Skrevet av Emne: Gym guiden  (Lest 22534 ganger)

andreassk

  • Gjest
Gym guiden
« : 03. september 2006, 23:24 »
Anmeldelse av gym

Her kan du legge inn anmeldelse av et gym du har trent/trener på. Håper tråden kan bli noe likt anmeldelse av kosttilskudd underforumet.

Retningslinjer for gym anmeldelse:

-   Hvor ligger gymmet? Fylke, by, plassering osv
-   Koster det mye? Drop in, mnd/års kort, innmelding osv
-   Åpningstider
-   Er betjeningen/instruktørene greie/ hjelpsomme
-   Utstyr. Er det bra utstyr. Tunge nok manualer. Er det for lite utstyr
-   Plass. Er gymmet ”overfult”
-   Garderober
-   Hygiene/renhet etc. Om apperatene er rene, og folk er påbudt til å tørke av svette på utstyret/apperatene etter bruk.
-   Har gymmet en web-side?
-   Hvilket miljø er der?


Off-topic pratet tar vi et annet sted.  Wink

Edit: Er det noe jeg bør tilføye er det bare å si ifra Smiley

Gymanmeldelser:


Oslo


En amatørs vurdering av tøffing gymmet HARALD'S Gym i OSLO.


- Sted/by/fylke: OSLO

- Apparater: Mange apparater, mulig litt trangt når det er mye folk. Apparatene er ikke helt "fancy" men hva gjør det!

- Kosttilskudd butikk: Stort utvalg i kosttilskudd, men prisene er billigere ikke   langt unna!!

- Pris: Autogiro kr 429,- pr. mnd. 1 år kontant kr 4.500,-. 1/2 år kontant kr 3.500,-

- Miljø: Man går aldri her uten å kunne få hjelp. Alle ink medlemmer er villige til å hjelpe. Velkommen stemning, om man selv tåler at mange her har muskler!! Wink

- Frivekter: JA, her er det du trenger, dvs tungt nok.

- Plass: Gymmet er gammelt, og jeg fikk sjokk da jeg entret for første gang, MEN, stemning, veiledning og  pris gjør at dette ER plassen å være om du vil trene for å bli god eller å oppnå andre resultater. Det er ikke plassen får å slentre rundt!!  Wink

http://www.haraldsgym.no/


Hordaland


Førde treningssenter

- Sted/by/fylke
Førde I Hordaland, rundt 30km fra Haugesund

- Apparater (er de bra, er det for lite apparater)
Nettopp fått nye apperater. De er litt for "soft" for min del. Liker meg i vektrommet. (Som det av en eller annen grunn ikke er bilde av, kanskje fordi bare jeg bruker det) Tongue



- Kosttilskudd butikk (de fleste gym har jo det)
Yeah, I wish.

- Pris
Type        Binding Pris pr mnd
Standard            12 mnd 350.- 
Student              12 mnd 300.-
Standard              6 mnd 400.-
Student                6 mnd 350.-
Nordsjøarbeider  12 mnd 250.-
Nordsjøarbeider    6 mnd 300.-
Familie*               12 mnd 600.-
Månedsabo            Ingen 450.-
Pensjonist / ufør  12 mnd 190.-

- Miljø (er instruktørene hyggelige/hjelpsomme)

Aldri benyttet meg av instruktører. Mest fordi de er fokusert på å hjelpe de 50 år gamle damene på step-maskina Smiley


- Frivekter (er det tunge nok manualer fks)
Huff. Manualer: 2kg til 22.5kg. For lette for benkpress med manualer og 6x3 med tyngste på biceps blir snart for lett, og hva gjør jeg da?

- Plass (er gymmet stort/for lite)
Trenger ikke større. Jeg skal bygge godt før jeg trenger det Tongue


Studio (oppdelt i 2 hus) tilbyr fysioterapi, masasje, medisinsk treningsterapi, vektklinikk for overvektige, dans, spinning og... Sexologisk rådgivning. (Ja, jeg sa sexologisk rådgivning) 

Destination Sterk


Treningssenteret, Straume på Sotra:


Lenge siden sist besøk her også:

- Apparater: Ca. halvparten nye fra Technogym, resten drar på åra men funker bra. Apparater i bøtter og spann totalt sett i hvert fall!

- Kosttilskudd: Begrenset utvalg selges i resepsjon

- Pris: 419,- / mnd ved 12 mnd. bindingstid.

- Miljø: Både unge og gamle gjør det til et trivelig sted. Her virker det som man finner alle typer mennesker  Aldri sure miner her heller 

- Frivekter: Kanskje det beste utvalget i manualer i hele området? Kune kanskje hatt en flat-benk til.

- Plass: Romslige, nye lokaler. 2 etasjer, der 2. etg. rommer gruppetrening og kondisjonsapparater. 1. etg. rommer apparater, frivekter, resepsjon, barnepark, garderober og solarium.

- Annet: Kunne hatt bedre åpningstider i helgene. Syns det er for sent å åpne kl. 16, når jeg er klar for å trene kl. 10. Ellers et bra sted!

Terningkast 5.   

Kennyo


Rogaland


S.A.T.S. Sandnes


Sted: Sandnes, bak Maxi.

Apparater: Technogym. God bane på dem jeg har prøvd, dog jeg bruker mer frivekter. Nok trimsykler, 2 håndsykler, flere tredemøller, stepmaskiner osv.

Kosttilskudd: Etter det jeg har fått med meg selger de bare ferdigshaker. multipower og et par andre merker.

Klesshop: Bra utvalg i treningsklær.

Priser: 329,-(studenter) til i overkant av 500. Mener studentprisen er ok selv.

Miljø: Alltid et smil å få når du ankommer, og de ansatte er imøtekommende samt de tar en seriøst dersom det er noe å utsette på noe. Kunnskapsnivået blant treningsveiledere er dog noe variert.

Frivekter: Egen avdeling for frivekter. 1 smalbenk, en vanlig benk, eget dips/chinsstativ, i tillegg til eget stativ for chins med mulighet for valgfri avlastning, Knebøystativ, smithbenk, preacherbenk. Manualer opp til 48 kg. Nok plater til benkpress, men ikke dersom flere skal trene med 200 i beinpress, knebøy, markløft og benkpress på likt

Gruppetrening: Godt utvalg for alle nivåer med mange timer hver dag så og si hele uken. Step, sykkel, styrke, yoga, osv.

Areal: Bygget er i 3 etasjer, med gruppetreningsrom og 2 squashbaner nederst, garderober i neste etasje, og treningssal i etasjen en kommer inn i når en ankommer senteret.

Østfold


Family Sports Club

Fredrikstad (tror det heter Glemmen der det ligger) Østfold
NB: Har ikke vært her siden i våres, så her kan det ha skjedd endringer:

- Apparater: Svært godt utvalg, det virker dog som de begynner å dra på åra etterhvert, men de virker godt vedlikeholdt så det spiller vel egentlig ingen trille.

- Kosttilskudd: Selges i resepsjonen sammen med noe treningstøy

- Pris: Ukjent, jeg gjestetrener gjennom NTF, dog mener jeg de holder lavere pris enn Spenst i samme by.

- Miljø: Instruktørene og de øvrige ansatte virker veldig hyggelige og hjelpsomme! Også medlemmene virker som en hyggelig gjeng! Jeg føler meg i hvert fall alltid velkommen der!

- Frivekter: Holder i massevis for meg i hvert fall, rikelig med manualer og benker.

- Plass: Mener det er 4 etasjer, der underetasjen er barnepark / solarium, 1 etg. er resepsjonsområde, 2. etg. er apparater / gruppetrening og 3 etg. er frivekter / apparater.

- Annet: Godt utvalg av gruppetreningstimer i tillegg til det ovennevnte, bør gjøre dette til et komplett gym for både byggere og mosjonister. Har vært på noen spinning timer her, og samtlige har vært meget bra!

Hater egentlig terningkast anmeldelser, men jeg får vel for enkelhetens skyld gi mitt kast: 5.

kennyo


Møre og Romsdal


- Sted/by/fylke
Eide, Eide (:p), Møre og Romsdal

- Adresse (forklaring på hvilken retning av byen gymmet ligger i fks)
Ligger veldig nærme sentrum, et lite stykke øst opp en liten bakke. Samme bygning som brannstasjonen. Du ser byggningen vis du står ved siden av EideHallen.

- Apparater (er de bra, er det for lite apparater)
Apparatene fungerer godt etter det jeg vet. Det aller meste er nytt, og det er nok apparater. Noen av løs vektene er gammle og slitt. Mye utstyr fra Panatta, Powerfit og Casall

- Kosttilskudd butikk (de fleste gym har jo det)
De selger et noe kosttilskudd der til en ganske billig penge. Mye fra ProteinFabrikken og Ultimate Nutrition, litt forskjellige merker er det også.
Det selges også Gasp klær der.

- Pris
250 pr mnd for studenter

350 pr mnd for 'ikke studenter'

60 kr drop in

450 for 1 mnd, ingen kontrakt.

- Miljø (er instruktørene hyggelige/hjelpsomme)
Han som eier gymmen er hyggelig, han hjelper deg med glede vis du spør han om det. Han anbefaler kosttilskudd, og hva som er forskjeller fra boks til boks. Grei kar. De fleste som trener der er hyggelig også.

- Frivekter (er det tunge nok manualer fks)
Det starter på 2 kg manualer og stiger med 2kg til du kommer til 34, da stiger det med 4kg. Helt til 50kg. Og 50kg er nok for oss som trener der.

- Plass (er gymmet stort/for lite)
Er ikke så veldig stort, er kanskje noe trangt på noen plasser, men ingenting å bry seg om. Det er også eget rom for spinning, boksing og stepping.

jtorp


Sør-Trøndelag


Nidarø Treningssenter, Trondheim


Priser:

2300,- i året for studenter. 50,- for drop-in. For flere priser se www.nidaro.no

Åpningstider:

Mandag:     08:00 - 22:00
Tirsdag:     12:00 - 22:00
Onsdag:     08:00 - 22:00
Torsdag:     12:00 - 22:00
Fredag:     08:00 - 20:00
Lørdag:     12:00 - 16:00
Søndag:     16:00 - 20:00

Utstyr:

Utstyret er bra. Mange frivekter, flere stenger, to benker, 1 smith-apparat, 2 knebøystativer, hantler opp til ca 42,5 kg (som kan bli påsatt ekstra vektskiver, slik at man kan få opptil 70kg) og en god del apparater + step-maskin, ergometersykler og tredemølle. Det arrangeres også spinning og aerobic.

Plass:

Som regel god plass når undertegnede er der.

Miljø:

Miljøet er bra, og klientellet er ganske variert med både styrkeløftere, mosjonister, hobbybyggere osv.

Konklusjon:

Nidarø er et tøft sted å trene og har en daglig leder, Einar B. Gilberg - aktiv styrkeløfter,  som kan betraktes som særdeles kyndig og trivelig. Undertegnede har presset litt på for at det blir solgt MultiPower Fitness Protein Drink, som etter min smak er den beste proteindrinken, og det ser ut til at det kommer til Nidarø  For meg, som eks-styrkeløfter og tidligere KK-67'er, finnes det ikke noe alternativ til Nidarø Treningssenter.

www.nidaro.no

Silentk


Kolstad, Trondheim


Nautilus

Priser
12 MDR. ----------------------------2160.00 KR.
Gratis prøvetime.
Muligheter for å snike seg inn, og på den måten trene gratis.


Åpningstider
MAN - FRE --------------07.00 - 22.00
LØRDAG --------------- 10.00 - 14.00
SØNDAG --------------- 10.00 - 14.00

Utstyr
Nautilusmaskiner. Ingen nedtrekk. Ingen kabler. Har et par benker og et knebøystativ – men kun en olympiastang, så du må bære den rundt. Har hantler opp til 30 kg.

Man kan bruke Husebybadet (badstu, svømmebasseng, boblebad ++) så mye man vil.

Plass
Oftest så er det kun meg og min treningspartner der, et par damer i slør og burka på step-maskina, noen mosjonister, et par gamlinger på de småfancy lårapparatene. Også er det 3-4 stykk der som trener regelmessig, og som har greie resultater å vise til.

Etter jul, etter påske og en liten stund før sommer er det fullt der. Dvs, syklene, step-maskinene, og skigåerløpetingene er opptatt. Frivektene er alltid ledig.

Miljø
Skal man ha veiledning går man til de 3-4 der som kan det, den daglige lederen ble nylig byttet ut av ei dame som kan mest om mosjonering. Hun er opplært til å lære bort nautilusmetoden, med 1x15 reps på alle apparatene, frivekttrening kan hun nada om.

Jeg liker meg egentlig veldig godt der, til tross for at det er en del mangler. Tar meg 3 minutt å spasere dit.

Kan bli grusomt varmt og lufttett der om sommeren, det er et dårlig ventilert, nedlagt bomberom vi snakker om her.

Sanitæranlegg/hygiene
Som sagt tar det meg 3 minutt å spasere dit, så jeg har ingen formening om dusjene.
De få folka som bruker apparatene tørker opp etter seg.
Drikkevannet er rent, nå som det ikke lenger er påvist salmonella.

Konklusjon
Kommer til å bytte senter med en gang jeg får meg bil, men er fornøyd nok til å fortsette der inntil det skjer.

Roolfe


Kaliber Gym


- Sted/by/fylke
Gymet ligger et kvarter med buss utenfor trondheim, på vestre rosten.

- Apparater (er de bra, er det for lite apparater)
Er mye bra apparater der, faktisk blir apparater som ikke er bra byttet ut med apparater som er egnet for skikkelig bygging, ikke slike jalla apparater.

- Kosttilskudd butikk (de fleste gym har jo det)
STOR kosttilskudd butikk som fører alt av proteinfabrikken, og en del andre merker. feks protein fra internutrition, 90+ og vitaminer/mineraler fra de fleste leverandører. Bestiller også inn alt av ønske.
Har også et bredt utvalg av treningsutstyr og klær, fører masse fra better bodies og GASP. Bestiller også inn alt av ønske.

- Pris
Pris for en vanlig person er 379,- pr måned, 329,- for studenter. Bra priser etter min mening! Edit: 50kr dropin Smiley

- Miljø (er instruktørene hyggelige/hjelpsomme)
Treningsveilederne har erfaringer fra en annen verden innen kunnskap, erfaringer og tips. Får du ikke riktig hjelp og oppfølging her vet ikke jeg hva du bør gjøre. Miljøet er også fantastisk, bare hyggelige og hjelpsomme folk. Egen chille krok med to soffaer og det meste av kroppsbygger/fitness blader der du kan slappe av og slå av en prat med andre etter trening. Er også et eget kjøleskap hvor du kan sette shake'n din mens du trener!

- Frivekter (er det tunge nok manualer fks)
Så absolutt! Alt fra 1kg til 74kg's hantler! Topp score!!

- Plass (er gymmet stort/for lite)
Ikke så kjempe stort, uansett nok plass. Er begrenset til maks 500 medlemmer, så du slipper som regel å stå i kø for apparatene. Veldig bra!

Kaliber gym har blitt mitt andre hjem, kan bare stikk opp dit hvis jeg kjeder meg og bare prate med de som er der å trener. Fantastisk plass, oppfordrer alle til å ta en tur dit for inspirasjon og hjelp!

Banais


3t-Rosten


- Sted/by/fylke
Gymet ligger et kvarter med buss utenfor Trondheim, på Rosten.

- Apparater (er de bra, er det for lite apparater)
Nettopp pusset opp, alle apparater byttet ut med nye. Varierende kvalitet på de få jeg har prøvd så langt. Folk flest der borte virker å være storfornøyd med dem.

- Kosttilskudd butikk (de fleste gym har jo det)
Denne er så fantastisk dårlig at det ikke er verdt noen videre kommentar.

- Pris
Ikke veldig billig. 429 kroner i måneden for et års abonnement. Vanligvis også innmelding på rundt 800kr. 170kr eller noe sånt for drop-in. Galskap...men sånn er det når man delvis satser på flest mulig støttemedlemmer.

- Miljø (er instruktørene hyggelige/hjelpsomme)
Instruktørene er hyggelige, og hjelpsomme om du ber om det. Varierende kunnskapsnivå.

- Frivekter (er det tunge nok manualer fks)
Etter oppussinga er alt veldig bra, bortsett fra manualsettet som stopper på 34kg. Irriterende.

- Plass (er gymmet stort/for lite)
Gymet er svært. Stort sett null plassproblemer.

Til slutt må jeg nevne en vanlig badstu, en dampbadstu, et tyrkisk steambad (15 grader i vannet ca), et ganske stort svømmebasseng og to boblebad som et stort pluss.

Det eneste jeg personlig savner er egentlig tyngre manualer. Veldig fornøyd sånn jevnt over.

Ceapp


Gym Puls Klæbu


Rett ovenfor sentrum.

Apparater: Nydelige Panatta apparater. Helt nye. Som oftest benker/rack nok til alle. Ikke akkurat stedet for styrkeløftere.

Kosttilskudds butikk: Her er det TN og GASP som gjelder. Internettpriser. Godt utvalg.

Pris: Drop in kr 50, pr mnd kr 249, års. 299 pr mnd.

Miljø: Blandet miljø, her fins alt fra ungdommer til bestemor.

Frivekter: Manualer opp til 55kg. Godt utvalg.

Plass: Gymmet er normal størrelse, men mer enn stort nok iforhold til hvor mange som trener der.

Garderober: Her kunne de kanskje blitt bedre.

Hygiene: God

Betjening: Daglig leder er en svært real kar. Resten av betjeninga sier ikke stort.

Konklusjon: Her er det mulighet for å ha hele gymmet for seg selv. Like bra apparater som Kaliber. 8/10

Cerebrum


Gym Puls Melhus


I Melhus sentrum, lett å finne!

Apparater: Panatta apparater. Ganske bra utvalg her, kunne vært flere knebøy rack!

Kosttilskudds butikk: Her selges TN, Gasp, og mye annet snacks. Internettpriser på TN's produkter. Veldig godt utvalg.

Pris: Drop in kr 50, pr mnd kr 249, års. 299 pr mnd.

Miljø: Mye forskjellig!

Frivekter: Manualer opp til 60kg. Godt utvalg.

Plass: Gymmet er relativt lite, men er plass til alle.

Garderober: Bra!

Hygiene: God

Betjening: Eieren er en tøff langhåra type. Flinke folk.

Konklusjon: Gode apparater, mye frivekter og bra kostholdsbutikk! 9/10

Cerebrum



Orkanger atlet klubb


Orkanger, Sør-trøndelag

Apparater: Mest frivekter, nok apparater etter min mening.

Pris: 1400kr året.

Miljø: Hyggelige medlemmer. Ingen instruktører. Gymmet er åpent hele tiden. Hvert medlem har sitt inngangskort og kode. Det er et veldig lite gym med ca. 40 medlemmer. Nesten aldri flere enn 3-4 personer der om gangen så det er aldri venting på å bruke utstyret.

Frivekter: Masse, med tanke på størrelsen på gymmet.

Plass: som sagt et lite gym. ligger i en kjeller, litt hardcore stil.

Renhet/hygiene: bra

Annet: Det er kun mulighet for styrketrening...

Vanskelig å gi terningkast her ettersom det er bare mulighet for styrketrening. Det passer perfekt for meg. Jeg gir gymmet terningkast 4

Zane 86


Sogn og Fjordane


Firda fysikalsk medisinsk senter:


- Sted/by/fylke

Sandane-Gloppen-Sogn og Fjordane

- Adresse (forklaring på hvilken retning av byen gymmet ligger i fks)

By? du gløymde bygd  Inne på kjøpesenteret i sentrum.

- Apparater (er de bra, er det for lite apparater)

Ein heil haug med nye og bra apparat, spinningssyklar, ellipsemaskiner, chins stenger i taket og ribbeveggar er det og.

- Kosttilskot butikk (de fleste gym har jo det)

Nei, men eg trur det er ein i etasjen over på senteret.

- Pris

Usikker på pris, eit halvår kostar ca 1700 kr og eit år kostar ca 3000 kr.

- Frivekter (er det tunge nok manualer fks)

Bra benkpressbenk og knebøyrack og mange vektskiver til desse, tyngste manualane er på 30 Kg.

- Miljø (er instruktørene hyggelige/hjelpsomme)

Treningsinstruktøren er hyggeleg og hjelpsam og hjelper med å rette på teknikk og sikre om det er behov for det.
Fleire av dei andre instruktørane er jenter som går på idrettslinja, det er og fysioterapeut der.
Personane som trener på senteret er hyggelege og hjelper meir enn gjerne til om du treng hjelp på eit sett, alle moglege personar frå pensjonistar til ungdomar trener der og eg har fått inntrykk av at dei aller fleste er hyggelege personar, eg har enno ikkje sett ein uhyggeleg person for å seie et slik 

Plass: God plass, det er meir enn nok plass til å løfte vekter, det er jo det ein treng  du føler deg ikkje akkurat beklemt på senteret.

Bonnskij


Utlandet


Nord-Jylland, Danmark

Motions-kælderen, Aalborg

Priser
1 MDR. ---------------------------- 275.00 KR.
3 MDR. -----------------------------665.00 KR.
6 MDR. ----------------------------1100.00 KR.

STUDERENDE ------------------ 199.00 KR.
*FORMIDDAGSKORT--------- 200.00 KR.
1 gang træning ---------------------- 40.00 KR.

Åpningstider
MAN - FRE --------------09.00 - 20.30
LØRDAG --------------- 10.00 - 14.00
SØNDAG --------------- 11.00 - 14.00
HELLIGDAGE -------- 11.00 - 14.00

Utstyr
Veldig gammelt utstyr, men et er solid utstyr som funker. Mye bedre enn mange nye apparater jeg har prøvd. Det er veldig mye frivekter her. Hantler opp til 60kg, power-rack, flere knebøystativ, smithmaskin, masse benker, flere benkpress, sykler, tredemøller. Altså veldig bra utstyrt med vekter.

Plass
Når det verste rushet er, så er det litt trangt. Men hvis man trener utenfor rushet er det god plass.

Miljø
Jeg liker meg veldig godt der. Det er tilrettelagt for de som liker å løfte tungt, men også for mosjonister.

Sanitæranlegg/hygiene
Kanskje ikke verdens flotteste dusjer der, men det gjør meg ingenting. Det er jo en styrkeløfterkjeller, ikke et toppmoderne fitnessenter.

Konklusjon
Alt i alt er det et veldig bra senter. Mer enn nok vekter, bra miljø og veldig rimelige priser.
http://www.motionskaelderen.dk/



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Anmeldelse av gym
« #1 : 03. september 2006, 23:26 »
Legg til..?

Hygiene/renhet etc.
Om apperatene er rene, og folk er påbudt til å tørke av svette på utstyret/apperatene etter bruk.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Anmeldelse av gym
« #2 : 03. september 2006, 23:28 »
Tar jeg ikke helt feil har vel du laget en slik tråd tidligere i kveld..? Undecided
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Anmeldelse av gym
« #3 : 03. september 2006, 23:32 »
Legg gjerne også til:

Har gymmet en web-side?
Hvilket miljø er der?

Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Anmeldelse av gym
« #4 : 03. september 2006, 23:45 »
Kan skrive litt om der jeg trener i morgen, nå er det senga..

Utlogget Mr.Kark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 249

SV: Anmeldelse av gym
« #5 : 04. september 2006, 20:51 »
Orkanger atlet klubb, orkanger, sør-trøndelag

Apparater: Mest frivekter, nok  apparater etter min mening.

Pris: 1400kr året.

Miljø: Hyggelige medlemmer. Ingen instruktører. Gym'et er åpent hele tiden. hver medlem har sitt inngangskort og kode. Det er et veldig lite gym med ca.40 medlemmer. Nesten aldri flere enn 3-4 personer der om gangen så det er aldri venting på å bruke utstyret.

frivekter: Masse, med tanke på størrelsen på gym'et.

plass: som sagt et lite gym. ligger i en kjeller, litt hardcore  stil.

Renhet/hygiene:  bra

Annet: Det er kun mulighet for styrketrening...

Vanskelig å gi terningkast her ettersom det er bare mulighet for styrketrening. Det passer perfekt for meg. Jeg gir gym'et  terningkast 4
En måte å redde ansiktet på er å holde den nederste delen lukket

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

SV: Gym guiden
« #6 : 27. september 2006, 16:30 »
Nord-Jylland, Danmark

Motions-kælderen, Aalborg

Priser
1 MDR. ---------------------------- 275.00 KR.
3 MDR. -----------------------------665.00 KR.
6 MDR. ----------------------------1100.00 KR.

STUDERENDE ------------------ 199.00 KR.
*FORMIDDAGSKORT--------- 200.00 KR.
1 gang træning ---------------------- 40.00 KR.

Åpningstider
MAN - FRE --------------09.00 - 20.30
LØRDAG --------------- 10.00 - 14.00
SØNDAG --------------- 11.00 - 14.00
HELLIGDAGE -------- 11.00 - 14.00

Utstyr
Veldig gammelt utstyr, men et er solid utstyr som funker. Mye bedre enn mange nye apparater jeg har prøvd. Det er veldig mye frivekter her. Hantler opp til 60kg, power-rack, flere knebøystativ, smithmaskin, masse benker, flere benkpress, sykler, tredemøller. Altså veldig bra utstyrt med vekter.

Plass
Når det verste rushet er, så er det litt trangt. Men hvis man trener utenfor rushet er det god plass.

Miljø
Jeg liker meg veldig godt der. Det er tilrettelagt for de som liker å løfte tungt, men også for mosjonister.

Sanitæranlegg/hygiene
Kanskje ikke verdens flotteste dusjer der, men det gjør meg ingenting. Det er jo en styrkeløfterkjeller, ikke et toppmoderne fitnessenter.

Konklusjon
Alt i alt er det et veldig bra senter. Mer enn nok vekter, bra miljø og veldig rimelige priser.
http://www.motionskaelderen.dk/
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Gym guiden
« #7 : 27. september 2006, 17:27 »
Kolstad, Trondheim

Nautilus

Priser
12 MDR. ----------------------------2160.00 KR.
Gratis prøvetime.
Muligheter for å snike seg inn, og på den måten trene gratis.


Åpningstider
MAN - FRE --------------07.00 - 22.00
LØRDAG --------------- 10.00 - 14.00
SØNDAG --------------- 10.00 - 14.00

Utstyr
Nautilusmaskiner. Ingen nedtrekk. Ingen kabler. Har et par benker og et knebøystativ – men kun en olympiastang, så du må bære den rundt. Har hantler opp til 30 kg.

Man kan bruke Husebybadet (badstu, svømmebasseng, boblebad ++) så mye man vil.

Plass
Oftest så er det kun meg og min treningspartner der, et par damer i slør og burka på step-maskina, noen mosjonister, et par gamlinger på de småfancy lårapparatene. Også er det 3-4 stykk der som trener regelmessig, og som har greie resultater å vise til.

Etter jul, etter påske og en liten stund før sommer er det fullt der. Dvs, syklene, step-maskinene, og skigåerløpetingene er opptatt. Frivektene er alltid ledig.

Miljø
Skal man ha veiledning går man til de 3-4 der som kan det, den daglige lederen ble nylig byttet ut av ei dame som kan mest om mosjonering. Hun er opplært til å lære bort nautilusmetoden, med 1x15 reps på alle apparatene, frivekttrening kan hun nada om.

Jeg liker meg egentlig veldig godt der, til tross for at det er en del mangler. Tar meg 3 minutt å spasere dit.

Kan bli grusomt varmt og lufttett der om sommeren, det er et dårlig ventilert, nedlagt bomberom vi snakker om her.

Sanitæranlegg/hygiene
Som sagt tar det meg 3 minutt å spasere dit, så jeg har ingen formening om dusjene.
De få folka som bruker apparatene tørker opp etter seg.
Drikkevannet er rent, nå som det ikke lenger er påvist salmonella.

Konklusjon
Kommer til å bytte senter med en gang jeg får meg bil, men er fornøyd nok til å fortsette der inntil det skjer.

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Gym guiden
« #8 : 28. september 2006, 16:25 »
dette må være et trønderforum Smiley
Det er det jeg alltid har sagt !! Tongue
Kanskje jeg skal skrive en anmeldelse senere, om jeg gidder. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Gym guiden
« #9 : 16. november 2006, 23:31 »
dersom dette skal ha noen nytteverdi må det opprettes en søkbar webside hvor informasjonen kan ligge på. kan ikke se at det har noen nytteverdi slik det ligger her nå. du må ha et søkbart system hvor du kan søke på fylke og kommune, eller fritekstsøk.

-- stallion

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Gym guiden
« #10 : 17. november 2006, 14:58 »
det var ikke ment som kritikk mot deg cerebrum, men snarere et tips.

folk er late, så en søkbar side hadde vært det beste.


Utlogget Weng

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 51

Sv: Gym guiden
« #11 : 20. november 2006, 23:03 »
det var ikke ment som kritikk mot deg cerebrum, men snarere et tips.

folk er late, så en søkbar side hadde vært det beste.
Ctrl + F
EGG

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!