Skrevet av Emne: Backflip  (Lest 1711 ganger)

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Backflip
« : 31. juli 2006, 20:50 »
Skisesongen begynner å bli et aktuelt tema for min del, og jeg gleder meg som en unge til skibakken, og mine twin-tip ski.

Men jeg har en drøm som jeg vil praktisere denne sesongen, nemlig backflip. Jeg har drømt om det i sikert 5 år, og nå er jeg lei av å vente.

Men jeg har ikke lyst til å dø jomfru, så jeg vil derfor be om noen tips fra noen som har gjort dette selv.

Er det noe jeg bør tenke eller huske når jeg skal ta backflip med ski?
Hvordan bør hoppet være?
Bær jeg prøve å spinne fort eller sakte og balansert?
hvordan krøller jeg kroppen?
Strekker jeg ut kroppen før jeg lander?

Kom med erfaringer. Takker på forskudd... Venter Honnør!

Utlogget Generalen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 470
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 470

SV: Backflip
« #1 : 01. august 2006, 15:09 »
Kan ikke snakke for twintip ski men kan se om svaret mitt ut ifra snowboarderfaringer hjelper. 
For det første er det viktig når du kjører mot hoppet å være fokusert på det du skal gjøre, og ikke være usikker. Det er i disse tilfellene det går galt med at du ikke kommer rundt og lander på hodet etc.
Første gang er det en fordel å lage et ganske lite hopp, men med mye sprett. På denne måten er det kun backflippen du kan konsentrere deg om og ikke om du kommer til å fly for langt og høyt.
De første gangene kommer du nok ikke til å greie å ha kontroll nok til å spinne fort, sakte eller balansert. Kast deg bakover med stor kraft og det skal mer fart til enn du tror for å komme deg rundt. Som regel så går det meste automatisk når det gjelder landing og stilling i luften før du får nok erfaring til å komme deg rundt på en kontrollert måte.

Jeg tok backflip min 2.sessong på snowboard og det gikk ganske bra egentlig. Startet å kjøre mot hoppet, og passet på å ta nok sats bakover slik at jeg ikke skulle falle og skade meg som flere har gjort tidligere for at de ikke har tatt nok i. Hadde litt stor fart og fløy langt og slo brettet litt i bakken og ramlet på magen. Var mykt underlag så det var ikke noe problem. Ble kjempegira etter dette. Så gikk opp igjen og greide å lande samtidig som jeg holdt en grab som kom automatisk.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Backflip
« #2 : 01. august 2006, 17:10 »
Hehe, bra innlegg Generalen, takker så mye...! Jeg kjører mest offpisste då, siden jeg digger drop, og det å fly mange meter nedover og deretter lande i pudder... Smiley

Men kan tenke meg at det er bedre å lande på rompa etter å ha komt litt for langt rundt, enn å lande på hodet/nakken... Wink

Det er vel ikke noen andre som har noe å si...

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

SV: Backflip
« #3 : 01. august 2006, 19:41 »
generalen sa vel det meste her. sørg for myk landing, og ikke feig ut når du er opp ned! er ofte det som føkker en backflip, at man trekker seg av refleks når man er opp ned :-)

Kim Dalen

  • Gjest
SV: Backflip
« #4 : 01. august 2006, 19:47 »
Se på extreme sport channel, som følger med canal+ pakka (?), og se teknikken som de pro gutta bruker. Nå ser det jo lekende lett ut når de utfører disse triksa, om det er like enkelt finner du ut ca 2meter over bakken.
Tvi tvi Tongue

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Backflip
« #5 : 01. august 2006, 21:20 »
Hehe, takk for det. Skal bli morsomt å prøve uansett. Skal sørge for massevis av npudder. Det er mye trolog at jeg skal til Alpene til vinter, så vi får se.

Takker igjen for flotte svar... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!