Skrevet av Emne: HST fører til uproporsjonalt store magemuskler?  (Lest 10019 ganger)

Utlogget BOB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

HST fører til uproporsjonalt store magemuskler?
« : 09. september 2003, 15:27 »
Heisann!

Har nå lest gjennom Børge Fagerli sine HST artikler flere ganger og all ære skal han ha! Det virker veldig lovende på papiret og jeg ser at folk her har hatt bra resultater. Uansett jeg har alltid hatt problem med å utvikle magemusklene mine og jeg ser at Børge anbefaler å ikke trene magemusklene etter HST prinsippet som nevnt i tittelen på denne posten. Jeg kommer vel neppe til å utvikle uproporsjonale magemuskler på bare èn HST-syklus? Kan heller kutte det ut på en eventuell runde nummer to hvis det er så ille:)Her er programmet jeg har tenkt å kjøre:

Benkpress
Skråbenkpress m/hantler
Nedtrekk bredt grep
Nedtrekk smalt U-handtak
Roing med stang
Biceps curl med rett stang
Triceps pushdown
Skulderpress med stang
Sidehev
Foroverbøyd sidehev
Shrugs
Knebøy
Leg curl bakside lår
Legghev
Magemuskler med nedtrekksapparat(cable crunch)

Hadde tenkt å kjøre ett sett på hver øvelse og heller eventuelt øke etter hvert. Folk er sikkert lei av HST poster her men det var først og fremst magemusklene jeg var nysgjerrige på. Setter pris på et kort svar. Kosten kommer jeg til å legge opp ca slik som HST-artiklene anbefaler også. Btw måtte teste RM i fire øvelser i dag som jeg ikke hadde peiling på hvor mye jeg tok i, resten av øvelsene har jeg allerede notert meg. Har nå hatt 14-dagers treningsfri utenom de fire øvelsene i dag som jeg kjørte 4 ganske lette sett på. Det går vel bra å begynne mandag?

Med vennlig hilsen

BOB











Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

Re:HST fører til uproporsjonalt store magemuskler?
« #1 : 09. september 2003, 20:22 »
Det skal vel egentlig være HELT treningsfri i hvileperioden. Vet ikke om det går bra å begynne på mandag da, men vil tippe det går fint.
Tror ikke du skal være redd for å få overproposjonale magemuskler på en HST runde.

Utlogget BOB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Re:HST fører til uproporsjonalt store magemuskler?
« #2 : 09. september 2003, 20:41 »
Ok! Har hatt 14 dager helt med total hvile uansett og siden jeg absolutt ikke tok meg ut i dag så tror jeg det skal gå bra. Gler meg ihvertfall veldig og er utrolig inspirert til å begynne på HST. Har hatt veldig lite fremgang dette året og det skal bli spennende å se om dette hjelper Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!