Skrevet av Emne: Hva skjer med kvinner ?  (Lest 11730 ganger)

janne

  • Gjest
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #45 : 18. august 2006, 22:15 »
hehe...tror akkurat DET ordet var rettet mot Nann.....men jeg KAN jo ha tatt feil.....det skjer innimellom....sånn ca en gang hvert århundre biggrin

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #46 : 18. august 2006, 23:52 »
Enkelte folk er bare sprøe! går vel begge veier det.... men at noen i det hele tatt vil tenke på å ta i et menneske som er dømt for mishandling og sexmissbruk av kvinner og barn er utenfor min forståelsesevne! La dem råtne i fengsel istedet! slike mennesker burde aldri fått sett dagens lys igjen, men sitte isolert alene i et mørkt hull med sin egen råttenskap resten av livet!

zuulroy: tror faktisk at enkelte mennesker ikke kan endre seg ja og dessuten - enkelte forbrytelser er faktisk så groteske og utilgivelige at det ikke er mulig å " betale tilbake samfunnet og sone seg fri"!

holder forresten faktisk med Nann her - ville heller ikke innvolvert meg med en som har sona. Liker ikke å bruke ordet aldri for har " dritti på draget" nok ganger til å vite bedre med i utgangspunktet NEI! å ha vært sammen med en som brukte stoff fordi man var ung, naiv og trodde at man kunne redde verden, er erfaring nok til å vite bedre!
Men nå er nå heldigvis dette en problemstilling jeg slipper å forholde meg til da jeg allerede har funnet meg en kjernekar av en mann Cheesy


Utlogget Zuul

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #47 : 19. august 2006, 00:05 »
Selvsagt finnes det folk som verken kan eller vil reddes..

Når jeg argumentere for å gi folk en sjanse til å bli bedre mennesker i soningen så forutsetter det at det er mennesker som faktisk har potensiale for å bli det.

Og det gjelder sjelden seksualforbrytere, drapsmenn og sånne typer kriminelle, jeg tenker heller på folk som driver med vinningsforbrytelser, økonomisk kriminalitet osv. og så er det vel liten vist å prøve å reformere de som har hatt et langt og aktivt liv bak seg, det er helst ungdommen jeg tenker på.
men i utgangspunktet heter det seg jo at straffen er sonet og samfunnsgjelden er oppgjort når man kommer ut. Så da er jo en helt annen debatt:

hva er galt med strafferammene i norge?

Og der er det mye som kan snakkes lenge og vel om

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #48 : 19. august 2006, 12:04 »
Jeg var selv av den oppfatning, at straffene i Norge var for korte, og at fanger hadde det for bra i norske fengsel... Det var før jeg visste noe om hva jeg uttalte meg om... Wink  blush

Nå, etter å ha jobbet en liten stund i fengsel, og nesten daglig hatt kontakt med et BREDT spekter av innsatte/kriminelle, så har jeg et litt mere nyansert syn på det... Det er et stort lerret å bleke, men jeg kan komme med noen lærepenger jeg har fått:

* Jeg kjenner innsatte som er smartere enn meg
* Jeg kjenner innsatte som er bedre utdannet enn meg
* Jeg kjenner innsatte som er fordømt flinke i sin sivile jobb, håndtverket sitt, eller en kunstform..
*Jeg kjenner innsatte som er skikkelige ressurspersoner.

Mange av disse, har gjort EN FEIL i livet... EN feilbedømming... ETT løfte om raske penger... EN sleip kompis som har misbrukt tilliten.. EN fyllekule på byen som endte i slagsmål...
Den frihetsberøvelsen vi dømmer kriminelle til i Norge er ille nok! Det er fraværet av FRIHET som ER straffen, ikke forholdene i fengsel, eller egentlig lengden på frihetsberøvelsen. Lengden på berøvelsen er bare et signal fra samfunnet på hvor alvorlig ens forbrytelse blir regnet som...

Jeg har fått nye venner/bekjente som har soner her jeg jobber. Jeg ville nok ikke datet noen av dem, siden det kun er mannlige innsatte, men det er mye bra folk som soner en gang i livet. Smiley

Utlogget Zuul

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #49 : 19. august 2006, 13:18 »
Dette er vel talt av en mann som står med begge beina godt opp i temaet hver dag, og derfor vet hva han snakker om.

Honør avlevert

andreassk

  • Gjest
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #50 : 19. august 2006, 13:26 »
Jeg var selv av den oppfatning, at straffene i Norge var for korte, og at fanger hadde det for bra i norske fengsel... Det var før jeg visste noe om hva jeg uttalte meg om... Wink blush

Nå, etter å ha jobbet en liten stund i fengsel, og nesten daglig hatt kontakt med et BREDT spekter av innsatte/kriminelle, så har jeg et litt mere nyansert syn på det... Det er et stort lerret å bleke, men jeg kan komme med noen lærepenger jeg har fått:

* Jeg kjenner innsatte som er smartere enn meg
* Jeg kjenner innsatte som er bedre utdannet enn meg
* Jeg kjenner innsatte som er fordømt flinke i sin sivile jobb, håndtverket sitt, eller en kunstform..
*Jeg kjenner innsatte som er skikkelige ressurspersoner.

Mange av disse, har gjort EN FEIL i livet... EN feilbedømming... ETT løfte om raske penger... EN sleip kompis som har misbrukt tilliten.. EN fyllekule på byen som endte i slagsmål...
Den frihetsberøvelsen vi dømmer kriminelle til i Norge er ille nok! Det er fraværet av FRIHET som ER straffen, ikke forholdene i fengsel, eller egentlig lengden på frihetsberøvelsen. Lengden på berøvelsen er bare et signal fra samfunnet på hvor alvorlig ens forbrytelse blir regnet som...

Jeg har fått nye venner/bekjente som har soner her jeg jobber. Jeg ville nok ikke datet noen av dem, siden det kun er mannlige innsatte, men det er mye bra folk som soner en gang i livet. Smiley

Kjenner en som jobber på fengsel, han sier akkurat det samme som deg Smiley

Honnør!

Utlogget MissJannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #51 : 19. august 2006, 13:34 »
honnør til deg fra meg Expedite Smile

selv har jeg en samboer som selv gikk på en smell en gang i tiden. tross det var lenge før min tid. 
hva som har skjedd i noens fremtid skal en ikke dømme for..alle kan gjøre feil..
man skal heller ikke ta for gitt at alle de som har noen fengselsdager i baken er dårlige mennesker.
alle kan vi forandre oss til det bedre.
J
  a             
     n
        n
           i
             Ssssss <3

Utlogget MissJannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #52 : 19. august 2006, 13:35 »
unnskyld jeg mente fortid, hehehehe
J
  a             
     n
        n
           i
             Ssssss <3

Utlogget Zuul

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #53 : 19. august 2006, 13:36 »
hehe, skal man dømme for ting som skjer i framtiden er man i alle fall krass ja Smiley

Utlogget MissJannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #54 : 19. august 2006, 13:41 »
hehe, skal man dømme for ting som skjer i framtiden er man i alle fall krass ja Smiley

hihi, ja du sier noe der. skrev alt for fort på det innlegget der gitt;)
J
  a             
     n
        n
           i
             Ssssss <3

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #55 : 19. august 2006, 13:57 »
Er enig i at man ikke må la helheten (personen) drukne i en liten detalj (f. eks. en fartsbot).

Men er det noen her som mener at Bobbys stefar bare har gjort "et lite feiltrinn" som man kan tilgi så der og ferdig med det? Finnes det grenser for i hvor stor grad man kan/bør "forstå seg ihjel" på motivene og personen bak en såpass alvorlig forbrytelse?

Mannen får faktisk kjærlighetsbrev fra mange interesserte kvinner. Vanlige menn får ikke det. Jeg synes det er ekkelt å tenke på.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #56 : 19. august 2006, 13:58 »
Jeg forstår på ingen måte de jentene som tar gutter som er f.eks dømt for vold mot kjæresten sin...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #57 : 19. august 2006, 14:02 »
Poenget var vel på ingen måte om Janne eller NR ville ha meg eller ei, det var det prinsipielle bak det hele.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget MissJannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #58 : 19. august 2006, 14:18 »
Jeg forstår på ingen måte de jentene som tar gutter som er f.eks dømt for vold mot kjæresten sin...

nei, uff det gjør ikke jeg heller!!! så i den forstand er jeg enig med dere gutta, hva skjer med kvinner???...riktignok "noen kvinner".
det er noe meget "spesielt" og ikke helt riktig med de jentene som velger å sende kjærlighetsbrev til vods- og drapsdømte menn...de har uten tvil hode på feil plass!
J
  a             
     n
        n
           i
             Ssssss <3

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #59 : 19. august 2006, 14:32 »
nei, uff det gjør ikke jeg heller!!! så i den forstand er jeg enig med dere gutta, hva skjer med kvinner???...riktignok "noen kvinner".
det er noe meget "spesielt" og ikke helt riktig med de jentene som velger å sende kjærlighetsbrev til vods- og drapsdømte menn...de har uten tvil hode på feil plass!

Det var desverre mye rart i "Arken"...
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!