Skrevet av Emne: Gerilja kardio  (Lest 1034 ganger)

Utlogget Kim Pettersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Gerilja kardio
« : 18. august 2006, 20:13 »
Jeg har lest  litt om gerilja kardio i det siste.. og jeg lurer på litt om hvordan kostholdet mitt bør være etterpå..

Blir opplegget sånn:
Trening-  Så starter forbrenningen av fett og fortsetter en stund utover formidagen

Hvis jeg tar en proteinshake eller noe sånt rett etter økten (frokost) vil det da bli sånn:
Trening- Forbrenning av frokosten- forbrenning av fett?

Jeg har alltid hørt at du skal spise rett etter en trening, men er det en fordel hvis jeg venter en time eller to med frokosten når jeg trener Gerilja kardio?

Det er sikkert ikke noe lurt å vente , men hva bør jeg spise? Masse carbs? protein?


- Tongue -

Utlogget Kim Pettersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

SV: Gerilja kardio
« #1 : 18. august 2006, 20:14 »
Det ble ett klønete formelert innlegg det..
- Tongue -

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Gerilja kardio
« #2 : 19. august 2006, 05:53 »
Du skal spise som normalt på en treningsdag. GK er en treningsform som øker forbrenningen din utover dagen i steden for å forbrenne mens du trener. Hvis du bruker GK som morgentur tror jeg du bommer litt. Dette fordi at morgenturen skal forbrenne fett og ikke karb (sånn som du bekymrer deg for). Ved å kutte karb på kvelden i forveien vil en 45 min raskgange neste morgen, før frokost, gi en direkte forbrenning av den tilgjengelige energien.... fett.
Så her vil GK kun begynne å brenne fett, men ved inntak av frokost vil forbrenningen bytte til den energiformen som er enklest å forbrenne .... karb.
Dermed må du vite hva du vil.
Vil du ha en generelt høyere forbrenning over en lengre periode av dagen, som i sin tur også vil minske overskuddsfettet ditt.
Eller vil du gå hardt ut mot fettet og brenne det vekk ved morgenturer?
Det beste alternativet ville være en kombinasjon hvor du tar morgenturer og slenger på en GK etter vekttrening. Det vil utvilsomt gi det et godt resultat.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Kim Pettersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

SV: Gerilja kardio
« #3 : 19. august 2006, 17:20 »
oki.. da må jeg nok legge om treningsprogrammet mitt litt...  Tongue

men jeg  mener at jeg har lest at GK har mest effekt om morgenen! da er dette altså feil?
- Tongue -

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Gerilja kardio
« #4 : 19. august 2006, 20:11 »
Nei det er ikke feil, men det var ikke på den måten jeg forstod deg. Det hørtes ut som om du trodde GK virket på samme måte som en morgentur, og det gjør den jo ikke. Men siden du har en høyere naturlig forbrenning om morgenen, vil GK virke bedre på denne tiden enn senere på ettermiddagen. Gk er jo et alternativ til lengre morgenturer, men siden det tar bare 12 min å gjennomføre synes jeg at hvis en har anledning til morgenturer, så vil en GK etter vekttreninig være en veldig bra kombinasjon som vil gi en totalt veldig høy fettforbrenning.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!