Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 114320 ganger)

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Dop er for tapere
« #165 : 25. juli 2006, 19:33 »
Morsomt. Hvor mange tenåringer tenker på helsa si?


Målet til tenåringer er å jo få kropp som Brad Pitt! Husker dere ikke dokumenttaren på NRK i fjor, hvor det sitter ett par 16 åringer med fordreid stemme å sier at målet med treningen og bolingen er å få Brad Pitt kropp. De sa også at omtrent alle tenåringer de kjenner som trener bruker bol. Da blir det litt skjevt ifra starten hvis de tror de må bole for å få en musk(u/e)løs kropp på knapt 70kg.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Dop er for tapere
« #166 : 25. juli 2006, 19:35 »
Mesteparten av diskusjonen her dreier seg om det er juks eller ikke juks. Men så lenge de ikke driver idrett under forbund som er dekt av antidoping politikk (NIF organiserte klubber), så mener jeg at den diskusjonen ikke er så viktig, da skal ikke jeg konkurrere med dem Wink . Personlig mener jeg at helseaspektet er mye viktigere å diskutere. Det finnes alt for mange som fornekter at det faktisk finnes alvorlige bivirkninger med missbruk av AAS.

At konkurrerende kroppsbyggere må velge dette er vel ikke å komme utenom, hvis de i det hele tatt skal ha en sjanse til å hevde seg. Det kan vel kanskje eller ikke kalles juks, når det i konkurranse sammenheng er ”akseptert” av sporten? Men det er vel forhåpentlig så voksne mennesker at de er beviste hvilket valg de har tatt, og vet at det finnes bivirkninger som må følges opp.

Jeg mener at det er atskillig alvorligere med disse nevnte tenåringene. De fleste tror jo ikke på at dette er farlig. Det går kanskje bra med de fleste, men det er jo enkelte som faktisk blir syke og noen også alvorlig syke. Mange begynner også før de er ferdig utvokste, og stopper veksten. Mener derfor at det er svært viktig at de vokse erfarne brukerne er ærlig angående bivirkninger, og ikke glorifiser bruken.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Dop er for tapere
« #167 : 25. juli 2006, 20:01 »
Forundrer meg ikke at denne tråden ble blåst opp til 12 sider... :Smiley

Har lest gjennom hele tråden nå. Leste diktet tidligere, og fant det ganske provoserende og unødvendig selv om jeg tar avstand fra dop.

Det første som slo meg var at vedkommende må føle usikker på seg selv for å skrive noe sånt. Jeg er selvfølgelig 100% enig at dop i idrett er feigt, teit og umoralskt, men kroppsbygging/fitness er ingen idrett og har derfor ingen regler som forbyr AAS. Dette må man nesten bare akseptere for jeg tror ærlig talt ikke sporten kommer til å forandre seg. Det er lov å håpe, men hvorfor skulle den når vi har naturlige kroppsbygning konkuranser også? Skal man heve seg i kroppsbygging må man bruke AAS enkelt og greit. Sorry men sånn er det, lev med det!

Ser at de fleste som prater dritt om bolere her er folk i 14-17 års alderen og disse ser jeg bort i fra for jeg kjenner meg igjen i den alderen selv. Slapp av, den overhøye moralen deres vil synke litt etterhvert som dere blir eldere, og dere får mer forståelse. Wink

Synes også at det er ganske latterlig og sitte og dømme dopingsbrukere her samt. som man ser opp til Arnold, Coleman, Dexter osv. Mye dobbeltmoral og for ikke snakke om mye missunelse som er ute og går her. Men det er jo ikke noe nytt. Forøvrig synes jeg dere burde skjerpe de fordumsfulle kommentarene, for det kommer ikke noe godt ut av det. Ingen har noe med at naboen stikker en sprøyte i skinken for å forbedre sitt potensiale så pass deres egne saker. Jeg har respekt for ansvarsfulle voksne folk som velger å bruke AAS. Respekten faller mer bort når vi snakker om fjortisser som er ute etter og bli stor kjappest mulig, og skal dra babes på stranden, men uansett - hver sitt valg! Jeg dømmer ikke mennesker ut i fra hva de gjør i fritiden, men hvordan de oppfører seg som person. Det er det som virkelig teller.

En dag må dere naturlige og "unaturlige" lære og leve sammen i harmoni og sette fordommene til siden.

Og å si at dette emnet IKKE er preget av janteloven er bare tull! Er ikke noe annet dette landet er kjent mest for. Voks opp i Norge - lær å hate...
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #168 : 25. juli 2006, 20:04 »
Jeg.

Da er du vel en av få. Har du hatt noen sykdommer eller helseproblemer tidligere siden du bryr deg om det? Jeg har vel knapt nok hørt om en tenåring som tenker på helsekonsekvensene av det de gjør.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #169 : 25. juli 2006, 20:17 »
True har du lest gilberg sine kommentarer? Ser ut som du har oversett de med innlegget ditt. Forøvrig er dette et fritt land som gjelder fra begge sier, heller en blind NEI holdning til dop en det motsatte Smiley Hva er det så gale med at tenåringer har en blind NEI holdning til dop? Er det viktig at de åpner opp øynene sine, så kanskje de kan bli flinke bolere når de blir voksne? Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Dop er for tapere
« #170 : 25. juli 2006, 20:53 »
Jeg stemmer for at affair stiller opp samtlige kroppsbyggerstevner i fremtiden med gul tskjorte med store svarte bokstaver hvor det står "dop er for tapere", gjerne flere av dere her inne som slenger med leppa også. Regner med at dere ikke er like store i kjeften i real life ?
Og du mener folk skal slutte å SNIKE seg inn dopa på konkurranser? mener du å påstå at det er noen som sniker seg inn ? legger virkelig alle gutta skjul på bruket sitt? så lenge sporten tillater det så mener jeg det er rimelig idiotisk og bare komme med ren drittslenging i stedenfor å prøve å komme med no konstruktiv. Bruk litt mindre tid på å slenge dritt og litt mer tid på egen trening å helse, lær deg å kommunisere med mennesker på en ordentlig måte og videre prøv å formidle hvor langt man kan nå uten doping. Jo fler som forstår litt om hvor mye mer som står bak disse ekstreme muskelmassene enn bare aas jo større sansynlighet tror jeg det er for at fler og fler velger og droppe dopingen og det etterhvert vil kanskje bli en renere og mer utbredt sport.
Du mener werewolf skal følge med i timene ? kanskje du kan opplyse oss om hvilke strålende timer du har tatt for å oppnå slike flotte konstruktive kommentarer som du har kommet frem i denne tråden.
Og jeg mener det er slike kommentarer som kommer frem her som ødelegger miljøet, med ren syting og klaging fremfor diskusjon hvor man poengterer hva man mener er feil og riktig.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Dop er for tapere
« #171 : 25. juli 2006, 21:12 »
True har du lest gilberg sine kommentarer? Ser ut som du har oversett de med innlegget ditt. Forøvrig er dette et fritt land som gjelder fra begge sier, heller en blind NEI holdning til dop en det motsatte Smiley Hva er det så gale med at tenåringer har en blind NEI holdning til dop? Er det viktig at de åpner opp øynene sine, så kanskje de kan bli flinke bolere når de blir voksne? Wink

Ta gjerne avstand fra all slags dop og dritt, men synes det blir så unødvendig med drittslenging og håning for det. Tror ikke akkurat verden blir noe bedre av den grunn. La nå folk gjøre det de vil også sier vi ikke mer om det. Ta forbehånd at jeg bare prater om kroppsbygger verden fordi her gjelder det ikke visse regler. Hadde det vært som alle andre idrettsgrener hvor dop er forbudt, hadde jeg ment akkurat det samme. Dop i konkuranser er og blir for tapere. Har ikke noe imot mannen i gaten derimot.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #172 : 25. juli 2006, 21:15 »
Smiley

Men syns at enkelte her (på forumet) kan tenke over holdningene sine, og hva de sier. Enkelte prater om dop som om det er 0 bivirkninger eller at de er veldig lette å manipulere bort. "Alt er egentlig helt fint med doping"- vil vi at tenåringsgutter (og jenter) skal bli påvirket til å bruke dop/bol  på treningsforum?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Dop er for tapere
« #173 : 25. juli 2006, 21:18 »
Smiley

Men syns at enkelte her (på forumet) kan tenke over holdningene sine, og hva de sier. Enkelte prater om dop som om det er 0 bivirkninger eller at de er veldig lette å manipulere bort. "Alt er egentlig helt fint med doping"- vil vi at tenåringsgutter (og jenter) skal bli påvirket til å bruke dop/bol på treningsforum?
Er vel ingen her som snakker om doping som om det har 0 bivirkninger, men heller å forsvare det mot alt drittet fra de hysteriske antidoperne..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #174 : 25. juli 2006, 21:20 »
Uten stand til å lete frem de innleggene så er det enkelte som som sender ut signal som:

doping er lovlig, man trenger ikke å få bivirkninger, se på alle de store- de doper! Du blir ikke så stor om du ikke doper deg.

Kanskje stemmer dette? Kanskje ikke? Men er det så galt med litt propoganda for å holde norges arvtagere borte fra sprøyter og piller med helseskadelig (av varierende grad) innhold?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

SV: Dop er for tapere
« #175 : 25. juli 2006, 21:47 »
cheating is for winners!
det var mitt bidrag Cheesy

Utlogget Marlene

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Dop er for tapere
« #176 : 25. juli 2006, 21:52 »
Jeg vil bare påpeke en ting som har blitt sagt gjennom hele diskusjonen,
og det er at dere sier at man skal finne alle store bolere, digre bolerne,
brede skuldre og at de er så unaturlig store. Eks Coleman..

De fleste bolerne ser vanlige ut, med en vanlig godt trent kropp.
De fleste bolerne er ikke over 100 kilo deffa.

Mange boler seg for å f.eks få "kickstart" i treninga,
eller så boler noen seg pga dårlig fremgang på trening og dermed dårlig selvbilde/humør.
Det er ikke slik at når du boler deg, går du opp fra 70 kilo ganske slank, til 150 kilo ala Coleman.
Det fins "lettere" typer AAS som folk bruker til f.eks slanking/oppstramming.
Noen bruker visse typer bol for å "smøre" vonde ledd.

Når jeg leste dette innlegget, var dette det første jeg tenkte på. At det virker som at dere her på forumet tenker på "bolere" som digre muskeldoninger.

Jeg kjenner mange gutter som trener, og mange av dem har ved forskjellige anledninger (med forskjellige grunner) begynt å bole. (eller bare brukt det en "kur")
Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge de vet hva de gjør.

Synes dere er litt trangsynte gutter..

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dop er for tapere
« #177 : 25. juli 2006, 22:12 »
Jeg kjenner mange gutter som trener, og mange av dem har ved forskjellige anledninger (med forskjellige grunner) begynt å bole. (eller bare brukt det en "kur")
Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge de vet hva de gjør.

Synes dere er litt trangsynte gutter..

Synes du det?Disse "guttene" bidrar fremdeles med underbygging av sterkt voksende og mere brutal kriminalitet,så jeg mener at de ikke vet hva de gjør. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #178 : 25. juli 2006, 22:17 »
Jeg vil bare påpeke en ting som har blitt sagt gjennom hele diskusjonen,
og det er at dere sier at man skal finne alle store bolere, digre bolerne,
brede skuldre og at de er så unaturlig store. Eks Coleman..

De fleste bolerne ser vanlige ut, med en vanlig godt trent kropp.
De fleste bolerne er ikke over 100 kilo deffa.

Mange boler seg for å f.eks få "kickstart" i treninga,
eller så boler noen seg pga dårlig fremgang på trening og dermed dårlig selvbilde/humør.
Det er ikke slik at når du boler deg, går du opp fra 70 kilo ganske slank, til 150 kilo ala Coleman.
Det fins "lettere" typer AAS som folk bruker til f.eks slanking/oppstramming.
Noen bruker visse typer bol for å "smøre" vonde ledd.

Når jeg leste dette innlegget, var dette det første jeg tenkte på. At det virker som at dere her på forumet tenker på "bolere" som digre muskeldoninger.

Jeg kjenner mange gutter som trener, og mange av dem har ved forskjellige anledninger (med forskjellige grunner) begynt å bole. (eller bare brukt det en "kur")
Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge de vet hva de gjør.

Synes dere er litt trangsynte gutter..

Det finns sikkert like mange puslinger på 16 år, som løfter 65kg benk og 97.5 i mark, som det finns store bolere som deltar i konkuranser. Ser ut som det er ok å bole hvis man skal stille i konk, mens det er trist at 16 åringer tyr til doping.

Så var det dette med å se sammenhengen her da, hvem er det som kan for at 16 åringene boler? Til en viss grad dem selv. Men jeg mener vi bør bekjempe dop, uansett hva dopingen brukes til..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #179 : 25. juli 2006, 22:21 »
Synes du det?Disse "guttene" bidrar fremdeles med underbygging av sterkt voksende og mere brutal kriminalitet,så jeg mener at de ikke vet hva de gjør. Wink

+ å forpeste ryktet til de fleste hobbyløftere og styrkesporter.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!