Skrevet av Emne: Hvorfor gidde å trene  (Lest 46536 ganger)

Utlogget Polishpower

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #60 : 16. oktober 2010, 06:21 »
Hvorfor gidde å trene?

For å bli stor , som ARNOLD! Grin
Bodybuilding is much like any other sport. To be successful, you must dedicate yourself 100% to your training, diet and mental approach. - Arnold Schwarzenegger

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #61 : 02. desember 2010, 20:06 »
Fordi det er det deiligste som fins!  Grin også er det utrolig slækt å bare ta seg ut helt etter skolen og dra hjem å sove Smiley selvfølgelig så er målet en atletisk kropp og dama i mine drømmer! får se hvordan det går etterhvert  Smiley

Utlogget BluePineApple

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • 15 år, SL 5x5
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #62 : 02. desember 2010, 20:21 »
Trener vel for min egen del, men alle damene du får med en atletisk kropp er et stort + !
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103987.new#new

Chuck Norris er min bitch.
I will get bigger , I eat many fat- unknown

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #63 : 20. desember 2010, 20:04 »
Jeg begynnte å trene når jeg var 16 år. Da var jeg en lang tynn fyr. 191cm og 73kg. Etter noen år merket jeg at damene elsket en velltrent kropp, og kompissene ga respekt, når jeg kom meg ut på byen som 18 åring fant jeg fort ut at størrelse var prevantivt i forhold til bråk og slåssing, og det dro damer. I dag er jeg 35 år, 120kg gift, familie og alt det der. Men i dag synes jeg det er digg at kona ikke ser på andre typer og at hennes veninner og damer jeg treffer mener at hun er "HELDIG". I min bok er det jeg som er heldig som har henne, og for meg er trening en god måte å beholde henne på, gjøre henne fornøyd og glad, og selvsagt, trening forlenger livet.. god helse er bra! =D

Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 748
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 748

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvorfor gidde å trene
« #64 : 20. desember 2010, 20:13 »
Hvorfor IKKE gidde å trene? Syns det er noe av det beste å gjøre, ofte kjipt å dra fra gymmen (man må jo nesten sove jobbe og spise)..Gir masse energi, bedre selvfølelse og mestringsfølelse, noe å se fremmover til i forhold til mål. Og man får jo bedre helse som man får igjen for senere!:) Og hvis jeg aldri hadde drevet med noen form for sport hadde jeg nok vært 150kg flæsk.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #65 : 20. desember 2010, 20:26 »
Hei!

Jeg begynte nylig å trene med vekter seriøst.
- Grunnen til at jeg begynte var rett og slett at jeg har måttet bygge meg opp etter alvorlig anoreksi som endte i en syv ukers lang innleggelse der livet mitt hang i en tynn tråd.
Med minste vekt på 45kg, og fremdeles 189 høy, og en tilsvarende BMI på 12,6 så følte jeg meg ikke veldig kul.

Når jeg ble skrevet ut, og når jeg var innlagt for den del sa jeg til meg selv at jeg aldri skulle tilbake dit igjen.

Etter å ha kjent følelsen av å sitte rett på beinet når en sitter på do, så vekker det helt klart noe i en.


Jeg sliter fremdeles med mat til dels, men det går sakte men sikkert fremover.
I dag veier jeg 67kg, og er fremdeles 189m høy, og trives helt klart bedre med det enn motsetningen.

Og ikke minst så utviklet jeg en kjærlighet for vekter nå etter innleggelsen.
- Kanskje mest fordi at jeg har fått nok kardio for en livstid.


EDIT;
Samt en time på gymmet hjelper meg mer psykisk enn en time hos psykologen.


Apropos;
Er det noen som hadde hatt tid til å sett litt på et treningsprogram for meg?
PM, y0

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #66 : 05. mars 2011, 17:44 »
Min historie:

Startet med at jeg ble veldig interissert i løfting, samt å se på bilder og videoer av store bodybuildere, også vsm og nsm konkurranser på tv.

Jeg ville bli som dem, jeg ville vise at jeg kunne skape noe stort, noe sterkt og ett vilt udyr i meg.

Begynnte å trene, som mange av de på 14 års alderen trener og ikke vet hva faen jeg gjorde.
Ble litt lei, og orket ikke mere.

Tok opp treningen ett halvt år senere, da begynnte jeg 100% etterforskning over hva jeg måtte gjøre får å bli en stor og sterk person.
Jeg har lest absolutt hver eneste dag om trening, jeg har lest og lest, og gjort alt jeg kan får å få den beste erfaringen jeg kan innenfor treningen.

Jeg fikk endel fremgang når sommeren var over, og følte at dette var morro.
Jeg hadde endel sinne problemer, samt store problemer med dårlig miljø, noe som fikk meg til å teste ut mye ting som man skal holde seg unna.

Treningen, er det som har gjort meg til den jeg er nå, treningen har gjort at jeg har kommet meg ut av det tidligere "milijøet" jeg var i før.
Treningen er endel av livet mitt, trener jeg ikke, er alt feil.

Har nå gått nærmere 2 år med trening, med ett halv år slutt.
Jeg er nå nærmere 16 år.

21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 163
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 163

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #67 : 06. mars 2011, 18:55 »
Var veldig overvektig ifra 6 års alderen og oppover var 85kg og 170cm som 13 åring. prøvde fotball som ikke virket... begynte med vektløfting for ca 1 år siden da jeg veide 85kg i nesten bare fett, veier nå 80kg og er 178cm og har midjemål på 97cm har gått ned fra 128cm... har økt muskelmasse og styrke og en slankere samt sunnere kropp. Treningen har blitt en del av livet og jeg kan ikke leve uten den.  Smiley
No pain No gain!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #68 : 02. juni 2011, 15:44 »
Min trening er en sosial konstruksjon. Jeg vil være sterk og se bra ut, og vil gjerne at dette skal være en del av mitt image. At jeg mestrer trening og spising gir meg en mestringsfølelse som stimulerer meg til å fortsette. Jeg ser ikke noe særlig egenverdi i treningen min, når jeg drar på trening er det det objektive målet mitt som gjør at jeg gidder orket. Av og til er det digg da, men treningen i seg selv er mest et ork.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 574
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 574

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #69 : 28. juni 2011, 01:33 »
Motivasjons tråd Cheesy
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget skrufmaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #70 : 28. juni 2011, 02:20 »
Jeg begynte å trene pga ble herset med av alle på skolen, barnslig tankegang Tongue
Nå trener jeg bygging med et ganske bra kosthold, det hjelper litt på selvbilde.
Løfte tyngre vekter, se kroppen vokse, nesten aldri utsatt for sykdom osv.. ja takk Wink

Skriveleif skjer.

Utlogget storegutt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #71 : 02. februar 2012, 00:02 »
Alltid vært en stor type, mye vekt, tung benbyggning(jada,standard unnskyldning, men den er ganske stor og tung) så har fått min del med dritt angående vekta og byggningen min. aldri vært den kule karen med damer og alt detta.

Fokusert mer på gaming hvor jeg har nådd langt nok, dratt rundt i europa å spillt div spill på turneringer.

På det tyngste var jeg vel på en 120. i vinter fikk jeg nok å gikk ned til 100, før jeg ble syk og spiste usunt igjen, kom opp til 110. Når jeg en gang var nådd 110 da, så fant jeg det for dumt å ikke gå ned å fjerne vann & fettet på kroppen for å få bygd opp muskler og det som er. Per idag har jeg gått fra 97 til 104, dog det har vært muskler jeg har lagt på meg og mer skal det bli! På tide å gjøre noe for kroppen min og meg selv. Leser om en amerikaner ganske ofte, han er tidl. Seal og har en historie som er helt forbi vannvid og vel så det!

Bildet av han fra den gang han var "frisk og rask"
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/32542_393164343405_63643878405_4092204_3322183_n.jpg

historien kan en lese her
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Luttrell

han for meg er inspirasjon mer enn noe annet, for det viser seg  at det som regel går på"mind over matter" uansett hva det er!

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 489

Sv: Hvorfor gidde å trene
« #72 : 02. februar 2012, 00:10 »
Hvorfor gidde å trene:
Pga følelsen, følelsen av å mestre nye vekter, følelsen av å se tydelig framgang fra uke til uke, måned til måned og år til år. Makt følelsen av å være den største og sterkeste bland en gjeng med folk, stoltheten som ligger bak arbeidet som DU har gjort.


Gå til:  

Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019249

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.
Se studien.
Her ser du 45 forskjellige idretter med trente kropper.