Skrevet av Emne: Hvorfor gidde å trene  (Lest 58531 ganger)

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #15 : 21. desember 2006, 16:50 »
Søt smerte i musklene dagen etter trening<3
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #16 : 09. april 2007, 22:03 »
kjenner igjen treningstudioet !
der jeg trener er det ett vekt rom som er kanskje 8x4 meter.
det er i kjelleren under selve treningssenteret. der har vi en benk, knebøy stativ og mere enn nok stenger. det er også nok skiver til at vi får trent det vi skal. vi har hele 4 skiver med gummi mens resten av skivene er de samme som forige generasjon styrkeløftere trente med.
med tanke på at  det kun er 3-5 stykker som trener litt seriøst der og som trener de tre baseøvelsene så er det nok !
resten er oppe å ser seg i speilet eller løfter litt benk.
må si det er godt å sleppe å stå i kø for å trene hele tia. på fredager er vi 3 for det meste heelt alene der. også de to som driver senteret.




Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget slabben

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 98

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #17 : 12. april 2007, 00:10 »
Trener fordi det gjør meg glad  Smiley

Klarer rett å slett ikke å ha det så gøy andre plasser, som jeg har det når jeg trener. Kan kanskje skrive litt mer utfyllende historie når klokken ikke er over 00.00  Wink
Bedre å vera liten og kompakt enn høg og spinkel

 
1/1-07: Mark - 135, Benk - 87.5 - Bøy 80*1 . 91 mod 75 kg
19/2-07: 160 - 87.5 - 95

Min treningslogg (bilde s.2):
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=50116.0

Utlogget Tyson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #18 : 27. april 2007, 15:30 »
Det begynte vel me at jeg ville bli større og sterkere, god fremgang gjør deg bare enda mer keen på å trene....

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #19 : 27. april 2007, 20:52 »
Jeg ville bli størst så jeg starta å trene rett etter jeg ble 16....

Det tok helt av etter en uke, da skulle jeg maksa, 40 kg gikk såvidt opp i benken! Var jævli skuffa for å si det rett ut, men etter 2 år med pc spilling og Pågens kanelgiffler fikk jeg som fortjent.

Jeg er gal så jeg trente som fanken, så 5-6 måneder senere, eller idag som det også er, så går det med 85 kg i benken samt at jeg tar fra 2-3 ganger så mye i alle øvelser som da jeg starta. Fra å være en nogenlunde undervektig tass på 63 kg og 176 høy, veier jeg nå 76 kg og er ingen tass lenger Cheesy

Fremgangen jeg har hatt til nå av, er det som er motiverende. Både i hvor mye jeg tar, styrke og endring i utsende/størrelse.

Utlogget Zuul

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #20 : 18. mai 2007, 21:15 »
Akkurat nå er det faktisk litt seigt å finne gleden. Ene skadene etter den andre. På den andre siden. jeg veksler mellom ulike spesialiseringer. Litt artig å kunne fokuserer på enkelte ting i blant Smiley

Utlogget Avalon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #21 : 18. mai 2007, 22:14 »
Fordi jeg aldri har klart å sitte stille Tongue

Etter 17år som aktiv i èn sport(med trening 7dager i uken), var jeg inaktiv i en periode, og jeg har aldri vært så gretten, så daff, så.. Ikke meg selv i det hele tatt! Så jeg bestemte meg for å finne andre måter å bruke kroppen på, og etter ett år med frem å tilbake og innom bl.a kickboksing, ramla jeg innpå et treningssenter og begynte å løfte vekter. Jeg fant fort ut at det var her jeg skulle vært hele tiden!
Jeg har trent fast i snart ett år, minst 3dager i uken, og selv om jeg ikke akkurat er den største og sterkeste(jente på 164cm), så finner jeg en merkelig lykke i å løfte ting som er tungt, og gjerne tyngre enn meg Wink Markløft er for tiden favoritten. Å løfte vekter er blitt den nye lidenskapen, og jeg vil gjerne bli sterkere.  Jeg er ikke særlig utholden heller, og har alltid vært for "lat" til skikkelig kardiotrening(energinivået er en del bedre enn kondisen), men nå prøver jeg å ta i et tak her også. Og til sommeren vil jeg finne flere måter å utfordre kroppen på, som klatring, el kanopadling eller hva som helst... Jeg elsker å trene, elsker å lære, og elsker å utfordre kroppen! Det er motivasjon nok for meg Smiley
"Å se verden i et sandkorn og himmelen i en villblomst legger uendeligheten i din hånd, og evigheten i en time"
-William Blake

Utlogget kristoffer1983

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 186

  • train hard or go home!!
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #22 : 18. mai 2007, 22:21 »
Fordi jeg aldri har klart å sitte stille Tongue

Etter 17år som aktiv i èn sport(med trening 7dager i uken), var jeg inaktiv i en periode, og jeg har aldri vært så gretten, så daff, så.. Ikke meg selv i det hele tatt! Så jeg bestemte meg for å finne andre måter å bruke kroppen på, og etter ett år med frem å tilbake og innom bl.a kickboksing, ramla jeg innpå et treningssenter og begynte å løfte vekter. Jeg fant fort ut at det var her jeg skulle vært hele tiden!
Jeg har trent fast i snart ett år, minst 3dager i uken, og selv om jeg ikke akkurat er den største og sterkeste(jente på 164cm), så finner jeg en merkelig lykke i å løfte ting som er tungt, og gjerne tyngre enn meg Wink Markløft er for tiden favoritten. Å løfte vekter er blitt den nye lidenskapen, og jeg vil gjerne bli sterkere.  Jeg er ikke særlig utholden heller, og har alltid vært for "lat" til skikkelig kardiotrening(energinivået er en del bedre enn kondisen), men nå prøver jeg å ta i et tak her også. Og til sommeren vil jeg finne flere måter å utfordre kroppen på, som klatring, el kanopadling eller hva som helst... Jeg elsker å trene, elsker å lære, og elsker å utfordre kroppen! Det er motivasjon nok for meg Smiley







for å holde seg iform å det er det beste jeg vet

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #23 : 18. mai 2007, 22:27 »
Jag tränar för att jag älskar att träna.

Jovisst, träning är bra för dig. En sund kost är bra för dig. Du får starkare immunförsvar, blir mer sällan sjuk, minimerar riskerna för att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar senare i livet, etc. Du får en starkare kropp på alla sätt, och med det följer ett starkare självförtroende och en större självinsikt. En sund själ i en sund kropp och allt det där... Detta är sånt jag som brukar säga till folk som inte tränar för att förklara varför jag tränar så mycket på ett sätt de förstår, med ting de kan förhålla sig till.

Men det är inte därför jag tränar. Jag tränar för utmattningen som följer en hård träning, pumpen i skuldrorna som kommer av ett par strikta set med lateral raises, svimmelheten som kommer efter ett par set tunga och djupa knäböj, trycket i kroppen efter att ha supersettat bänkpress och chins. Och så vidare... Jag älskar det. Starkare immunförsvar, självförtroende och allt det där andra är bara en bonus. Även om det kanske var av de grunderna jag en gång började träna...

D Smiley


Utlogget rypper

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

  • Marching On Together
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #24 : 18. mai 2007, 22:45 »
Jeg hadde levd fotball helt fra jeg var 5-6 år fram til jeg var rett rundt 15 år gammel da jeg fikk en kneskade som satte meg ut av spill i drøye 6 måneder. Jeg fikk beskjed om å holde meg i aktivitet, men å gjøre det forsiktig. Én fotball trening og én løpetrening i uka gjør ikke stort når resten av laget har 5 fotballtreninger og 1 kamp i løpet av samme tid.

Av den kameratgjengen på 8-10 stykk som vi var da vi startet, var det nå bare 4 igjen av oss. Det er sånn som det oftest er i ungdommstiden. Mange finner andre interesser og mister fokus. Dette gjør bare at det er de beste som består. Av oss fire som var igjen spilte samtlige på kretslaget, og jeg personlig var kjempefornøyd med tingenes tilstand. Det var akkurat på den tiden at jeg fikk skaden. Jeg husker i ettertid hvor hinsides forbannet jeg var da jeg kom ut av legekontoret og hadde fått beskjed om at jeg minst måtte ta det med ro i 5 måneder.

Det hele endte med at jeg ble stående på sidelinjen og følge med resten av gjengen. Da jeg endelig var klar igjen merket jeg at det var litt for mye å ta igjen. I tillegg hadde ytterligere én av kompisene sluttet og en annen var flyttet opp til juniorlaget. Jeg innså at det kanskje var på tide å trappe ned istedet for å bli hengende etter. Motivasjonen til å komme tilbake var rett og slett ikke til stede. Så jeg sluttet tvert med å spille fotball, og endte opp med å sitte timesvis forran pc-skjermen og spille dataspill.

Det gikk et drøyte år før jeg begynte å kjenne på kroppen at det virkelig stod dårlig til. Jeg var slapp, klarte ikke å konsentrere meg på skolen og gymkarakteren talte for seg. På dette tidspunktet begynte jeg også på videregående skole og fikk nye klassekamerater. Blant dem var det én som hadde trent styrke i godt og vel 2 år. Han fortalte hvordan han hadde vært den minste gutten i klassen, noe jeg hadde vanskelig for å tro med tanke på hvor mye større han var i forhold til resten av oss. Jeg ble virkelig motivert til å hive meg inn på et treningssenter og komme igang, men heldigvis kom jeg over treningsforum.no før jeg meldte meg inn. Her leste jeg meg "klok". Jeg vil tippe på at det gikk to uker etter at jeg først begynte å lese her på siden før jeg  meldte meg inn på et treningssenter. Dette er nå fire måneder siden, og jeg tør påstå den største og beste avgjørelsen jeg har tatt så langt i mitt korte liv.

"Basillen" har bare vokst større og større. Motivasjonen i det å kjempe mot seg selv og være sin egen sjef er virkelig tingen for meg. Så sant jeg har forutsetninger for det, jeg skal trene til den dagen jeg stuper.
Alder: 16 (90)
Vekt: 62,5 kg 64,5 kg 67,8kg 69,4kg
Høyde: 177 cm

Loggboken - R-rated!

Utlogget Zuul

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #25 : 19. mai 2007, 11:09 »
fine med trening er jo at det øker kapasiteten for å leve og trene lenge Smiley

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #26 : 04. juni 2007, 13:41 »
de fleste har en hobby. i Mai kommer trangen til å plante ut planter gjødsle plenen stelle jordæråkeren osv. å glede seg over at det grønnes rundt seg.

Sommerfelgene kommer på, nypusset og fine, bilen er polert, den nye subkassen er innstalert, ny olje av beste sort fylles på bilen osv.

trening er for meg en hobby. det er gøy å prøve et nytt program. deilig å se at man stadig løfter tyngre. kondisjonen holder seg på et stabilt nivå. og vakta er der den altid har vært. Artig å se at man blir i bedre form til tross for at man også blir eldre.

trening er en hobby og lidenskap som ikke er avhengi av årstid Smile
Hopp og sprett
Min treningslogg

Utlogget Mikey89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #27 : 13. juli 2007, 22:47 »
Jeg trener fordi jeg ble lei av å være den store chubby duden i klassen som ble andpusten av å jogge i 3 sek:P Men nå har det vell gått over til at jeg har funnet min lidenskap i boksing:D
Alder:    18.
Vekt:     105 Kilo.
Høyde:  1.98 cm.
Bosted:  Forus.
Trener:  Boksing og vekter.

Utlogget JP91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Under construction
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #28 : 17. juli 2007, 13:42 »
Jeg begynte å trene fordi jeg har alltid blitt sett på som tynn og svak. rett og slett.
Nå trener jeg for å oppnå den digge sensasjonen av å øke og øke.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #29 : 20. juli 2007, 17:56 »
Er det en sensasjon hver gang du øker i en øvelse? Tongue
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!