så er det kroppsbyggere her inne som vet om disse. Jeg har bedt om navn men har ikke fått navn hverken på pm eller her på treningsforum. Hvorfor ikke? Det hadde vært gledelig å fått høre hvem det dreier seg om.

Det var også snakk om en person som var på NRK og fortalte at han aldri hadde brukt dop og så kom det fram at han hadde blitt tatt for dop tidligere. Tenker dere da på Frode Rui? Det er ikke så utrolig lenge siden at han var på NRK. Hvis det var Frode Rui dere tenkte på vil jeg gjerne høre hvor dere har det fra at han tidligere har blitt tatt i doping.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ksvensen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 529
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 529

SV: Dop er for tapere
« #107 : 25. juli 2006, 14:47 »
Well said

Bra sak Gilberg, virkelig


Konkurrerende utover i Kroppsbygging.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #108 : 25. juli 2006, 14:48 »
Utrolig bra gilberg, kongen ordner opp. Står fult og helt bak denne uttalelsen, den viser virkelig hva jeg mener. Ære være rene utdøvere og hva de oppnår.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Dop er for tapere
« #109 : 25. juli 2006, 14:50 »
Well said

Bra sak Gilberg, virkelig

Hva? Er du enig med Einar her? Har du egentlig lest det han skriver? Betyr det at det ikke blir mer diskusjon om temaet? Slutter dere alle med dop nå?

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #110 : 25. juli 2006, 14:52 »
For dere som tror doping ikke ødelegger for noen andre enn dere selv, er naive. Mange på min alder kunne godt så langt som å dopet seg for å oppnå kroppen til fks Werewolf.

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
SV: Dop er for tapere
« #111 : 25. juli 2006, 14:53 »
ja,nå begynner vi og spille golf! ut på greenen!

Utlogget postmann pat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: Dop er for tapere
« #112 : 25. juli 2006, 14:55 »
ja,nå begynner vi og spille golf! ut på greenen!

He he lurer på hva som hadde skjedd med golfsporten om vi hadde gjordt det, måtte begynt å lagd lengere baner da pga at vi hadde slått så forbanna d langt! heeh

Utlogget postmann pat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: Dop er for tapere
« #113 : 25. juli 2006, 14:57 »
også kunne gasp ha skifta navn til dask

Utlogget Ksvensen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 529
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 529

SV: Dop er for tapere
« #114 : 25. juli 2006, 15:03 »

Det er ett personlig valg, om en på 16 begynner dope seg for å ville se ut som meg, er det da ikke min feil.. En alkoholiker kan ikke skylde på naboen som drakk fordi han begynte å drikke selv.. Dette er ett personlig valg man tar, og jeg vurderte fordeler og ulemper føre jeg bestemte meg da...


For dere som tror doping ikke ødelegger for noen andre enn dere selv, er naive. Mange på min alder kunne godt så langt som å dopet seg for å oppnå kroppen til fks Werewolf.


Konkurrerende utover i Kroppsbygging.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Dop er for tapere
« #115 : 25. juli 2006, 15:10 »
Det er ett personlig valg, om en på 16 begynner dope seg for å ville se ut som meg, er det da ikke min feil.. En alkoholiker kan ikke skylde på naboen som drakk fordi han begynte å drikke selv.. Dette er ett personlig valg man tar, og jeg vurderte fordeler og ulemper føre jeg bestemte meg da...



Å så flink.

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #116 : 25. juli 2006, 15:14 »
Kan ikke sammenlignes, nesten alle drikker alkohol. Alkohol er lett tilgjengelig. Bol får man som oftes bare itake gjennom de store gutta på gymmet.

Rart dette er antidoping forum foresten. Hva prøver dere å oppnå? Å få oss til å forstå at det er ingen andre muligheter enn bol for å få "drømmekroppen"? Isåfall syns jeg dere bør finne et annet sted å gjøre det..

Men dere skal ha cred. for at dere innrømmer det, tror ikke Danny-boy hadde blitt ukens profil hadde modorator vist hva som lå bak kroppen "hard arbeid, mat, søvn, og bol"..

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
SV: Dop er for tapere
« #117 : 25. juli 2006, 15:17 »
Kan ikke sammenlignes, nesten alle drikker alkohol. Alkohol er lett tilgjengelig. Bol får man som oftes bare itake gjennom de store gutta på gymmet.

Rart dette er antidoping forum foresten. Hva prøver dere å oppnå? Å få oss til å forstå at det er ingen andre muligheter enn bol for å få "drømmekroppen"? Isåfall syns jeg dere bør finne et annet sted å gjøre det..

Men dere skal ha cred. for at dere innrømmer det, tror ikke Danny-boy hadde blitt ukens profil hadde modorator vist hva som lå bak kroppen "hard arbeid, mat, søvn, og bol"..
nei, da hadde nemlig good old andreas blitt det isteden Wink tror ikke moderator er HELT dum akkurat, skjønner nok tegningen._DAN

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
SV: Dop er for tapere
« #118 : 25. juli 2006, 15:19 »
du glemte en viktig faktor andreas,genetikk! Wink

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Dop er for tapere
« #119 : 25. juli 2006, 15:20 »
du glemte en viktig faktor andreas,genetikk! Wink

Hvor får man kjøpt det?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!