Skrevet av Emne: dopbroblem på nestun?  (Lest 6315 ganger)

Utlogget insane

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

dopbroblem på nestun?
« : 18. august 2006, 16:53 »
kom over en artikkel om dopingproblemet i bergen. tenkte jeg sku legge den ut og se ka folk synes. 

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article290474.ece

http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/article2244078.ece


Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: dopbroblem på nestun?
« #1 : 18. august 2006, 17:41 »
Det er nok slik i de fleste byer..

Men er det noen som vet om det er vitenskaplig bevist en sammenheng mellom AAS og aggresjon?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: dopbroblem på nestun?
« #2 : 18. august 2006, 17:42 »
Det er nok slik i de fleste byer..

Men er det noen som vet om det er vitenskaplig bevist en sammenheng mellom AAS og aggresjon?
Det er ikke det , og det er vel en av grunnene til at aas fremdeles er lovlig å bruke
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: dopbroblem på nestun?
« #3 : 18. august 2006, 17:44 »
Dop florerer nok mer enn folk tror ja...  trenger ikke være BY engang...

Hvorvidt det er et samfunnsproblem, ser jeg dog at det skal være vanskelig å bevise. Ihvertfall sammenlignet med andre rus og nytelsesmidler, som OGSÅ er fullstendig unødvendige, men som forårsaker trøbbel i samfunnet på forskjellig nivå...

Vitenskapelig bevis trengs nok ikke heller.. det er nok med en tendens.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: dopbroblem på nestun?
« #4 : 18. august 2006, 17:54 »
ADNs korstog mot friheten til å velge.

Syns ærlig talt ikke at aas er et større problem enn feks alkohol og tobakk. Den eneste forskjellen er at alkohol og tobakk er godtatt av samfunnet, kanskje pga så mange bruker det, mens synet på aas og folk som boler er at det er en stor og skummel sub-kultur innen treningsmiljøet.

Kan ikke alle feitinger slanke seg da, det fjerner sikkert en _del_ mer helseproblemer i vårt langstrakte land enn om de bare går etter aas.

Dog, at 17-åringer blir tatt i dopingkontroller er en tankevekker. Aner en smule uvitenhet om hvor skadelig aas _kan_ være, har vanskelig for å tro at 17-åringer setter seg skikkelig inn i hva slags bivirkninger man faktisk kan få av å trøkke. Man vil jo ha kropp med stor K, bivirkninger kommer i andre rekke. Men sånn hadde det vel kanskje vært selv om de hadde visst hva følger det kan få...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: dopbroblem på nestun?
« #5 : 18. august 2006, 17:59 »
Aner en smule uvitenhet om hvor skadelig aas _kan_ være, har vanskelig for å tro at 17-åringer setter seg skikkelig inn i hva slags bivirkninger man faktisk kan få av å trøkke. Man vil jo ha kropp med stor K, bivirkninger kommer i andre rekke. Men sånn hadde det vel kanskje vært selv om de hadde visst hva følger det kan få...

Kan vere at mye av den tilgjenglige anti-doping infoen er useriøs+masse rykter.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: dopbroblem på nestun?
« #6 : 18. august 2006, 19:31 »
Tja, er i allefall mye svartmaling av dopingbruk. Ikke for å glorifisere dop på noen som helst måte, men det er lett å få inntrykket når man leser antidoping-sider på nettet at ALLE som doper seg får en brå og brutal død etter et kort liv, et liv fyllt med kriminalitet og fengselsopphold, seff... Tongue Blir litt for dumt, egentlig. I mange tilfeller er det sikkert sånn, men den gjennomsnittlige "sannheten" er nok en helt annen.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #7 : 18. august 2006, 19:55 »
Hahahaha det der er så latterlig.
Kjenner fyren som ble tatt ganske godt, og etter størrelsen hans å dømme har han brukt veldig små mengder eller virkelig dritte seg ut.

Er helt latterlig at sats der han trener skal sette i gang en masse tiltak som feks fjerning av vekter. Tviler virkelig på at han trener med 30kgs hantler i hantelpress eller roing en gang. Så da ødelegger de bare for de seriøse.

Og synes det er utrolig dårlig gjort av politiet å gå til razzia mot en "uskyldig" 17-åring bare fordi han har testet positivt på aas.
Mengdene de fant var små, og sikkert innenfor det som er lovlig å oppbevare, men de*** tok det vel allikevel.

Jeg stemmer for boikott av sats senteret og Politiet kan dra et viss sted!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: dopbroblem på nestun?
« #8 : 18. august 2006, 21:26 »
Nå er det vel strengt tatt egentlig ikke purken som er så ute etter de som boler seg, er vel heller ADN. ADN er, etter min mening, ganske latterlige. Bedrive et korstog mot dop på den måten der, ta privatpersoner når de heller burdte konsentrere seg om organisert idrett. Det er lov å bruke aas, så da skal vel de bare drite i hva privatpersoner gjør. Derimot, hva som foregår innen organisert idrett kan de godt legge seg oppi. Dop i idrett er en uting, likevel ser jeg ikke problemet med at en person som ikke driver med noen spesiell idrett doper seg.
Frihet til å gjøre hva man vil er noe som settes høyt her i landet (så lenge det ikke er noe kriminelt). Synes det ADN av og til bedriver er helt på grensa til hva man skal godta.

Ang SATS, la nå de bare ha de der nyttårs-forsett-gymmerne sine, alle som trener det minste seriøst veit at SATS ikke er noe særlig... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #9 : 18. august 2006, 21:38 »
Nå er det vel strengt tatt egentlig ikke purken som er så ute etter de som boler seg, er vel heller ADN. ADN er, etter min mening, ganske latterlige. Bedrive et korstog mot dop på den måten der, ta privatpersoner når de heller burdte konsentrere seg om organisert idrett. Det er lov å bruke aas, så da skal vel de bare drite i hva privatpersoner gjør. Derimot, hva som foregår innen organisert idrett kan de godt legge seg oppi. Dop i idrett er en uting, likevel ser jeg ikke problemet med at en person som ikke driver med noen spesiell idrett doper seg.
Frihet til å gjøre hva man vil er noe som settes høyt her i landet (så lenge det ikke er noe kriminelt). Synes det ADN av og til bedriver er helt på grensa til hva man skal godta.

Ang SATS, la nå de bare ha de der nyttårs-forsett-gymmerne sine, alle som trener det minste seriøst veit at SATS ikke er noe særlig... Wink
Nei nei, men du ser jo hvordan de kastet seg over han karen bare fordi de visste han testet positvt på en prøve. Razzia med en gang hos han!

Holdt på å navngi gutten med fornavnet, det hadde vært litt tabbe Grin

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: dopbroblem på nestun?
« #10 : 18. august 2006, 21:46 »
Forstår ikke helt hvorfor dere skal protestere mot testing? Er man ren, er det bare å la seg teste, og trene videre. Og Larssen, er det ikke bra at de drar hjem til de som tester positivt, for å faktisk finne ut om de selger? Eller var du en kunde, siden du kjenner han så godt, og irriterer deg over razziaen.

Og ang. sats. Dere "eksperter" er glad i å le av hobbymosjonister, skjønner jeg. La de drive med sitt, og trene på sats.. Der er det iallefall et ganske rent miljø.


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: dopbroblem på nestun?
« #11 : 18. august 2006, 23:38 »
Har ikke satt meg særlig inn i denne saken, men det jeg synes er noe av det latterligste her er de såkalte " straks" - tiltakene sats skal sette i gang i kampen mot doping - nemlig å fjerne de tyngste vektene. Ja, huff og huff- det er farlig å trene med tunge vekter og klarer man dette så MÅ man jo bruke doping...jadda...Forbannade tulletiltak spør du meg!

de vil bare redde sitt eget skinn og skyve evnt problemer over på andre gym!


Ellers må jeg si meg enig med ventura - det blir for dumt av dere selvutnevnte " eksperter" å sitte å gjøre narr av hobbymosjonister fordi de velger å trene på sats, mens dere i neste øyeblikk kristiserer de samme folka or å være feite, late nyttårsforsettmosjonister som burde slanke seg for å spare helsenorge for utgifter! skjerp dere! Vær glad at folk iaf har gått til det steget å melde seg på noe treningsrelatert!
 det viktigste er jo tross alt at man beveger seg og trives med det man gjør!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: dopbroblem på nestun?
« #12 : 19. august 2006, 10:53 »
Enig med Mystique.. de flytter bare "problemet" vekk fra akkurat SITT EGET gym...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: dopbroblem på nestun?
« #13 : 19. august 2006, 11:37 »
Ventura, poenget mitt var at det er lov å bruke. Så lenge dette er tilfellet, så må man få lov til å gjøre som man vil. MEN: hvis gymmet har spesielle regler mot doping så må man jo følge reglene. I tillegg, om dopingbruk noen gang skulle bli ulovlig så blir jo saken en helt annen.
Er snakk om prinsipper, retten man faktisk har til å gjøre som man vil, akkurat som man har rett til å drikke seg pærings omtrent når man skulle føle for det og retten man har til å røyke 30 Marlboro til dagen.

Ellers må jeg si meg enig med ventura - det blir for dumt av dere selvutnevnte " eksperter" å sitte å gjøre narr av hobbymosjonister fordi de velger å trene på sats, mens dere i neste øyeblikk kristiserer de samme folka or å være feite, late nyttårsforsettmosjonister som burde slanke seg for å spare helsenorge for utgifter! skjerp dere! Vær glad at folk iaf har gått til det steget å melde seg på noe treningsrelatert!
 det viktigste er jo tross alt at man beveger seg og trives med det man gjør!
Ekspert...? Hvor..? Tongue
Snakket vel strengt tatt om SATS sett fra en styrkeløfter eller kroppsbyggers ståsted, mulig jeg var litt _vel_ dyp der.. Nettopp pga de har tatt vekk de tyngste vektene og alt det der.
At folk begynner å trene er kjempeflott, men at de begynner pga et nyttårsforsett kan jeg ikke gjøre annet enn å le litt av.. Etter 2 mnder er det de samme gamle som er igjen, kanskje et par ekstra. Men et par er jo bedre enn ingen. Wink

Jeg skrev jo at fedme er et større problem enn aas og at man kanskje heller burdte fokusere på det. At SATS tar vekk de tyngste vektene så "doperne" skal holde seg vekke er dermed litt dumt da det er ganske inspirerende å se på svære folk som løfter. Da kanskje folk faktisk hadde fortsatt med nyttårsforsettet sitt og. I tillegg har jeg en mistanke om at du vil få mer "lukkede" (i mangel på et bedre ord) dopingmiljøer og -gym om man kaster de som boler ut av vanlige senter. Er ikke som om de slutter å dope seg om de blir kasta ut, de bare finner et nytt gym.

Dopingjakten minner litt om heksejakt, man kaster folk ut av senteret KUN på mistanke, fordi en eller annen frøloff mener han kan "se" at en person doper seg. Latterlig. Nå er jo ikke dette dagligdags akkurat, men sånt noe skal etter min mening ikke skje i det heletatt.

Har aldri kalt meg selv noen ekspert. Kanskje stygt gjort å "henge ut" (les: påpeke sannheten) nyttårforsett-gymmere, men en spade er en spade. Det går 2 mnder og så er det de samme gamle som er igjen. Syns egentlig ikke det er stygt å påpeke det. Det er _fortsatt_ fedme som er det store problemet og ikke de som trøkker. Selvsagt, det beste hadde vært om bolerne hadde slutta å bole og om de overvektige hadde slutta å spise for mye og heller trene mer, men det kommer _aldri_ til å skje. Da er det vel enklere for autoritetene å gå etter de som allerede er sett på som kriminelle, nemlig de som boler seg.

Asså, når jeg kommer hjem til trøndelag i ferien og sånn så spør folk om jeg doper meg. Hallo..? Lyset på men ingen hjemme..? Nei, det har ikke noe med det og gjøre. Kunnskapen om doping er minimal hos de aller aller fleste her i Norge, og hvis de spør en tynn, men kanskje litt muskuløs fyr om han doper seg, så begynner man å lure; er dette er den gjennomsnittlige kunnskapen mannen i gata har om doping? Folk tror at alle som har litt mer muskler enn snittet doper seg, alle på dette forumet vet at dette ikke er tilfellet. Alle på dette forumet veit også at fedme og problemer relatert til dette er et _mye_ større problem enn doping.
Det må _mye_ mer drastiske tiltak til for at det skal skje forandringer, holdningen må forandres. Folk må få vite, og innse, hva man kan vinne på å holde seg i form. Latskapen må overvinnes... Man må få vekk vranglæren som sier at man kan sitte hjemme og se på tv og spise potetgull, men så lenge du drikker slankedrikker så blir du tynn likevel.

Da kanskje gymmene hadde blitt overbefolket... Blir seriøst glad inni meg når venninner og kamerater bestemmer seg for å begynne å trene, om så "bare" på et gym som SATS. Poenget er ikke at alle sammen skal bli svære med masse muskler eller helt tynne, poenget er mer at de klarer seg bedre og har mer energi i hverdagen enn de hadde før de begynte å trene. De får et bedre liv, so to speak... Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #14 : 19. august 2006, 12:18 »
Forstår ikke helt hvorfor dere skal protestere mot testing? Er man ren, er det bare å la seg teste, og trene videre. Og Larssen, er det ikke bra at de drar hjem til de som tester positivt, for å faktisk finne ut om de selger? Eller var du en kunde, siden du kjenner han så godt, og irriterer deg over razziaen.

Og ang. sats. Dere "eksperter" er glad i å le av hobbymosjonister, skjønner jeg. La de drive med sitt, og trene på sats.. Der er det iallefall et ganske rent miljø.


Nei, jeg er ingen kunde, så pass kjeften din!

Grunnen til at jeg reagerer på at de drar hjem til han er at han er 17år, veier sikkert 70kg, maks!  Går på skole og gjør det over middels bra, har ingenting på rullebladet, og ser langt ifra ut som en kriminell.
Det er mange flere de burde tatt razzia mot før de gikk til han, at han drev med videre salg til andre ville det vært veldig liten sannsynlighet for.
Og du har tydeligvis ikke mye peiling på denne saken.

Hva tror du en mann som har trent i 10-15år år føler når han blir testet fordi han har oppnådd mye? Han er stolt av sine resultater og kommet langt på å dedikere livet sitt til kosthold, trening og hvile, og det han får igjen er dopinganklager!
Det er KRENKENDE, noe som er grunnen til at det ikke er lov å teste de som trener på sentere, og ikke er medlem av noe organisert idrett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!