Skrevet av Emne: Hva skjer med kvinner ?  (Lest 11731 ganger)

Utlogget Zuul

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #105 : 25. august 2006, 10:05 »
Rart at folk ønsker seg tilbake til et system der den sterkeste vann fram, og du ble slått ihjel for å være i slekt med en antatt forbryter.

Det norske systemet er ikke perfekt, men det bygger på perfekte ideer om rettssikkerhet, demokrati og at enhver har rett til forsvar, og at man ikke er skyldig til det motsatte er bevist.

Vist folk ikke syns dette er bra så må jeg skuffe: Det finnes ikke noe bedre der ute.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #106 : 25. august 2006, 10:12 »
I grunn litt artig det der, at det virker som flere ønsker seg Sharia-lover bare ting er "grovt nok". Man forakter disse samfunnene egentlig, men ønsker alikevel et snev av lovene deres. Ikke at jeg forstår helt hvorfor, men det viser nå uansett at det ikke bare er i midt-østen at ønsker om hevn lever videre.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #107 : 25. august 2006, 10:17 »
Jeg var selv av den oppfatning, at straffene i Norge var for korte, og at fanger hadde det for bra i norske fengsel... Det var før jeg visste noe om hva jeg uttalte meg om... Wink blush

Nå, etter å ha jobbet en liten stund i fengsel, og nesten daglig hatt kontakt med et BREDT spekter av innsatte/kriminelle, så har jeg et litt mere nyansert syn på det... Det er et stort lerret å bleke, men jeg kan komme med noen lærepenger jeg har fått:

* Jeg kjenner innsatte som er smartere enn meg
* Jeg kjenner innsatte som er bedre utdannet enn meg
* Jeg kjenner innsatte som er fordømt flinke i sin sivile jobb, håndtverket sitt, eller en kunstform..
*Jeg kjenner innsatte som er skikkelige ressurspersoner.

Mange av disse, har gjort EN FEIL i livet... EN feilbedømming... ETT løfte om raske penger... EN sleip kompis som har misbrukt tilliten.. EN fyllekule på byen som endte i slagsmål...
Den frihetsberøvelsen vi dømmer kriminelle til i Norge er ille nok! Det er fraværet av FRIHET som ER straffen, ikke forholdene i fengsel, eller egentlig lengden på frihetsberøvelsen. Lengden på berøvelsen er bare et signal fra samfunnet på hvor alvorlig ens forbrytelse blir regnet som...

Jeg har fått nye venner/bekjente som har soner her jeg jobber. Jeg ville nok ikke datet noen av dem, siden det kun er mannlige innsatte, men det er mye bra folk som soner en gang i livet. Smiley

Honnør din vei For denne posten:)

Ang straffer: Jeg mener også at strafferammene i enkelte forbrytelser kunne vært hardere, men samtidig ut fra et samfunssmessig perspektiv tror jeg at med å gjøre fangeforholdene jævlige, og straffene hardere, ville kunne føre til fremmveksten av (om mulig) ENDA hardere kriminelle.

Dette fordi folk ville gjøre ALT for å dekke over sine kriminelle handlinger, om så det gjaldt å slakte noen politifolk, kvinner eller barn.

Fengsel skal ikke skape Dyr, som de gjør i USA for å så slippe dem ut igjen, sykere i hodet, og farligere en noen sinne. Fengsel skal være rehabilitering, ikke misshandling.

Seff; Jeg ser argument i at om noen hadde gjort familien min noe, ville jeg gjerne sett dem dø, men som tidligere nevnt; Ingen reagerer fornuftig når det gjelder sin egen familie.
Hadde jeg drept en mann,, som hadde skadd familien min, hadde jeg sett på det som "rettferdig", men faktum er; Det hadde ikke forandret på skaden min familie hadde fått, at jeg i tilegg skulle sitte i mange år i fengsel, under umenneskelige forhold pga at jeg kverka karen.

Stygge soningsforhold skaper farligere kriminelle. I norge hender det seg at etter Drap i "syke øyeblikk" melder gjerningspersonen seg og inrømmer. Skulle soningen være Umenneskelig, ville han kanskje gjort syke tiltak for å dekke over det han hadde gjort, og prøve å leve med det.

Anyways; Har mange argumenter på den ene OG andre siden her, så jeg avslutter her for nå:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Zuul

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #108 : 25. august 2006, 10:30 »
Vold avler vold. tar du vekk håp fra mennesker er det liten grunn til at de skal tilpasse seg normer og regler i det hele tatt.

Hva er et liv verdt for deg vist du skal tilbringe livet ditt innelåst i en celle der det eneste du kan se fram til er vold, hån og intet positivt?

Fint lite!


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget highalldatyhme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #110 : 25. august 2006, 13:54 »
60% av innsatte i amerikanske fengsler blir visstnok voldtatt.. Og det rammer pedofile verst  Cool
Mest sannsynlig litt andre kår i norske fengsler, eller tafser de like mye på hverandre hos deg, expedite?  what
"Pour cristal in the blender, make a protein shake" - 50 Cent

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #111 : 25. august 2006, 18:39 »
Jeg har ikke erfaring fra forvaringsanstalter og høyrisikoavdelinger. Jeg jobber mest på en åpen avdeling, hvor vi har alt fra de som soner 14 dager for bøter, til flere år for pedofili... Og så er jeg innom lukket av og til, men der har vi heller ikke de store slemme ulvene... Så mine erfaringer fra en ung karriære i et lite landsens fengsel er nok ikke representativt for de største forbrytelsene, men en generell tendens vises, og det er at en verdig soning motvirker bitterhet og følelse av å bli ydmyket...

Det er mange skjebner innenfor murene, og kun et fåtall er brutale monstre... majoriteten er folk som oss, som har kommet skeivt ut... nark ødelegger kropp og sinn, og utfallet blir oftest tragisk... et ødelagt liv. Sone må de likevel, og ut må de tilslutt... Da forhåpentligvis litt "oppbygd" og bedre rustet enn da de kom. Smiley

Ikke uten grunn etaten har skiftet navn fra Fengselsvesenet og til Kriminalomsorgen... "Soft" kan det virke som, men det virker forhåpentligvis... jEg tror det er mer å hente i barne og ungdomsarbeid, for å forebygge kriminalitet og tragedier, enn i STRAFF og ytterligere fjerning fra samfunnet...

Men det er et langt lerret å bleke... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!