Skrevet av Emne: Hvorfor går det alltid ut over barna  (Lest 7807 ganger)

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Hvorfor går det alltid ut over barna
« : 07. august 2006, 14:01 »
Her sitter faren til en liten gutt og sørger etter et israelsk angrep. Sønnen er én av over 300 barn under 13 år som har blitt drept under Midtøsten-krigen.


Gutten døde under det israelsk angrepet mot byen Baalbeck 2. august. Han er en av 1000 libanesere som har måttet bøte med livet under krigen i Libanon. Ifølge regjeringen i Libanon er hver tredje av de libanesiske dødsofrene for krigen barn under 13 år.

Helseminister Mohammad Khalifeh sier 925 mennesker er drept og 75 savnet og antatt drept.


På israelsk side er til sammen 95 personer blitt drept siden krigen mellom Israel og Hizbollah brøt ut 12. juli. Av dem er 59 soldater, og resten sivile.


Say what you need to Hr.Thyve du er en av få som kan støtte massaker av uskyldige barn men du har vel med deg 2-3 Israel støttere her som kansje ikke helt ser det groteske i at 1 av 3 drepte i Libanon siden terror bombing fra Israel startet er BARN.

Ifølge den israelske dagsavisen Haaretz skal en uidentifisert general ha meddelt at Israel «kan angripe libanesisk infrastruktur og regjeringsmål» som en respons på Hizbollahs rakettangrep.

- Vi er nå i en prosess med ytterligere opptrapping. Vi vil fortsette å bombe alle Hizbollah-mål, men vi vil også slå til mot strategisk infrastruktur, sier den anonyme generalen til Haaretz mandag.

Israelske krigsfly har gjentatte ganger bombadert palestinske regjeringsbygninger i løpet av den pågående offensiven på Gazastripen.

 what

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #1 : 07. august 2006, 14:06 »
Som vanlig blir det propaganda og vås fra Mauis side.. ikke overraskende..


Jeg har aldri støttet noen form for massakre av barn, på noen av sidene, det vet du like godt som meg.. å komme med en så uhyrlig påstand uredelig og patetisk.. Ikke at jeg forventer at du skal holde deg for god for slike barnslige trekk..


Nå er det engang slik at strategisk infrastruktur OG sivile er fullt legitime mål ifølge folkeretten, om det langsiktige målet helliger dette midlet. Dette gjør at en ubetinget fordømmelse av sivile tap og ødeleggelse av infrastruktur blir tåpelig..

Videre er det ganske åpenbart at Hizbollah spiller et kynisk spill med Libanesiske liv.. De visste meget godt hva de satte igang og gjør sitt for å holde bålet i live. Hizbollah vet at deres oppslutning øker når de kan vise frem døde barn på lokaltv, og naive mennesker i Europa går også på den samme limpinnen....

"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #2 : 07. august 2006, 14:07 »
Videre kan man jo se på de mange tydelig arrangerte bildene man finner fra Libanon... Ganske åpenbart at det blir iscenesatt i propagandaøymed..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #3 : 07. august 2006, 14:23 »
Hvorfor reagere folk på at barn blir drept akkurat i denne krigen..? Blir da drept barn hver eneste dag andre steder i verden og? En ting til, man kan jo peke på hvor mange muslimer som blir drept av jøder, men er visst ingen som tenker på at muslimer dreper flere muslimer enn jødene gjør, andre steder i verden. Shia vs sunni, remember..? Og dreper de barn? Selvsagt.
Det er krig, uskyldige vil dø, og som oftest de svakeste; barn og gamle...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #4 : 07. august 2006, 15:07 »
Hr.Thyve da må jeg ha misforståt trodde du støttet IDF og hva Israel gjør i Libanon dermed støtter du også drap på uskyldige barn.

Jeg er imot Terror grupper like mye som deg,Libanon var inntil Israel angrep et land man fint kunne ferdes som vestlig turist et sted som er vakkert med hyggelig mennesker.

Hvordan tror du Libanon vil bli etter dette??

Israels regjering,Hisbola,Hamas er i mine øyne terror grupper som ikke forstår fred,og jeg skylder mye på USA som legger veto hver jævla gang FN prøver gjøre noe-

Warlock jeg har sett bilder av IDF soldater som knekker beina på unger som er 5-6år når du ser slikt og bor på et sted som meg der folk som kommer fra Somalia og har vært barne soldater å drept folk får man en viss innsikt i hva krig er,jeg tror du er litt mindre kjent med livets mørke sider en hva jeg er.

silentk

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #5 : 07. august 2006, 15:16 »
... En ting til, man kan jo peke på hvor mange muslimer som blir drept av jøder...

Ja, hvor mange jøder er det i Midtøsten og hvordan er tallene fordelt når det gjelder hvem som dreper hvem?

Sitat
men er visst ingen som tenker på at muslimer dreper flere muslimer enn jødene gjør, andre steder i verden. Shia vs sunni, remember..? Og dreper de barn?

Er det ingen som tenker på det? Har vanskelig for å se relevansen her.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #6 : 07. august 2006, 15:39 »
Poenget mitt, kjære silent, er at så fort jødene gjør noe så blir det bråk. Hvorfor reagerer DERE ikke likt på at også muslimer dreper barn, andre steder i verden? Dvs, dreper barn i krig? For barn dør faktisk i krig, i likhet med voksne. Er jo ikke som om jødene er ute etter å ta barna. Beklagelig at barn dør i krig, men som jeg sa, de svakeste er de mest utsatte. Dvs barn & eldre. Tok du poenget mitt nå..? Nemlig at så fort jødene gjør noe så blir det reaksjoner i en helt annen grad enn hvis muslimer gjør noe?


Skal svare på det andre når jeg kommer fra jobb. Må stikke på jobb nå.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #7 : 07. august 2006, 17:21 »
Hvorfor blir det ikke like stor oppstandelse når palestinske 'frihetskjempere' sprenger jødiske skolebusser? Hezballah, PLO og Hamas har i årevis rettet sine angrep mot uskyldige sivile; hvorfor er det bare Israel som får refs?

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #8 : 07. august 2006, 18:03 »
Hvorfor snakker folk 'jøder', 'muslimer' her??

Jeg kjenner flere gjennom msn som er jødiske som misliker sterkt hva dems regjering gjør akuratt som jeg kjenner muslimer som hater hamas osv.

Vi snakker her om Israel sitt krigs maskin som dreper over 300 barn.

Sitere Jostein Gaarder
Vi erkjenner og tar inn over oss Europas dype ansvar for jødenes skjebne,for den skjendige mobbingen,progromene og holocaust.
Det var historisk og moralsk nødvendig at Jødene fikk sitt eget hjem.
Men staten Israel har med sin skruppelløse krigskunst og sine motbydelige våpen masskrert sin egen legitimitet.

Den har Systematisk forbrutt seg mot folkeretten,internasjonale konvensjoner og et utall FN-resolusjoner og kan ikke lenger forvente beskyttelse fra samme hold.

Den har teppebombet verdens anerkjenelse.Men frykt ikke!Trengselstidene er snart over.Staten Israel har sett sitt soweto.

Vi er ved vannskillet nå.Det er ingen vei tilbake.Staten Israel har voldtatt verdens anerkjennelse og får ikke fred før den legger ned sine våpen.

Sitat slutt

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #9 : 07. august 2006, 19:10 »
Maui.. Kjære deg.. støtter du voldtekt av 13-år gamle jenter.. selvmordsbombing av skolebusser fordi du støtter hamas...? Det er ikke slik at man MÅ forsvare alle uhell og grusomheter fra en part fordi man støtter denne parten. Jeg støttet Norge under andre verdenskrig, men ugjerninger gjort under norsk flagg blir ikke bedre av den grunn... Videre blir det håpløst å kalle palestina for soweto, Gaarder er en alkoholisert lekefilosof som her har tatt seg vann langt over hodet.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #10 : 07. august 2006, 19:10 »
Videre er det forsåvidt _helt_ sant at Staten Israel får fred når den legger ned sine våpen.. en død og gravplasslik fred..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #11 : 07. august 2006, 19:30 »
Gaarder er en alkoholisert lekefilosof som her har tatt seg vann langt over hodet.

My sentiments exactly.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #12 : 07. august 2006, 19:43 »
Maui.. Kjære deg.. støtter du voldtekt av 13-år gamle jenter.. selvmordsbombing av skolebusser fordi du støtter hamas...? Det er ikke slik at man MÅ forsvare alle uhell og grusomheter fra en part fordi man støtter denne parten. Jeg støttet Norge under andre verdenskrig, men ugjerninger gjort under norsk flagg blir ikke bedre av den grunn... Videre blir det håpløst å kalle palestina for soweto, Gaarder er en alkoholisert lekefilosof som her har tatt seg vann langt over hodet.

Les litt da vetu Hr.Thyve Wink Mannen som liker dra opp old stuff når Israel bomber ihjel små barn Angry

Israels regjering,Hisbola,Hamas er i mine øyne terror grupper som ikke forstår fred

Jeg skulle gjerne skrevet mer men akurat nå krever poker sin tid Grin







silentk

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #13 : 07. august 2006, 20:27 »
Lekefilosof? Hvordan underbygger du denne karakteristikken?

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #14 : 07. august 2006, 20:31 »
på sett og vis kan jeg være enig i mye som godeste "lekefilosofen " kom med.

Desverre er det slik at dette er en krig, og der det er krig er det mennesker, og der det er mennesker finnes det barn.

Nå er vel ikke det slik at det er "folkerettslig" forsvarlig å drepe sivile.


Min personlige mening her, er ganske hard ; Israel driver etnisk renskning av palestinere. Basta!! Men jeg er ikke så forbanna hjernevaska tiltross , at jeg påstår Israel er enerådende på skylda i denne konflikten.
De to landene er LIKE ILLE! Og begge har like stor skyld. i steden for  å leve i fred side om side, så må disse to krangle og sloss. Ikke folket, men Lederne i landene.

BLe faktisk litt forbanna i dag, på CNN hvor de anklaget araberne for å stå bak. har folk GLEMT at Israelerne/ Jødene også er arabisk opphav??  De kom da vitterlig ikke bare opp av havet!!

Nann

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!