Skrevet av Emne: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)  (Lest 9735 ganger)

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« : 03. september 2006, 15:32 »
Skal begynne med DC nå. Veier 90kg for øyeblikket (gikk ned 15kg i sommer pga salmonella fra 94kg), så formen begynner å bli bra igjen. Det jeg lurer på er om dette kostholdet holder mål!?
 en tilfeldig dag:

Frokost: 80gr havregryn og melk 300ml + gainer 80gr
Lunch: 5egg, halv boks bønner, 3 fullkornsbrød skiver og 100 bacon + gainer 80gr + 1ss rapsolje
Før trening: gainer 80gr
Etter trening: glutamin og kreatin + gainer 100gr  1ss rapsolje
Middag: mexikansk gryterett m/400gr kjøtteig (750kcal + kjøttdeigen)
Kvelds: 4-5egg m 3fullkornskiver + kaseinprotein 50gr

Kritikk mottas med STOR takk (fra alle)!! Jeg er villig til å gjøre det meste for å øke massen min! Nå skal det satses stort!  Grin


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #1 : 03. september 2006, 15:41 »
Mengden mat er nok bra den... du må nesten kjenne på det etter en uke eller to... hvis du GREIER å følge opplegget, så kjør på...  Hvis du skal pplusse på med noe, så er det nok mere proteiner.... Feks en kyllingfilet eller noe torsk enkelte morgener... i TILLEGG til den vanlige frokosten.. feks kjør 2 frokoster på helgedager...  Grin

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #2 : 03. september 2006, 15:47 »
Mengden mat er nok bra den... du må nesten kjenne på det etter en uke eller to... hvis du GREIER å følge opplegget, så kjør på...  Hvis du skal pplusse på med noe, så er det nok mere proteiner.... Feks en kyllingfilet eller noe torsk enkelte morgener... i TILLEGG til den vanlige frokosten.. feks kjør 2 frokoster på helgedager...  Grin

OK! Er student så kyllingfilet osv kan bli dyrt i lengden.. Men man må jo prioritere hva man vil.. Kan det være en ide og bytte ut gaineren med rent protein tilskudd (Whey) for å få mer protein??

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #3 : 03. september 2006, 15:49 »
Ja.. karbo får du nok av.. eller kanskje gå for en Meal RP...? Altså balansert mellom protein, karbo og fett.. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #4 : 03. september 2006, 15:49 »
Bytt feks ut morgengaineren med proteiner.. 80 til 100 gram.. Smiley det bølir kanonstart på dagen!!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #5 : 03. september 2006, 15:57 »
Bytt feks ut morgengaineren med proteiner.. 80 til 100 gram.. Smiley det bølir kanonstart på dagen!!

Fikset litt på dagen min:

Frokost: 80gr havregryn og melk 300ml + whey 60-80gr
Lunch: 5egg, halv boks bønner, 3 fullkornsbrød skiver og 100 bacon + gainer 80gr + 1ss rapsolje
Før trening: whey 60gr
Etter trening: glutamin og kreatin + 80gr whey 1ss rapsolje + 40gr raske karbs
Middag: mexikansk gryterett m/400gr kjøttdeig (750kcal + kjøttdeigen)
Kvelds: 4egg m/ 3 fullkornskiver + kaseinprotein 50gr

+ tar multivit og omega 3-6-9..

Better? Fyll gjerne inn mangler eller noe som bør endres! Spiser alt!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #6 : 03. september 2006, 16:00 »
Mer mat enn jeg inntok på DC iallfall...og jeg økte veldig bra. Fins ikke noe fasitsvar på hvor mye mat du bør innta, vi er alle forskjellige med hensyn til forbrenning og restitusjonsevner etc. Øker du, spiser du bra. Øker du ikke, spiser du mer helt enkelt. Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #7 : 03. september 2006, 16:05 »
Mer mat enn jeg inntok på DC iallfall...og jeg økte veldig bra. Fins ikke noe fasitsvar på hvor mye mat du bør innta, vi er alle forskjellige med hensyn til forbrenning og restitusjonsevner etc. Øker du, spiser du bra. Øker du ikke, spiser du mer helt enkelt. Smiley

H

Har en veldig høy forbrenning.. Og har en laaang kropp som skal fylles.. 189cm.. Jeg tror jeg vil øke bra på dette kostholdet,  en del mer proteiner enn jeg er vant med, men det er vel slik det skal være..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #8 : 03. september 2006, 18:01 »
Skal du først spise som DC så spiser du i grunn helt feil. Hvis det er det du skal ?

Du skal spise prot og fett, eller prot og karbs. Du blander alle 3 elementene i samme måltid. Kutt karbs på kvelden med mindre du trener sent. Og drit i grunn i kcaloriene. Tell protein og sørg for å få i deg nok sunt fett - så skal du se dette går bra. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #9 : 03. september 2006, 20:18 »
Skal du først spise som DC så spiser du i grunn helt feil. Hvis det er det du skal ?

Du skal spise prot og fett, eller prot og karbs. Du blander alle 3 elementene i samme måltid. Kutt karbs på kvelden med mindre du trener sent. Og drit i grunn i kcaloriene. Tell protein og sørg for å få i deg nok sunt fett - så skal du se dette går bra. Smiley

Det har jeg aldri hørt før.. Har heller hørt det motsatte, at det er best med et komplett måltid. Hvorfor skal en ikke blande alle 3 elementer i samme måltid? Kan du sette opp en rask og grei skissering hvordan jeg bør spise da? Hadde vært kjempe bra!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #10 : 03. september 2006, 22:08 »
Det har jeg aldri hørt før.. Har heller hørt det motsatte, at det er best med et komplett måltid. Hvorfor skal en ikke blande alle 3 elementer i samme måltid? Kan du sette opp en rask og grei skissering hvordan jeg bør spise da? Hadde vært kjempe bra!
Det har ikke jeg heller sett noen veldig god forklaring på, hvorfor man skal spise kun prot-karb eller prot-fett. DC-folka har nevnt at man skal holde karbohydrater og fett separert fordi insulinhoppet fra karbohydratene man får i seg vil dra fettet inn i fettcellene, noe som egentlig blir ganske uvesentlig da fett ikke trenger insulin for å lagres.

Men, når du spiser så mye protein som du gjør på DC, så kan du gå drastisk ned  på karbohydratene. Rett og slett fordi det ikke er så mye mer plass i magen etter å ha spist deg mett på protein Smiley Dermed blir det automatisk noen måltider med bare protein og noen spiseskjeer olje for mange. Og det funker, gled deg til blodårer og ett kjempetrykk i muskla!
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #11 : 04. september 2006, 13:07 »
UaC: Kan du forklare meg hvorfor jeg ikke skal blande Prot/Karbs/Fett? Vil det si at jeg bør kutte brødmaten?

P.S. Hvis du har tid hadde jeg satt stor pris på om du gjorde noen justeringer på kostholdsplanen min ovenfor.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #12 : 04. september 2006, 13:18 »
Skal se om jeg rekker å se på det i kveld og gi et svar.... har ikke tid akkurat nå.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #13 : 04. september 2006, 13:28 »
Forøvrig en ganske stor artikkeli i siste FLEX om DC (intervju med Mr. Trudell). Der blandt annet protein/fett alt protein/karb, samt karb"kutt" etter klokka seks (untatt post-trenings- karben) står nevnt. Har faktisk litt ro på det, om enn ikke totalt fravær av karb til tross for proteine/fett-måltid.

Artikkelen forøvrig tar mest for seg selve treningen


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Johs Steinbraut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

  • FWWM
SV: Nok MAT ihh til DC? (UaC og Expedite??)
« #14 : 04. september 2006, 20:47 »
Forøvrig en ganske stor artikkeli i siste FLEX om DC (intervju med Mr. Trudell).

Artikkelen forøvrig tar mest for seg selve treningen

Syns det var en ålreit artikkel også - Dante fikk presentert hypotesene sine på en bra måte. Når det gjelder dette med ernæring tror jeg det er betydelige individuelle forskjeller, men det er jo en del som tyder på at det kan være gunstig å legge inn perioder uten noe særlig karbs - ser ut til å fungere for mange.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!