Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 113083 ganger)

Utlogget candbury

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Dop er for tapere
« #180 : 25. juli 2006, 22:31 »
doping funker bra det (Ifølge forskning, undersøkelser osv). Men det er jo noe dritt!
 Pene folk doper ikke. Sånn er det bare

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Dop er for tapere
« #181 : 25. juli 2006, 22:32 »
doping funker bra det (Ifølge forskning, undersøkelser osv). Men det er jo noe dritt!
 Pene folk doper ikke. Sånn er det bare

Det vil jo si at alle de pene folkene fra fotball og alle andre pop idretter egentlig ikke er pene da Smiley
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Dop er for tapere
« #182 : 25. juli 2006, 22:45 »
Oppdatering på trådnavn: DOP ER FOR TAPERE
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget candbury

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Dop er for tapere
« #183 : 25. juli 2006, 22:46 »
det jeg mente var: "Vær pen, og ikke dop." Det er såklart mange pene folk som doper, men man blir jo ikke noe penere av det.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Dop er for tapere
« #184 : 25. juli 2006, 22:50 »
Definisjon på pen? Jeg er ikke i tvil om at jeg og de fleste andre hadde fått midlertidig finere kropp av dop. Men hvorfor risikere lavere livekvalitet og kortere liv for finere kropp i noen år, når man kan få det rent med bare litt hard, sunn trening.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

SV: Dop er for tapere
« #185 : 26. juli 2006, 02:59 »
Da er du vel en av få. Har du hatt noen sykdommer eller helseproblemer tidligere siden du bryr deg om det? Jeg har vel knapt nok hørt om en tenåring som tenker på helsekonsekvensene av det de gjør.

Nei, men jeg vet at en større kropp ikke ville gjøre meg noe lykkeligere. Alltid likt at ting skulle gjøres på en ærlig måte. Begynner du først med noen form for bol kan en annen kur være lettere å gå videre til senere - noe som kanskje kan være farlig til slutt?

Til slutt er alt i hodet ditt, og jeg trener for å se at JEG kan klare noe. Derfor liker jeg ikke boling, og blir sinna når de skal delta i konkurranser.

Og ja, til helsen. Skal ikke si at boling ødelegger helsen mest, det er jo godt mulig at mange bolere lever MYE sunnere enn annen vanlig ungdom. Men jeg vil da tro at de fleste har lyst til å se oppangående i en alder av 40 pluss? Eller er det kanskje bare jeg..?

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dop er for tapere
« #186 : 26. juli 2006, 03:21 »
+ å forpeste ryktet til de fleste hobbyløftere og styrkesporter.

Altså, tror ikke du er den første til å få noen beskyldninger om doping..

Og for det andre: Hvis noen tror at du boler, hva gjør det? De sier jo på en måte at du har hatt rå fremgang, blitt både større og sterkere. Hvis du vet du er clean, hva gjør det for skade at noen tullinger tror du boler?
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
nkf-ifbb (dop=ulovlig!)
« #187 : 26. juli 2006, 03:28 »
Haha, ja klart det alltids kommer kommentarer på ting... Om jeg slo opp en tråd med. Jeg VET om styrkeløftere som doper seg, ville det blitt rabalder. Ohh yeah baby jeg vet om Wink

Vet du om noen styrkeløftere som bruker ulovlige midler og som er medlem i nsf, så er det din plikt til å si fra om dette. vi ønsker at alle som driver med styrkeløft er rene. er det råtne egg vil alle takke deg for at du sier fra.

haha,endelig! var det ikke en styrkeløfter som var på nrk for en stund siden, og sa han aldri hadde brukt noe? så viser det seg at samme fyren har blitt tatt i doping for mange år siden! haha, kick ass!

hvem var det ?

Til de som er imot steroider, kan dere ikke utdype litt mere hvorfor dere er imot det? for meg er det smålighet å ikke skulle respektere andre mennesker pga at de drev med steroider.... jantelov jantelov jantelov, og til deg Gilberg.. skal du ikke skrive et dikt om deg selv som omhandler at du tar kona di bakfra, du får det sikkert ikke til fordi du har alt for liten snabb og alt for stor mage<!

smålighet og personangrep.

Han fikk enorme resultater, han hadde ikke blitt kjent uten musklene sine vil jeg tro. Ikke at det er noen unnskyldning for å bruke noe...

Ærlig må man nesten være syntes jeg, har trent i 9 år nå så vet det er ennå mye å lære. Kan jo si det sånn, jeg tok mer i starten enn jeg har gjort nå de siste 4 årene hvor de 3 siste har vært med konkuranser

jeg har et spørsmål i denne sammenheng, jeg dømmer deg ikke, men jeg lurer på hva du får ut av dette? det koster utrolig mye å holde på slik du gjør, og spesielt mye penger tjener du ikke på det. kanskje får du noen flere damer pga at du er stor, skjønt jeg tviler på det, da det er andre egenskaper damer går etter som regel. er det viktig å kunne bevise for andre at du ER noe? hva er det som driver deg, og hvorfor gjør du det du gjør?

har du noen gang tatt opp lån for å kunne få tak i alle midler som du trenger? mener du da selv at i så tilfelle er det verdt det? investerer du i fast eiendom eller andre ting, så har du det for alltid, og får gjerne verdistigning, men å bygge en stor kropp som du ikke tjener noe penger på, hva er hensikten? hadde du trent rent, hadde du likevel vært bedre enn 85% prosent av guttene på gymmet.

i tillegg har du det sosiale stigmaet, noe du utvilsomt utsettes for. hva er drivkraften bak ?

jeg kommer aldri til å bli så stor som deg, og det er heller ikke noe mål for meg, jeg har satt meg noen mål innen styrkeløft som jeg jobber mot, og med det kommer det naturligvis muskler også.

jeg har sett deg på scenen, og sett i hvilken god form du har vært i. jeg skjønner at dette må være et kick, hva med etterpå ? når konkurransen er over og alle har gått hjem, du har en bra kropp, men er du rikere menneskelig og økonomisk? hva med sosiale forbindelser. er ikke familie viktigere enn egen kropp?

jeg er både fasinert og skremt av at det går ann å satse på den måten du gjør. kan tenke meg at du blir hektet også, og at det er utenkelig for deg å trene rent nå.

og hvordan kan man finansiere dette ? det må koste noe sykt mye med penger!

lykke til videre med treningen og alt sammen. Smiley



http://www.nkf-ifbb.no/styret.html

Sitat:

"

Vise President:
Kim Torgersen
Ansvar Kroppsbygging
Epost: vprs@nkf-ifbb.no

"

Gilberg, du får sende visen din til Vise Presidenten. Smiley Det er nok han som styrer visene der i gården: Smiley


Doping i bygging er ikke lov!!!

nkf (norges kroppsbyggerforbund) er med i ifbb (international federation of bodybuilding)

Jeg siterer fra deres constitution:

5.1 Objects: The objects of the IFBB are:

To implement an anti-doping program; to conduct doping controls at IFBB-sanctioned international competitions; and to ensure that anti-doping programs and doping controls are carried out by the National, Regional and Continental Federations.

14.5 Medical Commission: The Medical Commission shall be comprised of a Chairperson and a Secretary and shall have the following duties:

10. To supervise the doping control at designated IFBB events.

11. To deliberate on any matter affecting medical and doping issues and to recommend improvements in this area to the President and Executive Council.

15.4 Authority: The National Federations shall be authorized by the IFBB to carry out its objects at the national level and, as such, shall have the following duties:

4. To implement Doping Control programs and to ensure that their athlete-members are competing drug-free at IFBB-sanctioned international events.

Article 22 – Doping: 22.1 Position Statement: The practice of sport involves physical health and fitness, dedication to training, and proper nutrition. Doping, which includes the use of Prohibited Substances and Prohibited Methods to artificially enhance performance, is unethical, contrary to the concept of fair play, undermines the values of sport, and can endanger the health of the athletes. The practice of doping is forbidden within the IFBB.

22.2 World Anti-Doping Agency (WADA) Code: The IFBB officially recognizes the World Anti-Doping Agency (WADA) as the international authority in anti-doping matters. The IFBB is an official Signatory to the WADA Code and, by means of the IFBB Anti-Doping Rules, conforms to the provisions of the WADA Code.




Det er ett personlig valg, om en på 16 begynner dope seg for å ville se ut som meg, er det da ikke min feil.. En alkoholiker kan ikke skylde på naboen som drakk fordi han begynte å drikke selv.. Dette er ett personlig valg man tar, og jeg vurderte fordeler og ulemper føre jeg bestemte meg da...



hvor gammel var du første gangen ?

jo, om en 16-åring ser på deg, og får lyst til å være slik som deg og begynner med dop fordi han hører du må det for å bli så stor som du, så har du et ansvar, definitivt. sammenligningen med en alkoholiker er veldig dårlig. du er stor, tøff og kul for en 16-åring. mens en alkoholiker er rød i ansiktet og kanskje litt sløv. en 16-åring ville kanskje ikke klare å se at en alkoholiker er en alkoholiker en gang!


Men dere skal ha cred. for at dere innrømmer det, tror ikke Danny-boy hadde blitt ukens profil hadde modorator vist hva som lå bak kroppen "hard arbeid, mat, søvn, og bol"..

tviler på at alle moderatorene bryr seg om det, bare se hva som stadig vekk kommer på førstesiden. intervju etter intervju med bolere. egil og anett som hederlige unntak! Smiley


Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

SV: Dop er for tapere
« #188 : 26. juli 2006, 03:42 »
Som jeg sa tidligere.

Ha en konkurranse for bolere

og en for dem uten.

Men saken er at bolere uansett ville prøvd å snike seg inn i den dopingfrie delen. Smiley

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Dop er for tapere
« #189 : 26. juli 2006, 09:13 »
Altså, tror ikke du er den første til å få noen beskyldninger om doping..

Og for det andre: Hvis noen tror at du boler, hva gjør det? De sier jo på en måte at du har hatt rå fremgang, blitt både større og sterkere. Hvis du vet du er clean, hva gjør det for skade at noen tullinger tror du boler?


Det er ikke noen tullinger, det er faen meg ganske mange.
Jeg har trent vekter i over 16 år og etterhvert blit ganske sterk, med bla. ca. 225 kg i benk uten skjorte. Jeg har alldri vært i nærheten av doping og er stolt over de resultatene jeg har oppnådd.
Som kompakt mann på 110 kg er jeg vant til å få dopingbeskyldninger. Jeg kan til en viss grad leve med at mannen i gate tenker "han er vel en av disse bolerene", mannen i gata har ikke peiling. Men det gjør meg forbanna når personer fra seriøse treningsmiljøer ikke tror meg på mitt ord når jeg sier jeg er ren.
Det kryr av hobbybolere i dette landet som "vet" at det ikke går ann å ta over 200 i benk uten å dope seg og denne holdningen sprer seg med utbredelsen av doping.
Styrkeløfterene her inne blir beskyldt for å sutre om dopingmissbruk i tide og utide. Mye av forklaringen ligge i at vi kjemper en endeløs kamp for ikke å bli assosiert med en stadig mer utbredt dopingkultur.

Dette har lite med janteloven å gjøre, jeg har intet å missunne en hobbyboler.

Holdninger som at det er den enkeltes valg og at en for stå for det en selv gjør, imponerer lite. Den enkelte dopbruker bidrar til en synkende respekt for treningsmiljøet blant folk flest.  Og folk tyr raskt til generaliseringer, på bekostning av de som driver seriøs dopingfri idrett. Dessuten har vi alle et ansvar som forbilder for de yngre og deres illusjoner om hvordan verden fungerer. Derfor er det ikke helt uproblematisk når de erfarne går ut og innrømmer bruk, selv om det for de fleste blir en bekreftelse av kjennsgjerninger. Det kan danne et bild av at dop er en forutsetning for resultater. Og da snakker vi ikke om "Coleman - resultater", men om en anstendig fremgang.

Den rene delen av det seriøse treningsmiljøet, deriblant styrkeløften, har en viktig rolle som en motkultur til det stadig voksene dopingbruken. Vi har et ansvar for å spre budskapet om at du kan bli fryktelig stor og fryktelig sterk uten doping, og dette vil vi fortsette med i all evighet.

TT



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #190 : 26. juli 2006, 09:45 »
Endelig fått lest gjennom alle sidene siden i går...  Grin

Jeg forstår kroppsbyggere som forsvarer deres bruk av aas
Jeg forstår styrkeløftere som rakker ned på dem som bruker aas
Det er helt naturlig i en slik diskusjon...

Det jeg ikke forstår er når andreassk, affair og destination: sterk, som alle er typisk: 16år gammel, tar 65kg i benken og med moralen på topp, snakker dritt om aas. Hvor stor er egentlig sjangsen for at en eller flere av dere begynner med aas? Den er ganske stor, så dere burde kansje tenke litt lengre enn nesetippen når dere kommer med anti-aas uttalelser. For hvor langt går ikke dobbeltmoralen når dere finner ut at dere er lei av og trene med 50kg i benken og at den eneste komentaren dere får er "bra six-pack, lav fettprosent"... Da er dere inne på børsen med en gang og trykker litt der, trykker litt her, får en pakke i posten og trykker litt til. Neida, med holdningene deres vil dere sikkert forbli dopingfri (om dere er det da Wink ) hele livet  :Smiley
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Dop er for tapere
« #191 : 26. juli 2006, 09:54 »
Endelig fått lest gjennom alle sidene siden i går...  Grin

Jeg forstår kroppsbyggere som forsvarer deres bruk av aas
Jeg forstår styrkeløftere som rakker ned på dem som bruker aas
Det er helt naturlig i en slik diskusjon...

Det jeg ikke forstår er når andreassk, affair og destination: sterk, som alle er typisk: 16år gammel, tar 65kg i benken og med moralen på topp, snakker dritt om aas. Hvor stor er egentlig sjangsen for at en eller flere av dere begynner med aas? Den er ganske stor, så dere burde kansje tenke litt lengre enn nesetippen når dere kommer med anti-aas uttalelser. For hvor langt går ikke dobbeltmoralen når dere finner ut at dere er lei av og trene med 50kg i benken og at den eneste komentaren dere får er "bra six-pack, lav fettprosent"... Da er dere inne på børsen med en gang og trykker litt der, trykker litt her, får en pakke i posten og trykker litt til. Neida, med holdningene deres vil dere sikkert forbli dopingfri (om dere er det da Wink ) hele livet  :Smiley

Interessant fremstilling, du må være fryktelig sterk. Hva gjør så de i benk, hr. Oddibody??


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Liemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Dop er for tapere
« #192 : 26. juli 2006, 10:01 »
Helt enig med Oddibody, dere som er 16 kan uttale dere på nytt om 4-5år. Mulig dere får et litt annet perspektiv på ting da og kanskje en mer liberal holdning til doping.

Det at mannen i gata ikke har noe peil på trening og kosthold er jo bare trist. På bygda blir man stadig beskyldt for å bruke AAS. Å forklare at hard trening, mye mat, mye hvile og kun en fest iblant gir bra fremgang hjelper ikke stort. Man blir ikke trodd uansett, så da er det like greit å gi opp. Og de beskylder altså meg som ikke er litt stor en gang. Stakkars alle dere store styrkeløftere som er rene, dere kan da ikke ha mange gode venner igjen.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Dop er for tapere
« #193 : 26. juli 2006, 10:04 »
Interessant fremstilling, du må være fryktelig sterk. Hva gjør så de i benk, hr. Oddibody??

Som jeg skulle sagt det selv egentlig.. rimelig håpløst innlegg.
1. hva så om de tar 65 i benken, DET ER DA FOR FAEN IKKE NO GALT I DET
2. Ingenting med å ha moral på topp
3. dette er 3 totalt tilfeldig personer på et forum, og du kommer og påstår at det er STOR sansynlighet for at de etterhvert begynner på aas? altså.. halo i luken ? jeg er enig i at de burde tenke seg mer om fremfor å pøse ut all dritt de kan tenke seg om aas.
4. hvis de faktisk trener seriøst og holder et jevnt og bra kosthold har de ikke no problem med å øke styrken i benkpress..kom ikke her å si at de fint kan klare en allright økning uten doping. Du sier en del ting som får meg til å tro at du oppfordrer folk til doping og at du gjerne hadde gått rundt på karl johan med stor plakat hvor du reklamerte for diverse "tilskudd" uten å tenke på konsekvensene.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Dop er for tapere
« #194 : 26. juli 2006, 10:11 »
Stakkars alle dere store styrkeløftere som er rene, dere kan da ikke ha mange gode venner igjen.

Nå har det vel seg slik at man kan ha venner utenom "den vanlig mannen i gata"  da. Men ja vil tro altfor mange ser på mange av de grove styrkeløfterne og tenker bol og alle mulig andre fordomsfulle tanker.
Men så igjen, styrkeløfterne ser nok på vanlig mannen i gata og tenker " haha for en tynn liten tulling"  Grin
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!