Skrevet av Emne: Nesten Skummelt  (Lest 2853 ganger)

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Nesten Skummelt
« #15 : 19. august 2006, 14:05 »
Slutter meg til Celdiir.
Veldig god på korsryggen.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget E-man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • 96kg badevekt
SV: Nesten Skummelt
« #16 : 19. august 2006, 14:43 »
Ja, jeg skulle ta markløft på min første time med leder. den betsod av at jeg holdt stanga i handa og "skvise ræva ut i lufta å bøye meg til stanga kom i kne høyde". Viste dette var feil, den skal jo plukkkes fra bakken å løftes opp og ned.. Men det er vel deres definisjon på markløft???
det skal være stive bein i strake markløft, men ser på gruppetimene at de sier du skal presse rumpa ut bak på deres versjon av "markløft"..

Fascinerende med folk som kritiserer nybegynnere for feil curlteknikk, og i neste post ikke veit hva strakmark er. Å "stikke rumpa ut" er en helt grei pedagogisk beskrivelse av den ønskede bevegelsen i bekken/lumbelregionen siden det automatisk vil medføre en bekkenrotasjon som gir svai i nedre del av korsryggen. Siden de færreste på et kjedegym har noe særlig forhold til hvordan bekkenrotasjonen foregår, er det like greit å si det på en lettfattelig måte. Å stoppe nedsenkinga idet stanga er i høyde med knærne er også riktig i form av at de fleste har for stive hamstrings til å holde svaien i korsryggen dersom stanga føres lenger ned.

Det er selvfølgelig varierende faglig nivå på ansatte i treningsbransjen, men alt tyder på at veilederen din har snøring på hva han driver med, sjøl om han åpenbart bomma på å få deg til å forstå.

Ydmykhet er bra når man ikke veit... Wink
halvseriøs slask - sterk, kool og katabol...
flex, flex, så får du deg pecs!

Utlogget MissJannis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: Nesten Skummelt
« #17 : 19. august 2006, 14:50 »
hehe;) Kanskje det.. Noen som har sett noe lignende??

jeg oppdager noen som trener feil stort sett hver gang jeg er og trener, og ofte kan det være inderlig irriterende for synet.
ofte har jeg lyst til å gå bort og kommentere/ hjelpe...og det har hendt at jeg har gjort det og...men når det er sagt så er det ikke alle som er like mottakelige for hjelp...og det er synd
(har selv jobbet som veileder  nå i 2 år.)

J
  a             
     n
        n
           i
             Ssssss <3

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

SV: Nesten Skummelt
« #18 : 24. august 2006, 15:10 »
slutta å bry meg om andre for lengst.. etter 10 år pluss med trening har jeg gitt opp... not my problem. konsetrerer meg om min trening og lar andre holde på med sitt.  Lar instruktørene ta seg av det, hvis de gidder.. og det hender der jeg trener iallefall. 

folk stusser nok litt på noen av DC stretch øvelsene og... føler meg skikkelig utilpass når jeg tar bryststrekken i form av å ligge på en flat benk, med to hantler i bånn ...og etter 30-40 sec blir dette ganske plagsomt... ligger liksom å bare venter på at en "hjelpsom" tufs skal komme bort å "hjelpe meg"  med å få opp vektene..hehe.. 


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!