Skrevet av Emne: Heia Israel!  (Lest 16271 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #15 : 28. juli 2006, 11:08 »
Jeg er på ingen måte "max pro Israel" Maui.. Jeg liker bare at et mer nyansert bilde av en konflikt blir lagt til grunn for diskusjonen.. Det at ingen ungdommer i Norge VET at Palestinerne har nektet å inngå noen form for kompromiss når det gjelder en to-statsløsning de siste 50-60 år, men derimot tror at Israel har stått i veien for dette... gjør at jeg blir oppgitt. Det at Arafat svarte på Ehud Baraks _ekstremt_ velvillige fredsforslag med terror, som førte til at Ehud Barak.. en kompromissvillig og fredsæl mann ble byttet ut med Sharon.. som hadde en helt annen holdning til fred og fredsprosess..

Jeg er faktisk relativt moderat.. Jeg kan godt kritisere Israels uforholdsmessig kraftige angrep på hizbollah/Israel, men jeg bestrider derimot på ingen måte deres rett til å forsvare seg mot rakettangrep og territoriale angrep.. Det at en som sidestiller hizbollah med Israel anser _meg_ som ekstrem.. og da antagelig se på seg selv som moderat/sentrumsorientert.. viser bare hvor langt ut til den ene siden befolkningen er her i Norge.. Wink


Når det gjelder fred i området tror jeg at løsningen Barak kom med er den desidert beste: Palestina får hele vestbredden og hele Gaza, med modifikasjoner både på palestinsk og Israelsk side (i henhold til resolusjon 242). Jerusalem blir delt i henhold til de forskjellige kvarter... og palestinerne for en "right of way"-løsning mellom Gaza og Vestbredden (forskjellige løsninger har her blitt skissert.. kommunikasjonskanaler 10-15m over bakken med kommunikasjonsnett, toglinjer og vei er en av forslagene). Dette er en løsning begge parter kan og må leve med... spørsmålet blir da hvor lenge Israels moderate politikere kan leve med et slikt kompromiss om terroren IKKE stanser.. Det blir umulig for moderate politikere som Barak å forsvare en slik løsning om raketter og selvmordsbomber er dagligdagse.. Derfor hviler det _utrolig_ mye ansvar på både de pal-arabiske myndighetene OG det internasjonale samfunnet i så måte.

"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Heia Israel!
« #16 : 28. juli 2006, 11:14 »
Er det lov å ikke holde med noen av sidene? Sånn som det går nå er det vel bare å legge ferieplaner utenfor den sonen og vente til den ene siden er utryddet.

Edit:
Det er synd at løsningene som Barak kom med ble avslått på en sånn måte.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Jupac13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Heia Israel!
« #17 : 28. juli 2006, 21:00 »
Egentlig skulle jeg ikke sitte på pcen, men bladde tilfeldigvis igjennom  åpent forum og så denne tråden.

Har selv hatt nær familie ( mor, far og søsken) i libanon i sommer, heldvis kom alle trygt hjem takket være UD Grin

Har fortsatt familie der nede som dessverre ikke kommer seg ut.

La meg si en ting først angående flygebladene som Israel sendte.

Hva er vits med å sende ut flygerblad til befolkningen, få dem til å pakke sakene sine og sette seg i bilene også skyte en rakett på bilene???

En annen ting, hvis Israel ved et "uhell" traff FN observatørene, hvorfor i huleste brukte de presisjonsraketter da?

Tredje ting, det stemmer at Hisbollah har et godt fotfeste i den israelske regjeringen, men å legge press på den libanesiske regjeringen ved å be de avvæpne hisbollah er nesten som at grev kovacs skulle klagd på hvorofr  han ikke vant mr.olympia. det er så latterlig å si noe sånt og viser bare mangel på kunnskap. Den libanesiske regjeringen og deres millitærstyrker ville ALDRI klart å avvæpne hisbollah. Hisbollah er mye bedre utrustet enn den nåværende libanesiske regjeringen takket være Israel som igjennom flere tiår har stadig bombet og ødelagt Libanon på jakt etter "terrorister"

La meg bare sette en ting i perspektiv her: Hvis Bush hadde bosatt seg blant de fattige i USA, flint, Michigan f eks, så ville han mest sannsynlig blitt sett på som jordnær og en person som ikke er opptatt av materielle ting osv, men Hisbollah blir beskyldt for å bruke sivile som menneskelige skjold. Det er ikke det det er snakk om, Hisbollah har alltid bosatt seg i de fattigste områdene, spesielt i de områdene hvor det finnes mange palestinske flyktninger fordi de hjelper disse menneskene og pågrunn av dette  yter de også stor støtte blant det libanesiske folket, nettopp fordi det var de som fikk Israel drevet ut av Libanon i 2000.



Når det gjelder den såkalte "gode avtalen" som Arafat forkastet, så er det en spesiell grunn til dette. Arafat har alltid kjempet for at de 4 millioner flyktningene ( deriblant hele min slekt fra fars siden) som  ble deportert fra Israel skal ha rett til å vende tilbake. Dette vil ikke israel godta og da er det liten vits å tilby jerusalem, gaza osv osv. Dette er en av tingene som er sentralt i denne konflikten.


Jeg har opplevd krig og Israelsk bombing, men frustrasjonen som en sitter inne med er det aller verste. Det er ikke den israelske regjeringen jeg missliker mest, det er USA som tillater Israel å fortsette med dette.

Og en annen ting, at denne konflikten er utløst pågrunn av 2 soldater som er blitt kidnappet er bare latterlig. Hr.thyve? hvor mange libanesiske og palesinske fanger sitter i israelske fengsel uten å ha blitt stilt til retten og fått en dom på seg? og når de blir stilt til retten får de en israeler som forsvarer :Smiley

Jeg har sagt det før og sier det igjen, denne konflikten vil ikke ende før oljen har tatt slutt. Da vil ikke USA lenger ha interesser i midtøsten og ikke lenger ha bruk for en vakthund som "Israel"

Det er liten vits å å bruke penger og tid på en hund som ikke gjør noen som helst nytte :Smiley

ha en fortsatt god dag!

mvh

Jupac

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Heia Israel!
« #18 : 28. juli 2006, 21:15 »
Nettavisen:
Sitat
51 israelere, deriblant 33 soldater, har dødd i løpet av 17 dagers kamper, mens 398 libanere har blitt drept siden bråket startet 12. juli, da Hizbollah kidnappet to israelske soldater.

Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Heia Israel!
« #19 : 28. juli 2006, 21:50 »
Du skriver mye bra, Jupac13, og det er ikke meningen å spamme eller erte deg. Men jeg kan jo, selv som en nøytral herremann, ikke sitte her uten å kommentere dette:

Tredje ting, det stemmer at Hisbollah har et godt fotfeste i den israelske regjeringen,

 woot

Dette var nytt for meg! Og jeg ble IKKE klokere på konflikten av dette...   Wink

Utlogget athlex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

SV: Heia Israel!
« #20 : 28. juli 2006, 21:55 »
Personlig er jeg stor forkjemper for flygeblader av typen "get the fuck out of your own home - or we will bomb your ass to hell.
Sincerely yours

Gods people".

Bush snakker om demokratisering av Libanon samtidig som han bomber et sentralt politisk party til helvete. Demokrati er greit sålenge vi liker utfallet

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #21 : 28. juli 2006, 23:29 »
La oss dissekere Jupacs innlegg.. som tydeligvis er særs farget av egen tilhørighet.. Wink

1) Du kritiserer israelske advokater her.. Nå er det engang slik at Israel er det eneste landet i regionen med et uavhengig rettssystem som ofte bedriver regjeringskritikk gjennom sine dommer.. I høyesterett sitter både pal-arabere og jøder.. og man har både jødiske og pal-arabiske advokater. Dine litt håpløse påstander faller på sin egen urimelighet og gjør ikke annet enn å fore gamle myter som på ingen måte fører noen nærmere fred.

2) Presisjonsbomber er på ingen måte ufeilbarlige.. Israel hadde og har ingenting å tjene på å bombe FN eller sivile med hensikt, å påstå dette blir en håpløs demonisering av Israel.. og igjen, dette tjener ingen om hensikten er å skape fred.. om hensikten er å skape nye fordommer og kaste ved på hatets bål.. Da egner innlegget ditt seg utmerket Jupac.

3) Ganske riktig er Hizbollah både mektige og populære i deler av Libanon.. mye pga sin støtte fra både Iran og Syria.. Det er derimot ikke noe problem for den libanesiske hæren med STØTTE fra FN å avvæpne Hizbollah om det er ønsker om dette, men dette ønsket må komme fra Libanon... fordi Israel kan knuse hizbollah igjen og igjen, uten at de kommer videre, det må nok også Israel innse over tid, at hizbollah må "ødelegges" innenifra.

4) "bråket startet" da Hizbollah avfyrte flere raketter mot det nordlige Israel, drepte flere soldater og tok soldater til fange. Dette er et klart brudd på enhver traktat og er også en klar og tydelig krigserklæring. Jupacs forsøk på å bagatellisere denne hendelsen for så å komme med nok en myte om "stakkars" palestinere som har blitt tatt i steinkastingsaksjoner.. vel, sammenligningen er ikke reell.

5) Når det gjelder right of return er dette en veldig fiktiv rett Arafat prøvde å trumfe gjennom.. svært få av disse 4 millionene er reelle flyktninger, og ingen andre konflikter bruker den samme definisjonen som her blir brukt (en langt kortere bosetningsperiode ble krevd av palestinerne enn fra andre folkeslag). Det Barak tilbød var familiegjenforening for store deler av de reelle flyktningene og økonomisk kompensasjon for resten. Det å kreve at Israel skal ta imot 4-5 millioner Arabere, og på denne måten gjøre seg selv til en arabisk nasjon blir bare for dumt.. da kan man like gjerne åpne døren og begynne å gå mot sjøen selv.. De som krever at 5.000.000 pal-arabere hvorav en liten prosentandel har tilknytning til Israel skal få vende tilbake er i realiteten motstandere av den Israelske staten, noe også uttalelser Arafat kom med i Oslo like etter osloavtalen tyder på.

Sitat
We of the PLO will now consentrate all our efforts on splitting Israel psychologically into two camps ... Within five years, we will have six to seven million Arabs living on the West Bank and in Jerusalem. All Palestinian Arabs will be welcomed by us. If the jews can import all kinds of Ethiopians, Russians, Uzbeks and Ukranians as Jews, we can import all kind of arabs to us ... The Plo plan is to eliminate the State of Israel and establish a purely Palestinian State. We will make life unbearable for the jews by psychological warfare and population explosion; Jews won't want to live among us Arabs" (ref: Yedidya Atlas 1996)
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Jupac13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Heia Israel!
« #22 : 28. juli 2006, 23:47 »
Du skriver mye bra, Jupac13, og det er ikke meningen å spamme eller erte deg. Men jeg kan jo, selv som en nøytral herremann, ikke sitte her uten å kommentere dette:

 woot



Dette var nytt for meg! Og jeg ble IKKE klokere på konflikten av dette... Wink

mente seff libanesiske regjeringen:)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Heia Israel!
« #23 : 29. juli 2006, 00:09 »
Palestina får hele vestbredden og hele Gaza, med modifikasjoner både på palestinsk og Israelsk side

Men Colasvingen skal de faen meg ikke få!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Jupac13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Heia Israel!
« #24 : 29. juli 2006, 00:22 »
La oss dissekere Jupacs innlegg.. som tydeligvis er særs farget av egen tilhørighet.. Wink

1) Du kritiserer israelske advokater her.. Nå er det engang slik at Israel er det eneste landet i regionen med et uavhengig rettssystem som ofte bedriver regjeringskritikk gjennom sine dommer.. I høyesterett sitter både pal-arabere og jøder.. og man har både jødiske og pal-arabiske advokater. Dine litt håpløse påstander faller på sin egen urimelighet og gjør ikke annet enn å fore gamle myter som på ingen måte fører noen nærmere fred.

2) Presisjonsbomber er på ingen måte ufeilbarlige.. Israel hadde og har ingenting å tjene på å bombe FN eller sivile med hensikt, å påstå dette blir en håpløs demonisering av Israel.. og igjen, dette tjener ingen om hensikten er å skape fred.. om hensikten er å skape nye fordommer og kaste ved på hatets bål.. Da egner innlegget ditt seg utmerket Jupac.

3) Ganske riktig er Hizbollah både mektige og populære i deler av Libanon.. mye pga sin støtte fra både Iran og Syria.. Det er derimot ikke noe problem for den libanesiske hæren med STØTTE fra FN å avvæpne Hizbollah om det er ønsker om dette, men dette ønsket må komme fra Libanon... fordi Israel kan knuse hizbollah igjen og igjen, uten at de kommer videre, det må nok også Israel innse over tid, at hizbollah må "ødelegges" innenifra.

4) "bråket startet" da Hizbollah avfyrte flere raketter mot det nordlige Israel, drepte flere soldater og tok soldater til fange. Dette er et klart brudd på enhver traktat og er også en klar og tydelig krigserklæring. Jupacs forsøk på å bagatellisere denne hendelsen for så å komme med nok en myte om "stakkars" palestinere som har blitt tatt i steinkastingsaksjoner.. vel, sammenligningen er ikke reell.

5) Når det gjelder right of return er dette en veldig fiktiv rett Arafat prøvde å trumfe gjennom.. svært få av disse 4 millionene er reelle flyktninger, og ingen andre konflikter bruker den samme definisjonen som her blir brukt (en langt kortere bosetningsperiode ble krevd av palestinerne enn fra andre folkeslag). Det Barak tilbød var familiegjenforening for store deler av de reelle flyktningene og økonomisk kompensasjon for resten. Det å kreve at Israel skal ta imot 4-5 millioner Arabere, og på denne måten gjøre seg selv til en arabisk nasjon blir bare for dumt.. da kan man like gjerne åpne døren og begynne å gå mot sjøen selv.. De som krever at 5.000.000 pal-arabere hvorav en liten prosentandel har tilknytning til Israel skal få vende tilbake er i realiteten motstandere av den Israelske staten, noe også uttalelser Arafat kom med i Oslo like etter osloavtalen tyder på.



1) stemmer at det finnes både jødiske og arabiske advokater, men se litt nærmere og se hvor ofte disse araberne blir brukt. Uansett, hvis israel vil få noen dømt, så setter de ikke en araber som forsvarer

2) Nei selvfølgelig ikke, men dette er ikke første gang, 1996 skjedde det samme og i går drepte de en palestinsk lastebilsjåfør fordi de trodde han hadde våpen i bilen, noe han ikke hadde. De har også ødelagt flere lastebiler i frykt for at de skal innholde våpen o.l, men snakk om å være paranoid a.

I frykt for at noen i nabolaget skal drepe meg, så dreper  jeg  alle, så slipper jeg å være redd for å bli drept, flott tanke!! er jo slik de faktisk tenker noen ganger.

3) Kan jo prøve, IDF som har et rykte på seg om å være et av de beste forsvarene i verden har ikke klart det hittil. Dessuten, se på tallene over folk som har blitt drept. Nærmere 600 er blitt drept i libanon hvor 200 er hisbollah soldater, hisbollah har drept 55 stk hvor nærmere 35 er israelske soldater.

Vet ikke helt hvordan du ser på disse tallene jeg? Problemet er at Israel klarer ikke å kvitte seg med hisbollah, da må de isåfall drepe mange flere sivile, sånn er det bare.

Vi vet begge at det er en enkel løsning på dette og jeg ser også at du ikke svarte på spørsmålet mitt angående hvor mange fanger det er i israelske fengsel. Løsningen er: gi fangene til hisbollah og hisbollah vil gi fangene til Israel, hvorfor skal Israel være så stae og ha pose og sekk`?


4) Nei bråket startet etter flere år med frustrasjon over hvordan Israel stadig vekk skal trekke seg ut av vestbredden og gaza også komme inn igjen. Jeg mener selvom IDF er utstyrt med allverdens våpen, så synes jeg de er utrolig feige. Seinest i går kom de med millitærkjøretøy inn i Jenin. Det var vel oppimot 40-50 kjøretøy hvis jeg ikek husker feil. 40-50 millitærkjøretøy mot noen steinkastene palestinere som flesteparten er under 20 år. Når media retter øynene mot noe annet, så gjør Israel det de vil, det er det som utløser alt dette. Hisbollah sine handlinger var den utløsende faktor, men la oss sammenligne, skudde i sarajevo var den utløsende faktoren, De grunnleggende årsakene var allianse, opprustning, økonomi, handel, kolonier og om å være mektigst i og utenfor Europa.

5) Ikke reelle flyktninger, jeg vet at sabbaten allerede har startet, men hva er det du snakker om? Se hvor mange palestinere som lever i libanon, sabra og shatila blant annet, hvor kom de fra, ble ikke de kastet ut av Israel for å lage rom for "importerte jøder" fra ukraina, polen, russland osv? Jo de gjorde det, familien min er et bevis på det. Vi eide mye land i nordlige områder i Israel ( Haifa), Fn-delingen kom, hele slekten ble tatt fra landet og alt de eide og ble satt i lastebiler og fraktet til Libanon, nå bor det "importerte jøder" der.

Når vi snakker om avtaler som er blitt tilbydt palestinerne, så husker jeg en avtale som ble inngått 28. september 1995 mellom arafat og rabin som var ganske bra og passet begge parter veldig bra. Hvem ødela den avtalen? jødene, Rabin ble drept av en jøde, så vi skal ikke snakke om hvem som saborterer avtaler her. I ettertid har palestinerne fått tilbud som er langt unna det de ble tilbydt i oslo-avtalen, og når du først blir tilbudt 100 sauer, så er ikke 40 sauer senere godt nok

Utlogget Jupac13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Heia Israel!
« #25 : 29. juli 2006, 00:24 »
Men Colasvingen skal de faen meg ikke få!!!


Hvis du referer til colasvingen i beirut, så er det ikke mye igjen av den;)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Heia Israel!
« #26 : 29. juli 2006, 02:13 »
Syns nå jødene kan få returnere til Israel igjen jeg.. En teori som i virkeligheten ikke ville fungert, var jo om ikke-jøder og jøder byttet plass å bo. At jøder fra Russland, Polen, USA, Ukraina osv ble byttet ut med ikke-jøder.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #27 : 29. juli 2006, 03:02 »
Hvilke tall Jupac? Palestinafanatikerne opererer jo med en hel bråte forskjellige tall.. og skriver historien som det passer dem.. Har palestinerne fått rettergang er det selvsagt en feig" rettsak, selv om ingen dokumentasjon kan underbygge dette.. og sitter de i varetekt i påvente av at sin sak skal taes opp.. så er det også galt, selvom denne praksisen også føres i Norge.. USA.. England.. Sverige..

Når det gjelder å ta ut lastebiler/sykebiler o.l. er det flere årsaker til at dette skjer. Menneskelig feil, materiell feil, dårlige epler i det Israelske forsvaret... Andre viktige årsaker til at ambulanser bl.a. blir beskutt er jo de mange tilfellene av at Pal-arabere faktisk frakter våpen OG væpnet personell i ambulansene til FN (noe som undergraver nøytraliteten til FN OG den hellige statusen ambulanser har...). Det å ensidig "skylde" på Israel blir naivt og igjen bidrar på ingen måte til en konstruktiv debatt..


Når det gjelder "Tallene" dine kan man se på statistikken fra 1948 frem til i dag, Israel har _langt_ bedre tall å vise til når det gjelder sivile/militære mål-ratio enn det pal-araberne, syria, libanon, egypt, jordan o.l. har.. Uten at dette fokuseres  på.. Akkurat som de mange hundretusen jøder som ble etnisk renset fra Jordan, Iran, Iraq, Syria.. uten at disse nevnes i det hele tatt når gråtekonene begynner å våse om 5.000.000 flyktninger fra "palestina".. hvorav 10%, maks, er reelle... dobbeltmoral? ja.. Denne dobbeltmoralen ser man jo tydelig når norske karikaturtegnere NEKTER å tegne muhammed.. fordi det er hånende, men ikke har noen problemer med å tegne Israelere som nazi-kommandanter.. Noe som langt på vei er mer sårende for jøder enn det muhammedtegningene var for den jevne muslim.. likevel ser man dobbeltmoralen som spilles ut.. Muhammedtegningene blir fordømt av venstresiden.. nazi-tegningen blir forsvart av de samme.. trist.

Bråket startet som en følge av de mange tusen raketter pal-araberne og hizbollah har latt regne over Israel.. Det å sammenligne dette med skuddene i Sarajevo blir historieløst, lite om noe er felles mellom disse to situasjonene.. Videre, som en følge av rakettene går Israel inn i områdene for å få stanset terroren. Pal-araberne vet meget godt at terror blir møtt av anti-terror-operasjoner i stor skala..Pal-araberne VET at Israel slår knusende tilbake.. (akkurat som de VET at høyre-orienterte og langt fra moderate politikere får stemmer om de iverksetter store terroranslag like før et valg.. likefullt ser man _stadige_ fronter like før og under valg.. hvorfor? Man må vel kunne konkludere med at palestinerne som utfører terrorhandlingene IKKE vil ha moderate forhandlingspartnere... men heller vil ha statiske og steile fronter... langt fra den "undertrykte, stakkars og desperate palestiner" ikke sant jupac? Langt nærmere en kynisk og kalkulerende taktikk for å undergrave fredsprossessen..) likevel iverkesetter de disse aksjonene.. hvorfor? IKKE fordi de er desperate, det er en svak og beviselig feil forklaringsmodell.. De som blir undertrykket i Tibet, Jordan, Rwanda.. listen er lang, kun pal-araberne har en så fanatisk innstilling til terror og selvmordsbombing som man kan se fremvist i Israel.. ironisk nok iverksatt og sponset (i stor grad) av rike, komfortable og religiøst fanatiske SaudiArabere som sitter langtfra og bruker 17-18-årige palestinske gutter som en brikke i spillet mot Israel.. Det at mange palestinaforkjempere ikke innser at kompromiss er løsningen.. et kompromiss der Palestina får hele vestbredden OG hele gaza.. OG deler Jerusalem som hovedstad, men der de IKKE kan få 4.000.000 "flyktninger" innenfor Israels grenser.. er trist.. De nekter å inngå kompromiss, men vil heller utslette seg selv i kampen mot Israel..

Når det gjelder landområdene du så fagert snakker om så ble 80-90% av de landområdene Jødene bebodde fra 1850-1948 kjøpt på helt normalt vis av landeiere som eide store landområder og var bosatt i Beirut og enda lenger unna.. det var faktisk en uttalt policy at de IKKE skulle kjøpe jord av arabere som eide og drev jorden selv, men derimot baserte seg på å kjøpe ut spekulanter, ofte til overpris.. I disse områdene dannet de små byer og bosetninger, som igjen tiltrakk seg pal-arabere som følge av bedre helsestell, høyere gjennomsnittsalder, bedre skolegang.. Så din propagandaparodi av en historie blir litt for dum for dem av oss som har sett på papirene fra området når det gjelder handel med land o.l. Videre ser jeg ikke at du raser over at Jøder, igjen, ble etnisk renset.. FULLSTENDIG fra Iraq, Iran, Syria, Jordan o.a... vil du gi disse også fulle rettigheter til hjemreise? med økonomisk kompensasjon? Sannheten er den at de pal-arabiske flyktningene av 1948 reiste av mange årsaker.. Noen ble overbevist av Muftien, andre ble skremt av krigshandlingene pal-araberne initierte.. andre igjen, ble skremt av jødisk agressjon. Bildet er langt mer nyansert enn det du prøver å fremstille det som i din ensidighet og demonisering av Israel..

Videre er det ganske enkelt slik at Palestinerne fikk _veldig_ store landområder av Peel-kommisjonen i 1937.. de svarte på dette med terror.. dette ble de straffet for i 1948, de ble også straffet for å ha deltatt i andre verdenskrig på "feil" side.. akkurat som tyskerne i Danzig ble "straffet"... akkurat som tyskerne i det som nå er nordøstlige Frankrike ble "straffet". Dette er på ingen måte unikt eller spesielt, det er litt av "downsiden" med å velge feil side og begå grove krigsforbrytelser.. (som muftien senere ble dømt for i krigsforbryterdomstolen...). Fra 1948 og utover fikk også pal-araberne gode avtaler, i 1967 f.eks.. der ble dette OGSÅ avvist.. og terror fulgte.. Hvis man skal følge din logikk, jupac, så skal man altså BELØNNE Pal-araberne for å ty til terror i stedet for å søke en diplomatisk løsning? Resten av verdenssamfunnet er klare der.. terror skal IKKE belønnes... hva slags signal sender man til resten av verden om man aksepterer at terror skal belønnes med BEDRE tilbud enn man fikk FØR terrorhandlingene fant sted..? Tenk selv jupac...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
SV: Heia Israel!
« #28 : 29. juli 2006, 09:27 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124769

- Kroppene er svarte som skosåler, så de bruker definitivt kjemiske våpen. Kroppene er helt svarte, men både håret og huden er intakt, så de er ikke «ordentlig» brent. Det er noe annet, sier Bachir Cham, en belgisk-libanesisk lege i byen Sidon.



Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Heia Israel!
« #29 : 29. juli 2006, 09:40 »
Altså Israel må jo få ta ut og lufte alle de våpnene som ligger på lager, kjøpt fra USA. Hvordan ellers skulle de få lov å krige om de ikke handlet inn stort liksom.
Dette skjønner selv et barn. Men antageligvis er det hele bare iscenesatt av araberene for å legge skylda på Israel som vanlig.
Dessuten om det skulle være slik at kjemiske våpen er brukt må da det være å foretrekke, da blir jo ikke bygningene ødelagt som (noe mange har klaget på her)

Støtter ellers alle Hr.Thyves innlegg i sin helhet der han på en saklig, faktabasert og ikke-emosjonell måte kun påpeker fakta i denne saken. Det er gledelig at noen kan ha litt kjølig distanse til slike ting, slik at følelsene ikke tar overhånd. JEg synes ikke det ligger noen slags partiskhet i det som skrives fra hans side, så der skyter dere skivebom-som kritiserer ham. Dere som kritiserer ham er søte små barn som ikke vet bedre. Klappe_på_hodet_og_smile_til_dere Wink


Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!