Skrevet av Emne: Hvorfor gidde å trene  (Lest 58504 ganger)

Utlogget Morph

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #30 : 31. august 2008, 14:25 »
Jeg trener fordi det gir en deilig følelse. Smiley

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #31 : 31. august 2008, 14:35 »
jeg trener for å nå målet mitt. nemlig å starte å konkurere i kropsbygging innen 4 år...
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget Zuul

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #32 : 31. august 2008, 15:02 »
jeg trener for å skamdenge kroppen min til skader og betennelser i flenk.  Grin


Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #33 : 31. august 2008, 16:57 »
jeg trener for å nå målet mitt. nemlig å starte å konkurere i kropsbygging innen 4 år...

åssen ligger du ann a mann? Tongue

jeg trener for samme målet også. bare innen jeg er 25 Wink altså 6 år

 
UNKNOWN

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #34 : 31. august 2008, 17:52 »
Hvorfor gidde å trene?

Det finnes veldig mange grunner til dette, men da jeg ikke kan snakke enn andre enn meg selv får jeg vel komme med noen av mine begrunnelser for at jeg dag etter dag, uke etter uke, måned eller måned og år etter år sliter meg gjennom økter som i det moderne liv ikke har en eksistensiell betydning.

I første rekke er det for å utfordre meg selv ved å hele tida legge lista litt høyere. Sette meg nye mål og arbeide hardt og målrettet for å nå disse. Hver gang jeg når en milepæl, eks. 100kg i benk, 150kg osv føler jeg en enorm glede. Som de fleste "skrotløftere" sikkert har kjennskap til er det visse tall som man bør klare før man går i pennalet, og motivasjonen ligger ofte i å klare disse målene, for så å overgå dem med glans.

Videre er det jo den gode følelsen underveis og etter en fullført økt. Gleden man får når kroppen og hjernen fungerer, og vektene man tidligere har slitt med er lette som luft. Dessuten; når man i tillegg har et konkurranseperspektiv med i bildet og man lykkes i konkurranse med andre kan det igrunn ikke bli bedre! Man kan selvsagt vinne større og mer betydningsfulle stevner, men man må ta det gradvis, men likevel sette pris på hver seier. Samtidig må man ikke la nedturer ta knekken på en, men heller la det motivere en til videre trening. Feiler man er man ikke god nok!

Hvorfor jeg nå gidder å trene er hovedsaklig for å se hvor god jeg kan bli innenfor idretten styrkeløft. Jeg har nå fått smaken på gull i NM sammenheng og vil da selvsagt gjenta bedriften ved en annen anledning da dette var en følelse jeg ikke kan sammenlikne med noe annet. Jeg vil selvsagt også kunne konkurranse internasjonalt med tid og stund, men det får bli når jeg og andre finner meg god nok til nettopp dette. Har ikke hastverk, men håper å gjøre meg fortjent til en plass på et internasjonalt lag etterhvert.

Jeg ønsker vel i bunn og grunn å se hvor sterk jeg kan bli innenfor mine genetiske rammer, og som en konsekvens av dette håper jeg det gjør meg i stand til å teste meg selv mot de beste i Norge, Europa og kanskje også verden. Jeg er ennå ung og har god tid så det skal bli spennende å se hvor jeg er om 7-8 år... Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #35 : 31. august 2008, 18:16 »
Jeg siterer en som svarte bra på dette da spørsmålet ble stilt på T-nation:

"I train to scare old women and to make small children cry!"


Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #36 : 31. august 2008, 18:21 »
Jeg siterer en som svarte bra på dette da spørsmålet ble stilt på T-nation:

"I train to scare old women and to make small children cry!"


På vidoene av deg ser det mer ut som du: " train to make big men laugh and women cry !!!"
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #37 : 31. august 2008, 18:22 »
For å ikke se ut som et dass, ha en frisk og oppegående kropp, damene, mulighet til å spise masse god mat og snadder uten at det gjør så mye osv osv.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #38 : 02. september 2008, 14:22 »
Slutt å kødda gutta, alle veit at vi trener kun for å dra damer.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #39 : 02. september 2008, 14:25 »
Slutt å kødda gutta, alle veit at vi trener kun for å dra damer.

Jeg fikk meg dame da jeg var skadet og ikke fikk trent,så nå funderer jeg på om jeg i det hele tatt gidder å begynne å trene igjen Tongue
Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #40 : 03. september 2008, 09:05 »
Åh, du brukte sympati trikset. Kan funke det og!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Detik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #41 : 21. mars 2009, 21:50 »
Hvorfor gidde å trene?

Det begynte jo først og fremst med fotball og den store '' fotball drømmen ''. Men så merket jeg at jenter brydde seg mye om six pack, så jeg begynte å trene som bare pokker! Tokk 100 sit ups og sånne ting som det hver morgen og kveld. Hvorfor kommer ingenting fram?!
De fleste kan vell svaret her.
Jeg ville være den som veide mer enn alle jentene i klassen, også guttene. Steg for steg. Jeg hadde hverken en sykdom eller noe, men veide bare 32 (i begynelsen) og 36Kilo (i slutten) av 8 klasse, noe som er helt .. sykt. Så dette måtte jeg få gjort noe med! Jeg startet å løfte og løfte hele tiden, hatet og ELSKET det. Jeg elsket mest å hate det, for jeg prøvde alltid å vinne over mitt '' hat '' . Jeg spiste bra og trente bra, jeg merket at ting begynte å bli bra. Så jeg bare forstatte. Nå som ting har forandret seg, jeg er ikke den største, men ikke den minste! Trening er noe av det beste som finnes, har man problemer med dama/typen så er det rett ned å trene for å tenke på noe annet, osv osv.

Trening livet ut Cheesy

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #42 : 21. mars 2009, 21:58 »
Det startet med at jeg var tykk og utrent. Så fikk jeg lyst på bra kropp og jeg begynte å trene styrke. Klisje og ekstremt standard.

I dag er har jeg en ok fettprosent, veier 10 kilo mindre og lagt på meg en del muskulatur. Er ikke tynn men ikk e lubben heller. Musklene mine er ikke noe særlig store men det går fremover.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #43 : 21. mars 2009, 22:09 »
Hvorfor gidde å trene?

For å få 6-pack! Grin

mhm.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Izidorx

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #44 : 03. april 2009, 04:00 »
Jeg trener fordi jeg har slitt med flere mer eller mindre livsstilrelaterte skader, div. senebetennelser, vondt i ryggen og generelt stiv i kroppen, samt dårlig holdning. Nok er nok, tenkte jeg, og begynte å trene, holdt på noen uker nå og har god framgang  Smiley Det at det ser bedre ut osv. er bare en bonus, og hobbyen som det er, er også veldig fin.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!