Skrevet av Emne: dopbroblem på nestun?  (Lest 6479 ganger)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #15 : 19. august 2006, 13:33 »
En som har oppnådd fantastiske resultater etter 10-15 års trening uten doping, er SVÆRT GLAD for å bli testet. Jeg kjenner mange slike i styrkeløft og de har INGEN problemer med å bli testet i ordentlige former. >Cheesy
De driver jo organisert da Smiley
Jeg hadde ikke blitt glad for å få dopinganklager rett i trynet etter 10år med slit for å oppnå gode resultater..
Så jeg er imot testing på treningssentre, både fordi at de som bruker det skal få lov å drive med det de selv vil, og de uskyldige som blir testet ikke skal føle seg krenket.

Utlogget Zuul

SV: dopbroblem på nestun?
« #16 : 19. august 2006, 13:37 »
Jeg blir nesten litt snurt når jeg flekker opp tunge vekter år etter år uten at noen mistenker meg for noe. Hva må en stakkar løfte før noen spekulerer litt Sad Grin

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #17 : 19. august 2006, 13:43 »
Politiet har vell ingen aning om hvor lenge en person har trent?
Hvor kom politiet inn i bildet?:/

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: dopbroblem på nestun?
« #18 : 19. august 2006, 14:50 »
Nei, jeg er ingen kunde, så pass kjeften din!

Grunnen til at jeg reagerer på at de drar hjem til han er at han er 17år, veier sikkert 70kg, maks!  Går på skole og gjør det over middels bra, har ingenting på rullebladet, og ser langt ifra ut som en kriminell.
Det er mange flere de burde tatt razzia mot før de gikk til han, at han drev med videre salg til andre ville det vært veldig liten sannsynlighet for.
Og du har tydeligvis ikke mye peiling på denne saken.

Hva tror du en mann som har trent i 10-15år år føler når han blir testet fordi han har oppnådd mye? Han er stolt av sine resultater og kommet langt på å dedikere livet sitt til kosthold, trening og hvile, og det han får igjen er dopinganklager!
Det er KRENKENDE, noe som er grunnen til at det ikke er lov å teste de som trener på sentere, og ikke er medlem av noe organisert idrett.

Vises det utenpå om folk er kriminell?
Er det slik at jeg som er dobbelt så gammel som han er kriminell,bare fordi jeg har trent i 17år?
Jeg vet av folk som er mye mindre både i alder og størrelse enn denne fyren på 17,som ikke har rulleblad,men som er godt kriminelle. Angry
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: dopbroblem på nestun?
« #19 : 19. august 2006, 17:54 »
Drev ikke den 17-åringen som ble tatt på sats med organisert idrett? De sa på nyhetene at han var aktiv fotballspiller. En aktiv utøver som nekter å bli testet vil også få tilmålt en positiv dopingprøve og bli utestengt.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #20 : 19. august 2006, 17:55 »
Drev ikke den 17-åringen som ble tatt på sats med organisert idrett? De sa på nyhetene at han var aktiv fotballspiller. En aktiv utøver som nekter å bli testet vil også få tilmålt en positiv dopingprøve og bli utestengt.
Stemmer det, spiller på elitelaget.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: dopbroblem på nestun?
« #21 : 19. august 2006, 18:12 »
Hahahaha det der er så latterlig.
Kjenner fyren som ble tatt ganske godt, og etter størrelsen hans å dømme har han brukt veldig små mengder eller virkelig dritte seg ut.

Er helt latterlig at sats der han trener skal sette i gang en masse tiltak som feks fjerning av vekter. Tviler virkelig på at han trener med 30kgs hantler i hantelpress eller roing en gang. Så da ødelegger de bare for de seriøse.

Og synes det er utrolig dårlig gjort av politiet å gå til razzia mot en "uskyldig" 17-åring bare fordi han har testet positivt på aas.
Mengdene de fant var små, og sikkert innenfor det som er lovlig å oppbevare, men de*** tok det vel allikevel.

Jeg stemmer for boikott av sats senteret og Politiet kan dra et viss sted!
Drev ikke den 17-åringen som ble tatt på sats med organisert idrett? De sa på nyhetene at han var aktiv fotballspiller. En aktiv utøver som nekter å bli testet vil også få tilmålt en positiv dopingprøve og bli utestengt.
Stemmer det, spiller på elitelaget.
Synes du det var rart at det ble rassia hjemme til gutten?
Jeg synes ikke det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: dopbroblem på nestun?
« #22 : 19. august 2006, 18:26 »
Var noen som nevnte at Bergen er en av versting byene når det gjelder aas. Jeg bor i Åsane, og kan ikke si at problemet er så stort her. Har ikke møtt mange herfra som trykker.

Men på Nestun og Fana området virker det som om problemet er mye større. Slik jeg ser det er det et problem som har trappet seg opp de siste to årene. Hvorfor kan man spekulere seg grønn i, men slik jeg ser det er det etter en viss gjeng der begynte med aas, så er det mange som har sett opp til de, og vil bli stor og sterk de og. Ikke minst få den respekten, de mener de får ved å få en kropp med stor K.

Men eg må nesten le litt av denne saken. PLUTSELIG blir det full fokus mot de tikkende "bole-bombene" i Fana området osv.

Om 1 mnd kommer det nok til å bli fokus på et  helt annet problem, fks "hvor livsfarlig skruknotter er i fotball! vi må slutte med en gang! Møt Tommy neste uke i VG, han fikk kneet ødelagt!" og sånn Buhu.

Poenget er at saken er nok død og begravet innen et par uker, og tendensen går sin gang videre.



EDIT: Det jeg og ville si er at Bergen skriker etter et skikkelig gym, gode folk med peiling, og resultater. Vi drukner i SATS og andre "hobby-gym" her. Det er rett og slett ikke et miljø her for trening med mottoet TTT.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #23 : 19. august 2006, 19:31 »
Var noen som nevnte at Bergen er en av versting byene når det gjelder aas. Jeg bor i Åsane, og kan ikke si at problemet er så stort her. Har ikke møtt mange herfra som trykker.

Men på Nestun og Fana området virker det som om problemet er mye større. Slik jeg ser det er det et problem som har trappet seg opp de siste to årene. Hvorfor kan man spekulere seg grønn i, men slik jeg ser det er det etter en viss gjeng der begynte med aas, så er det mange som har sett opp til de, og vil bli stor og sterk de og. Ikke minst få den respekten, de mener de får ved å få en kropp med stor K.

Men eg må nesten le litt av denne saken. PLUTSELIG blir det full fokus mot de tikkende "bole-bombene" i Fana området osv.

Om 1 mnd kommer det nok til å bli fokus på et  helt annet problem, fks "hvor livsfarlig skruknotter er i fotball! vi må slutte med en gang! Møt Tommy neste uke i VG, han fikk kneet ødelagt!" og sånn Buhu.

Poenget er at saken er nok død og begravet innen et par uker, og tendensen går sin gang videre.



EDIT: Det jeg og ville si er at Bergen skriker etter et skikkelig gym, gode folk med peiling, og resultater. Vi drukner i SATS og andre "hobby-gym" her. Det er rett og slett ikke et miljø her for trening med mottoet TTT.

Well spoken!
Bor selv i Fana/ Nesttun området og er helt enig med deg i alt du sier!

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: dopbroblem på nestun?
« #24 : 19. august 2006, 20:37 »
Håper du har rett. Har vel vart i nermere ett år nå, så håper det snart er "slutt".
Jeg tror ikke det tar slutt, men at det bare blir verre og verre.
De yngre ser opp til de eldre bolerne, og så vil de bli som dem og så kjører de den klassiske "150 russere"- kuren og skader seg. Så trøkker de testo og drol og så er de på kjøret...

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: dopbroblem på nestun?
« #25 : 19. august 2006, 23:52 »
ADNs korstog mot friheten til å velge.

Syns ærlig talt ikke at aas er et større problem enn feks alkohol og tobakk. Den eneste forskjellen er at alkohol og tobakk er godtatt av samfunnet, kanskje pga så mange bruker det, mens synet på aas og folk som boler er at det er en stor og skummel sub-kultur innen treningsmiljøet.

Kan ikke alle feitinger slanke seg da, det fjerner sikkert en _del_ mer helseproblemer i vårt langstrakte land enn om de bare går etter aas.

Dog, at 17-åringer blir tatt i dopingkontroller er en tankevekker. Aner en smule uvitenhet om hvor skadelig aas _kan_ være, har vanskelig for å tro at 17-åringer setter seg skikkelig inn i hva slags bivirkninger man faktisk kan få av å trøkke. Man vil jo ha kropp med stor K, bivirkninger kommer i andre rekke. Men sånn hadde det vel kanskje vært selv om de hadde visst hva følger det kan få...

Du er inne på flere gode poeng her. Staten (som organ) er ikke ute etter å gi sine borgere bedre helse. Alkohol er ok, så lenge det ikke brennes i egen kjeller, slik at staten går glipp av avgiftskronene det får ved å selge det over disk på polet. Tobakk er greit, så lenge du kjøper det over disk i butikken og ikke smugler det inn fra utlandet (igjen, så vil ikke staten gå glipp av avgiftskroner). Bruk av steroider er ikke nødvendigvis noe større problem enn bruk av alkohol og tobakk. Steroider vil utvilsomt sjelden drepe noen over natten. Hormonelle preparater er derimot blitt et samfunnsproblem primært pga en stadig større brukergruppe som er for uvitende om "riktig bruk" (hvis en kan kalle det for det). Jeg tenker da spesiellt på den yngre garde.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: dopbroblem på nestun?
« #26 : 19. august 2006, 23:55 »
Var noen som nevnte at Bergen er en av versting byene når det gjelder aas. Jeg bor i Åsane, og kan ikke si at problemet er så stort her. Har ikke møtt mange herfra som trykker.

Men på Nestun og Fana området virker det som om problemet er mye større. Slik jeg ser det er det et problem som har trappet seg opp de siste to årene. Hvorfor kan man spekulere seg grønn i, men slik jeg ser det er det etter en viss gjeng der begynte med aas, så er det mange som har sett opp til de, og vil bli stor og sterk de og. Ikke minst få den respekten, de mener de får ved å få en kropp med stor K.

Men eg må nesten le litt av denne saken. PLUTSELIG blir det full fokus mot de tikkende "bole-bombene" i Fana området osv.

Om 1 mnd kommer det nok til å bli fokus på et  helt annet problem, fks "hvor livsfarlig skruknotter er i fotball! vi må slutte med en gang! Møt Tommy neste uke i VG, han fikk kneet ødelagt!" og sånn Buhu.

Poenget er at saken er nok død og begravet innen et par uker, og tendensen går sin gang videre.



EDIT: Det jeg og ville si er at Bergen skriker etter et skikkelig gym, gode folk med peiling, og resultater. Vi drukner i SATS og andre "hobby-gym" her. Det er rett og slett ikke et miljø her for trening med mottoet TTT.


Kommentar til (Edit): Enig med deg. Bergen trenger sårt flere kvalitetsgym for dem som liker å trene med vekter. Eierenes tilsvar på dopingbruk er å fjerne de tyngste manualene og vektene fra vektrommet. Hva er dette for noe tull? Det ville vært bedre om de med loven i hånd kunne avkreve treningstudioets medlemmer å ta en pisseprøve ved mistanke. Så kunne de utstyre gymmet sitt skikkelig for dem som fremdeles valgte å trene der.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: dopbroblem på nestun?
« #27 : 20. august 2006, 12:04 »
Ja, jeg hadde ikke hatt noen problem med pisseprøver på et godt og seriøst gym.

Og som noen var inne på her, så er det feil mentalitet og løsning SATS kommer med. "Skyve problemet vekk fra dette gymmet" mentalitet. "Vi har vårt på det tørre, så da er problemet ute av verden for vår del. Litt PR-baserte møter no, så kommer vi særdeles godt ut av situasjonen!"

Håpløst...
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!