Skrevet av Emne: Strekkmerker  (Lest 1015 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Strekkmerker
« : 27. august 2006, 15:37 »
Etter hva jeg har lest oppstår strekkmerker når muskelen vokser for fort til at huden klarer å ta den igjen. Strekkmerker forsvinner heller ikke, men rødheten demper seg etter hvert.

Jeg har fått to strekkmerker på magen. Jeg synes det er litt merkelig, ettersom jeg ikke legger spesielt mye vekt på mage (trener det kun i form av 3x35 crunches hver kveld), men de er der iallfall. Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å forebygge at jeg får fler. Ser ikke akkurat pent ut (nå er det fremdeles litt røde), og er ikke spesielt interessert i å få fler.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Strekkmerker
« #1 : 27. august 2006, 15:49 »
Har du hatt en stor kroppslig forandring i det siste? er vel ikkje bare muskulatur som trenger å vokse for at ein skal få strekkmerker.Er mange grunner til at ein får slike merker: graviditet, i puberteten ved rask vekst, ved bodybuilding, ved bruk av anabole steroider og ved overvekt.
Så ved å trene magemuskulatur vil du stramme muskulatur og dermed hud i området, og slik vil merkene bli mindre synlige.
Ved å bruke tiden til hjelp vil desse strekkmerkene bleikne, og dei vil bli mindre synlige.Er ingen preparat som har solid vitenskapelig dokumentasjon når det gjelder virkning, men bruk av kortison salver hjelper.Men langvarig bruk av slike salver øker igjen risikoen for strekkmerker.Fuktighetskrem kan bidra til å opprettholde hudens smidighet.Ellers er eit sunt og variert kosthold med frukt, grønnsaker,fiber og vatn viktig for å gje huden den næinga den treng.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!