Skrevet av Emne: Dopingtesting på treningssentre. Link og uttdrag av vedtak  (Lest 54515 ganger)

Utlogget InnMari

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

I USA bruker man løgndetektortester som en del av doptest regimet. Om det fungerer der, hvorfor ikke bruke det her? Ser at det er folk som driver med sånne løgntester her i Norge. Fant en nettside http:www.polygraf.no

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Gammel tråd, men uannsett..

De sentrene som har fått konsensjon er ikke flinke nok til å informere om denne doping kontrakten! Man får den kastet i tryne, har flere ganger fått følelsen av at vis jeg ikke ønsker å srive under så er mann ikke ønsket..

spm:

Hva skjer vis du blir tatt med et legemiddel eller dop generelt på studio? blir da dette behandlet internt i NIF sånn at sportsklubben din får vite om det osv? Eller blir du kastet ut av all idrett under NIF?

Og hva skjer vis du er på feks en fotballcup, du drikker deg dritings med gutta, neste dag har du alkohol i blodet mens du spiller kamp. Så dukker NIF opp med en test, hva skjer da? alkohol er jo på dopinglista?

Beklager vis jeg har brutt noen regler, det er ikke meningen..


Legemidler i forhold til treningssentre burde ikke ha noe å si. Da inntaes disse medikamentene i forbindelse med behandling av en medisinsk diagnose. Når det gjelder alkohol, så har det vel aldri blitt sett på med blide øyne å rave rundt dritings mellom knebøystativet og benkpressen. Både utfra et imagemessig ståsted, samt at du kan skade deg selv / andre.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

I USA bruker man løgndetektortester som en del av doptest regimet. Om det fungerer der, hvorfor ikke bruke det her? Ser at det er folk som driver med sånne løgntester her i Norge. Fant en nettside http:www.polygraf.no

Realiteten er vel at det ikke fungerer der heller, så det er mer et alibi de benytter seg av for å gi inntrykk av at alt er på stell....men om en ser enkelte som deltar på en del av de "natural-konkurransene" så skjønner en at ikke absolutt alt er på stell lell. De er vel knappest godkjente som bevis i rettssystemet, og da er det vel gjerne tester utført av fagfolk slik de skal utføres.

Så vidt jeg har forstått etter å hørt en debatt om bruken av løgndetektorer generelt så er de alt for usikre til å kunne brukes, og det er nok i tillegg stor forskjell på en test utført med det ypperste utstyret av de ypperste fagpersonene, og en "jallatest" utført av halvkompetente (eller inkomeptente) folk på et kroppsbyggerstevne...eller av en 17-årig resepsjonist på et treningsstudio... Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Testing på senter er mer avskrekking enn noe annet. Det er et enkelt, billig og effektivt tiltak som sørger for at de som frykter stigmaet det er å bli tatt nok til at de holder seg unna, samtidig som det sender et signal til de som er redde for å trene omgitt av belgisk blå om at her er alt trygt.

De som virkelig vil dope seg gjør det uansett, og det samme tipper jeg gjelder for de som selger. Skal man ta dem er det andre metoder som virker. Skal man dømme etter oppslagene i media har politiet brukbar kontroll på hvilke det er  Grin

Løgndetektor ville nok virket, men er ikke kosteffektivt. Rent senter og spaning er  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Testing på senter er mer avskrekking enn noe annet. Det er et enkelt, billig og effektivt tiltak som sørger for at de som frykter stigmaet det er å bli tatt nok til at de holder seg unna, samtidig som det sender et signal til de som er redde for å trene omgitt av belgisk blå om at her er alt trygt.

De som virkelig vil dope seg gjør det uansett, og det samme tipper jeg gjelder for de som selger. Skal man ta dem er det andre metoder som virker. Skal man dømme etter oppslagene i media har politiet brukbar kontroll på hvilke det er  Grin

Løgndetektor ville nok virket, men er ikke kosteffektivt. Rent senter og spaning er  Wink

Det tror jeg er helt riktig!
Jeg er i grunn rimelig sikker på at det har en ganske betydelig effekt å ha en klar og aktiv holdning fra senterenes side aleine også. Er det fritt frem så har en i det minste fjernet en terskel, og det er ikke alltid det skal så store terskelen til for at folk lar det være.


Jeg trener på et senter med såkalt antidopingholdning nå. Det er åpenbart en del unggutter der som benytter seg av ting og tang der til tross for forbudet, men det er visuelt en lavere andel der enn på enkelte andre gym. For min del er det uansett slik at jeg ikke en gang hadde giddi å vurdere å utsette meg for rissikoen for å bli "tatt" og måtte ta den skammen det er å bli utvist, og slik tror jeg nok jeg hadde vurdert det i yngre dager også.
Dessuten veit jeg jo at jeg om jeg hadde kjørt på, høy alder til tross, ville blitt så muskuløs sammenlignet med røkla at alle og enhver hadde gått og skult på meg og tenkt sitt....med rette.....
Når man er blitt grå i skjegget så er ikke nødvendigvis den type oppmerksomhet noe å hige etter heller Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Dopingstest på treningssentrene er noe av det beste som finnes fordi på den måten får man filtrert de "råtne" eplene. Dessverre er det slik at selv om mange treningssentre er med på "antidoping", men likevel ser man mange som har sprøyte-merker overalt uten at senteret gidder å gjøre noe med det. Nazi-styret er det som trengs her!
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Realiteten er vel at det ikke fungerer der heller, så det er mer et alibi de benytter seg av for å gi inntrykk av at alt er på stell....men om en ser enkelte som deltar på en del av de "natural-konkurransene" så skjønner en at ikke absolutt alt er på setll lell. De er vel knappest godkjente som bevis i rettssystemet, og da er det vel gjerne tester utført av fagfolk slik de skal utføres.

Så vidt jeg har forstått etter å hørt en debatt om bruken av løgndetektorer generelt så er de alt for usikre til å kunne brukes, og det er nok i tillegg stor forskjell på en test utført med det ypperste utstyret av de ypperste fagpersonene, og en "jallatest" utført av halvkompetente (eller inkomeptente) folk på et kroppsbyggerstevne...eller av en 17-årig resepsjonist på et treningsstudio... Wink
Løgndetektorer eller polygrafer som de kalles er ikke lov å bruke som bevis. Med andre ord, de regnes ikke som bevis, og det foreligger lovfestet bevisforbud i tvisteloven (sivile saker), mens rettspraksis fra Høyesterett konkluderte med dette vedrørende straffesaker (hvilket medførte eksplisitt bevisforbud i tvisteloven, som er nyere enn straffeprosessloven)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Løgndetektorer eller polygrafer som de kalles er ikke lov å bruke som bevis.

I know!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!