Skrevet av Emne: Hvorfor går det alltid ut over barna  (Lest 7802 ganger)

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #60 : 10. august 2006, 13:16 »
Få orden på tallene..? Jeg regner med at du kan dokumentere påstandene dine her? For det virker som det blir litt synsing fra din side ang. tallene.

Som du selv sier så er også jødene av arabisk opphav (no shit..), og du tror det er få jøder som vet dette, noe jeg jeg har ekstremt vanskelig for å tro.. Du har nettopp halvveis påstått at jødene ikke er klare over at de er arabiske, likevel presterer du jo selv å omtale jødene som "Israel" og "jøder".. Bare i mine ører det høres rart ut? Ettersom du tydeligvis er klar over at også jødene er arabiske så burdte du jo i grunn ha omtalt dem som arabere, eller hva? I tillegg, jeg velger å sitere Thyve:Get it..?

Og Jupac, "jøder" og "Israel"..? Vi blander vel ikke rase og nasjonalitet, gjør vi vel..? For det bor da vitterlig muslimer i Israel og?

Skal ikke være vanskelig her, er jo selvfølgelig for ordens skyld at man kaller de israelere og jøder, for alle skjønner jo hva man mener, men da må det da være like ok å omtale muslimene som "muslimer" eller "arabere"..? For de fleste skjønner vel hva vi mener der og.
Er vel nettopp derfor jødene sier "føkking arrabs", for alle skjønner hva/hvem de mener.
Det eneste stedet jeg kan komme på (er trøtt, bare rett meg om jeg tar feil) at man har "bruk" for å dele opp i "palestinere" og "israelere" (som selvsagt også er feil hvis man tenker religion, da det ikke bare er muslimer som er palestinere og heller ikke bare jøder som er israelere) er når man skal dele opp landområder.. Men det er jo det det hele dreier seg om, Israel som en "okkupasjonsmakt". Israel har tatt arabernes land.. Eller hvordan var det det var igjen.. what På den andre siden har du de som vil "utslette Israel"...

Det er som jeg sa i en annen post, det ER en krig mellom muslimer og jøder uansett hvordan man snur og vender på det. Den krigen kommer _aldri_ til å ta slutt.

Rapporter fra 27 september 2000 og frem til 1 januar 2005 viser disse tallene

http://www.ict.org.il/casualties_project/stats_page.cfm


Med tanke på at det 75 % jøder, 20 % arabere og 5 % andre nasjonaliterer, så blir disse tallene skremmende.

Befolkningstallet ligger på ca 7 millioner mennesker.

5,250 000 er jøder, mens 1,4 millioner er arabere, resten andre nasjonaliteter.

You do the math Warlock Grin

Jeg ser du fortsatt ikke har skjønt mitt innlegg.

Jeg ser bare ikke sammenhengen mellom det er hr-thyve sier og hvordan jøder i Israel oppfører seg. Hvis de er av arabisk opphav hvorfor skriker de fucking arabs. Blir nesten som at en fra Norge som ikke liker svensker skal si fucking scandinavians.

Seff vet alle at de mener palestinere, men logisk er det jo ikke hvis de selv er arabere Grin


Trist at det ble slik hr.thyve. Dere skal da ha like mye rett til å demonstrere som oss, men enkelte blir bare provosert og klarer ikke å styre seg selv.



Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #61 : 10. august 2006, 13:19 »
Hvilke rapporter..? Kan du vise til disse? Linke til dem?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #62 : 10. august 2006, 13:36 »
Hvilke rapporter..? Kan du vise til disse? Linke til dem?

Slapp av kompis, hadde bare problemer med nettet;)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #63 : 10. august 2006, 13:39 »
da er det to ting du bør se på:

People killed by actions of own side  406 = Palestinerne har altså drept 406 av disse SELV..

Videre er forholdet når man ser på SIVILE tap langt "penere" for Israel:

Israelske sivile drept: 764
Palestinske sivile drept: 1099

et 7/10 forhold er langt penere enn det 1/3-forholdet man får inntrykk av i utgangspunktet.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #64 : 10. august 2006, 13:43 »
Jupac:

De mener palestinerne..? Ble vi ikke nettopp enige om at palestinerne _ikke_ er bare muslimer, men også kristne & jøder?

75 % jøder og 20 % arabere? Ble vi ikke nettopp enige om at alle sammen er arabere? Du snakker om at jødene ikke skjønner at de er arabere, du selv blander "israelere", "jøder",  i tillegg snakker du om at _jeg_ ikke skjønner hva du mener? Ser ikke ut til at du har _helt_ styring du heller. Det faktum at du blander alt dette skulle vel gjøre deg like "dårlig" som jødene som roper fucking arabs, eller hva.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #65 : 10. august 2006, 13:50 »
Jupac:

De mener palestinerne..? Ble vi ikke nettopp enige om at palestinerne _ikke_ er bare muslimer, men også kristne & jøder?

75 % jøder og 20 % arabere? Ble vi ikke nettopp enige om at alle sammen er arabere? Du snakker om at jødene ikke skjønner at de er arabere, du selv blander "israelere", "jøder", i tillegg snakker du om at _jeg_ ikke skjønner hva du mener? Ser ikke ut til at du har _helt_ styring du heller. Det faktum at du blander alt dette skulle vel gjøre deg like "dårlig" som jødene som roper fucking arabs, eller hva.
Jupac:

De mener palestinerne..? Ble vi ikke nettopp enige om at palestinerne _ikke_ er bare muslimer, men også kristne & jøder?

75 % jøder og 20 % arabere? Ble vi ikke nettopp enige om at alle sammen er arabere? Du snakker om at jødene ikke skjønner at de er arabere, du selv blander "israelere", "jøder", i tillegg snakker du om at _jeg_ ikke skjønner hva du mener? Ser ikke ut til at du har _helt_ styring du heller. Det faktum at du blander alt dette skulle vel gjøre deg like "dårlig" som jødene som roper fucking arabs, eller hva.

Ja, men jeg trodde du forstod hva de snakket om jeg warlock, så da kunne jeg da like godt skrive arabere;) Var ikke det argumentet ditt litt tidligere i posten

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #66 : 10. august 2006, 13:57 »
http://www.ict.org.il/casualties_project/stats_page.cfm

Denne siden er faktisk veldig interessant.. ca 13% av de døde på palestinsk side er drept av egne.

35% av de palestinske døde var sivile, tar man høyde for at 13% av disse var drept av sine egne, er man nede på 31%..

76% av de israelske døde var sivile.

"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #67 : 10. august 2006, 13:59 »
Ja, men jeg trodde du forstod hva de snakket om jeg warlock, så da kunne jeg da like godt skrive arabere;) Var ikke det argumentet ditt litt tidligere i posten
Og du sier at JEG er latterlig..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Litenstor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #68 : 11. august 2006, 01:44 »
Jupac, er du fullblods nordmann?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #69 : 11. august 2006, 02:23 »
Nei han er araber. Så vidt jeg har fått med meg (?)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #70 : 11. august 2006, 02:47 »
Spørsmålet var kvifor det alltid går utover barna.

Mitt svar, utan å ha sett meg inn i dei djupare aspekt av konflikten, er så banalt og enkelt som; fordi det er krig, i krig er det dei svakaste og dårlegast utrusta som får det hardast, sivile, og svakast av dei; barn...

Venligst ikkje slakt meg fordi det eg skreiv antakeleg var åpenbart for dei fleste...
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #71 : 11. august 2006, 04:05 »
Grunnen til at det går ut over barna er at det går ut over stor antall mennesker, gjerne med bomber mot boligområder. Kan også still spørsmålet: "Hvorfor går det alltid ut over voksne?" For selv om barn blir skadet er det fortsatt få i forhold til voksne.

Det finnes ingen nødvendig krig. Kampsakene er ufattlige også. Litt klisje å si men hvis bare mennesker kunne fokusere sitt eget liv og livssituasjon hadde det heller ikke skjedd. Folk forsvarer eldgamle tradisjoner, de tolker gamle tekster som de vil for så å bruke det til å forsvare sine handlinger i angrep på uskyldige mennesker. På en annen side angriper styrker for olje og ressurser som kan gjøre de rike rikere. Det er rett og slett latterlig, men fortsatt ikke morsomt.
Back From the Dead...

... or something like that.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #72 : 11. august 2006, 12:43 »

Det finnes ingen nødvendig krig. Kampsakene er ufattlige også. Litt klisje å si men hvis bare mennesker kunne fokusere sitt eget liv og livssituasjon hadde det heller ikke skjedd. Folk forsvarer eldgamle tradisjoner, de tolker gamle tekster som de vil for så å bruke det til å forsvare sine handlinger i angrep på uskyldige mennesker. På en annen side angriper styrker for olje og ressurser som kan gjøre de rike rikere. Det er rett og slett latterlig, men fortsatt ikke morsomt.

dette var et av de mest fornuftige innleggene jeg har sett i denne tråden!!!

Helt enig, selv om mange bruker hoistorien til å "bevise " at de har rett på det området, eller at de HAR vært værre, så skal vi tross alt leve i år 2006. Vi har regjeringer verden om som ønsker verdensfred,  organisasjoner som jobber ræva av seg nettopp for å unngå krig .

Så ja , det går værst ut over barna , fordi lederne i landene er maktsyke og bruker, religion, terrorisme, politikk osv for å lage faen.

Ganske enkelt

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #73 : 12. august 2006, 02:25 »
Vil heller si det sånn at muslimene er ute etter å utrydde jødene/vanntroende totalt. Altså, dette er ikke teoretisk mulig, men det vil likevel være krig mellom muslimer og jøder så lenge verden består. Dette HAR med religion å gjøre, samtidig som at politikk, olje og alt det vissvasset der spiller en liten rolle. Det er jo en moderne krig, og da er det vel en selvfølge at politikk, olje osv. blir blandet inn.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #74 : 12. august 2006, 18:00 »
http://www.ict.org.il/casualties_project/stats_page.cfm

Denne siden er faktisk veldig interessant.. ca 13% av de døde på palestinsk side er drept av egne.

35% av de palestinske døde var sivile, tar man høyde for at 13% av disse var drept av sine egne, er man nede på 31%..

76% av de israelske døde var sivile.



Shabtai Shavit
Chairman, ICT Board of Director

Shabtai Shavit is the former head of the Mossad - The Israeli Intelligence Agency.

Joa veldig int :Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!