Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 115645 ganger)

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #600 : 14. august 2006, 21:34 »
nå er vel Sondre den som har PÅPEKT mest sitt synspunkt ang juks, doping etc.. Så å anta han doper seg blir da litt for dumt!!

Sansynligeheten for at Sondre faller for fristelsen , er UNDER null. Og mannen har så mye integritet og æresfølelse at dere hadde nok fått vite det, nettopp fordi han hadde følt seg råtten om han hadde brukt noe..

Skulle vært flere utøvere som Sondre .

Nann

Det er MANGE folk på forumet som bitcher om doping og juks og allikevell er dopet selv. Personlig så tror jeg ikke Soje er dopet. Men og bruke hans negative uttalelser mot doping som argument for at han er ren blir litt i tynneste laget.
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #601 : 14. august 2006, 21:38 »
Og da blir det ikke et spørsmål om hvorfor de doper seg, men hvorfor de ønsker økt styrke/volum Wink

Eller hvor hardt de ønsker økt styrke/volum. Wink






Svak, bitter og dopingfri



andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #602 : 14. august 2006, 21:38 »
Jeg er generelt mot miljøforurensning, men når det kommer til stykke så forurenser jeg like mye som de som ikke bryr seg.

I en så sport der doping er så utbredt, er det ikke rart man er anklagd til det motsatte er bevist.

Jeg trodde forøvrig nesten hele amatørbygger Norge var ren, før jeg engasjerte meg i denne tråden Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dop er for tapere
« #603 : 14. august 2006, 21:40 »
Med den kunnskapen vi har og det som har blitt diskutert på treningsforum i det siste så ville det vert naivt og trodd at de var rene. Vertfall Koss Wink
Ja men det har aldri vært lagt frem dokumentasjon på at Koss har vært dopet!
Det går rykter om det ja,men det er ikke bevis,og det er det stor forskjell på.

Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #604 : 14. august 2006, 21:43 »
Ja men det har aldri vært lagt frem dokumentasjon på at Koss har vært dopet!
Det går rykter om det ja,men det er ikke bevis,og det er det stor forskjell på.



Er det kun dokumentasjon som gjelder og ikke sunn fornuft så kan man jo like gjerne si at wsm deltakerne er rene, det er jo bare et fåtall som har blitt tatt i dopingtest. Det blir for dumt.
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #605 : 14. august 2006, 21:46 »
Man kan aldri være 100% på sikker på hva andre mennesker gjør eller ikke gjør, samme hvor godt man tror man kjenner vedkommende. Det er kun personen det er snakk om som vet det. Men kan si at man er nesten helt sikker, men man kan aldri være 100% sikker.

Til sammenligning så kan man se på hvor utbredt  utroskap er i samfunnet i dag. Det er mange som klarer å holde utroskap skjult i flere år, slik at den man bor sammen med, og som burde kjenne den andre bedre enn noen andre, ikke vet noe eller mistenker noe!

Nå mistenker ikke jeg noen at de som er nevnt i tråden. Det er bare en generell betraktning.




Gloria in Excelsis Deo


Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Dop er for tapere
« #606 : 14. august 2006, 21:51 »
Ja, på toppen av pallen i europamesterskapet med en STERK, BLID OG DOPINGFRI t-skjorte. Du er vel enig at det er en smule merkelig med tanke på Holtes fortid. (Flyttet denne fra en annen tråd for å ikke ødelegge seiersgleden til styrkeløfterne).

Roy har aldri - i motsetning til alle de andre hyklerne - lagt skjul på sin fortid. Det er uansett en fortid jeg tar avstand fra. For noen år siden tok han et valg og ville satse på styrkeløft - med alt det innebar. Det er et valg som jeg har stor respekt for - det krevde mye mot. Jeg mener at de valg han har tatt og at han står for dem gjennom å vise seg i denne t-skjorten er en seier for anti-dopingsaken.

Jeg håper med dette at Roys navn kan holdes utenfor denne diskusjonen.
listefyll returns

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Dop er for tapere
« #607 : 14. august 2006, 21:52 »
Nå ble vel Koss testa litt oftere og grundigere en det som er vanlig i WSM.
Som ungdomsløper trente Koss betydlig mer en de andre norske løperene, og tålte det. Hvis dop var årsaken til at han tålte disse mengdene- så er det rart at han ikke ble tatt.
Han hadde riktignokk en formidabel formstigning mot OL, men dette er jo ikke helt usansynlig at han kunne ha ved å trappe ned mengden.

Men i praksis må en gå utifra at utøvere som testes regelmessig, og ikke blir tatt er reine.
Derfor er det lite hensikt å i efterkant spekulere på hvem som var reine og ikke.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #608 : 14. august 2006, 21:53 »
Nå ble vel Koss testa litt oftere og grundigere en det som er vanlig i WSM.
Som ungdomsløper trente Koss betydlig mer en de andre norske løperene, og tålte det. Hvis dop var årsaken til at han tålte disse mengdene- så er det rart at han ikke ble tatt.
Han hadde riktignokk en formidabel formstigning mot OL, men dette er jo ikke helt usansynlig at han kunne ha ved å trappe ned mengden.

Men i praksis må en gå utifra at utøvere som testes regelmessig, og ikke blir tatt er reine.
Derfor er det lite hensikt å i efterkant spekulere på hvem som var reine og ikke.

Koss ble vel ikke i hele tatt testet for verken veksthormoner, igf-1 eller insulin!?
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Zuul

SV: Dop er for tapere
« #609 : 14. august 2006, 21:57 »
Det er jo egentlig fantastisk ressurssparende å bare anta at folk er dopa fordi de er best, har stor framgang osv. Tenk på alle pengene vi sparer. Tester er bortkasta tid, og WADA er bare mas med. Nei, mye bedre å spare seg alt bråket med testing og sånt, og bare spørre nettekspertene.

Skjønner ikke at ikke en sånn framgangsmetode er tatt i bruk for lenge siden. Vi kunne feks sette sammen et panel fra ulike treningsforum, la oss si de tjue mest kunnskapsrike, og tydligvis velinformerte, så kunne de koke i hop og synse en mnd i året, og så fattet vi beslutning om hvem som var dopet eller ikke.

Håh, nå tenker jeg det er enkelte der ute som alt svetter ja. Sannheten skal fram, og vi vet om dere.

Denne teknikken har jo flere geniale bruksområder: Feks mot kriminalitet. Vi må bare endre på grunnloven, slik at vi slipper kjipe ting som bevisbyrde, uskyldig til bevist skyldig osv. Det tar to stortingsperioder, men så er det fritt fram.

Og politikken. Hvem trenger demokrati når man har internettriksvitere. hellandussen så mye penger vi kan spare.

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Dop er for tapere
« #610 : 14. august 2006, 22:01 »
Koss ble vel ikke i hele tatt testet for verken veksthormoner, igf-1 eller insulin!?
Koss ble vel testet med de samme testene som han samtidige løpere ble testet for. Akuratt når det ble tester tilgjengelig for de forskjellige substansene kan ikke jeg si deg med nøyaktihet. Men det er jo klart at han ikke ble testet med analyser som ikke var tilgjengelig på det tidspungtet.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dop er for tapere
« #611 : 14. august 2006, 22:08 »
Koss ble vel ikke i hele tatt testet for verken veksthormoner, igf-1 eller insulin!?
Det vet jeg ikke,men han har aldri testet positivt,ALDRI!
Hva ryktebørs og avensjuka klarer å få til i etterkant,det er en annen sak.
Uansett må man i denne sammenhengen "vente" på en evt.tilståelse fra Koss selv hvis man vil ha svar,for det er skikkelig dårlig og urettferdig å si at han var dopet hvis man ikke har grunnlag for å si det.

Jeg kan også si det:Fåtallet her inne vet egentlig så mye som de tror om omfanget av dopingbruk og skadevirkninger,det kan være mye større,eller mindre enn det vi tror.Derfor er det bedre å sitte på gjerdet å vente,enn å kaste seg ut i det med begge føttene.Det kan være en bløt hengemyr du havner uti..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Jens Pikenes

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

SV: Dop er for tapere
« #612 : 14. august 2006, 22:12 »
Fra Oddi / Fitnessgutt:

"Jeg synes det er utrolig ignorerende og utelukkende at Rødhette banner (stenger meg ute) fra Treningsforum bare fordi jeg reagerte på valget av t-skjorte til Holte på EM i styrkeløft. Det viser hvor lite hun tåler når hun velger å stenge meg ute (uten en gang en PM først) isteden for å svare meg på innlegget...:
Det er jo en oppførsel som er mindre seriøs enn alle innleggene mine i denne tråden. Men godt mulig humøret har blitt noe påvirket av helgens resultat. Takk for meg. Oddi"

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Dop er for tapere
« #613 : 14. august 2006, 22:30 »
Er han den eneste som har kommet med dopinganklager her? Tviler, men siden det var en styrkeløfter som nå ble anklaget så er det jo forståelig  :Smiley

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

SV: Dop er for tapere
« #614 : 14. august 2006, 22:38 »
Hadde egentlig ikke tenkt å kaste meg inn her, men kan noen sette opp ei liste over hvem som kan navngis og beskyldes for doping uten å bannes?

Disse kan man beskylde (hvis jeg forstår riktig da)
- Strongmen
- Fitnessutøvere
- Kroppsbyggere

Disse er ikke greit å beskylde (og hvis det motsatte blir bevist er det bare en misforståelse, ala nandrolone i xl1 drikken dems eller lignende)
- Styrkeløftere
- Skøyteløpere?

Hvis du banner Oddi får du banne Galleberg(?) også. Han sier jo rett ut at Haugen doper seg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!