Skrevet av Emne: Anne en pensjonert Strongwoman.  (Lest 160538 ganger)

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1470 : 02. september 2008, 21:03 »
Uff, ble helt matt etter jeg fikk greie på ulykken til Jan Arthur.
Det er så lite som skal til for at ting skal gå galt her i verden egentlig. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke har sykkel lenger.

Ellers så trener jeg jevnt og trutt for tiden. To ganger på Kampsportsenteret og en dag i garasjen  Smiley
Merker kroppen reagerer og er fornøyd med at jeg gidder å gjøre noe igjen. Driver og styrer på med lette vekter og mange repper. Holder stort sett et realt tempo mens jeg holder på og det er godt.
Skuldra holder seg i skinnet for tiden og det skulle vel bare mangle med de fjørvektene jeg driver på med nå som jeg er en pensjonert Strongwoman. Vekta ligger stadig rundt 75-76 kg. Kommer ligsom ikke videre ned, og det er jo fordi jeg ikke kan la være å spise litt for mye stadig vekk  Grin

Ellers lite nytt og melde, alt er vel med folk og fe her i gården. Bella er straks oppi 40 kg. og begynner å bli skikkelig flott, skal få tatt nye bilder etter hvert. Hønene til Roy har endelig begynt å verpe, men den jekla hanens liv begynner å nærme seg slutten. Galer til alle døgnets timer, han blir grytekjøtt før han vet ordet av det den saken er klinkende klar.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1471 : 09. september 2008, 09:53 »
Jaja, er sånn tålig i siget med mine tre dager i uka. Merkelig hvor fort man kan komme litt tilbake
når man har hatt litt muskler på skrotten før. Nå skal det ikke påskrytes for mye da, men jeg merker dem et lite granne væffal  :Smiley.

Det blir "røffli" rygg, bakside bein, og bicepsa på mandag. Skuldre, triceps og forside bein onsdag.
Bryst, legger og evt. litt biceps dill på fredag. Selvfølgelig så taes magen hver gang.
Det blir veldig lette vekter og mellom 12 og femten repper, 3-4 sett sånn rundt regna.
Så får jeg dille litt i vei med dette. I går knaste det stygt i skuldra under trening og den verket svakt i natt.
Skal ta en telefon til Idrettslegen i dag og høre hva jeg skal gjøre videre med dette.
Jeg føler for MR og en ordentlig undersøkelse rett og slett.
Nå som jeg ikke har gjort en dritt siden April, har bare såvidt startet opp i en 3-4 uker igjen så føles dette litt ufattelig irriterende kan man si.
Jaja, noe skal det alltid være.  Smiley

Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1472 : 09. september 2008, 10:20 »
Det er godt å se at du er i gang med trening, Anne, men det er trist å lese at skuldra di krangler igjen!

Angående hun jeg snakket med deg om, hun som ville starte opp å trene, så har jeg ikke hørt noe mer enda. Jeg skal purre litt på henne i kveld. Smiley

Pass på deg selv!

Klem fra me Smiley

Det var godt å prate litt med deg i går, forresten!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1473 : 09. september 2008, 11:09 »
Ja, du må si til henne at jeg er på Kamposportsenteret vær mandag og onsdag mellom 18 og 20 som regel.
Fredagene veksler jeg jo litt på.
Men hun kan alltids ringe meg hvis hun skulle finne på å komme.

Ellers så har det blitt veldig bra på Kampsporten nå. Tone og Jan har "shina" stedet opp veldig og fått inn usannsynlig mye gilde maskiner og flere vekter, helt toppers !!
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1474 : 14. september 2008, 22:36 »
Så var denne uka over også. Tiden raser avsted noe sinnsykt for tiden.
I dag var det den første søndagen på aldri den tid som ikke regnet bort.
Vi benyttet oppholdsværet til å gå en skikkelig god og lang skautur med Bella, det var jettedeilig.

Etter det var det en to timers kjøretur med nr. 1.  Guttungen jobber borte hele uka og er bare hjemme i helgene. Så det blir litt intense øveturer mellom kjærestebesøk und so weiter.

Uka har gått som planlagt med tanke på trening, vil si vi er inne i en god periode nå. På fredag ble det bare garasjen ettersom vi var i begravelsen til Haldor med påfølgende minnestund etterpå. Var helt utladet etter det egentlig, med det var et verdig farvel med en kjernekar som Haldor var.

Snakket med idrettslegen med tanke på skuldra forresten. Da vi snakket litt så husket jeg jo faktisk det han sa siste gangen jeg var der, ca to år siden. Det jeg har er aldersforandring/ slitasje og det er lite å gjøre med det. Det eneste de gjør hvis operasjon er å fjerne det leddet som er dårlig. Han anbefalte ikke det egentlig. Så det var jo det da, får bare leve med det ligssom. Blir det helt ille kan vi prøve kortison igjen, men det gidder jeg ikke tror jeg, holder jo bare smertene vekke ei lita stund, men fjerner ikke årsaken. Jeg får bare finne meg i å løfte som ei fjertefrøken fremover.

Til torsdag reiser jeg og Roy til Spania, jeg skal ha en ukes sommerferie JUHU !!
Det gleder jeg meg noe sinnsykt til, den saken er klinkende klar  Grin
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1475 : 10. oktober 2008, 10:35 »
Ja nå må jeg jo skrive noe littegrann.

Turen til spania ble ikke helt som planlagt. Roy skled og datt rett før vi reiste og fikk seg en i ryggen.
Mens vi var der nede så maste han stadig vekk om at jeg skulle masere ryggen hans.
Det gjorde jeg og det til gangs, småirritert etter alt maset, og mannen ble fullstendig invalid nesten. Han kunne hverken reise seg eller gå i begynnelsen.
Etter hvert klarte han og kreke seg litt rundt, men vi måtte stort sett være hjemme og ta taxi til et spisested på kvelden.
Så jeg kan fortsatt gjøre litt skade etter meg skjønner jeg og det er jo litt bra  Grin
Nå etter all denne tiden går han fremdeles litt vindskeivt, men kommer seg småningom.

Vi holder på selvfølgelig på med å bygge inne terrassen vår oppi dette, men jeg gleder meg til det blir ferdig. I går måtte jeg omtrent plukke Roy ned fra trappestigen der han stod helt på halv tolv og skulle panele det som snekkeren ikke fikk ferdig. :Smiley Han er omtrent like tresk som meg på enkelte områder.

Når det kommer til trening så har det blitt lite for mitt vedkommende siden Roy har vært en smule satt ut.
Jeg gidder ligsom ikke styre avsted til Arendal alene, dessuten har jeg måttet fly rundt å gjøre det han ikke klarer for tiden.
Har jo Bella og gå tur med heldigvis, så jeg rører litt på skinnet mitt sånn litt.

Ellers alt vel  Smile
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1476 : 12. november 2008, 10:18 »
Trener dere i helgene? Vi er noen gutter fra Kr.sand som kunne tenkt oss en tur bort for å prøve oss på Conans og Vikingpress en lørdag/søndag serru!  Smiley
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1477 : 14. november 2008, 18:32 »
Ja vi trener noe dugelig, jeg bor nesten der nede for tiden .........høh krømt !  woot
Sender deg noen mobilnr. på en aldri så liten pm.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1478 : 18. desember 2008, 14:18 »
Tja, det skjer ikke stort mye her nei  Tongue

Roy har nå gått halveis invalid siden slutten av september, det er ingen spøk, hverken for han eller meg vil jeg si. Venter på prolapsoperasjon mest sannsynlig, men skal nå inn til vurdering i slutten av januar.
Fikk først beskjed om vurdering i mars HAHA !!, men da ble det et ørlite rabalder i Tvedestrand kan man si og det ble satt til januar istedet.
Så siden ståa er som den er med butikk, mann som ikke funker, unger som skal kjøres hit og dit, hus som skal holdes i orden samt ei bikkje som trenger oppmerksomhet blir det jo null og niks trening kan man si.
Det blir å gå med bikkja.
Merker jo og at jeg er i ferd med å bli lat, nei dette hadde jeg ikke trodd  woot  Sikkert derfor alle unskyldningene ovenfor her.

Jeg skal i år som mange andre gi meg selv et dugelig sterkt nyttårsløfte, jeg skal nok begynne å trene, igjen en gang. Trenger bare å komme litt ovenpå etterhvert. Snart får nr. 1 lappen håper jeg, det vil hjelpe endel. Jeg er jo rene taxiexpressen for tiden  Smile

Over og ut fra me
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1479 : 21. desember 2008, 22:11 »
Uff da, håper det ordner seg til det bedre med gubben din!
Ha en fin jul og det beste for det nye året Smile
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1480 : 09. januar 2009, 09:59 »
Takk for det Mette.
Roy er jo bedre nå, så tvilsomt at de opererer han nå. Han skal inn til vurdering 27. januar.

Uansett så har vi vært på gymmen igjen om enn litt gebrekkelige. Det har vært ubeskrivelig deilig.
Hadde nesten glemt hvor godt det føles når kroppen er skikkelig lemster og en nesten ikke klarer og røre på seg. Har lagt opp til et forsiktig løp, så tar vi det litt sånn forsiktig i starten, sånn litt  Grin

Så takk til Kampsportsenteret for videre sponsing, det var hyggelig for et gammelt Strongwoman hjerte  Smile
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1481 : 13. februar 2009, 11:17 »
Jajaja, i mangel av kunder i min malebutikk tenkte jeg og skrive litt her.

I går var jeg og Roy en tur nede på Valhalla gym, vi måtte ned og være litt sosiale for en gangs skyld samt glo på de andre og se om de var blitt noe flinkere.
Vi låste oss inn og det var nesten et sjokk og se, helt ryddig, støvsugd de har til og med fått kjøleskap der nede !!
Etter hvert kom Knut. Han og Roy måtte selvfølgelig utveksle noen ord med litt rampete baktanker.
Knut gikk rett på vikingpressen, og jeg må si han har en fantastisk splitteknikk på den greia der.

Så kom Jan Gullesen og Roald Kollåsen, sistnevnte er jo en habil styrkeløfter.
Jan dro opp 110kg i et neeeeesten godkjent rolling thunder løft, knallsterk i grepet den gutten der.
Roald øvde seg på steina, med tanke på showliften etter hvert, så bra ut med han au.
Morten murer kom og hadde med seg jentungen, ingen trening på han, men han matchet Jan i rolling thunderen.

Så kom Eivind (mener jeg og huske) og faren som er postmann. Sistnevnte har har hatt 160kg. steina opp til knehøyde, og dette uten å ha trent !! Må skyldes gode gener samt ustanselig bæring på regningene til folk.
Guttungen er ledda på en underlig måte, men hørte han hadde hatt 260 i trapbaren og 215 i mark, dette også uten å ha trent noe videre. Ligner på sin far tydeligvis.

Så måtte !! jeg og Roy bare prøve litt vi au, og det var jo et begredelig syn sikkert.
Jeg reiste meg med Farmersa på 65kg, i hver hånd tålig greit og stod og holdt bare et halvt minutt. Turde ikke å gå med de pga. av det vonde kneet. Klarer ikke å jogge vanlig så da følte jeg det litt risikabelt.
Roy dro opp 95kg. i hver hånd, jeg sa vel egentlig nei, men han ville jo ikke høre på det.
En prolaps fra eller til ment han gjorde ikke noe, sånn er det å få litt tenning.
100kg. steinen gikk jo greit opp også, samt 92kg. med store stokken i skråbenk.

Jeg prøvde lille stokken kun og det gikk greit og få opp 54kg. i den, så fikk jeg angst og turde ikke mer i redsel for å ikke få det opp. Jeg har med andre ord blitt pysete.
Apollons gikk opp tom (45kg.), hadde litt glemt vendinga faktisk, søtt lite blåmerke i halsgropa kom av den grunn. Vikingpressen gikk opp noen få repper, men fyttigrisen, lite power igjen i min gamle skinnfellskrott.

Dette var alt i alt en hyggelig opplevelse da, så vi fant vel ut at vi begynner så smått en dag i uka på Valhalla igjen. ellers er vi på Kampsporten 2 dager i uka utenom.

God helg til folk  Smiley
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1482 : 13. februar 2009, 12:05 »
Hehe .... du er snart tilbake i konkurranse igjen du, mor ... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1483 : 18. februar 2009, 12:39 »
Ja, det hadde ikke vært meg i mot. Jeg savner det skikkelig mye skal jeg si deg.
Men nå skal jeg bare dille litt og prøve sånn litt sakte men sikkert fremover.
Det gjør jekli vondt i skuldra når jeg prøver å ta i litte granne, så det spørs.
Men det var uansett morro, og jeg skal ned i morgen igjen. Skal ta noen bilder hvis det kommer litt folk   Smiley

Gleder meg faktisk.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Anne en pensjonert Strongwoman.
« #1484 : 19. februar 2009, 22:17 »
I dag var vi på Valhalla igjen da, og mitt gamle Strongwomanhjerte er veldig stolt i kveld.
Etter vi begynte å trene så smått igjen fikk vi overtalt guttunge nr. 2 til å bli med oss igjen.
Han var begynt å bli litt smålat han og så det var på tide.

Guttungen er straks 17, veier 111kg. og er nesten 190 høy.
På tirsdag var vi på kampsporten og da perset han i benk på 115kg. Det er noen mnd. siden siste benkeøkt så dette var jo stort.
I dag for første gang var han med på Valhalla og skulle prøve seg på steina.
100kg. steine gikk rett opp og høyt over benken på 120 cm. To ganger gjorde han det.
så måtte vi teste 120kg. og den gikk fader rullan meg rett opp den au !!
Alle som var der ble jo litt i fyr og han skulle ta en test på 140. Den gikk opp i fanget gitt, men da var det slutt  biggrin Pappa var vel småhysterisk i øyeblikket.
Etterpå det var det noen flipp på nest største dekket som au er vanskelig, husker ikke vekt, men over 300 er det i hvertfall.
Jan Gullesen dro et perfekt Rolling thunder på 106. Morten murer dro 263,5 i mark og det var pers for han.

Jeg fløy rundt med Farmers på 54 i hver hånd, det gikk litt tregere enn vanlig, men gikk endel vendinger.
Sittende stokkløft og stående stokk løft på litt over 50 var det vel  biggrin

Alt i alt en perfekt kveld egentlig  Smile
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!