Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 110988 ganger)

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #570 : 13. august 2006, 22:56 »
Hvorfor det? :Smiley

Leste over litt fort der istad, og mente egentlig noe annet.. med andre ord, glem det Smiley

Ble sur når jeg leste intervjuet av Arild jeg. Å uttale seg på vegne av en hel sport for å gi sporten et bedre rykte er teit. Kunne la vært å sagt noe i hele tatt.

På generel basis er det dumt at en sport som fortjener dårlig rykte, skal ha et bra rykte. Det blir litt som sykkelsporten, og folk ener opp med å bli skuffet..


Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Dop er for tapere
« #571 : 13. august 2006, 23:11 »
Hva mener dere han burde ha svart når han fikk et sånt spørsmål? Om han er dopet eller ikke skal ikke jeg legge meg oppi, men det eneste fornuftige etter min mening er og si at han ikke gjør det. Tror det ville vært SVÆRT vanskelig for han og få norske sponsorer, hvis han sto frem som dopet.

Fyren er et talent og sterk uansett om han er dopet eller ikke!
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dop er for tapere
« #572 : 13. august 2006, 23:29 »
det eneste fornuftige etter min mening er og si at han ikke gjør det. Tror det ville vært SVÆRT vanskelig for han og få norske sponsorer, hvis han sto frem som dopet.

Å lyve for å fremme egne interesser er ikke akkurat etisk høyverdig, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Fyren er et talent og sterk uansett om han er dopet eller ikke!

Helt klart!!!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Dop er for tapere
« #573 : 13. august 2006, 23:37 »
Å lyve for å fremme egne interesser er ikke akkurat etisk høyverdig, uansett hvordan du vrir og vender på det.


men den eventuelle løgnen hannes skader ingen andre enn han selv heldigvis! Smiley
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Dop er for tapere
« #574 : 14. august 2006, 00:50 »
Skrev du dette i fylla?

Nei, men jeg var veldig trøtt  18smileysleep
Hadde nok litt "trøtthets- promille"....Kanskje ikke det mest saklige innlegget jeg har hatt, men folk har vel nåde med meg også...
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Dop er for tapere
« #575 : 14. august 2006, 00:52 »
"Alt er rent for de rene, men for de urene og vantro er ingen ting rent. Nei, både forstand og samvittighet er urene hos dem".

Oj...skriftopplesning på forumet her...takk, veldig oppbyggende...
Finn fem feil.

Utlogget Zuul

SV: Dop er for tapere
« #576 : 14. august 2006, 09:01 »
Hadde de ikke nevnt doping i artikkelen hadde han sluppet å sagt noe/evt lygd..

Tror du virklig den som intervjuet han ikke spurte han om temaet doping?

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #577 : 14. august 2006, 10:09 »
Hva mener dere han burde ha svart når han fikk et sånt spørsmål? Om han er dopet eller ikke skal ikke jeg legge meg oppi, men det eneste fornuftige etter min mening er og si at han ikke gjør det. Tror det ville vært SVÆRT vanskelig for han og få norske sponsorer, hvis han sto frem som dopet.

Fyren er et talent og sterk uansett om han er dopet eller ikke!

Om Haugen er dopet eller ikke har jeg ikke peiling på så det skal jeg ikke diskutere her. Men hvis han ikke ønsker å kommentere dopingspørsmål så kunne han vel bare svart noe slikt...

F.eks: "Og kunne diskutere doping på et saklig nivå krever mye faglig kunnskap om emnet. Det er det veldig få personer i Norge som besittere, jeg ønsker derfor ikke å kommentere dette"

Ellers så har vel både Stellander, Ødegård og Thorvildsen mye mer sponsorer enn noen andre innen sporten i Norge. Og det er jo ingen tvil om de er proppfulle av dop. IFBB proffer er ofte det.
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dop er for tapere
« #578 : 14. august 2006, 11:29 »
Det er ikke det at Haugen nekter for å bruke dop, men at han utbroderer det i den grad han gjør som gjør at det blir en litt bitter pille for mange å svelge tror jeg..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Zuul

SV: Dop er for tapere
« #579 : 14. august 2006, 11:40 »
Å si noe sånt som du foreslår der Fitnessgutt er det samme som å tilstå

Stellander hevder vel hardnakket å være ren når media spør: sagt til Haugesund avis

Stellander synes det er synd at mange forbinder kroppsbygging med doping. Det mener han er med på å ødelegge ryktet til sporten.
– Ingen bør bruke ulovlige medikamenter i noen sammenheng. Det gjelder alle typer sport. En har like gode forutsetninger for å bli verdensmester uten å bruke dop. Håper at folk tar avstand fra det, sier han.

Det er liten, eller ingen grunn, for folk som driver med strongman, eller bygging, å stå fram i media med hva de bruker. Enkelt og greitt fordi det ikke ville gagne dem på noen måte.

Media, folk flest, og organistert idrettsutøverer som må forholde seg til et regelverk der doping tar vekk retten deres til å utøve sin idrett vil uansett ikke like sannheten om at de faktisk doper, og dermed vil en tilståelse bare stille dem i et dårlig lys. Faktum er at så lenge de ikke tilstår, så vil folk flest tenke sitt, men likevel ikke fordømme like hardt.

Demoniseringen rundt steroidebruk tiltar i takt med pengene i omløp i sporter. Enn så lenge er det ikke mye penger verken i bygging eller strongman. Ergo ser jeg ikke poenget i å stresse med hva de bruker eller ikke. Begge disse idretter er på et nivå internasjonalt der det neppe er noen tvil om at så godt som alle bruker. Ergo blir valget som følger: er du villig til å ta det som må til for å hevde seg. Det er neppe noen som går inn i disse grenene lenger med tanke om å hevde seg, som ikke vet at veien til best går via kjemikalier i tillegg til kosten og treningen.

Når det gjelder idretter der det er mye penger i omløpe slutter spørsmålet å vere et etisk/moralsk spørsmål og blir også et spørsmål om bedrag. Om man jukser tar man i prinsippet penger for noe som ikke er reelt, samtidig som man tar penger som egentlig ville tilfalt enn annen person.

Snakker vi idretter som er ligger under dopingforbud så er jeg motstander av bruk.
Til alt annet anser jeg individets frihet til å råde over egen kropp.

Selv har jeg på et tidligere tidspunkt valgt å bruke steroider. Om jeg ikke minnes feil tre små kurer over et tidsrom på litt mer enn et år. Og gått bort fra det. Ikke skammer jeg meg over dette, og ikke anser jeg at det på noen måte gjør meg til et dårligere menneske. Det skal sies at jeg aldri har konkurert i noe heller, dette var kun for egen del. Lærdommen jeg tok med meg var at for meg var det ikke verdt å bruke, av flere årsaker.
Den viktigste er at jeg følte jeg mistet litt av gleden ved å bli sterker, fordi jeg følte det som om resultatet ikke var mitt alene. I dag er jeg uansett sterkere, og har mer treningsglede enn jeg hadde den gangen i 1995.
 
Jeg elsker styrkeidrett, og finner stor glede både i å løfte selv, og å se andre løfte. Jeg syns det er rått å se på Marius, Arild og andre strongmen, og jeg syns det er brutalt å se på styrkeløftere tøye grensene for vekter i benk, mark og bøy.

Noen velger å fordømme dem som ikke er rene, men jeg har likefullt stor respekt for dem som bruker så lenge de holder seg unna arenaen til de som velger å ikke bruke.  



Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dop er for tapere
« #580 : 14. august 2006, 11:49 »
Det som egeltlig er morrosomt er at vi her i norge har sterke holdninger mot dopbruk, og utøvere som blir tatt blir hengt ut som landsforedere og massemordere av media. Når sammtidig dei styrkeutøverene som får mediadekning er dei som virkelig er dopa.

Kor mange ganger har f.eks Holte vært i Vi menn etter han slutta på den breie gate og kom over til oss på den trange sti i styrkeløftforbundet.

Svend skulle egentlig være premieutdeler på Idrettsgallaen i år, på tross av dopigdommer og at han er best i verden i verdens nest mest dopingbefengte sport .Han får og lass og tonnevis med mediadekning, sjølvsagt vel fortjent, for Svend er ein av våre fremste idrettsutøvere.

Reportasjer I media både aviser og til med Skavland, og sporten på NRK med gjennomdopa kropssbyggere.


Dette er ikkje noko hån til "dopa" utøvere i sporter der doping er lov.
Eg syness berre medias dekkning er litt merkelige, då med ein enkel dopingtest hadde desse gått fra å være flotte, imponerende og interessante mennesker      (som dei fleste av desse er) til å bli materaliseringen av ondskap og svik
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dop er for tapere
« #581 : 14. august 2006, 12:15 »
Det var ett fantastisk godt innlegg. Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #582 : 14. august 2006, 12:22 »
Reportasjer I media både aviser og til med Skavland, og sporten på NRK med gjennomdopa kropssbyggere.

Nå er det jo ikke bare "gjennomdopa" kroppsbyggere og strongmen som får mediadekning.
Hva med Johan Olav Koss, Thor Hushovd, Bjørn Dæhli?
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Zuul

SV: Dop er for tapere
« #583 : 14. august 2006, 13:12 »
Nå er det jo ikke bare "gjennomdopa" kroppsbyggere og strongmen som får mediadekning.
Hva med Johan Olav Koss, Thor Hushovd, Bjørn Dæhli?

men nå snakker jo MR. Benkpress om utøverer i styrkeidrett, som han presiserer i starten

"Det som egeltlig er morrosomt er at vi her i norge har sterke holdninger mot dopbruk, og utøvere som blir tatt blir hengt ut som landsforedere og massemordere av media. Når sammtidig dei styrkeutøverene som får mediadekning er dei som virkelig er dopa. "

Altså at de utøvereren i styrkeidrett som blir mest profilert i media gjerne er av dem som bruker

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #584 : 14. august 2006, 13:20 »
Tror du virklig den som intervjuet han ikke spurte han om temaet doping?

Selvfølgelig. Men det er opp til Haugen hva han vil svare. Å si at strongman har et dårlig rykte blir som å si at sykkelsporten har et bra rykte. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!