Skrevet av Emne: Noen som kan hjelpe  (Lest 4267 ganger)

Utlogget cmd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Noen som kan hjelpe
« : 17. august 2006, 13:44 »
Har satt opp ett dc-program, fikk lyst å teste dette.
Programmet er likt de andre eksemplene som er lagt ut, har trent vekter noen år så øvelsene er ikke noe problem.

Har lest en del, men er noen ting som er litt uklart..   kan noen legge ut eksempel på en treningsøkt på dc, dvs legge inn øvelse, ant kg på oppvarmins-sett, ant kg på arbeids-settet.

Er litt usikker på hvor tungt /lett man skal kjøre på oppvarmings-settene.. % av 1rm?    om noen hadde kunne legge ut en slik oppsumering av en økt, ville dette ha hjulpet meg å forstå hele opplegget bedre.

hva er forresten ett widow-maker sett?

takker for svar.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Noen som kan hjelpe
« #1 : 17. august 2006, 13:56 »
Widowmaker er 20 reps, eller i verste fall 50 reps.
Gjøres sjelden, men har finfin effekt!! Smiley

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Noen som kan hjelpe
« #2 : 17. august 2006, 16:59 »
Du trenger ikke regne ut prosent på oppvarmingssettene.Jeg gjør slik at jeg tar 15,10,8,6 reps i synkende rekkefølge med stigende vekt(ikke til failture)før jeg kommer til arbeidsettet.Du varierer antall oppvarmingsett etter kroppsdel og styrke.

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Noen som kan hjelpe
« #3 : 17. august 2006, 19:01 »
Bare pass på at oppvarmingen ikke går på bekostning av arbeidssettet. Jeg tar 3-4 oppvarmingssett på store muskelgrupper, og 1-2 på små...

En widowmaker kjøres på forside lår øvelsene. Du tar en vekt som du vanligvis klarer 10-12 reps på, også tar du 20 Wink Det gjøres ved at du tar små pauser når du føler at du ikke klarer mer.
Som eksempel: Når jeg kjører vanlig knebøy tar jeg et sett på ca. 4 reps (veldig tungt), så ett sett på ca. 8 reps (tungt), så tar jeg widowmaker settet der jeg prøver på 20 reps minst. Det skal også være tungt. Når jeg har tatt kanskje 13 reps føler jeg at jeg ikke klarer mer, da står jeg med vekta på skuldrene og puster et par ganger før jeg klemmer ut noen reps til, og det gjør jeg helt til jeg klarer minst 20 reps..
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget cmd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Noen som kan hjelpe
« #4 : 17. august 2006, 20:41 »
Ok.. ble litt klarere nå..

så dere har på en del belastning på oppvarmings-settene også.. bare ikke man kjører til failure, men nok til å få pump og kjenne at man "trener"?

ble litt bedre da.. trodde oppvarmins-settet skulle være "lette" sett.. ble litt lite med kun  arbeids-settet syns jeg..   

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Noen som kan hjelpe
« #5 : 17. august 2006, 20:54 »
Oppvarmings-settene er for å bli var i muskler og ledd og for å venne de til vektbelastningen(ungå skader).

Dante(DC) sier at om ikke lårene er din sterke side vil han at du skal ta windowmaker, men hvis det var den best utvikla muskelgruppa di skulle du ta et sett på 10 reps.

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Noen som kan hjelpe
« #6 : 17. august 2006, 23:20 »
NUKE: Det gjelder jo for veldig få, de fleste her inne er jo ikke store nok engang til å begynne og tenke på "svake muskelgrupper" enda. Mitt tips er å starte med w.d. så fort som mulig Smiley
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Noen som kan hjelpe
« #7 : 18. august 2006, 16:29 »
Jeg kjører ikke windowmaker da lår er den best utvikla muskelgruppa hos meg, de vokser fortere enn noe annet og har en tendens til å se for store ut i forhold til resten av kroppen.

Utlogget Bulder-Bulder

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

SV: Noen som kan hjelpe
« #8 : 18. august 2006, 19:46 »
Det heter IKKE windowmaker  rofl

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Noen som kan hjelpe
« #9 : 19. august 2006, 16:28 »
Hehe, la ikke merke til det engang jeg:P
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!