Skrevet av Emne: Hvorfor så sinte?  (Lest 23596 ganger)

Utlogget Zuul

SV: Hvorfor så sinte?
« #15 : 19. august 2006, 14:58 »
Spørsmålet mitt blir

er det mulig å vere mot noe i et aspekt uten å være mot det i alle. Eller må man være enig i hele dogmet rundt doping for å kunne si at jeg fordømmer doping i idrett, men jeg fordømmer ikke mennesker utenfor som bruker?


Jeg er kanskje dum, meg jeg ser verre ting enn doping støtt og stadig

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Hvorfor så sinte?
« #16 : 19. august 2006, 15:00 »
Poenget mitt var i hvert fall at det finnes sinte idioter overalt, og at det neppe har noe med dopingen å gjøre. Selv har jeg lest mange seriøse diskusjoner om AAS. Det kommer litt an på hvilket forum man velger.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #17 : 19. august 2006, 15:08 »
Spørsmålet ditt er hverken relevant eller godt formulert. Det legger fiktive premisser til grunn og blir dermed håpløst før man i hele tatt starter diskusjonen.. Smiley Videre er det litt komisk at du ikke innser det at ditt engasjement kan oppfattes som sinne og at du kanskje oppfatter andres engasjement som sinne..

Hvordan skal man bekjempe alkoholmisbruk utenfor den organiserte idretten? og ikke minst: Innad i den organiserte idretten? Hva med tobakksmisbruk..?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #18 : 19. august 2006, 15:14 »
Jeg mener at jeg personlig på ingen måte har hverken mandat eller moralsk rett til å legge meg borti at andre mennesker, utenfor den organiserte idretten, velger å bruke anabole stereoider. Jeg synes det er dumt at de gjør det og tror at de skader seg på lang sikt, men det gjelder også alkohol, tobakk og andre nytelsesmiddel..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #19 : 19. august 2006, 15:30 »
Det virker ikke som du helt forstår dette...

1) Jeg synes dopingbruk er dumt, men at dette BØR og MÅ være noe som er opp til enhver å bestemme selv.

2) Jeg er ganske sikker på at du personlig ville blitt ganske irritert om jeg gikk opp til deg og leste opp en lang lekse hver gang du tok deg en drink... Dette er å invadere noens private sfære, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal kjempe mot andres dumhet.. kan du forklare meg hvorfor jeg skal det? Skal jeg også gå bort til sykelig overvektige mennesker som spiser sjokolade for å fortelle dem hvor dumt det er også..?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hvorfor så sinte?
« #20 : 19. august 2006, 15:30 »
Kjemper du mot alle "feil" du ser i andre menneskers måte å leve på? Kjemper du like aktivt mot (som thyve nevner) alkohol og tobakk? Hva med junkfood? Eller trykker skoen mer rundt doping, fordi du føler det er urettferdig at noen gjør valget om å bruke det, for så å oppnå økte prestasjoner? Hvorfor er doping moralsk uforsvarlig? At det kan gi en del skadevirkninger stemmer nok det, men det finnes svært få mennesker i dag som med denne argumentasjonen lever et moralsk forsvarlig liv!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor så sinte?
« #21 : 19. august 2006, 15:41 »
Juks..? Mot hvem, om personen ikke deltar i organisert idrett?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hvorfor så sinte?
« #22 : 19. august 2006, 15:43 »
Juks mot oss som ikke doper oss, men som ønsker å være størst eller sterkest? Tongue

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #23 : 19. august 2006, 15:47 »
Ja.. Juks mot hvem? Er det kun fordi dette har positive SOM negative virkninger du misliker dette? Smiley Du driter i de negative bivirkningene dette har, men bryr deg kun om de positive virkningene...? Hyklersk og dobbeltmoralistisk.. Wink Og ikke så rent lite jantelovpreget..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
SV: Hvorfor så sinte?
« #24 : 19. august 2006, 15:59 »
Innen NIF organisert idret, JA da er det juks. Men utenfor?Huh?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor så sinte?
« #25 : 19. august 2006, 17:30 »
Ja Thyve, men trodde ikke janteloven hadde betydning når det gjelder juks (mot idretten og de som ikke doper)? Trodde jantejoven gjaldt for de som lykkes uten å jukse?
Så dette handler om å lykkes? Når du selv ikke klarer å lykkes så skal ingen andre det heller, særlig ikke ved hjelp av dop? (Rent hypotetisk, selvfølgelig, nå veit ikke jeg hvor bra det går med treninga di.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hvorfor så sinte?
« #26 : 19. august 2006, 17:39 »
Kjempe MOT, Bold??
Slik som ADN og du og Bull-Hansen og et par andre styrkeløftere "kjemper" mot??!!

Dere gir meg så sinnsykt med creeps, og flere med meg at jeg av og til får lyst til å gi hele styrkeløftmiljøet fingeren og melde meg ut!!
Men heldigvis er jeg i en annen klubb, og i et sunt, positivt og godt miljø... derfor forblir jeg styrkeløfter.
Hadde ikke miljøet i Møre og Romsdal vært så bra som det er, hadde innspillene og oppførselen til flere profilerte løftere og styremedlemmer i NSF vært nok for meg til å gi faen i hele suppa...

Selvforherligende, arrogante idrettssnobber.... Høres jeg sint ut nå?? er jeg da dopet?? Cheesus...

Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

SV: Hvorfor så sinte?
« #27 : 19. august 2006, 17:49 »
Boler man seg bare for å se bra ut er det som jenter som fixer seg opp under kniven. Det er trist at folk må dope seg for å føle seg vel, når kanskje resultatet er at man til slutt vil føle seg enda værre.

Og ikke minst hvilket signal det gir til den yngre garden som da legger mer sin tro på at man må drive med bol for å oppnå målet sitt.

Engang bør dere kanskje stoppe opp, tenke på - dette er kroppen jeg har fått, dette er livet jeg har fått og at du skal verdsette det uten å sette deg selv inn i unødvendig risiko for å ødelegge deg selv. Når du først har forbedret deg med aas, blir stoppen der - eller vil du føle trangen til å fortsette med tyngre stoffer?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hvorfor så sinte?
« #28 : 19. august 2006, 17:52 »
Hvem er "Dere" , affair??

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #29 : 19. august 2006, 17:53 »
Tyngre stoffer? Tongue Hvordan er det med alkohol? Man bruker alkohol for å kose seg... blir stoppen der - eller vil du føle trangen til å fortsette med tyngre stoffer?

Jeg savner reell og redelig diskusjon jeg..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!