Skrevet av Emne: Hvorfor går det alltid ut over barna  (Lest 7848 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #45 : 09. august 2006, 23:05 »
ja er vel det dette er , nemlig å tro.. Eller hva?

Hva ulrik måtte mene å tro er meg egentlig knekkende likegyldig, vet hva jeg har lest og lært. Og stiller meg egentlig tvilende til at teologisk fakultet driver "vranglære " til så mange studenter. men for all del , tro hva du ønsker.

"Tro" var vel egentlig det ordet jeg brukte i mangel på et mer passende.. "Stole" passa ikke så godt det heller. Men kunne jo skrevet "Ulrik, du har så rett, så rett, Nann har ikke snøring." Men tenkte kanskje det kunne virke litt frekt eller noe.. Wink



Neida jeg bare mobber deg litt... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #46 : 09. august 2006, 23:07 »
Nann rosita.. Jeg "tror" ingenting, jeg siterer velkjente kilder til informasjon, og du kommer på ingen måte med noen kilder. Jeg tror på ingen måte at TF driver med vranglære, men at du rett og slett ikke innehar kompetansen du hevder å inneha. De aller fleste akademiske miljø når det gjelder religionshistorie og historie generelt, både i USA og her i Europa er jevnt over på linje med det jeg skriver. Selvsagt er det disputter rundt detaljer og konklusjoner, men de store linjene er helt på linje med det jeg skriver.. Det er ikke snakk om å tro, annet enn at jeg tror du nok overvurderer din egen kompetanse på området.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #47 : 09. august 2006, 23:34 »
Nann-Rosita:

Mener du oppriktig at muslimene var pasifister på 600-tallet, da Muhammed grunnla og spredde Islam?

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #48 : 10. august 2006, 00:03 »
Nann-Rosita:

Mener du oppriktig at muslimene var pasifister på 600-tallet, da Muhammed grunnla og spredde Islam?

Islam er en religion som ble "grunnlagt" under krigene som foregikk på denne tiden.  Profeten Mohammed tok det beste fra begge de to eksisterende religioner ( kristendom og jødedom) .
Islam i seg selv, hadde vel egentlig eksistert som en "bi-religion" til allerede eksisterende jødedom . Og ifølge Koranen er Adam den første muslimske leder ,  i den betydning at han var en Guds tjener som trodde på og forkynte Guds enhet.


Dette var en religion som tok utgangspunkt i nestekjærlighet og det at folk skulle leve i fred. Man skulle vende det andre kinn til , kan en vel si.


Desverre er det få Muslimske Overhoder , som leveretter dette i dag.

edit: kanskje de burde opplyses om sin egne "regler"/påbud :
Det er forskjell på et godt og et ondt svar. Du skal ty til det gode svaret. Slik, kan en som pleide å være din fiende, kanskje bli din bestevenn.
og
De er lojale og standhaftige i deres søken på deres Herre, de opprettholder båndet,bruker av det vi har gitt i det skjulte og i det åpne, og kjemper ondt med godt. De har fortjent den beste bolig.


De rettskafne som gir i veldedighet i gode tider og i onde tider. De er undertrykkere av sinne og tilgivere av folket. Gud elsker de som har nestekjærlighet.


O folk, Vi skapte dere av den samme mann og dame, og fordelte dere i forskjellige folkeslag og stammer, slik at dere kan gjennkjenne hverandre. Den beste blant dere i Guds øyne er den mest rettskafne. Gud er allvitende, oppmerksom.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #49 : 10. august 2006, 00:22 »
BLe faktisk litt forbanna i dag, på CNN hvor de anklaget araberne for å stå bak. har folk GLEMT at Israelerne/ Jødene også er arabisk opphav??!


HAHAHAAH, Det har tydeligvis mange jøder i midtøsten gjort også, alltid når jeg ser på noe suppevås fra the jews så er det alltid, Arabs are this and that og we hate all fucking arabs.

Nice

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #50 : 10. august 2006, 00:32 »
Er ikke så rart om jødene blir litt irritert da, er jo strengt tatt de som blir sprengt i lufta når en eller annen muslim bestemmer seg for å bli martyr, er det ikke så..? Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #51 : 10. august 2006, 00:32 »
Superpasifisten Muhammed sto i spissen for flere tilfeller av kriger, plyndringer og regelrette genocider. I 624 ledet han muslimene i et stort slag mot Mekka (etter å ha plyndret en rekke karavaner på veien). Tre år senere eksterminerte han den jødiske Quaynugah-stammen; skjønt han var generøs nok til å skåne kvinner og barn for å gjøre disse til slaver. Frem til sin død i 632 ledet han flere kriger og plyndringer, mot blant annet rivaliserende arabere (Mekka), Østromerriket og persere.

Muhammed var nok ikke mer pasifistisk enn Hitler og Stalin, er jeg redd.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #52 : 10. august 2006, 00:40 »
Superpasifisten Muhammed sto i spissen for flere tilfeller av kriger, plyndringer og regelrette genocider. I 624 ledet han muslimene i et stort slag mot Mekka (etter å ha plyndret en rekke karavaner på veien). Tre år senere eksterminerte han den jødiske Quaynugah-stammen; skjønt han var generøs nok til å skåne kvinner og barn for å gjøre disse til slaver. Frem til sin død i 632 ledet han flere kriger og plyndringer, mot blant annet rivaliserende arabere (Mekka), Østromerriket og persere.

Muhammed var nok ikke mer pasifistisk enn Hitler og Stalin, er jeg redd.
ja har lest det. virker jo som han gikk bort fra sitt utgangspunkt ang "passifisme"..
På lik linje med alle de kristne som "forkynte" med sverd , er jeg redd..

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #53 : 10. august 2006, 00:40 »
Skrev du til meg warlock?


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #54 : 10. august 2006, 00:44 »
Skrev du til meg warlock?


tja..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #55 : 10. august 2006, 01:18 »
bare svarte jeg Grin

For det første, først må du få orden på tallene over folk som blir drept i Israel, langt fler arabere enn jøder.

Det er fordi det går slik

Israel dreper: 3 i går, 5 i dag, 4 i morgen, 7 på fredag og 7på lørdag, 3 neste mandag, 5 neste lørdag også runder de av med 7 på søndagen.

Palestinere dreper: Il øpet av den perioden, så sprenger en selvmordsbomber seg selv og dreper 10 stk.

Hva får mest oppmerksomhet i media? Hvem mister flest?


Når det gjelder det du kommenterte, så sa Hr.thyve at jødene er av arabisk opphav. Da er jo de også arabere. Da sa jeg at det isåfall er veldig få jøder som vet dette i og med at de står og skriker fucking arabs etc etc.

Get it?



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #56 : 10. august 2006, 02:50 »
Få orden på tallene..? Jeg regner med at du kan dokumentere påstandene dine her? For det virker som det blir litt synsing fra din side ang. tallene.

Som du selv sier så er også jødene av arabisk opphav (no shit..), og du tror det er få jøder som vet dette, noe jeg jeg har ekstremt vanskelig for å tro.. Du har nettopp halvveis påstått at jødene ikke er klare over at de er arabiske, likevel presterer du jo selv å omtale jødene som "Israel" og "jøder".. Bare i mine ører det høres rart ut? Ettersom du tydeligvis er klar over at også jødene er arabiske så burdte du jo i grunn ha omtalt dem som arabere, eller hva? I tillegg, jeg velger å sitere Thyve:
Sitat
en Jøde er ifølge tradisjonen Arabernes stamfar
Get it..?

Og Jupac, "jøder" og "Israel"..? Vi blander vel ikke rase og nasjonalitet, gjør vi vel..? For det bor da vitterlig muslimer i Israel og?

Skal ikke være vanskelig her, er jo selvfølgelig for ordens skyld at man kaller de israelere og jøder, for alle skjønner jo hva man mener, men da må det da være like ok å omtale muslimene som "muslimer" eller "arabere"..? For de fleste skjønner vel hva vi mener der og.
Er vel nettopp derfor jødene sier "føkking arrabs", for alle skjønner hva/hvem de mener.
Det eneste stedet jeg kan komme på (er trøtt, bare rett meg om jeg tar feil) at man har "bruk" for å dele opp i "palestinere" og "israelere" (som selvsagt også er feil hvis man tenker religion, da det ikke bare er muslimer som er palestinere og heller ikke bare jøder som er israelere) er når man skal dele opp landområder.. Men det er jo det det hele dreier seg om, Israel som en "okkupasjonsmakt". Israel har tatt arabernes land.. Eller hvordan var det det var igjen..  what På den andre siden har du de som vil "utslette Israel"...

Det er som jeg sa i en annen post, det ER en krig mellom muslimer og jøder uansett hvordan man snur og vender på det. Den krigen kommer _aldri_ til å ta slutt.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #57 : 10. august 2006, 05:36 »
Jeg var med på en fredelig demonstrasjon her om dagen, og det var på ingen måte jødene i demonstrasjonen som var problemet, problemet var voldelige og fanatiske palestinere og libanesere..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #58 : 10. august 2006, 10:41 »
Gikk dere med Israels flagg, Thyve? Så en eller annen demonstrasjon på tv der nye nordmenn rev flagge ut av hendene på den/de som bærte det og tente på det..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #59 : 10. august 2006, 11:09 »
Libanesere, palestinere og medlemmer av RU og SU var med på å skape en særs uhyggelig stemning som en motdemonstrasjon til en veldig fredelig demonstrasjon fra pro-israelsk hold. Det er trist at slike krefter får rase fritt..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!